DSC...

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

DSC...

Мнение от naskoksan » 06 Окт 2004, 11:59

DSC – Dynamic stability Control – или динамичен контрол за стабилност е система, която кнтролира окачването отвъд отделните компоненти като ABS (всички знаем що е това), CBC – Cornerin Brake Control – Контрол при спиране в завой, ASC+T – Automatic Stability Control + Traction – Автоматичен контрол за стабилност + контрол на тракцията.

Компонентите, които DSC системата взима предвид, докато работи са въртенето на волана, скоростта на автомобила, страничното ускорение и други отклонения от правата или криивата на движение. Когато регистрира някакво отклонение от параметрите системата (DSC) се намесва в управлението на двигателя като намалява тягата и активира спирачките, когато е необходимо за да стабилизира автомобила. Като всичко това се извършва доста по бързо отколкото вие може да прочетете тези изречения… Става въпрос за милисекунди…

Всъщност DSC е допълнително развитие на системите ABS и ASC+T. Докато ASC-то анализира силите действащи по дължина при движение в права линия, DSC регистрира и анализира допълнително динамиката на страничното ускорение. Когато завиваме с висока скорост и DSC-системата регистрира и веднага реагира при нестабилност в поведението на автомобила като например oversteering (така и не разбрах как се превеждат термините на български) – демек задника на колата иска да ви изпревари или understeering – предника на колата не завива където вие му казвате…

Системата е достъпна в почти всички модели на БМВ в последните 2-3 години.

Ето и как работи DSC…

DSC постоянно следи скоростта на автомобила, скоростта на колелата, ъгъла на завиване, отклонението от курса и сравнява информацията с база-данни с оптималните условия за поведение на пътя. За част от секундата DSC разпознава нестабилност, която би довела до поднасяне. DSC корегира нестабилността в условията на шофиране прилагайки прцизно спирачно действие индивидуално на всяко колело. DSC също така може да намали оборотите на двигателя с цел автоматично да стабилизира движението на автомобила. Системата ASC+T намалява изходната мощност на автомобила докато той може да продължи нормалното си движение и ускорение без да превърта колелата. Това прави възможно шофирането на сняг, мокри пътища или други повърхности без особенно сцепление без превъртане на колелата. Системата дори може да предотврати толкова зрелищни дрифтове, като на Engi, Penchev, Drivinggod и т.н.

DSC-системата използва следните сензори за своята работа:

ABS-сензор за скоростта на колелата
Сензор за страничното ускорение на автомобила (някои автомобили дори имат G forces meter)
Сензор за степента на завиване
Сензор за спирачнито усилие

Oversteer и Understeer

В случай на oversteer DSC системата прилага спирачно усилие във външното задно (и при нужда в външното предно) колело на автомобила с цел корегиране на движението

В случай на understeer DSC системата прави обратното, действа върху задно вътрешно колело (нямам предвид вътрешната гума) и при нужда върху двете вътрешни колела.

И това наистина е така…
Имах удоволствието да изпробвам системата за сега само на сухо и трябва да ви кажа че наистина работи… Но и доста урязва мощността на автомобила. Все пак това е просто един компютър и той не може да ти налее акъл в главата. Задното предаване не е за всеки – въпреки че от BMW AG се опитват чрез тези системи да го подложат на изпитанието – “Тъпа Блондинка (извонете за тафтологията) в БМВ”. Въпреки това физичните закони стоят над всчико…
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 7.06.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от 4efo » 06 Окт 2004, 13:45

Стрешна тема, направо за the bet of
Но докато я четях се породи един въпрос
В случай на oversteer DSC системата прилага спирачно усилие във външното задно (и при нужда в външното предно) колело на автомобила с цел корегиране на движението

В случай на understeer DSC системата прави обратното, действа върху задно вътрешно колело (нямам предвид вътрешната гума) и при нужда върху двете вътрешни колела.

Как става това упражнение при коли със шпер.Мисля си че като се намали скоростта на едно задните от колела, скорстта на другото колело на същата ос трябва да се намали също.
А коли с шпер и DSC има, в това съм сигурен.
Да отвърнеш на злото с добро е доста тънък начин да си отмъстиш

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 06 Окт 2004, 14:16

и LSD-то вече не е това кото беше
тук контрола върху приплъзването
става по електронен път и всичко
е на основата на DSC...
при шпера колелата също могат да
се движат с различна скорост за това
шперовете са с 25% ограничение
но тук просто всичко е контролирано
от компютър...
Последна промяна naskoksan на 06 Окт 2004, 15:15, променена общо 1 път
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 7.06.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от 4efo » 06 Окт 2004, 14:58

Ясно, значи механиката е заменена от електроника.
Да отвърнеш на злото с добро е доста тънък начин да си отмъстиш

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 06 Окт 2004, 19:56

Да и като изключиш DSC-то няма шперовия ефект :cry: просто защото ако колата ти при нормално каране с включена система започне да приплъзва колелата чрез упражняване на спирачно усилия в/у колелото което приплъзва се предава въртенето и на другото колело... тинтири минтири :lol:
Сетих се нещо в тоя ред на мисли... ако сте без шпер и сте яко закъсали някъде и имате остра нужда от LSD има един лек трик за да симулирате такъв :lol: :arrow: даречем едното ви колело е в дупка/канал/пропаст и не можете да излезнете защото си върти във въздуха тогава опъвате яко ръчната така че да урасновеси усилията и потръгвате леко леко... (е малко преувеличих - ако едното ви колело е във въздуха а другото на земята едва ли така ще успеете да му приложите такваз голяма сила но все пак е удобно има случай в който тази хиртост върши работа... но не и при дрифт :lol: )
Хората от БМВ АГ какви жертви правят в името на безопасността сигурно ако имам възможност да си купя някое ново БМВ ще измисля нещо и с Сашо (Plague) пред блока ще инсталираме шпер :lol:

П.С. А защо си мисля че на Zlobara М5-цата имаше шпер :?: Може би на големите бегачки все още си слагат LSD а пък на по малките модели не и няма възможност за вграждане :roll: не знам тук трябва някой които е навътре да ни светне :arrow: чакам отговор който да ми утоли интереса :lol:

Дилян Пенчев
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 7.06.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от 4efo » 06 Окт 2004, 20:15

П.С. А защо си мисля че на Zlobara М5-цата имаше шпер Може би на големите бегачки все още си слагат LSD а пък на по малките модели не и няма възможност за вграждане не знам тук трябва някой които е навътре да ни светне чакам отговор който да ми утоли интереса

Ами за М5 не знам, но за М3 е46 съм сигурен че е със lsd и dsc(от ревюто на топ гиърhttp://www.flixvault.org/topgear_video/028.zip), но дали това е класическия шпер които работи на механичен принцип или ефектът е постигнат по електронен път, не знам
Да отвърнеш на злото с добро е доста тънък начин да си отмъстиш

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 06 Окт 2004, 21:08

Мисля си, че това е доста интересно да се разбере.. така, че моля от името на всички (защото мисля, че на всички ще е интересно), ако някой знае дали моделите с ДСЦ могат да имат шпер и как точно става синхронизирането м/у електроника и механика моля да драсне 2 реда. 8)

Мерси! :lol:

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 30.09.2004
Местоположение: вашингтон сащ

Мнение от US spec » 06 Окт 2004, 21:18

SlipKnoT написа:Мисля си, че това е доста интересно да се разбере.. така, че моля от името на всички (защото мисля, че на всички ще е интересно), ако някой знае дали моделите с ДСЦ могат да имат шпер и как точно става синхронизирането м/у електроника и механика моля да драсне 2 реда. 8)

Мерси! :lol:


почти съм сигорен че всички коли М имат LSD. За новите съм сигорен.

ако някои моше да обяцни какво е шпер. мога да потърса повече информация по въпроса.

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 06 Окт 2004, 21:26

US spec написа:
SlipKnoT написа:Мисля си, че това е доста интересно да се разбере.. така, че моля от името на всички (защото мисля, че на всички ще е интересно), ако някой знае дали моделите с ДСЦ могат да имат шпер и как точно става синхронизирането м/у електроника и механика моля да драсне 2 реда. 8)

Мерси! :lol:


почти съм сигорен че всички коли М имат LSD. За новите съм сигорен.

ако някои моше да обяцни какво е шпер. мога да потърса повече информация по въпроса.


LSD :arrow: Шпер.
ето да четеш за шпер дифовете.. http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=1575

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 30.09.2004
Местоположение: вашингтон сащ

Мнение от US spec » 06 Окт 2004, 21:42

ясно.

LSD и DSC работят заедно. Когото работи DSC, LSDто няма ефект, компютера спира мошностъ много преди то да стигне до LSD.

При завоите LSD нияма голям ефект.

Когато БМВ се поеви със TC спряха да слагат LSD във стандарните коли, по ефтино е така и те мислят че повчето хора не им трява. при е36 само М3 е имало LSD(слет 95г, преди това е било option), и същото и при е46, докъто пре е30 и имло LSD и на коли които не съ М.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 06 Окт 2004, 21:47

Ааа за шпернатите Е30 знаем :lol:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 07 Окт 2004, 8:01

bmwdriver написа:Ааа за шпернатите Е30 знаем :lol:

Аааа не са само купета... и комбита има :lol:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 07 Окт 2004, 10:30

oversteer - свръхзавиване - дупето изпреварва колата и при подходящи условия си виждате задния номер. Често срещано при БМВ, предимно поради липсата на дял от мозъка на задкормилното устройство
understeer - подзавиване - предницата продължава почти в права посока въпреки навития волан. Често срещано при лоши гуми, предно предаване и лоша преценка на завоя...

Системата за стабилност има доста предимства за редовия шофьор и в много критични ситуации на пътя, но може да играе и лоши номера. За несвикналите с нея, колата не реагира както водача очаква. Да не говорим,че на лед се тръгва адски трудно, защото тя намалява мощността предавана към колелата докато не отчете сцепление. Такова обаче на лед се отчита трудно и в един момент колата просто стои на едно място колкото и газ да й даваш. Тук идва ролята на шпера, стига по електронен път да са постигнали механичния ефект. За практическото приложение на Ди Ес Си в ежедневието Наско има да разказва занапред. 8)
Never mistake motion for action...

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 23 Дек 2004, 9:38

Сорката че изрових от
прахта таз тема, но се сетих
че тук се говореше за шпера
и за DSC-то за това исках да
кажа че вече имам впечатления
от този въпрос и исках да го споделя
Значи моята кола а както и още
няколко, които наскоро карах
бяха с DSC и LSD, от което съдя
че всички са така, незнам за процента,
на ограничаване, колко но предполагам
че е 25 :idea:
Иначе като напълно се деактивира DSC-
системата, колата се държи като побъркана...
сещате се за какво говоря...
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 24 Дек 2004, 23:04

еи стра6на тема.мноу 10х за нея.честно да ви кажа на на6ето БМВ деиства супер и друга тема написах 4е за мен легендите за задното през зимата са само МИТ

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook