Проблем със скоростната кутия

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 30.03.2008

Проблем със скоростната кутия

Мнение от Miskina » 30 Мар 2008, 11:37

Здравейте! Отскоро съм собственик на ВМВ и барзах да се регистрирам при вас маниаци защото не сам много запознат с марката и май ще имам въпроси :help:
При тръгване - първа скорост често ми изключва?
При движение после нямам проблеми със скоростите
Каква е причината според вас?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 30 Мар 2008, 12:03

колега отиваш в ДаруКАР и сменяш маслото в скоростната кутия - моето излезе МТФ по скъпото - смяна на маслото 1.1л + работа - кам 80-90 лв. !
може да се види само отдоло под колата какво ти е маслото, МТФ/АТФ има лепенка оранжева и на нея пише, отстрани на ск. кутия е !
маслото е само наливно и в Камор и в Дару :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.02.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525 tds

Мнение от Dien » 30 Мар 2008, 12:05

Най често това се дължи на изхабена двоика зъбни колела
и от синхронизатора ...
Дай повече инфо ,
хода на лоста пълен ли е ;
"брои ли зъбите" смисъл нормално ли се опитва да включи;
изключва при яко натоварвне само или не ;
има ли шум когато е на 1-ва...или на другите скорости ?
Често за да се определи състоянието на зъбчатките и синхронизаторите трябва да се види маслото , дали и какви стружки има вътре !
А дали има масло ??? :shock:
Много рядко проблемите се оправят от смяна на масло , в повечето от случаите си трябва ремонт , но можеш да опиташ с смяна + добавка !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 30 Мар 2008, 12:13

брат и на мене чат-пат не ми влизаше 1ва скорост особено сутрин..
там оня пича в ДаруКар какво ли не ми обяснява на Лаптопа.. хаха
имаше и тия вариянти, но ми каза че като се смени маслото се
удължава живота на скоростната кутия .. е сега след смяната на
маслото скоростния лост влиза Много Много Яко ! и вече няма 1ва
скорост си влиза супер яко както всички останали !
за това отиваш пич в Дарукар ако си от СФ и сменяш маслото !
и после пиши кво е станало бтв и моята е 11/97-ма :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.02.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525 tds

Мнение от Dien » 30 Мар 2008, 12:18

BMW-E39 написа: .. е сега след смяната на
маслото скоростния лост влиза Много Много Яко ! и вече няма 1ва
скорост си влиза супер яко както всички останали !


Да , това е първото което трябва да направиш !
После трябва да се мислят другите варианти ! 8)

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 30.03.2008

знам ли и аз

Мнение от Miskina » 30 Мар 2008, 12:47

Значи проблема ми е само при първа скорост от покой Мисля си че някяк не влиза дълбоко скоростта и се връща на нулева А при движение след това я изрязвам първа докрай и нямам проблеми Истината е че не съм сменял още маслото Ще видим...
Благодаря ви за инфото и напътствията

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 30 Мар 2008, 15:14

Синхронизатор е това.. Включвай първо втора и след това първа, .мисля че синхронизатора за първа и втора е общ... :)
550 лева е ремонта в един сервиз на Констанин Величков.. преди правих на Цкласата там кутията, мноо стабилни пичове и всичко и беше ок докато я продадох :)


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Мнение от ivoo » 02 Апр 2008, 23:39

Мисля, че писах някъде какви проверки можете да направите сами в подобен случай, но ще се постарая да обобщя, доколкото мога. Трудното влизане на скоростите може да се получи по няколко причини. Първата е недобре отделящ съединител. Това може да се дължи на голям празен ход на педала, необезвъздушена система /при хидравличните съединители/, износен феродов диск, теч в системата , повредена помпа или работен цилиндър.Причините са много, но всички водят до непълно освобождаване на феродовия диск, в следствие на което той продължава да се върти, от там и първичния вал на скоростите. Втора причина може да се явят механични повреди по шлиците на опашката или феродовия диск, които пречат на последния да се движи свободно по надлъжната ос. Трето - заклинване на лагерът намиращ се в коляновия вал, в който влиза опашката. Ако той блокира или се върти много трудно първ. вал на скоростите продължава да се върти дори при натиснат съединител. Четвърто - омекнали част от пружините на притискателния диск. При натискане на съединител работната повърхност не се движи перпендикулярно на оста, а леко под наклон. Така една част от диска винаги трие леко във феродовия и го притиска макар и малко в маховика. Пето - крив маховик. получава се по-често при маховиците от две части /демпферните/. Ефекта е като при точка четири. Шесто - износени синхронизатори в скоростите. Седмо - неподходящо масло в скоростите. Лелееее то стана много бе, ама това е. Дано не съм изпуснал нещо.
Какви проверки можете да направите, с цел поизясняване на проблема. Припомпайте няколко пъти на съединителя преди да включите на скорост. Ако това доведе до нормално влизане на предавката се ориентирайте към хидравличната част - помпа, долен цилиндър или маркуч.
Проверете къде отделя съединителят. По-точно къде зацепва, съобразно хода на педала. Сравнете с друг автомобил, по възможност като вашия и без проблеми. Ако има голяма разлика, особено ако вашият го прави много очебийно , вероятно е за смяна.
При натиснат съединител и опит да вкарате проблемната първа например /с лек натиск обаче/, изфорсирайте двигателя. Ако скоростта влезе леко вероятно имате крив маховик или омекнал притискател.
Ако скоростите влизат трудно сутрин на студено, а после се оправят и лятото нямате проблеми си вижте маслото в кутията. Вероятно не е истинското.
За сега толкоз, че стана дебела работата. Успех и да не ви спохождат такива проблеми!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София
Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)

Мнение от DjFace » 03 Апр 2008, 5:23

Извинявам се за офтопоика, но, ivoo, свалям ти шапка за обяснението, супер грамотно и разбираемо (за всеки който разбира поне малко от автомобили) :bowdown:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 30.03.2008

Мнение от Miskina » 09 Апр 2008, 21:52

Ееее много благодаря за изчерпателния отговор :clap:
Не съм очаквал такова внимание към проблема ми Още веднъж благодаря и поздравления за познанията които имаш Ivoo Мисля че тази инфо няма как да не ми помогне да си реша проблема по бързо
Още веднъж казвам колко приятно изненадан съм от форума и подкрапата ви момчета Ставам редовен тукккк ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 1.12.2007
Местоположение: eidfjord norway
Пол: Мъж
Детайли за колата: 520,523

Мнение от боцко » 12 Апр 2008, 15:05

ивоо, :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 133
Регистриран на: 9.08.2005
Местоположение: Шопия

Мнение от Nicco » 15 Апр 2008, 10:57

Аз имам същият проблем с моята, смених маслото но мизерията продължава да я прави. Може ли някой да даде координати на тия пичове на Константин Величков - адрес или телефон? :help:
Ако караш твърде бързо, ще те носят много бавно.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 1.02.2007

Здравейте проблема с първа скорост е решен!

Мнение от dian_car » 18 Май 2008, 17:36

Аз имах същия проблем с моята Е39-ка(може би една от първите теми на тази тема е моя) и го реших по следният начин.
Първо и аз като вас пробвах с масло и тампончетата на скоростният лост но не отстраних проблема.
Свалих си скоростната кутия и я разглобих видях кои части са дефектни. В случая с изключваща първа скорост проблема е в колелото за първа скорост и муфата за 1-ва и 2-ра; някои път се износва и вилката но при мен беше здрава. Смених колелото на първа скорост; муфа к-кт с вилката и синхронизатора. Сега няма проблем колата включва перфектно. Ако питате кой ми я прави колата; аз си я ремонтирах сам маистори не съм търсил. Ако се интересувате за части или за помощ от моя срана пишете на ЛС ще ви помогна колкото мога.
А също мога да ви заведа при един пич които може да ви ги ремонтира скоростите. А нови частите не си струва да се купуват много са скъпи и частите може да прескочат 1000лв.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.02.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525 tds

Re: Здравейте проблема с първа скорост е решен!

Мнение от Dien » 18 Май 2008, 17:56

dian_car написа:Аз имах същия проблем с моята Е39-ка(може би една от първите теми на тази тема е моя) и го реших по следният начин.
Първо и аз като вас пробвах с масло и тампончетата на скоростният лост но не отстраних проблема.
Свалих си скоростната кутия и я разглобих видях кои части са дефектни. В случая с изключваща първа скорост проблема е в колелото за първа скорост и муфата за 1-ва и 2-ра; някои път се износва и вилката но при мен беше здрава. Смених колелото на първа скорост; муфа к-кт с вилката и синхронизатора. Сега няма проблем колата включва перфектно. Ако питате кой ми я прави колата; аз си я ремонтирах сам маистори не съм търсил. Ако се интересувате за части или за помощ от моя срана пишете на ЛС ще ви помогна колкото мога.
А също мога да ви заведа при един пич които може да ви ги ремонтира скоростите. А нови частите не си струва да се купуват много са скъпи и частите може да прескочат 1000лв.


Е добре колега поздравления , но след като са много скъпи , ти си ги купи или ги намери от някаде (колелото за първа скорост и муфата) или ги ремонтира ? :shock:


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Здравейте проблема с първа скорост е решен!

Мнение от ivoo » 18 Май 2008, 21:55

Ами те частите като са толкова скъпи заслужава ли си тогава да се ремонтира? Една скоростна кутия е от порядъка на 500-600лв. Само сменяш и готово
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook