стъпковото моторче - моля за насоки
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
стъпковото моторче - моля за насоки
Здравейте колеги,
Темата е стъпковото моторче.
Ще ми се смеете
, ама днес около 2 часа
бърках и човърках отдолу под колектора и немога да я искарам тая пущана, бе!
Къде, що теми за това прословуто моторче четах, всички пишат ваденето лесна работа, ама аз не успях.
Свалих дроселната клапа и бърках от долу, ама не разполагам с достатъчно място за да го откача от буксата и от вътрешния на колектора маркуч (този извития дето излиза от колектора от вътрешната му страна и влиза в моторчето).
Стигнах до заключението, че трябва да демонтирам смукателния колектор и се спрях.
И срам не срам
питам за насоки
Благодаря предварително.
Поздрави,
Д
Темата е стъпковото моторче.
Ще ми се смеете



Къде, що теми за това прословуто моторче четах, всички пишат ваденето лесна работа, ама аз не успях.
Свалих дроселната клапа и бърках от долу, ама не разполагам с достатъчно място за да го откача от буксата и от вътрешния на колектора маркуч (този извития дето излиза от колектора от вътрешната му страна и влиза в моторчето).
Стигнах до заключението, че трябва да демонтирам смукателния колектор и се спрях.
И срам не срам

Благодаря предварително.
Поздрави,
Д

- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Колега аз утре мисля да я правя тази интервенция и доколкото четох идеята ми е да махна
1. охлаждането на алтернатора
2. кутията на филтара с дебито
3. гофрирания маркуч
и от там да бъркам да го вадя пущината наистиан и аз ще бъда благодарен ако някой обесни точно технологията
1. охлаждането на алтернатора
2. кутията на филтара с дебито
3. гофрирания маркуч
и от там да бъркам да го вадя пущината наистиан и аз ще бъда благодарен ако някой обесни точно технологията

- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Така колеги значи днес свалих стъпковото моторче - верно зор е ама се вади без да се свалят колекторите ето и процедурата
1. сваляш филтъра,кутията и дебитомера
2. сваляш гофрирания маркуч и освобождаваш маркуча който е от към двигателя закачен за гоф. маркуч (той отива в стъпковото моторче
3. сваляш охлаждането на алтернатора
Вече имаш достъп до моторчето ама требе некой с тънки прастета
4. разкачаш внимателно буксата на моторчето (намира се отляво от към фаровете - натискаш металната щипка навътре и се вади )
5. откачаш входния и изходния маркуч на моторчето и след това го издърпваш надясно към купето да излезе от скобата дето го държи и след това го изваждаш наляво към фаровете оти от другата страна нема място
6. чистиш с ВД40 или бензин - някакъв обезмаслител и след това подсушаваш хубаво даже може и да продухаш с помпа или нещо подобно
7. зглобяваш всичко в обратен ред и палиш да видиш какво си направил- много трябва да се внимава с посоката на моторчето защото аз така я правих тази операция 2 пъти стрелката трябва да сочи нагоре демек назъбеното на моторчето да сочи нагоре
Стъпков мотор след почистване (направо като нов от магазина)
Ето това е мястото кадето стоеше преди да го изкормя - тази стърчащата букса на преден план е от него има една метална скоба която се натиска навътре за да излезе буксата

1. сваляш филтъра,кутията и дебитомера
2. сваляш гофрирания маркуч и освобождаваш маркуча който е от към двигателя закачен за гоф. маркуч (той отива в стъпковото моторче
3. сваляш охлаждането на алтернатора
Вече имаш достъп до моторчето ама требе некой с тънки прастета

4. разкачаш внимателно буксата на моторчето (намира се отляво от към фаровете - натискаш металната щипка навътре и се вади )
5. откачаш входния и изходния маркуч на моторчето и след това го издърпваш надясно към купето да излезе от скобата дето го държи и след това го изваждаш наляво към фаровете оти от другата страна нема място
6. чистиш с ВД40 или бензин - някакъв обезмаслител и след това подсушаваш хубаво даже може и да продухаш с помпа или нещо подобно
7. зглобяваш всичко в обратен ред и палиш да видиш какво си направил- много трябва да се внимава с посоката на моторчето защото аз така я правих тази операция 2 пъти стрелката трябва да сочи нагоре демек назъбеното на моторчето да сочи нагоре
Стъпков мотор след почистване (направо като нов от магазина)

Ето това е мястото кадето стоеше преди да го изкормя - тази стърчащата букса на преден план е от него има една метална скоба която се натиска навътре за да излезе буксата

- _FIRMATA_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 471
- Регистриран на: 20.09.2005
- Пол: Мъж
- Кара: 306 Hp 600 Nm
Колеги, и аз минах през тази операция! Наистина си трябват малки ръчички
Изпонадрах се качествено! Та значи:Аз не свалях кутията на филтъра.
1. Пластмасите от охлаждането на алтернатора.
2. Свалих дебитометъра.
3. Мъркуча на дебитометъра и др. клапа.
4. Моторчето се вижда ако погледнеш между всмукателните колектори.
5. Откачаш му буксата.
6. После аз откачих ГОРНИЯ му маркуч и от него и от колекторите.
7. Долния го откачаш от моторчето! Той води до гофрирания маркуч!
Моторчето е на една гумена скоба! Вадиш го надясно! Аз го изкарах от лявата страна на колекторите! Пак казвам: погледни между колекторите! Вижда се! Аз даженакрая го свалях на лампа! Натопих го за цяла нощ в обезмаслител и на другия ден го подсуших и сложих! Както каза колетага по- горе: само трябва да не объркашположението му! Има една стрелка- тя сочи нагоре! Долния край е маркуча от гофритения маркуч! Той е със скъба на винт! А горния си се нанезва направо за моторчето! Надявам се да се оправиш колега! Дано са ти тънки ръцете ида не носиш някакви гривни!

1. Пластмасите от охлаждането на алтернатора.
2. Свалих дебитометъра.
3. Мъркуча на дебитометъра и др. клапа.
4. Моторчето се вижда ако погледнеш между всмукателните колектори.
5. Откачаш му буксата.
6. После аз откачих ГОРНИЯ му маркуч и от него и от колекторите.
7. Долния го откачаш от моторчето! Той води до гофрирания маркуч!
Моторчето е на една гумена скоба! Вадиш го надясно! Аз го изкарах от лявата страна на колекторите! Пак казвам: погледни между колекторите! Вижда се! Аз даженакрая го свалях на лампа! Натопих го за цяла нощ в обезмаслител и на другия ден го подсуших и сложих! Както каза колетага по- горе: само трябва да не объркашположението му! Има една стрелка- тя сочи нагоре! Долния край е маркуча от гофритения маркуч! Той е със скъба на винт! А горния си се нанезва направо за моторчето! Надявам се да се оправиш колега! Дано са ти тънки ръцете ида не носиш някакви гривни!

Ма мяза на оригиналдъ бря .... не виждам свински опашки, следователно не е измислено във Враца - следователно никъде по света не може да е измислено
Мойта не се кутира по тия параметри, а със сигурност не е от Враца, значи или има други мушингии или вин таблицити ви са перде кириз

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Благодаря колеги,
Значи, мен ме затруднява откачането на горния маркуч, който отива към колектора. Този маркуч е твърд, дори бих казал, че е повече РVC отколкото маркуч и не се поддава на движение много много и като бръкна с една ръка напипвам ясно всичко, но няма място за другата ръка да помогне...
Пак благодаря. Най-важното е, че подхода ми е бил правилен. Трябвало е малко повече мерак
. Другата събота ще пробвам пак.
Поздрави,
Д
Значи, мен ме затруднява откачането на горния маркуч, който отива към колектора. Този маркуч е твърд, дори бих казал, че е повече РVC отколкото маркуч и не се поддава на движение много много и като бръкна с една ръка напипвам ясно всичко, но няма място за другата ръка да помогне...
Пак благодаря. Най-важното е, че подхода ми е бил правилен. Трябвало е малко повече мерак

Поздрави,
Д

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
абе посоката няма как да я объркате... нали все пак въздух влиза през него... няма как да идва от всмукателните колектори към филтъра, нали
....освен ако не гърми колата
Каква събота... утре е почивен ден-почвай я-мерак му е майката... няма да ядеш агнета я...
Аз онзи ден за 2 часа разглобих половината кола + генератора на части, компютъра също, ремъци, щуротии, инсталациии... всичко се разхвърля и събира за норматив.
Тая кола е като лего-кефи ме

....освен ако не гърми колата

Каква събота... утре е почивен ден-почвай я-мерак му е майката... няма да ядеш агнета я...

Тая кола е като лего-кефи ме

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
dj_ennsy_1 написа: Аз онзи ден за 2 часа разглобих половината кола + генератора на части, компютъра също, ремъци, щуротии, инсталациии... всичко се разхвърля и събира за норматив.
Тая кола е като лего-кефи ме
Скоро и аз ще почна на норматив, ама засега ми е малко притеснено, че където пипна по нещо чупя (засега дреболии, ама...) - та да попитам - ремъците откъде ги подхващаш - амортисьорчетата ли им сваляш първо?
Благодаря!
Иван Иванов.
- МРЪСНИЯТ_ХАРИ
- Каобой
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 5.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: 318
Бодни шестограма в болта на оптяжната ролка сецни малко по посока на часовника(един вид ше завиеш),и ремъка ше се отпусне
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Еми аз лично първо разхлабвам горната ролка-да излезе от зъбчето, тя отпуска, след това натискам долната(да пребере малко) и свалям ремъка - лесно е. После по обратния ред-качва се на ръка, без мъки 

- ivo_io
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: 6.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5 Е53 3.0
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Регулира оборотите за празния ход! И не само че ги регулира ами по-точно то осигурява въздуха за "празния ход". Ако ти играят оборотите на място или изобщо не иска да държи ниските, можеш да го почистиш, ако нямаш подобни проблеми, недей да го пипаш 

- ivo_io
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: 6.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5 Е53 3.0
колега
dj_ennsy_1 написа:Регулира оборотите за празния ход! И не само че ги регулира ами по-точно то осигурява въздуха за "празния ход". Ако ти играят оборотите на място или изобщо не иска да държи ниските, можеш да го почистиш, ако нямаш подобни проблеми, недей да го пипаш
ок


- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Айде щом събирате за норматив да използвам да питам - стъпковото моторче трябва ли да затваря напълно или стои 1мм отворено?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Разглобявал съм го на парченца, даже снимки бях пускал преди време... но ако трябва да съм честен с теб-НЕ го знам как стои по принцип... не съм го виждал как се движи... в смисъл ясно ми е как и закакво работи, но не съм го поглеждал без маркучите как стои по принцип 

- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
dj_ennsy_1
Колега има как да се сложи на обратно то затова си има стрелка и аз мислех като теб и го сложих със стрелката нагоре и отивам да паля и ужас -направо сама си се форсира до прекъсвач ако я оставиш ще счупи двигателя - видях се в приключение
стан
При мен доколкото си спомням стои отворено
абе посоката няма как да я объркате
Колега има как да се сложи на обратно то затова си има стрелка и аз мислех като теб и го сложих със стрелката нагоре и отивам да паля и ужас -направо сама си се форсира до прекъсвач ако я оставиш ще счупи двигателя - видях се в приключение

стан
Айде щом събирате за норматив да използвам да питам - стъпковото моторче трябва ли да затваря напълно или стои 1мм отворено?
При мен доколкото си спомням стои отворено

21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани