Малко размисли относно чип-тунинга...
Модератор: bum_bum
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Малко размисли относно чип-тунинга...
Първо да кажа, че съзнателно пускам тая тема в основния форум, тъй като смятам, че тук ще я видят повече хора отколкото във форума за тунинг.
За какво става въпрос: От извесно време ме мъчи мисълта за чип тунинг, но да си призная въобще не ми се дават суми от сорта на ~300 лв. за подобно нещо. Затова имам друга идея но незнам доколко
ще ми мине номера, затова нека тези дето ги разбират тези неща да си кажат мнението за размишленията ми.
Та значи, доколкото съм разбрал идеалното съотношение на горивната смес за максимална мощност е около 13.2 кг. въздух към 1 кг. гориво или стойност на ламбдата 0.9. По различни причини (оптимален разход, екология и др.) производителите залагат на съотношение 14.7 кг. въздух към 1 кг. гориво - или ламбда 1. Следователно тунингования чип се стреми да постигне ламбда = 0.9 за да вдигне мощноста на двигателя (около 10-15% за атмосферен двигател).
Тъй като по професия съм електронен инженер, ми идва на ум, че ще е много по-лесно и евтино като реализация да се променят показанията на ламбда сондата, така че оригиналната програма в ECU-то да си мисли, че ламбдата е над 1 (например 1.1) и да се стреми да постигне 1 (а то всъщност да се окаже, че ще е 0.9). Това нещо може да стане с един прост преобразувател на нивата, които генерира въпросната ламбда сонда. Скороста на нарастване/спадане на тези нива, както и другите параметри ще си останат каквито са си, просто ще се изменя самата стоиност на показанието (например с +0.1).
Даже може да се направи въпросната джаджа да се изключва, когато не е необходима по-висока мощност и по този начин да се запази оптималното съотношение за мощност, разход, екология и т.н.
Може също така да се действа и в обратна посока - намаляване на мощността с цел минимален разход (ебаси и тунинга а
).
Единствено според мен остава проблема с ограничителя на оборотите, но мисля че това не е толкова важно - няма да може да се вдигне максималната скорост, но пък желанието за по-високи мощност и въртящ момент ще е изпълнено.
Ами това е. Айде сега да се произнесат специалистите по ДВГ.
За какво става въпрос: От извесно време ме мъчи мисълта за чип тунинг, но да си призная въобще не ми се дават суми от сорта на ~300 лв. за подобно нещо. Затова имам друга идея но незнам доколко
ще ми мине номера, затова нека тези дето ги разбират тези неща да си кажат мнението за размишленията ми.
Та значи, доколкото съм разбрал идеалното съотношение на горивната смес за максимална мощност е около 13.2 кг. въздух към 1 кг. гориво или стойност на ламбдата 0.9. По различни причини (оптимален разход, екология и др.) производителите залагат на съотношение 14.7 кг. въздух към 1 кг. гориво - или ламбда 1. Следователно тунингования чип се стреми да постигне ламбда = 0.9 за да вдигне мощноста на двигателя (около 10-15% за атмосферен двигател).
Тъй като по професия съм електронен инженер, ми идва на ум, че ще е много по-лесно и евтино като реализация да се променят показанията на ламбда сондата, така че оригиналната програма в ECU-то да си мисли, че ламбдата е над 1 (например 1.1) и да се стреми да постигне 1 (а то всъщност да се окаже, че ще е 0.9). Това нещо може да стане с един прост преобразувател на нивата, които генерира въпросната ламбда сонда. Скороста на нарастване/спадане на тези нива, както и другите параметри ще си останат каквито са си, просто ще се изменя самата стоиност на показанието (например с +0.1).
Даже може да се направи въпросната джаджа да се изключва, когато не е необходима по-висока мощност и по този начин да се запази оптималното съотношение за мощност, разход, екология и т.н.
Може също така да се действа и в обратна посока - намаляване на мощността с цел минимален разход (ебаси и тунинга а

Единствено според мен остава проблема с ограничителя на оборотите, но мисля че това не е толкова важно - няма да може да се вдигне максималната скорост, но пък желанието за по-високи мощност и въртящ момент ще е изпълнено.
Ами това е. Айде сега да се произнесат специалистите по ДВГ.

Аз уча електроника вече 6 години но още не съм станал инженер. Имам обаче разни бегли познания в тази област и да ти кажа идеята ти е много добра и сравнително лесно изпълнима. Най-удобно щеше да е ако има възможност да се качи всичко на стенд и с няколко уреда да се проследи променянето на сигнала по пътя му и промяната на изходните величини (количество гориво).
Дали обаче е изпълнимо не мога да кажа, тези които познават двигатела по-подробно да си кажат мнението. С нетърпение чакам мнението на alx bawareca и всички останали.
Дали обаче е изпълнимо не мога да кажа, тези които познават двигатела по-подробно да си кажат мнението. С нетърпение чакам мнението на alx bawareca и всички останали.


Икономията на суровини, материали и енергия - дълг на всеки!
Иначе най-обичам да седя накрай света, да си клатя краката и да плюя в нищото...
Он-борд Е28 3.5 Turbo http://www.youtube.com/watch?v=tXzeYgEsbuA
Аз изобщо не разбирам от електроника,ама Митко,не се ли стремиш да завъртиш нещата отзад напред.Ламбдата ти е за индикация.Тя ти е обратната връзка в системата.Защо трябва да лъжеш нейните показания.По принцип се лъжат разните му там сензори,които ограничават нещо.Не е проблем да се направи както долен,така и горен праг на напрежението.Аз не знам как става,ама има хора дето знаят.Ами после?После трябва да промениш програмата в чипа за да пусне повече гориво и да осигури възможност за изгарянето му.Защото фабричните чипове реагират в определени граници,които теб не те устройват.Демек пак отиваш в изходната позиция-чиптунинг. И то такъв,че да има максимално добро изгаряне на горивото.
Според мен нещата се правят наобратно.Пускаш повече гориво,въздух,там предварение и т.н.,и после гледаш какво показва ламбдата(компютъра гледа де,не ти)Ако сместа е бедна - още гориво.Ако е богата стига толкова.И всичко това в някакви много тесни граници.Не виждам освен за индикация за какво друго служи ламбдата.Не искаш ли червената лампичка да ти натиска копчето?Тя светка само,а копчето го натиска друг,като я види,че свети.
П.С. Забранявам на тези които разбират от електроника да ми се смеят много.Признах си,че не разбирам от електроника изобщо.(Е телевизора си го пускам сам
)Опитвам си да си обясня нещата по десетопръстната система.
Според мен нещата се правят наобратно.Пускаш повече гориво,въздух,там предварение и т.н.,и после гледаш какво показва ламбдата(компютъра гледа де,не ти)Ако сместа е бедна - още гориво.Ако е богата стига толкова.И всичко това в някакви много тесни граници.Не виждам освен за индикация за какво друго служи ламбдата.Не искаш ли червената лампичка да ти натиска копчето?Тя светка само,а копчето го натиска друг,като я види,че свети.
П.С. Забранявам на тези които разбират от електроника да ми се смеят много.Признах си,че не разбирам от електроника изобщо.(Е телевизора си го пускам сам

- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
landikar гледай сега - аз как ги разбирам нещата - значи двигателя е един обект на регулиране. ECU-то регулира този обект. Цялото това нещо е една автоматична система. Ламбда сондата е единствената обратна връзка на тая система (има още една камара сензори, но те следят такива показатели, от които няма информация от изхода на системата). Значи ECU-то въздейства върху двигателя единствено по показанията на ламбдата. Между другото на Motronic-а можеш да му откачиш всички (поне повечето де) датчици и той ще продължи да работи. Вътре в него си той прави статистика за работата на двигателя и си изработва т.н. адаптивна програма, която ако примерно ти се скапи някой датчик, поне ще те закара до вкъщи. Но какво става ако му откачиш ламбдата - УМИРА, и то тотално.
Значи можем да въздействаме върху сустемата ДВГ - ECU като променим показанията на единствената обратна връзка - като му кажем на ECU-то, че сместа е била бедна и той ще я обогати, като му кажем, че е богата той ще я обедни. И тук още една идея - като му кажем, че има детонации (за двигателите с микрофони) и ECU-то ще промени аванса, и т.н. (абе то май ще стане по-лесно да го подменим цялото ECU
) До тук обаче ми стигат на мен познанията. Не съм сигурен освен това, което ще промени самото ECU като въздействие върху двигателя, дали няма да се наложи и ние да променим някой други неща. Затова чакам с голям интерес коментарите на разбирачите от ДВГ.
А иначе тая джаджа, за която ми е думата не би струвала повече от 15-20 лв. като материали, другото дето е необходимо е ентусиазма от наша страна. Разбира се ако са ни вярни сметките
.
Значи можем да въздействаме върху сустемата ДВГ - ECU като променим показанията на единствената обратна връзка - като му кажем на ECU-то, че сместа е била бедна и той ще я обогати, като му кажем, че е богата той ще я обедни. И тук още една идея - като му кажем, че има детонации (за двигателите с микрофони) и ECU-то ще промени аванса, и т.н. (абе то май ще стане по-лесно да го подменим цялото ECU



А иначе тая джаджа, за която ми е думата не би струвала повече от 15-20 лв. като материали, другото дето е необходимо е ентусиазма от наша страна. Разбира се ако са ни вярни сметките



[quote="Dimitar]...[/quote]
Все едно слушам моя преподавател по "Системи за автоматично регулиране". Наистина това какво прави една система за автоматично регулиране (САР) зависи най-много (да не речем и изцяло) от обратните връзки. САР отчита промяната на сигнала от обратната връзка, който идва от изхода на системата (или някое междинно ниво), променя параметрите на работа а по този начин променя и изходните сигнали. Те пак се връщат на входа чрез обратната връзка, сравняват се а след това всичко се повтаря до безкрайност. Общо взето всичко се върти около едно подобие на равновесно положение, което би се постигнало само в идеалния случай.
На пръв поглед може да ви изглежда сравнително проста тази работа с обратните връзки, но вярвайте ми изобщо не е така. Ако всичко, което върши чип-тунинга можеше да се замести само с един прост ниво-преобразувател не мисля, че ние ще сме първите досетили се. Идеята много ми харесва а и дава добра насока за размисъл, но само нека не се опитваме да преоткриваме колелото
Все едно слушам моя преподавател по "Системи за автоматично регулиране". Наистина това какво прави една система за автоматично регулиране (САР) зависи най-много (да не речем и изцяло) от обратните връзки. САР отчита промяната на сигнала от обратната връзка, който идва от изхода на системата (или някое междинно ниво), променя параметрите на работа а по този начин променя и изходните сигнали. Те пак се връщат на входа чрез обратната връзка, сравняват се а след това всичко се повтаря до безкрайност. Общо взето всичко се върти около едно подобие на равновесно положение, което би се постигнало само в идеалния случай.
На пръв поглед може да ви изглежда сравнително проста тази работа с обратните връзки, но вярвайте ми изобщо не е така. Ако всичко, което върши чип-тунинга можеше да се замести само с един прост ниво-преобразувател не мисля, че ние ще сме първите досетили се. Идеята много ми харесва а и дава добра насока за размисъл, но само нека не се опитваме да преоткриваме колелото



Икономията на суровини, материали и енергия - дълг на всеки!
Иначе най-обичам да седя накрай света, да си клатя краката и да плюя в нищото...
Он-борд Е28 3.5 Turbo http://www.youtube.com/watch?v=tXzeYgEsbuA
Значи сами стигате до моята мисъл.Не можете да правите нещата отзад напред.Не може да пипаш показанията,които всъщност ти дават информация за процеса и ти служат да го контролираш.Това именно прави обратната връзка(ламбдата),коята в случая е отрицателна,нали? Значи ти постоянно завишаваш стойностите,ECU-то постоянно се стреми да ги намалява.Но в какви граници?Фабрично са заложени минимални отклонения.Друг е въпросът,че никога няма да има коректни показания към компютъра(те инаги ще са извън нормата) и той ще започва да отчита грешка след грешка.Все едно караш с развалена ламбда.А като не работи ламбдата какво става.Огромен разход и голям невървеж.Не може нещата да се правят отзад напред.Ядеш,защото си гладен.Рядко някой яде,за да не огладнее.Кой ти казва че си гладен?Малкият мозък май беше.Той ти е обратната връзка.Кво ше стане ако ти се прецака обратната връзка?Ще пукнеш от глад и няма даже да разбереш.В нашият случай ще ядеш без да разбереш,че си се наял вече.Т.е. ламбдата постоянно ще казва на ECU-то,че колата е гладна,ECU-то ще я тъпче с банички като за световно,ако естествено насмогва (нали там вече си требе дебит на помпата,дюзите,въздуха,клапаните,но това е друга тема),т.е. ще започне да олива цилиндрите с гориво и резултатът ще ти е много голям разход,задавена кола и край на експеримента.Според мен този подход няма да има никакъв положителен резултат.
Всъщност тук може да се разчита единствено на ограниченията,заложени в чипа.Т.е. има един момент,когато вече не може да се подсигури повече гориво,ламбдата си показва бедна смес,но ECU-то не може повече.Не знам какво става,когато компютъра отчита постоянно бедна смес без промяна в показанията.На моята кола компютъра се побъркваше при такива експерименти и работеше като ненормален.Когато трябваше гориво,оня си спеше.А друг път без причина бълваше бензин като изоглавен.
Май си е най-добре по утъпканата пътека
Обадете се на Калио.Той ги разбира тез работи.
П.С.Gorby,едната диплома ми е по автоматизация.Радвам се да имам колеги тука:D
Всъщност тук може да се разчита единствено на ограниченията,заложени в чипа.Т.е. има един момент,когато вече не може да се подсигури повече гориво,ламбдата си показва бедна смес,но ECU-то не може повече.Не знам какво става,когато компютъра отчита постоянно бедна смес без промяна в показанията.На моята кола компютъра се побъркваше при такива експерименти и работеше като ненормален.Когато трябваше гориво,оня си спеше.А друг път без причина бълваше бензин като изоглавен.
Май си е най-добре по утъпканата пътека

Обадете се на Калио.Той ги разбира тез работи.
П.С.Gorby,едната диплома ми е по автоматизация.Радвам се да имам колеги тука:D
Последна промяна landikar на 14 Дек 2003, 11:44, променена общо 1 път
показанията на ламда сондата се колебаят непрекъснато (когато е изправна), нека за простота да кажем че се колебаят м/у '0' и '1'...
та еку-то следи непрекъснато да има промяна в показанията и, ако се задържи повечко на '0' или на '1' взима съответните мерки да 'я разклати'...
графиката на кислорода vs. показанията на ламбда-та си е стръмничка и точно в средата на 'стръмното' е оптималното (според завода:) ) съотношение.... за да се постигне поддържането му, еку-то разчита на променящи се '0' и '1'..
къде точно се извършва сравняването на показанията от ламбдата и определянето дали влиза в графата '0' или '1' не знам, но там някъде евентуално трябва да се пипне... (това според мен)
...._
.../
_/
нещо като горното е графиката, в средата на стръмното е съотношението и понеже е трудно да се нацели, се прави чрез промяна на нивата....
за да се постигне правилен ефект, трябва да се пипне много прецизно и точно (съвсем малки проемни, но независещи от околните условия), те точно заради това ми се струва че няма да е толкоз лесно, но няма лошо да се опита
трабва само да се хване една колица и да се по-премери, ако има схема на еку-то (и по-специално частта, която следи ламбдата) ще е по-лесно...
т.е. би могло, но пробата е решението
та еку-то следи непрекъснато да има промяна в показанията и, ако се задържи повечко на '0' или на '1' взима съответните мерки да 'я разклати'...
графиката на кислорода vs. показанията на ламбда-та си е стръмничка и точно в средата на 'стръмното' е оптималното (според завода:) ) съотношение.... за да се постигне поддържането му, еку-то разчита на променящи се '0' и '1'..
къде точно се извършва сравняването на показанията от ламбдата и определянето дали влиза в графата '0' или '1' не знам, но там някъде евентуално трябва да се пипне... (това според мен)
...._
.../
_/
нещо като горното е графиката, в средата на стръмното е съотношението и понеже е трудно да се нацели, се прави чрез промяна на нивата....
за да се постигне правилен ефект, трябва да се пипне много прецизно и точно (съвсем малки проемни, но независещи от околните условия), те точно заради това ми се струва че няма да е толкоз лесно, но няма лошо да се опита

т.е. би могло, но пробата е решението

<br>
br
br
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Какво представлява чип тунинга? - в ECU-то има една памет (чип), която съхранява т.н. таблици, необходими за работата на двигателя. В тях са записани зависимостите между показанията на различните датчици и въздействията, които генерира ECU-то, за да осигури правилната работа на двигателя. Такива таблици има за ламбдата, микрофоните, дебитомера на въздуха, оборотите, времето за работа на инжекторите и т.н. Това, което правят тунерите е да променят тези таблици, както и ограниченията за оборотите и скоростта. Съгласен съм, че това е най-правилния подход, тъй като се корегират нещата комплексно. Но ако не искаме да се ръсим за такъв чип, трябва да свалим таблиците от оригиналния, да разберем кое къде е и как трябва да го променим и след това да запишем новите таблици. Този подход е най-правилния но и най-трудния за осъществяване ако нямаме никаква информация за тези таблици (а ние нямаме, пък и мисля, че резултата, който ще се постигне - + 10-15 к.с. няма да си заслужава такива усилия). Затова предлагам да пипнем сигнала от
ламбдата (това е най-лесното, което можем да направим). Не съм казал, че ще променяме сигнала непрекъснато. Просто ще прибавим малко към него или ще отнемем малко (колко ще е това малко, ще
зависи от опитите). По този начин ще направим така, че ECU-то да постигне желаната от него стойност с малко по-обогатена смес (т.е. ще аде повече и ще сере повече). Въпроса е, че си нямам на представа в какви граници можем да действаме за да не прецакаме нещо по двигателя.
Относно папкането - мисля, че датчика дали си гладен се намира в стомаха, а мозъка приема сигнала и изработва въздействие т.е. кара те да ядеш. Ако си прецакаш датчика и той не работи вярно или
няма да си дояждаш или пък всеки път малко ще преяждаш. Е т'ва ще се стремим да направим и ние. С чип тунинга се прави същото, само че там се корегира въздействието от ECU-то, като се променят стойностите от редовете в таблицата. Ние просто ще го накараме да иде на друг ред от тази таблица.
Ето и малко картинки за ламбдата:


ПП. Между другото и аз съм колега - първата ми диплома е по автоматизация, а втората по микропроцесорни системи за контрол и управление

ламбдата (това е най-лесното, което можем да направим). Не съм казал, че ще променяме сигнала непрекъснато. Просто ще прибавим малко към него или ще отнемем малко (колко ще е това малко, ще
зависи от опитите). По този начин ще направим така, че ECU-то да постигне желаната от него стойност с малко по-обогатена смес (т.е. ще аде повече и ще сере повече). Въпроса е, че си нямам на представа в какви граници можем да действаме за да не прецакаме нещо по двигателя.
Относно папкането - мисля, че датчика дали си гладен се намира в стомаха, а мозъка приема сигнала и изработва въздействие т.е. кара те да ядеш. Ако си прецакаш датчика и той не работи вярно или
няма да си дояждаш или пък всеки път малко ще преяждаш. Е т'ва ще се стремим да направим и ние. С чип тунинга се прави същото, само че там се корегира въздействието от ECU-то, като се променят стойностите от редовете в таблицата. Ние просто ще го накараме да иде на друг ред от тази таблица.
Ето и малко картинки за ламбдата:

ПП. Между другото и аз съм колега - първата ми диплома е по автоматизация, а втората по микропроцесорни системи за контрол и управление



Последна промяна Dimitar на 14 Дек 2003, 21:08, променена общо 1 път
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Според мен е напълно реално идеята ни да се осъществи. Какво имам предвид: След като ECU-то отчете всички други сензори и на базата на тяхните показания си е избрал съответната стойност от съответната таблица за времето на отваряне на дюзите (вижте картинката - лявата схема е за двигател без ламбда, а дясната е на двигател с ламбда) демек необходимото количество бензин
(дюзите имат такъв параметър - еди си колко милиграма бензин за еди си колко милисекунди) отчита и показанията на ламбдата и коригира импулса за дюзите в определени граници в зависимост от това показание. Ето тук ще се намесим ние и ще му помогнем да отвори дюзите за малко повече време. Убеден съм, че има запас за такова нещо, защото всяка една автоматична система се проектира с
определен запас, както и много други неща де. Само дето още никои не казва в какви граници можем да се гъбаркаме с ECU-то, а това на мен не ми е известно на тоя етап. Нещата дето ги знам засега съм ги споделил с вас, както и, че когато температурата на охлаждащата течност е под 70 градуса, или пък сме на обороти близки до кетчупа ECU-то въобще не се интерисува от показанията на ламбда сондата и на всичкото отгоре работи по друга таблица, която допуска малко по-обогатена смес.
Нъпълно съзнавам, че и дори да направим нещо то ще е в много малки граници, но то и истинския чип тунинг не го прави в кой знае колко големи. Защото никой неможе да ме убеди (и съм напълно
съгласен с едно мнение на alx в тунинг форума), че само с пипане на чипа, без да смениш дюзите с такива с по-голям дебит и без да пипнеш входящия и изходящия тракт на двигателя могат да се
постигнат кой знае какви неща. Дори и да постигнем една четвърт от това което постига чип тунинга пак ще е добре, защото ще бъде
на цена поне 10 пъти по-малка и на всичкото отгоре ще сме успяли да разберем как работят някой от нещата в колите ни. И следващия път, когато някой от нас отиде в сервиза със съмнения за скапана
ламбда сонда и там я закачат на тестера и видиш, че графиките и са в ред, но милия човечец се опитва да те убеди, че скапаната ламбда е за смяна ще можеш да му кажеш да си гледа работата и ето, че си спестил едни 160-200 лв. за новата сонда.
(дюзите имат такъв параметър - еди си колко милиграма бензин за еди си колко милисекунди) отчита и показанията на ламбдата и коригира импулса за дюзите в определени граници в зависимост от това показание. Ето тук ще се намесим ние и ще му помогнем да отвори дюзите за малко повече време. Убеден съм, че има запас за такова нещо, защото всяка една автоматична система се проектира с
определен запас, както и много други неща де. Само дето още никои не казва в какви граници можем да се гъбаркаме с ECU-то, а това на мен не ми е известно на тоя етап. Нещата дето ги знам засега съм ги споделил с вас, както и, че когато температурата на охлаждащата течност е под 70 градуса, или пък сме на обороти близки до кетчупа ECU-то въобще не се интерисува от показанията на ламбда сондата и на всичкото отгоре работи по друга таблица, която допуска малко по-обогатена смес.
Нъпълно съзнавам, че и дори да направим нещо то ще е в много малки граници, но то и истинския чип тунинг не го прави в кой знае колко големи. Защото никой неможе да ме убеди (и съм напълно
съгласен с едно мнение на alx в тунинг форума), че само с пипане на чипа, без да смениш дюзите с такива с по-голям дебит и без да пипнеш входящия и изходящия тракт на двигателя могат да се
постигнат кой знае какви неща. Дори и да постигнем една четвърт от това което постига чип тунинга пак ще е добре, защото ще бъде
на цена поне 10 пъти по-малка и на всичкото отгоре ще сме успяли да разберем как работят някой от нещата в колите ни. И следващия път, когато някой от нас отиде в сервиза със съмнения за скапана
ламбда сонда и там я закачат на тестера и видиш, че графиките и са в ред, но милия човечец се опитва да те убеди, че скапаната ламбда е за смяна ще можеш да му кажеш да си гледа работата и ето, че си спестил едни 160-200 лв. за новата сонда.
отговора всъщност е плачевно прост - но ми трябваше известно време да ми изкрастлизира.. колегата ландикар се е досетил общо взето и ме насочи...
2 са проблемите
първия е че ламбда сигнала е функция на много неща във двигателя- центровка на запалването, дължина на пулса на инжекторите, състояние на свещи/ кабели, състояние на двигателя, температура на двигателя, бензин дето си сипал и тн...
е и кво от това?
ми такова - ламбда сигнала се ползва от двигателя да се опитва да докара горенето да е максимално ефикасно със леко презастраховане (леко богато да гори). проблема е че ако почнеш да бараш информацията във обратната връзка, компютъра не е задължително да отговори със действие което води до повишаване на конете... особено ако е фабричен компютър. идеята е че компютъра мисли така "аз знам че ако щракам инжекторите за Х милисекунди и аванса е У градуса и външната темп е А градуса и газта е натисната В процента и съм на К обороти- ламбдата ми трябва да е О. ако показва че още гори богато, ще дръпна малко аванса още напред и ше извадя малко гориво - я- детонации - бързо връщам назад центровката и подавам повече гориво - нямя детонации- мда.. ма и новите коне избягаха с тях
2ри проблем - по-основния и лесен за разбиране - компютъра променя параметрите на двигателя само във определени граници които фабрично са зададени със резерв със цел повишаване надеждноста и понижаване на емисиите на двигателя. от там се предполага че при определени подходящи условия (пълна газ, добра температура, хубав бензин и тн.) компютъра е нагласил всичко на макс. от там и да го лъжеш тои няма да ти "пусне" повече аванта освен ако не си го модифицирал- мда.. като го модифицираш така и така го бараш- що да не го тюнинговаш направо вместо да се бориш да го лъжеш...
единственото изключение е сензора за температурата и обема на входящия въздух - има практика да се пипат сигналите от тях със цел компютъра да се излъже че входящия въздух е по-студен и да подаде повече аванс които генерално води до повече коне (докато не почнат детонации)...
с 2 думи - ламбда сензорите не се барат защото те са калибриращия "checksum" (проверяващ сбор) дали системата компютър/двигател/сензори е наред.
2 са проблемите
първия е че ламбда сигнала е функция на много неща във двигателя- центровка на запалването, дължина на пулса на инжекторите, състояние на свещи/ кабели, състояние на двигателя, температура на двигателя, бензин дето си сипал и тн...
е и кво от това?
ми такова - ламбда сигнала се ползва от двигателя да се опитва да докара горенето да е максимално ефикасно със леко презастраховане (леко богато да гори). проблема е че ако почнеш да бараш информацията във обратната връзка, компютъра не е задължително да отговори със действие което води до повишаване на конете... особено ако е фабричен компютър. идеята е че компютъра мисли така "аз знам че ако щракам инжекторите за Х милисекунди и аванса е У градуса и външната темп е А градуса и газта е натисната В процента и съм на К обороти- ламбдата ми трябва да е О. ако показва че още гори богато, ще дръпна малко аванса още напред и ше извадя малко гориво - я- детонации - бързо връщам назад центровката и подавам повече гориво - нямя детонации- мда.. ма и новите коне избягаха с тях

2ри проблем - по-основния и лесен за разбиране - компютъра променя параметрите на двигателя само във определени граници които фабрично са зададени със резерв със цел повишаване надеждноста и понижаване на емисиите на двигателя. от там се предполага че при определени подходящи условия (пълна газ, добра температура, хубав бензин и тн.) компютъра е нагласил всичко на макс. от там и да го лъжеш тои няма да ти "пусне" повече аванта освен ако не си го модифицирал- мда.. като го модифицираш така и така го бараш- що да не го тюнинговаш направо вместо да се бориш да го лъжеш...
единственото изключение е сензора за температурата и обема на входящия въздух - има практика да се пипат сигналите от тях със цел компютъра да се излъже че входящия въздух е по-студен и да подаде повече аванс които генерално води до повече коне (докато не почнат детонации)...
с 2 думи - ламбда сензорите не се барат защото те са калибриращия "checksum" (проверяващ сбор) дали системата компютър/двигател/сензори е наред.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани