Как да сменим О-пръстените на парното на климатроника
Модератор: Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Как да сменим О-пръстените на парното на климатроника
Ще напиша подробно упътване за това как се сменят О-пръстените на тръбите за парното на климатроника, т. като с това се занимавах тази Неделя. Нямам снимков материал, но ще се постарая да опиша ясно нещата в последователност и ще приложа малко снимки от Интернет за Е32 (но там е аналогично). Смятам, че за да е пълен ефекта трябва да имате изрядни клапи, които се намират отред до кутията с бушони и т.като предишния собственик на моята кола (Иво Станчев) се беше постарал много да ги отремонтира, аз положих същото старание за да оправя климатроника.
Засегнати модели: Е32/Е34
Симптоми: Запотяване и омазняване на предното стъкло отвътре и миризма на антифриз в купето.
Ниво на трудност: 4 от 6
Цена на материалите: 3 до 5 лв.
Необходими инструменти: права и кръстата отвертка, гаечен ключ 6 и 8
Време: 8-10 часа
Не се плашете, че отнема доста време... това е така защото трябва да се разглоби половината табло, просто трябва да се прави внимателно без да се бърза.
1. Сваляме страничните капаците в ляво и дясно от средната конзола (долу при краката) - те са хванати с по една видия.
2. Средната конзола се държи на 10 винта. Единия се достъпва от тавичката в дясно от ръчната спирачка, другия се намира под маншона на ръчната спирачка, 2 винта има долу под капаците, които току що свалихме, 4 винта зад пластмасовите капачета в ляво и дясно от конзолата на която се намира касетофона и борда и по един винт горе в дясно от волата и в ляво след като отворите жабката. Задната половина на средната конзола също се освобождава и се издърпва назад - нейните винтове се намират зад капачето, което се намира под духалките на задните пасажери.
3. Сега следва изваждане на средната конзола. Тук си струва да загубите повече време и внимателно да намерите начин да я извадите от мястото й. Изтеглете седалките максимално назад и надолу и изтеглете конзолата назад. Не забравяйте също така да свалите бутоните на ел. прозорците и бутона на авариините. За още по-лесно може да махнете топката на ск. лост, маншона и тавичката отдолу.
Удобен момент да проверите закрепването на пепелника, който при мен проявяваше своеволие и тракаше по паваж - просто беше останал на един винт от общо 3
.
4. Средния панел който държи касетофона, борда и управлението на климатика вече е освободен и може да се изтегли назад. Свалете всичко от него за да можете да работите свободно.
5. Остава да свалите още един 1 пластмасов капак за да достигнете до целта - радиаторчетата. Това е черния капак, който се държи на 8 щипки и 2 пластинки в долните ъгли. Не забравяйте да извадите буксите на 2-та температурни датчика и моторчето, което пуска въздух на задните духалки. То е хвнато в долната част на капака.
6. Сега може да източите малко антифриз от системата за да не го пускате вътре в купето. Развиите пробката на радиатора отпред и източете 1-1.5 литра антифриз (това е достатъчно). Развиите тръбопопровода от радиатора и алуминиевите тръби.
Изтеглете внимателно, но преди това подложете голям парцал да попие малко антифриз, който ще потече евентуално.
7. Отивате на лов за О-пръстени с тръбите в ръка. Имате да подмените 4 О-пръстена на пластмасовите тръби и един О-пръстен на алуминиетвата тръба, която влиза направо в лявата зона на радиатора. Общо 5 гумички.
Забележка: Ако решите да извадите радиатора и да го огледате - внимавайте като го обръщате да източите антифриза от него да не изпаднат гайките на винтовете на тръбопровода, които са "пъхнати" зад гърлата на радиатора.
8. След като сте монтирали О-пръстените по местата стегнете тръбопровода (без да се престаравате защото е пластмаса и струва скъпо
), долейте антифриз в системата и обезвъздушете. Включече управлението на климатроника, пуснете парното на макс и зачакайте да се убедите, че вече няма течове на антифриз през новите уплътнения. При мен радиатора загря доста бързо, а когато мотора загря до работна температура бяха толкова топли, че не можех да ги докосна.
9. Сглобявате в обратна последователност - пластмасов капак, моторче на задните духалки (тук срещнах проблем с връщането на моторчето на мястото му и направих следното - ключа на контакт, климатроника включен и вкарах лявата зона в режим да духа от всички места (копчето в ляво от "AUTO"). По този начин моторчето завъртя палеца на 90 градуса и вече можех лесно да го хвана за стойката), средния панел, средната конзола, задната половина на средната конзола, касетофон, борд. компютър, управление на климатроника, страничните капаци долу в краката и сте в бизнеса
Резултата е - силно парно без мирис на антифриз, няма мазни следи и запотяване на предното стъкло, системата може да се обезвъздуши на 100%, т.като вече не изпуска.
Приятно шофиране през есенно-зимния сезон
Успех!
Засегнати модели: Е32/Е34
Симптоми: Запотяване и омазняване на предното стъкло отвътре и миризма на антифриз в купето.
Ниво на трудност: 4 от 6
Цена на материалите: 3 до 5 лв.
Необходими инструменти: права и кръстата отвертка, гаечен ключ 6 и 8
Време: 8-10 часа
Не се плашете, че отнема доста време... това е така защото трябва да се разглоби половината табло, просто трябва да се прави внимателно без да се бърза.
1. Сваляме страничните капаците в ляво и дясно от средната конзола (долу при краката) - те са хванати с по една видия.
2. Средната конзола се държи на 10 винта. Единия се достъпва от тавичката в дясно от ръчната спирачка, другия се намира под маншона на ръчната спирачка, 2 винта има долу под капаците, които току що свалихме, 4 винта зад пластмасовите капачета в ляво и дясно от конзолата на която се намира касетофона и борда и по един винт горе в дясно от волата и в ляво след като отворите жабката. Задната половина на средната конзола също се освобождава и се издърпва назад - нейните винтове се намират зад капачето, което се намира под духалките на задните пасажери.
3. Сега следва изваждане на средната конзола. Тук си струва да загубите повече време и внимателно да намерите начин да я извадите от мястото й. Изтеглете седалките максимално назад и надолу и изтеглете конзолата назад. Не забравяйте също така да свалите бутоните на ел. прозорците и бутона на авариините. За още по-лесно може да махнете топката на ск. лост, маншона и тавичката отдолу.

Удобен момент да проверите закрепването на пепелника, който при мен проявяваше своеволие и тракаше по паваж - просто беше останал на един винт от общо 3

4. Средния панел който държи касетофона, борда и управлението на климатика вече е освободен и може да се изтегли назад. Свалете всичко от него за да можете да работите свободно.
5. Остава да свалите още един 1 пластмасов капак за да достигнете до целта - радиаторчетата. Това е черния капак, който се държи на 8 щипки и 2 пластинки в долните ъгли. Не забравяйте да извадите буксите на 2-та температурни датчика и моторчето, което пуска въздух на задните духалки. То е хвнато в долната част на капака.

6. Сега може да източите малко антифриз от системата за да не го пускате вътре в купето. Развиите пробката на радиатора отпред и източете 1-1.5 литра антифриз (това е достатъчно). Развиите тръбопопровода от радиатора и алуминиевите тръби.

Изтеглете внимателно, но преди това подложете голям парцал да попие малко антифриз, който ще потече евентуално.

7. Отивате на лов за О-пръстени с тръбите в ръка. Имате да подмените 4 О-пръстена на пластмасовите тръби и един О-пръстен на алуминиетвата тръба, която влиза направо в лявата зона на радиатора. Общо 5 гумички.
Забележка: Ако решите да извадите радиатора и да го огледате - внимавайте като го обръщате да източите антифриза от него да не изпаднат гайките на винтовете на тръбопровода, които са "пъхнати" зад гърлата на радиатора.
8. След като сте монтирали О-пръстените по местата стегнете тръбопровода (без да се престаравате защото е пластмаса и струва скъпо

9. Сглобявате в обратна последователност - пластмасов капак, моторче на задните духалки (тук срещнах проблем с връщането на моторчето на мястото му и направих следното - ключа на контакт, климатроника включен и вкарах лявата зона в режим да духа от всички места (копчето в ляво от "AUTO"). По този начин моторчето завъртя палеца на 90 градуса и вече можех лесно да го хвана за стойката), средния панел, средната конзола, задната половина на средната конзола, касетофон, борд. компютър, управление на климатроника, страничните капаци долу в краката и сте в бизнеса

Резултата е - силно парно без мирис на антифриз, няма мазни следи и запотяване на предното стъкло, системата може да се обезвъздуши на 100%, т.като вече не изпуска.
Приятно шофиране през есенно-зимния сезон

Успех!
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Пепелника се осветява по сложен начин... идва светлина от управлението на климатроника и отделно има една крушка, която осветява запалката. Та за запалката само свали управлението на климатроника и ще я видиш в горната част над запалката с 2 тънки жици. Аз даже не подозирах, че там има крушка - моята беше изгоряла.
А останалата част от осветлението идва по светловоди от лампичките, които осветяват врътките. Тези лампички между другото не са обикновени, а са такива, които са запоени на платката и в Дару струват 7лв. бройката
. При мен беше изгоряла една и я замених със светодиод, но това ще опиша в друга отделна тема. Та мисълта ми е, че за да ти свети пепелника на 100% трябва да ти светят врътките на управлението.
А останалата част от осветлението идва по светловоди от лампичките, които осветяват врътките. Тези лампички между другото не са обикновени, а са такива, които са запоени на платката и в Дару струват 7лв. бройката

Мерси колега. Запалката никога не ми е светила, климатроника си свети като елхичка а в пепелника е тъмно .... като в пепелник
Явно светловодите са се замазали а аз като ги гледах отдолу реших че са крушки
Спести ми бая ровене и потене

Явно светловодите са се замазали а аз като ги гледах отдолу реших че са крушки

Спести ми бая ровене и потене
Последна промяна tsb_bg на 18 Сеп 2007, 9:48, променена общо 1 път
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Друго за което се сещам - ако си пушач, то има 3 червени пластмасови стъкълца между пепелника и управлението на климатроника, които придават червеникакъв цвят
Та свали ги внимателно с отвертчица и ги зачисти - гаранция са хванали нагар от цигарите 


- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
- nikol78
-
-
- Мнения: 773
- Регистриран на: 13.05.2006
- Местоположение: ПЛОВДИВ
- Пол: Мъж
- Кара: Е 39 520I 1998г.
- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
аз пак преди около месец преживях това и само като си помисля 4е маи пак 6те трябва даго направя...
.и аз като колега бях разглобил не цялото табло а цялата кола да пера там седалки сменях говорители 4е моите бяха изгоряли и т.н.та го бях свалил заради ужасява6тата миризма на плесен като пусна да духа топло само от вентилатора.разгобихя аз заедно сас зетя 4е аз сам малко така
из4истих вси4ки траби и там квото има6е и тези двете дето изти4а конденза от климата наистина доста мизерия се изми.и мойеби наистина по4уствах подобрение като захладнее пускам си праното и се полу4ава една такава зловонна миризма на плесен и след кратко време из4езва/или аз свиквам с нея/а филтара е 4исто нов/колеги идеите ми се из4ерпаха а и нз дали 6те имам сили пак да разглабям.а по думите на един познат вси4ки коли с климатици мири6ат така.....малко странно .ако някои се е збласквал с този проблем моля да сподели.а ина4е относно запотяването на стаклото аз го имам са6тия проблем но малко до седи като мазно но нем имири6е на антифриз а сиго обеснявах с факта 4ее от спрея за табло но маи изглежда 4е не е така
P.S. извинявам се за този далаг роман
,и 4е то4но тук пуснах тази тема



P.S. извинявам се за този далаг роман

- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
svettko написа:Колега случайно да знаеш къде стои резистора за степените на вентилатора на парното.Работи ми само на 4 степен бях разглобил отстрани долу при шофьора но не го видях.Колата ми е М20Б25 има ли вероятност да стои някаде другаде.
Пак е там където си разглобил, но от другата страна.. от към пасажера.
Колега, BAWARISCHE, достатъчно е да се е скрило петното на някое много криво място (я в тръбопровод, я на някоя клапа) и да смърди. Има разни препарати за плесен, мухъл и т.н. Интересувай се какво би ти свършило работа да убие гадините и да започнеш да дишаш чист въздух. Ако препарата е на спрей ще трябва да свалиш филтъра на климатика и да започнеш да пръскаш във въздухозаборника отпред докато вентилатора в купето духа на макс.
- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
ми незнам ве4е обезверих се.а и като излизаме ве4ер примерно с моята кола икато засмардии.. и мие много неприятно като 4увам разни подмятания и т.н.ноо някои 6е каже да си ги сложа на к..а
ама аз не сам такав .а относно препаратите ползвал сам всякакви и за по 6лв
от TONEX 1 в горубляне и от практикер за 20 и кусур на NIGRIN/голям боклук/ноо никакв ефект.а ина4е като разглобих колата измих подсу6их вси4ки вазможни въздуховоди..дори сам готов и да платя на някои колега 6ото все пак сиренето си е с пари
които го правил това не6то и мусе занимава да отдели един ден /изцяло 6те бада на разположение/да се направи един пат за винаги

от TONEX 1 в горубляне и от практикер за 20 и кусур на NIGRIN/голям боклук/ноо никакв ефект.а ина4е като разглобих колата измих подсу6их вси4ки вазможни въздуховоди..дори сам готов и да платя на някои колега 6ото все пак сиренето си е с пари

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01



33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани