Отново за червената лампа за масло

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 5.02.2009
Местоположение: София

Отново за червената лампа за масло

Мнение от clubzendo » 25 Фев 2009, 11:43

Колеги,гледам тука всякакви теми за "червена " или "жълта " лампа за масло,извода които налага форума е смяна на датчик...
Ето и моите конкретни въпроси по този въпрос,естествено логически свързани.
Всеки знае че голяма част от автосервизите...всъщност са сменявачи на части,както и докторите в родната ни държава-преписват хапчета без диагноза и заключение как и защо се е стигнало до тук.
Надявам се с тази тема да се стигне до заключения,от които колегите с такъв проблем да си извадят правилните изводи
Моля спамарите дето веднагически ще постнат линкове към теми обсъждали този проблем и с назидателен тон да ми обяснят "ползвай търсачката" да се въздържат,ползвал съм търсачката,изчел съм темите,технически съм грамотен,питането е отново на лице!!!
Значи на въпроса-свети ми червената лампа за маслото (както и жълтата)светне,угасне,на студено понягога свети,понякога на топло,когато загася и запаля се оправя,няма логика в светенето.
Факти-нивото на маслото ми беше високо,лампата светна няколко часа след като в студа мих двигателя,не съм засягал с миенето долен датчик на картера,след като я оставих колата няколко часа,запалих и след няколко минути светна червена лампа,загасих,няма течове,качва масло горе,не тракат хидравлични повдигачи,мотора работи добре
Съвети-казаха ми да сменя датчик които се намира от долу на картера...ето,днес го гледах,поизточих маслото малко защото беше над максимума...но проблема остава
Питането ми е:
1.Какво точно се разваля на датчика които е на картера
2.долният датчик мери ли налягане на маслото или е само нивомер
3.Има ли друг датчик около филтъра
4.ако някой има схеми как точно е структорирана системата за централното мазане + схема на датчиците
Предварително Ви благодаря

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 25 Фев 2009, 17:34

еми всичко това е описано вече в старите теми ...
имаш два сензора нивомер на картера и за налягането на охлюва дето се завинтва филтъра ... може да си намериш картинки из темите или на
http://bmwfans.info/
температурния датчик и той е там


жълто свети като се развали датчика до филтъра, червено като се развали тоя на картера ...


опа снимки от темите

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjY2ODhfcA==.png
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTU2NzkxX3A=.png

edit:
гледам са си дизел значи нямаш такъв за температурата на маслото на охлюва
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 5.02.2009
Местоположение: София

Мнение от clubzendo » 25 Фев 2009, 17:43

Sharo написа:еми всичко това е описано вече в старите теми ...
имаш два сензора нивомер на картера и за налягането на охлюва дето се завинтва филтъра ... може да си намериш картинки из темите или на
http://bmwfans.info/
температурния датчик и той е там


жълто свети като се развали датчика до филтъра, червено като се развали тоя на картера ...


опа снимки от темите

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjY2ODhfcA==.png
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTU2NzkxX3A=.png

edit:
гледам са си дизел значи нямаш такъв за температурата на маслото на охлюва


Ето тоя отговор очаквах ,както се казва в една реклама
много благодаря колега,с главно "К"
ето сега подробно виждам какво точно съм засегнал с пароструйката при миенето на мотора

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Мнение от motor » 25 Фев 2009, 18:11

Шаро сигурен ли си за цветовете? Винаги жълта лампа свети за ниво на масло! Червена свети за налягане!
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 25 Фев 2009, 18:26

И аз така мисля.
Общо взето тая тема я има във форума, но за бензинов двигател (с диаграми и т.н.)
И не бъди сигурен, че с миенето не си засегнал нищо. :confused:
ПП: мисля че горния "суичЮ , дето е за налягането (и от него свети червена лампа) е някаква символична цена ;)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 5.02.2009
Местоположение: София

Мнение от clubzendo » 25 Фев 2009, 18:33

kriso85 написа:И аз така мисля.
Общо взето тая тема я има във форума, но за бензинов двигател (с диаграми и т.н.)
И не бъди сигурен, че с миенето не си засегнал нищо. :confused:
ПП: мисля че горния "суичЮ , дето е за налягането (и от него свети червена лампа) е някаква символична цена ;)


Напротив,бъш с миенето съм го засегнал тоя датчик,а иначе пише че е 3,5 евро,ама ми се струва че вода е влязла и сега го шашка

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 25 Фев 2009, 18:51

motor написа:Шаро сигурен ли си за цветовете? Винаги жълта лампа свети за ниво на масло! Червена свети за налягане!

жълта свети за налягане и малко преди да стигне минимума на маслото
червената свети като стигне минимума
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само по празници

Мнение от Wolfen » 25 Фев 2009, 18:55

Аз, обаче, май не схванах нещо... първо колко датчика има, специално в 318и М43, къде се намират и след като ми свети жълтата масльонка, кой датчик ми е развален?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 25 Фев 2009, 19:22

Sharo написа:
motor написа:Шаро сигурен ли си за цветовете? Винаги жълта лампа свети за ниво на масло! Червена свети за налягане!

жълта свети за налягане и малко преди да стигне минимума на маслото
червената свети като стигне минимума

Точно така е :D
Просто жълтата лампа (датчика) за ниво е един вид предупредителен, преди да ти падне достатъчно нивото за светне червената лампа (което е опасно).
При по-старите модели е само червена - за налягане, когато маслото падне под минимума на щеката (изтече, изгори и т.н.)
Жълтата лампа игра роля да спести постоянно проверяване на щеката, просто като ти светне долижаш малко. Ако се прецака датчика и светне просто го сменяж
Колегата по-горе и аз имахме предвид, че тоя в картера е за нивото на маслото (като се прецака свети жълтата).
Другия при масления филтър е за налягането.
ПП: говоря за бензинови М43 ;)

ПП2: 10 OIL PRESSURE SWITCH M12X1,5 1 12617568480 +core

ПП3: 16 OIL LEVELLING SENSOR 1 12617508003 $130.57 See MH 0138861 - тоя е за нивото долу в картера е ;)
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само по празници

Мнение от Wolfen » 25 Фев 2009, 20:35

kriso85 написа:... Жълтата лампа игра роля да спести постоянно проверяване на щеката, просто като ти светне долижаш малко. Ако се прецака датчика и светне просто го сменяш...


Тоест трябва да сменя и двата датчика - този в картера и този до масления филтър = 222,66 лв + 15,92лв ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 25 Фев 2009, 20:39

Колега незнам какъв ти е точно проблема.
По-добре си пусни ти тема , че малко се отклонихме тука в :OT:
ПП: всъщност имаше една тема , където това го дискутирахме , но сега и аз не мога да я намеря
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само по празници

Мнение от Wolfen » 25 Фев 2009, 20:45

kriso85 написа:Колега незнам какъв ти е точно проблема.
По-добре си пусни ти тема , че малко се отклонихме тука в :OT:
ПП: всъщност имаше една тема , където това го дискутирахме , но сега и аз не мога да я намеря


Лампата светва жълто няколко секунди след като запаля двигателя и след няколко секунди угасва. :) Нивото на маслото е ОК.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Мнение от motor » 25 Фев 2009, 21:11

Wolfen написа:
kriso85 написа:Колега незнам какъв ти е точно проблема.
По-добре си пусни ти тема , че малко се отклонихме тука в :OT:
ПП: всъщност имаше една тема , където това го дискутирахме , но сега и аз не мога да я намеря


Лампата светва жълто няколко секунди след като запаля двигателя и след няколко секунди угасва. :) Нивото на маслото е ОК.


Често срещан проблем при 320d преди фейса. Проблема е в датчика в картера. Но за да не говорим наизуст датчика в картера регистрира грешка в моторната електроника, ако е повреден, така че тестера пак трябва да се използва. Ако не искате да бъцкате* по колите разни части и да не се решават проблемите - ДИАГНОСТИКА!

* - имам един колега дето трябва да го следя изкъсо да не подмени нещо в повече по собствено усмотрение, та той ги бъцка нещата.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 5.02.2009
Местоположение: София

Мнение от clubzendo » 01 Мар 2009, 0:11

Колеги,преди време(една седмица) си замих двигателя в най-големия студ,като в резултат на това ми светна червена лампа за маслото,сега времето се затопли и вече след началното светене изгасва,като светва само жълтата...
Новината от днес е ...е***баси,вече червената лампа не светва и от началото,само акумолатора,загрява,изтива,ама червена не светва в началото.само жълта понякога
Някакви идей да имате???

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 5.01.2010
Пол: Мъж

Re: Отново за червената лампа за масло

Мнение от plamenst7 » 31 Яну 2010, 17:22

А някой има ли представа, дали компютъра помни грешките и не е нужно някакво изчистване на грешките за да спре да свети веднага след запалването, а не 2-3 сек. по-късно?

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook