BMW Z8

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

BMW Z8

Мнение от ///Явор » 01 Фев 2010, 17:24

Z8

Първия изглед на Z8 Concept бил Z07, показан на изложението в Токио през 1997 и след много кратко време през 1998 - на автосалона в Детройт. Отново окуражени от реакция на публиката, в BMW решават да произвеждат Z8, в ограничени количества.

И всичко това започва не в Мюнхен, не в Германия, не дори и на Стария континент.. а на Новия. Mестоположението: Калифорния, място пълно със слънце, спасителки на плажа, хубави коли.. и явно доста иновационни идеи. И по-конкретно BMW DesignWorks - дизайнерския център на BMW. Под ръководството на Крис Бенгъл се ражда "нещо", което ще остане във времето като легенда.. съвременна класика .. Z8.

Баварският болид до съвършенство запазва неповторимия стил на роудстърите от средата на миналия век - издължена каросерия във формата на торпедо (готово да взриви всичко изправило се на пътя му), скъсена компактна задна част и оптимална за спортна машина позиция на двете седалки. Z8 - прероден потомък на известния от средата на 50-те години роудстър на компанията - 507. Със своите заоблени линии и класически пропорции младият роудстър е достоен наследник на именития си предшественик, проектиран от конструктора граф Албрехт Гьорц след Втората световна война. Навремето 507 е бил голямата гордост на немците, заради своята агресивно-спортна осанка и невероятните за тези години технически характеристики. Със своя V8 двигател, 3.2 л, 150 к.с. той е достигал над 220 км/ч по немските аутобани. За по-малко от четири години, между 1956 г. и 1959г. от поточните линии на компанията са слезли само 252 екземпляра, на цена от 26 500 DM, което съпоставяйки се със стандарта на живот в днешна Германия, е колкото цената на Z8 около 240 000 бивши марки.
Усетът на баварско-калифорнийските стилисти да пресъздават духа на времето и да го подмладяват, без да го променят, си личи от първия поглед към тяхното творение. Например флуидните извивки на предните и задните калници на Z8 напомнят силно тези от 507. Усещането за мощ и за класическа хармония също идва от миналото. Всичко в новия роудстър сякаш се върти около най-осезателния ретро-елемент като бъбрековидната решетка под предния капак. Романтиката на времето струи и от хрилете на предните калници. Задната част на роудстъра има най-малко общи черти с предшественика 507 и там най-ярко се изразяват високите технологии. Такива са неоновите светлини и огромната потентност на ауспуховите тръби.
Модерната интерпретация на старите естетически форми е видимата част на роудстъра. Това което не се вижда, но се усеща интуитивно е физиологията на този "невинен", но кръвожаден автомобил. Тук са си казали думата най-екстремните съвременни технологии. Z8 е първият автомобил на BMW AG с алуминиева пространствена рама и каросерия. Това резултира в отличния баланс между максималната торсионна здравина на корпуса и максимално олекотеното тегло, над тон и половина. Теглото на Z8 е 1651 кг (за сравнение М5 - 1795 кг). Съединяването на отделните профилирани алуминиеви елементи на рамата е направено с помощта на взаимстваните от аеронавтиката технологии, каквито са заварките в химически чиста среда. Алуминият е основен материал и при изпълнението на спортното окачване, съчетано с 18-цолови джанти, обути в гуми с размери 275/40 отзад и 245/45 отпред. Те са специална разработка на BMW - Run Flat Combination. В екстремни ситуации, дори и без налягане в гумите, пътуването най-спокойно може да се продължи с ниска скорост.
Роудстърът е снабден с двигателя от е39 М5, монтиран непосредствено зад предния мост. Конструкторите са направили всичко възможно, за да изтеглят компактния, но тежък двигател, максимално до центъра на шасито, благодарение на което е постигнато почти еднакво разпределение на масата между предния и задния мост. S62B50 притежава завидни технически характеристики. Цифром: V8, 5 литрa, мощност 400 к.с. В Z8 електрониката също е на високо ниво. Освен задължителния ABS, тук функционира CBC (Cornering Brake Control) - автоматичен динамичен контрол върху спирачната система при завои, EML - електронен контрол върху въртящия момент и най-вече DSC III - последна за времето си генерация на системата за електронен контрол върху динамичната стабилност на автомобила.
Влизането в купето на Z8 създава усещане за попадане в тунел на времето. Впечатлението се дължи на цялостния дизайн на шедьовъра. Дизайнът на волана е повлиян от ретростила от 50-те години, с хромирани стоманени спици. Всички прибори са поставени на арматурното табло. Те са кръгли и са от традиционния аналогов тип. В тях обаче са вградени индикатори, информиращи водача за правилното функциониране на всички системи. Z8 не се стартира по обичайния начин. Конструкторите са се върнали към миналото, инсталирайки стартов бутон под контактния ключ.
Духът на баварския роудстър пробужда усещането за расово превъзходство над останалите участници в движението.


Техническа информация:

Години на производство: 1999 - 2002
Двигател: S62B50 V-образен, 8-цилиндров като всмукателния колектор на всеки цилиндър е снабден със самостоятелна дроселна клапа, командвана от системата "електронна газ" - т.е. няма механична връзка между клапаните и педала, бензинов, надлъжно разположен отпред, работен обем - 4941 куб. см, степен на сгъстяване 11,0:1, 4 клапана на цилиндър, диаметър и ход на буталото - 94/89 мм, макс. мощност 400 к.с. при 6600/мин, макс. въртящ момент - 500 Nm при 3800/мин, впръскване на горивото - електронно многоточково.

Задвижване: задно
Скоростна кутия: Getrag Type D 6-степенна механична
Каросерия: алуминиева
Рама: алуминиева пространствена рама, облечена също в алуминий
Окачване: отпред - МакФерсон,
отзад - независимо мултилинк
Кормилна уредба: Зъбна рейка с хидравличен хидроусилвател

Спирачки: Отпред и отзад дискови вентилирани спирачки
Колела: 18-цолови от леки сплави с гуми отзад 275/40 отпред - 245/45R18 W (RFC - Run Flat Combination)

Габарити: 4400/1830/1317 мм, междуосие - 2505 мм
Обем на багажника: 203 л
Тегло: 1660 кг
Полезен товар: 240 кг

Маск. скорост: 250 км/ч (електронно ограничена)
Ускорение: от 0 до 50 км/ч 1.9 сек
от 0 до 100 км/ч 4.7 сек
от 0 до 180 км/ч 13.4 сек
от 0 до 200 км/ч 16.4 сек
от 0 до 400 м - 12.9 сек
от 0 до 1000 м - 23.5 сек
Обем на резервоара: 73 литра
Разход на гориво: градско - 21.1л/100 км, извънградско - 10.6 л/100 км, смесено - 14.5 л/100 км
Коефициент на въздушно съпротивление: Cx 0.43

Серийно оборудване:
имобилайзер,електронен тракшън контрол през ABS и управлението на двигателя, неонови задни светлини и мигачи, автоматично регулиране на предните ксенонови светлини. електреорегулируем на височина и дълбочина волан, електрически стъкла, електрорегулиране на предните седалки, автоматична климатична инсталация с прахов филтър, електрозадвижване на страничните огледала, тонирани стъкла, триточкови предпазни колани, 4 въздушни възглавници, електрозадвижван гюрук, централно заключване, хромирани огледала и дръжки на вратите, кожена тапицерия на салона и арматурното табло, навигационна система, HI-Fi стерео система със CD-плеър кодирана специално за крадците, дистанционно управление против кражба, мобилен телефон, бордови компютър.

Автор: Станислав
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook