Историята на една жива легенда BMW 850

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 241
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 1+, Xhp stage 3, X-delete

Историята на една жива легенда BMW 850

Мнение от kapitanat » 23 Фев 2008, 13:46

Изображение











Посвещавам тази статия на едно от най-уникалните БМВ та произвеждано някога, кола която дори 20г. след създаването си все още предизвиква, възторг и дълбоки въздишки, не само в болните на тема БМВ фенове, но и във всички хора който веднага се запленяват по невероятното спортно елегантно излъчване на 8 ма та серия .

Много от данните съм ги взел и превел от Интернет сайт посветен на 8ма серия , те не са събирани от мене, а просто преведени и предоставени в удобен вид , надявам се, че ще ги намерите интересни.

Моделна гама на 8 ма серия с индекс – Е31
Модел/ Мощност/ Двигател/ Период на производство/ Количество произведени коли
830i ? ? 04/1992 - 12/1992 18
840Ci 286 hp V8, 4.0l 07/1993 - 02/1996 7803
840Ci 286 hp V8, 4.4l 01/1995 - 05/1999 7803
850i 300 hp V12, 5.0l 05/1989 - 12/1992 20072
850Ci 300 hp V12, 5.0l 01/1993 - 10/1994 1218
850Ci 326 hp V12, 5.4l 02/1994 - 05/1999 1218
850Csi 380 hp V12, 5.6l 08/1992 - 11/1996 1510
Alpina B12 5.0350 hpV12, 5.0l06/1990 - 05/1994 97
Alpina B12 5.7416 hpV12, 5.7l11/1992 - 12/1996 57


Технически данни :

( кликнете върху снимките за да ги увеличите)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Диаграма на скоростните кутии на всички модели от 8 ма серия :

850CSi S70 - еднаква скоростна кутия за Европа и Америка

гуми - 265/40 ZR 17

6 - степенна ръчна

Изображение

850Ci, M73 - еднаква скоростна кутия за Европа и Америка

5 - степенна автоматична

гуми - 235/50 ZR 16

Изображение

850i, M70

гуми - 235/50 ZR 16

6 степенна ръчна

Европа
Изображение

Америка
Изображение

4 степенна автоматична

Европа
Изображение

Америка
Изображение

840Ci, M62

гуми - 235/50 ZR 16

5- степенна ръчна

модела се продава само в Европа

Изображение

5- степенна автоматична
Изображение

840Ci, M60

6-степенна ръчна - не се произвежда в Америка с ръчна скоростна кутия


Изображение

5- степенна автоматична - Европа
Изображение

5- степенна автоматична - Америка
Изображение


Alpina B12 5.7, D2

Модела се произвежда само за Европа

6- степенна ръчна

гуми - 285/35 ZR 18

Изображение

Alpina B12 5.0, D1/1

Модела се произвежда само за Европа

4- степенна ръчна

гуми - 285/35 ZR 18

Изображение



BMW 830i
04/1992 - 12/1992

Бмв 830 е било проектирано , като базисно ниво за 8 ма та серия произведени са 18 прототипа , който са били унищожени след това , двигателят използван в този модел никога, не е стигнал до масово производство и БМВ са спрели проекта по развиването му .


BMW 840Ci
07/1993 - 02/1996, V8 (M60)
01/1995 - 05/1999, V8 (M62)

Само 2 години след представянето на 850и , продажбите са намалели с 2/3 .Бмв трябва да направи 8 ма та серия по – привлекателна и включва V образен 8 цилиндров двигател в производство M60 – двигателят е с обем 4 литра и мощност 286 к.с.
През 1995г. двигателят се усъвършенства обема е увеличен до 4.4 литра-M62 и е решен проблема с Американското гориво , което има висока концентрация на сяра и е създавало проблеми до този момент .

Модела 840 се предлага с 4 степенна автоматична скоростна кутия или със шест степенна механична .


BMW 850i
05/1989 - 12/1992, V12 (M70)

След представянето си през 1990 та е една от , ако ли не и най – усъвършенстваната кола на своето време . За първи път се предлага 12 цилиндров двигател в комбинация с 6 степенна скоростна кутия. Ел. регулируемите седалки с памет , integral задна ос ( която е до усъвършенствана в 850 CSi) и все още уникалната та комбинация от къси, дълги светлини и фарове за мъгла в едно цяло , в прибиращи се фарове .

850и се е продавало оборудвано с 4 степенна автоматична скоростна кутия или със шест степенна механична ,



BMW 850Ci
01/1993 - 10/1994, V12 (M70)
02/1994 - 05/1999, V12 (M73)

Доста е трудно да намериш разликата, между 850i и 850Ci . Може да се види от продуктовият каталог на БМВ , че продукцията на тези 2 модела се пресича, за 8 месеца и подобрението до М73, не се отбелязва с нов символ или индекс . Дори БМВ си противоречи, защото в упътването на водача за БМВ 850CSI се казва , че 850Ci се предлага с V12-300hp двигател ( M70). А в продуктовата гама на БМВ пише, че Ci се предлага само с 326hp М73 . Това е доста голяма объркване за собствениците на този автомобил , но има една малка разлика, по която можете да разберете коя модификация точно карате. Колите с М70 се оборудват с 4 степенна автоматична и 6 степенна ръчна скоростна кутия , а М73 се предлага само с 5 степенен автоматик ,като няма варианти с ръчни скорости .

С представянето на 850 CSi БМВ прибавя C- coupe , по този начин 850i става 850 Ci – следователно ако имате 850 Ci с 4 степенна или 6 степенна скоростна кутия то вие имате 850i с единствена разлика промяна в името . При 850 CSi – S = sport , предполага се че се е използвало това обозначение , като напомняне за легендарният модел 635 CSi.
През 1993 – М73ci – получава адаптивна скоростна кутия , падащи облегалки на задните седалки и чанта за ски в багажника .



BMW 850CSi
08/1992 - 11/1996, V12 (S70)


850Csi – Продължава с традицията да обърква собствениците си какво карат , М8 се споменава доста често и то не без причина . 850CSi е истинска М-ка ( не само защото има двигател разработен от М- Motorsport дивизията на БМВ индекса S – в двигателната гама на Бмв се използва само за М ко ви двигатели ) . Ако хвърлим един поглед към VIN а на колата ще видим, че започва с WBS ( BMW MOTORSPORT) ( При останалите 850 ци е WBA – BMW AG ) , но колата, не е била напълно развита от М дивизията на БМВ , за разлика от истинското М8, което за огромно съжаление на всички фенове остава само прототип . Има много слухове за М8 който са били купени от колекционери от БМВ – М , но това са само слухове защото на снимките на прототипа се вижда, че няма фарове , а в Германия по закон няма право да се продаде кола която не е годна за движение по пътищата .

Вероятно нещото което прави 850Csi толкова специален е хидравличното завиване на 4 колела на автомобила . Active Rear-Axle Kinematics system . Това е стандартна екстра за всички автомобили от този вид произведени в Европа и опция за Американските . При нормално завиване задните гуми ще почнат да завиват ( с много по малък ъгъл от предните ) сензори изчисляват какви сили действат на задните колела и когато тези сили достигнат определена граница , компютърен модул дава команда за връщането им в нормално положение .

След представянето на системата тя е опция и за останалите 850 ци , но цената и е била 12500 марки през 92г. Така че ако притежавате 850 което не е Csi и има управление на четирите колела , то вие притежавате един от най-редките автомобили в света . По неофициални данни клиентите поискали тази опция са 32 ма , БМВ не потвърждава тези цифри .

Стандартните екстри на всяка 850CSi

Euro USA
*; *; Engine S70B56
*; *; 6-speed manual (automatic not as an option)
*; *; Final drive ratio 2.93:1
*; Final drive oil cooler
*; Engine oil cooler
*; *; Stiffer suspension (No electronic damping control available)
*; *; Chassis lowered 15mm
*; *; Servotronic, motorsport specific
*; *; Limited slip differential
*; *; Automatic Stability Control + Traction (ASC+T)
*; *; Aluminium wheels with brake ventilation
*; Active rear axle kinematics, motorsport specific
*; *; Electric steering wheel adjustment
*; Stronger brakes
*; *; Upgraded front and rear spoiler
*; M-design door mirror
*; *; Dashboard with red pointers and different looks
*; *; 850CSi-badge
*; *; Folding rear seat backs and ski bag
*; M-Interieur (Bicolor)
*; *; Leather seats
*; 'BMW Motorsport' written on doorhandles
*; *; ///M emblem embossed in lower door frame

Ето го VIN а :






Изображение



BMW M8
1990, V12 (S70/1), 6.0l , 550 hp

850М е трябвало да бъде направено от леки сплави с цел намаляване на теглото и се е целило в титлата Ферари – убиец , но за съжаление никога не достига до широката публика , причините са много – сложността на проекта и най вече цената , до този момент разработката на 8 ца та е струвала на БМВ половин милиярд . От 850М има само един прототип , но двигателят е закупен от MCLaren и доразработен за да бъде сърцето на Maclaren F1 . Друга причина поради която сега не можем да се радваме на тази кола е липсата на пазар по това врема за подобен автомобил , цената му е щяла да бъде колосална и БМВ слагат край на проекта .

БМВ 850 М е най – добре пазената тайна , по заповед на главният менажер на БМВ абсолютно никой не трябва да вижда колата или да разбира някаква информация .

Прототипа, никога не е бил безопасен за каране , за това говори и липсата на фарове , на въпроса, защо не е в музея на БМВ , те отговарят че не е добър дори за това ?!

850Csi по документи и Vin се води М8 , но от това няма много полза при положение , че знаеш каква кола е можела да бъде истинската M8. Двигателя S70 говори сам за себе си MCLAREN F1 държи рекорда за най висока скорост цели 7 години , а ентусиасти са „изцеждали” 1000hp при 10000оборота

S705576 ccm380 hp, 24V, 850CSi1992
S70/1about 6000 ccm550 hp, 48V(?), M8 prototype1990
S70/26064 ccm627 hp, 48V, McLaren F11993
S70/36064 ccm635 hp, 48V, McLaren F11996



ИзображениеИзображение



Alpina B12 5.0 Coupé
06/1990 - 05/1994, V12 (M70), 5.0l – 350 конски сили

Продава се само с 4 степенна автоматична скоростна кутия .

Alpina B12 5.7 Coupé
11/1992 - 12/1996, V12 (S70), 5.7l – 416 конски сили

Продава се само с 6 степенна механична скоростна кутия

Разработка на модела

Идеята за купе от по горен клас идва още през 1981г. , но „зелена светлина „ се дава през 1984г. . В централата на БМВ има много спорове , защото никой не е сигурен дали след 6г. ще има търсене на кола която струва 140000марки (70000 евро) . 850 не е просто подобрение на вече съществуваща кола , то е изцяло нов проект започващ от „а и б” което прави решението за производството на модела доста рисковано .

2години по късно 4 години преди премиерата на модела , дизайна на колата е завършен и започва конструкцията на модела . През 1987 БМВ – прави първите прототипи след дизайнерският период и решава , че аеродинамичността е достатъчно добра без модела да се нуждае от подобрения . 1 ви ят прототип всъщност е бил годен за каране и цената му е била 2мил . марки . Всяка следваща тестова кола, не е много по евтина около 1.5мил марки , те са построени изцяло на ръка и всички части се правят по поръчка . Много от тези модели завършват в стената на краш тестовете.

Един от тези модели е представен от БМВ на 15ти Юни 1989 в Мюнхен , в този момент над 2000 души работят по развиването на модела .

На 4 ти юли 1989г. е официалният тест на колата той се провежда на пистата Нюрбор- ринг-Nürburgring , изминатите там 8000км отговарят на 150000км – всекидневно ползване . В края на август почват и тестовете в Америка , с американско гориво . Следват най – жестоките за времето си тестове от -20 до +50 градуса целзии за по малко от 24 часа , шофиране на големи височини следващо от ниски , оставянето на черно боядисана кола да работи на 42градуса ( температура на въздуха) на празен ход с часове , часове на непрекъснато шофиране с максимална скорост .

През септември 1989г. във Франкфурт на изложението на IAA е официалната премиера на модела – успеха е невероятен – 5000 поръчки за по малко от 8 дни и това е дори преди колата да е почнала масово производство което става на 4 февруари 1990 . периода на изчакване за автомобил е 3г.

Цялата стойност на проекта 8 ма серия е повече от 1 милиард марки ( 500.000.000 евро )



Малко снимки от изпитанията , препоръчвам ви да си вземете носна кърпичка защото аз трябваше да си бърша сълзите, като видях как разбиват колата на краш теста .



Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Интересен факт е че шестата серия от 80 те години е била използвана за тестова машина на окачването и двигателя на 8 ца та , както винаги няма сигурна информация , но се носят слухове , че някой от тези 6 ти ци са запазени и са собственост на колекционери .
Изображение
Изображение


Интериор -
Изображение
седалките са електрически - чух, че в моделите след 95г. имало и надуване, не можах да намеря доказателство за това .
Изображение
ASC - стабилизираща програма + тракшън контрол , интелигентна система против кражба реагираща на движение .
Спортни и комфортни настройки , електрическа щора за задното стъкло, подгрев на седалките
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Няма да се спирам по подробно на екстрите , мисля че всички знам какво означава бутона с малко прозорче на него и стрелка нагоре и надолу .



The ultimate driving machine

Да караш 850 е удоволствие , което рядко някоя кола може да ти предложи. Познаването на възможностите на невероятният 12 цилиндров двигател винаги те държи на нокти, а изпреварването във всяка ситуация е като детска игра . Когато сте на магистралата ( по скоро на Германски аутобан) шофирането със скорост като 250 км , не е нещо невероятно, а е просто това за което колата е създадена . Двигателят в почти безшумен няма бръмчене или вибрация , просто тих рев, който ви напомня за звяра криещ се под капака .В кризисни ситуации винаги можете да разчитате на невероятните спирачки и сцеплението на гумите , 2 тонното чудовище просто изяжда завоите и дори моделите без стабилизираща система (ASC) са винаги стабилни и здраво стъпили на пътя , но за да изпитате на 100% качествата на този звяр се нуждаете от писта . Но не само шофирането на колата доставя удоволствие да наблюдаваш колата е почти толкова забавно, колкото е и да я караш . 8 ма та серия изглежда повече елегантна отколкото агресивна , но предницата на колата и 2 та бъбрека те карат да се досещаш какво се крие под капака . На Германските магистрали ( аутобани – понякога без ограничение в скоростта на движение ) , 8 ца та изглежда наистина като нещо специално. Всякаш е съвсем нормално , останалите коли в движението да се отдръпват от пътят ти , още докато те видят в далечината . Шофьорите често отстъпват в дясната лента при вида на широкото , гладко и вероятно червено нещо в огледалото си за задно виждане . Заради излъчването на 8 ца та , няма да имате да прицъквате с фаровете на колата пред вас . Като шофьор на 850 , вие съжалявате тези който карат М5 , на теория те са толкова бързи, колкото и вие , но са подценявани от останалите ( който не знаят какво се крие зад обозначението М ) . Обемът, който предлага колата е огромен за кола от този клас 320 л. Багажник, 2 те задни седалки предлагат достатъчно комфорт на хора до 1.8м. И дори с 4 човека и пълен багажник , не се забелязва голяма разлика в динамичните качества на колата . 850 е кола която е съвсем удобна за ежедневно ползване ( да приемем факта , че ако сте си купили 8 ца разхода на гориво не е нещо, което ви тревожи ) . Колата няма никаква липса на луксозно оборудване , а дори обратното нова категория – луксозни спортни коли се създава с излизането на пазара на 850Csi защото ви предлага всяка възможна екстра по това време на пазара, а дори и някой които са новост .
Кола която е толкова спортна , луксозна , безопасна , елегантна и практична в едно , няма начин да искате повече , защото няма какво повече да се иска .



РЕАЛНОСТТА

Мощността на двигателя ...
За съжаление , когато карате 8 ца дълго време вие свиквате на това което тя ви предлага и единственият начин , за да оцените какво имате е да се качите в нормална кола около 100-120 к.с за да видите разликата , която 8 ца та ви дава . Когато карате обикновена кола с 90км./ч. На последна предавка и натиснете педала на газта реакция обикновено няма , докато с 8 ма та серия при всяка скорост на движение , „погалването” на газта , ката адът таящ се в двигателя да избухне моментално , това се дължи на зверският въртящ момент , който е отзивчив дори и при по малки обороти . Сменянето на скорости при 850 ( ръчна скоростна кутия) е истинска тръпка , при всяка смяна се чува радващ ухото шум ( не металичен ) , само който е карал такава кола знае за какво говоря , това се дължи на по директното сцепление на скоростната кутия с двигателя . Невероятно е но двигателя работи толкова гладко , че монета от 2 евро сложена в/у него,не пада дори когато двигателя се пали и се гаси . Много хора с обикновени коли , казват след като са карали 850 , че ускорението след 200 е същото като при техните коли при старт ( предполагаме, че тези хора карат рено :mhihi: :mhihi: :mhihi: )


КОЛКО ГОРИ 8 ма та серия ?



Има направо митове , за консумацията на гориво при 8 ми ци те ( някой от тях не са далече от истината ) .
Консумацията на гориво при тази кола наистина варира много , но в истинският живот около 15 литра безоловен А98 е реалността . На празни извънградски пътища ако не се заигравате с педала на газта разхода пада до 12 ( по книга се води 9.2 при 90 км/ч – но в реалността, все още не е известен човек, който да е имал нервите да кара 8 ца с 90км/ч.)
В натоварен градски трафик като София само небето може да бъде граница , консумация от 25л. Нагоре е съвсем нормална ) . На магистралата Бургас – София при умерено каране ( около 160 – 200 ) 15.5 е реалният разход , в Германия на аутобан без ограничение в скоростта 23/100.

Спортна кола ли е 8 ца та ... ?!


След всичко , което казах досега , би трябвало да е станало ясно, че 8 ца та, не е спортна кола и никога не е била предвидена да бъде .
850 CSi е най – близко до определението спортна кола , но все пак е Grand Tourismo кола с огромен предно разположен двигател , задно предаване , безкомпромисен лукс и с равно разпределена тежест ( един от най – важните фактори ) . Тази кола е направена за движение от точка А да точка Б и тя изпълнява тази задача толкова добре , колкото много малко други коли могат . Не можем да се заблуждаваме, че автомобил с тегло от 2 тона и с предно разположен двигател може да се сравнява с истинските спортни автомобили . Можете да раздразните Ферари със среден клас двигател или Порше , но за да ги изпреварите единственият шанс е ако другият шофьори, не е толкова добър колкото вас . Но какво трябваше да бъде 8ца та , най – Италианската от всички , Германски автомобили , невероятна форма , която вече 18 години след излизането си като модел е все още атрактивна , комфорт на най – високо ниво , прекрасни динамични качества и стабилност . Това е просто кола направена за наслада и емоции .



Надявам се темата която написах да ви е била интересна , моля ако видите някакви неточности , да ме поправите .
Последна промяна kapitanat на 23 Фев 2008, 17:34, променена общо 1 път
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 28.12.2007

Мнение от nikolay- » 23 Фев 2008, 14:52

Дай Боже секи му! :bowdown: :bowdown: :bowdown:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1035
Регистриран на: 8.12.2006
Местоположение: Mladost Мнения: 1111
Кара: колело

Мнение от bace_martu » 23 Фев 2008, 17:10

BEST OFF :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е32 740IL E34 525i
Мечтае да кара: E24 M635CSI(M6) , E34M5 , 850CSI (M8)

Мнение от Fakiro » 26 Фев 2008, 6:21

:clap: :clap: :clap: :yes: :yes: :yes:

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 26 Фев 2008, 6:33

Правя темата важна! Ако модераторския и администраторския екип реши темата ще бъде преместена в THE BEST но аз лично предпочитам да си седи тук ;)

Заключвам я за да няма излишен спам!
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook