Голям проблем с лампата на маслото

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Голям проблем с лампата на маслото

Мнение от toni2222 » 29 Май 2007, 12:28

Здравейте,днес се регистрирах тук!
За съжаление имам не малък проблем и ще се радвам, ако някой може да ми даде савет!
Купих си преди около 5-6 месеца БМВ 520 Е39 1997 година. Преди това имах Е34 пак 520, но както и да е, като го купувах беше перфектно, вси4ки консумативи бяха сменени, за това и не смених маслото, за което стария собственик каза, 4е има поне още 7-8 хил. км преди смяна. Та карам си един ден и изведъж ми светна лампата на маслото и на таблото ми изписа:
СТОП!! и ПРЕСС.ОИЛ.МОТТ.

Реших, че маслото е за смяна. Отидох до сервиз за смяна на масла в Дървеница и го смених, но им казах да сложат по-евтино, че нямах много пари. Смениха ми масления филтър и маслото. Сложиха 20w50 Мидланд. Обаче лампата пак светна на излизане от сервиза, а там занулиха и компютъра. Отидох до един познат маистор, а той ми каза, че сигурно датчика на нивото на маслото е за смяна и че е хубаво и маслото да се смени, че не е подходящо, било много гъсто. Отидох на следващия ден и купих 10w40 mobil, сменихме го, сменихме и датчика. Но уви :( тръгнах и пак светна маслото. От там маистора ми казва, че сигурно е повредена маслената помпа. Звъннах в един магазин за авточасти на бул.Хр Ботев. От там ми казаха, че никога не са продавали маслена помпа, защото не се повреждала и ми казаха, че сигурно проблема е в основните лагери. Върнах се при маистора и разглобихме двигателя от към картера. Лагерите бяха перфектни, почистихме картера, почистихме и маслената помпа и го сглобихме.
Тръгнах си и пак светна лампата! :shock:
След това отидох на диагностика в ДРУМНИК от там казаха, че сигурно е маслена помпа. Намерих помпа за 80лв след обикаляне по Симеон. Имаше и нова за 107 лв, но таиванска, а в КАМОР е 429 лв. Пак разглобихме мотора, смехихме помпата и след малко пак светна лампата. После някой ми каза откачи акомулатора за 2-3 4 часа и може да се оправи. Направих го, но не се оправи пак свети.
После оставих да работи мотора докато загрее и светне лампата, тогава отворих капака и докато свете6е махнах буксата на датчика, но загасна, което значи че не е късо съединение някъде.
И лампата светва само на ниски обороти, като дам газ и загасва!!
Вече не знам какво да правя, досега всичко беше напразно. :(
Казаха ми, че може и вала да е износен и да трябва да се шлайфа. Ако някои е имал подобен проблем моля да ми сподели :D имам и друг проблем с радиото и телефона я колата, не ми работи радито ,нищо не лови :(
ами пишете,
4ао от мен!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 29 Май 2007, 12:39

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: Кестенополис

Мнение от visipe » 29 Май 2007, 13:06

начи аз имам подобен пробелм , и съсм със същия двигател май М52

начи на мен ми свети само на ниски обороти и само когато е загряла хубаво на задруства ен или светофари !

мисля да сменям маслената помпа ... ти каде точно в кой магазин я зе твойта за 80 лв че и аз ще трябва да зимам май ... и лесно ли се сменя?

начи при теб остава охлаждането на маслото да видиш ... колко време след студен старт лампата светва светва ? на какви обороти свети ? колко оборота ти държи на празен ход ?
Тия павета мн лзгави бе...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: Кестенополис

Мнение от visipe » 29 Май 2007, 13:10

Bobaka написа:Здравейте,първо да Ви честитя Коледа,а сега искам да попитам за тая пуста лампа на маслото която така грозно ми присветва помощ! Колата е Е39 520-1996г с Ванос и аломиниевия блок
Значи когато в колата са пуснати повечето консуматори оборотите малко падат и при тръгване с малко газ лампата на маслото свети.Ходих при един майстор и той предполага че е Ваноса но не е 100% сигурен.После се консултира с о6те няколко души и единия каза че е имал такъв случай и проблема е бил с радиатора за охлаждане на маслото(имало някаква гумичка от която течало по малко масло и от там падало налягането Shocked ) Забравих за кажа ,че това става само когато двигателе е загрял до работна температура.Аз моля компетентните все пак да помислят малко и да дадат някаква диагностика.Благодаря Ви за помоща предварително.


хм... май трябва да проверим и радятора за охлаждане на маслото ...само нз дали аз имам такъв :


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Последна промяна visipe на 14 Юни 2007, 16:25, променена общо 2 пъти
Тия павета мн лзгави бе...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: Кестенополис

Мнение от visipe » 29 Май 2007, 13:16

а може и да му идва тънко маслото на моя 12 год двигател (10в40)

VALIO_P написа:Както писах по-горе при мен имаше същия проблем. Като купих колата сипах масло 5W30 и след около 3-4х. км. след продължително каране /смятам във връзка с повишената темп. на маслото/ на празен ход примигваше. Въпреки това не мога да кажа, че имах пов. разход на масло или пушене. В момента карам с 10W40 и за ок. 15000 км. /две смени на маслото/ май само 1 -2 пъти за кратко примигна лампата и то лятото. Иначе колата работи перфектно , тихо, много бързо ускорява и докато усетя ме дръпва ограничителя на оборотите - не съм и усетил кога е достигнала червената зона. Така и не разбрах от какво беше проблема , но и не мисля да го търся повече.
Тия павета мн лзгави бе...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 13.11.2005

Мнение от Hex » 29 Май 2007, 14:05

visipe, пиши малко по-правилно, че се изнервям като ти чета коментарите.
'02 BMW 525d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: Кестенополис

Мнение от visipe » 29 Май 2007, 14:06

sоrry


Другото което е, че говорих с един човек от Дару кар и каза че по-принцип се запушвала цетката преди маслената помпа и трябва да се свали картера и да се промие цетката .... само дето ако е това проблема защо чак като загреее маслото почва да светка...
Тия павета мн лзгави бе...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 29 Май 2007, 14:15

Ами лампата светва,някъде 30 мин след запалване и свети само на ниски обороти,като дам газ и загасва,а за маслена помпа има по магазините на симеон,но има разлика,примерно първите Е39 са с двигател от Е34 до 1997 ,после имат разлика в картера и захващането на маслената помпа,а какво се оказа при теб със сбетещата лампа? :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 29 Май 2007, 15:05

А някой знае ли къде се намира този радиатор за охлаждане на маслото?
... и дали моята 520ка въобще има такъв?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 29 Май 2007, 15:17

Няма

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: Кестенополис

Мнение от visipe » 29 Май 2007, 16:59

toni2222 написа:Ами лампата светва,някъде 30 мин след запалване и свети само на ниски обороти,като дам газ и загасва,а за маслена помпа има по магазините на симеон,но има разлика,примерно първите Е39 са с двигател от Е34 до 1997 ,после имат разлика в картера и захващането на маслената помпа,а какво се оказа при теб със сбетещата лампа? :roll:


още търся сервиз дето правят диагностика с измерване на налягането на маслото ... иначе проблема ми е абсолютно същия ... да не се окаже вануса накрая , нали той има казанче дето пази резерва масло когато двигателя работи то се пълни ... и ако то задържа маслото нз :roll: толкова варянти има , но гледам че ти повечето си ги обходил ...
ти изми ли цетката долу в картера преди маслената помпа като я разглобява твойта ?

Lucky написа:Няма


и мойта ли няма ?
Тия павета мн лзгави бе...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 29 Май 2007, 17:07

Ами цедката не съм чистил, защото смених цялата помпа, но проблема си е същия, сега званях в Камор ауто и за този радиатор да питам, който охлажда маслото, но няма такъв, не знам вече какво да правя... :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 29.04.2007
Местоположение: Кестенополис

Мнение от visipe » 29 Май 2007, 17:10

toni2222 написа:Ами цедката не съм 4истил,защото смених цялата помпа, но проблема си е същия, сега званях в Камор ауто и за този радиатор да питам, който охлажда маслото, но няма такъв, не знам вече какво да правя... :(


Има цетка която е вътре в двигателя доколкото ми обясниха и картера се маха.
Тия павета мн лзгави бе...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 29 Май 2007, 17:40

и цедката не е и на 2те помпи ги 4истихме :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 29 Май 2007, 21:43

visipe написа:sоrry
Другото което е, че говорих с един човек от Дару кар и каза че по-принцип се запушвала цетката преди маслената помпа и трябва да се свали картера и да се промие цетката .... само дето ако е това проблема защо чак като загреее маслото почва да светка...

Тоя му кажи да си смени професията, да речем секретар, чието задължение е единствено да прави кафе би било ОК ...
Подобни проблеми най-често се дължат на износени биелни лагери ( не основни) след като сте елиминирали датчик и маслена помпа( която по мое скромно мнение е почти вечна ) и калпаво масло.
Редовна практика е наблъскването ма двигателя с добавки при което ти казват че маслото е сменяно току що (вие ако ще си продавате колата бихте ли сменили маслото - около 300Е в Германия примерно, а цялата кола е 3000Е да речем?) и като го смените след време и се озъбвате ...

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook