Неоткриваем проблем ...... Е38

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 861
Регистриран на: 21.11.2007
Местоположение: София
Кара: AUDI S6

Неоткриваем проблем ...... Е38

Мнение от bmwmania » 27 Ное 2009, 22:32

Колеги от както имам тази кола, има едно МНОГО неприятно тресене, клатене и тн. което се получава при натискане на спирачката в диапазона м/у 80 и 100 км/ч и само тогава и само при натискане на спирачката. усеща се нещо като луфт някъде по предницата........ да де, ама в 15 сервиза /без да преувеличавам/ не успяха да открият къде е проблема. В секторната кутия няма никакви луфтове, смених тампони на носачите, дискове 2 пъти вече, гуми, джанти и какво ли още не. Моля ако някой може да подскаже нещо, ще съм благодарен.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Неоткриваем проблем ...... Е38

Мнение от cod-cdbp » 27 Ное 2009, 22:46

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=7&t=31922
дано съм бил полезен 8)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 861
Регистриран на: 21.11.2007
Местоположение: София
Кара: AUDI S6

Re: Неоткриваем проблем ...... Е38

Мнение от bmwmania » 27 Ное 2009, 22:53

Благодаря колега за бързия отговор, само че тези тампони ги смених и все едно нищо не съм направил. Е не са усилени от 740 примерно, ама не смятам че може да тресе толкова /а то е МНОГО/ от това че тампоните са такива каквито ги дават по каталог :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Неоткриваем проблем ...... Е38

Мнение от cod-cdbp » 27 Ное 2009, 22:59

bmwmania написа:Благодаря колега за бързия отговор, само че тези тампони ги смених и все едно нищо не съм направил. Е не са усилени от 740 примерно, ама не смятам че може да тресе толкова /а то е МНОГО/ от това че тампоните са такива каквито ги дават по каталог :roll:


а веднага ли продължи тресенето или се появи отново, защото тук може да се сложи под съмнение качеството на тампоните.
другото което ми идва на акъла е накрайници, шарнити криви гуми или комбинация от някои от трите.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 861
Регистриран на: 21.11.2007
Местоположение: София
Кара: AUDI S6

Re: Неоткриваем проблем ...... Е38

Мнение от bmwmania » 27 Ное 2009, 23:05

Гумите са сменени няколко пъти и последно днес с нови, шарнирите са перфектни /проверено няколко пъти/, само за накрайниците не съм сигурен, но пак казвам че в много сервизи ходих и никой не откри проблема :shock:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 15.04.2007
Кара: Entwicklung 38
Мечтае да кара: B12

Re: Неоткриваем проблем ...... Е38

Мнение от 7BREYTON » 28 Ное 2009, 2:17

търси по US и международните форуми - мисля че сум го срещал там този проблем - "shimmy" или нещо от сорта го наричаха ....


BMW E38 The Dreaded Shimmy problem and repair


Both the E32 and the E38 7-Series can suffer from the dreaded 'shimmy'. This is wheel-wobble that usually first shows itself under braking, for instance, when coming off a motorway intersection and braking from high speed. The wobble can be felt through the steering-wheel but it usually disappears as the car speed reduces.

Sometimes this is all you ever get, but more usually you will start to get wobble as the car is accelerated through 50 - 60MPH. The more you drive the car the worse it will get. The wobble is quite often accompanied by tram lining and a general feeling of imprecision from the steering in general.

The shimmies are often an indication of general wear in the steering system and suspension, the BMW E38 has a great deal of weight over the front wheels, especially when braking. It also seems to have a resonant frequency that occurs between 50 and 60 MPH, if there is any weakness it is at this speed where the problems will occur.

The shimmies can be repaired, often very simply.

Garages seem to find it difficult to locate the problem, the weight of the car on the suspension parts makes it difficult to diagnose play with a crow-bar. They will usually try wheel-balancing and tracking first, then new tyres, and then give up.


Wobbles that aren't shimmies

Let's first get rid of the wheel-wobble that isn't shimmy. If you get a wheel-wobble that really feels as if the wheel is coming loose and gets worse when the brakes are used then the first thing to suspect is a sticky brake calliper. The difference between shimmy and the wobble caused by a sticking brake calliper is that latter causes a massive wobble, the steering wheel is difficult to keep hold of and the wobble keeps going when you slow down, almost to a standstill.

Vibration that only shows itself when giving the car some welly, especially in 2nd and 3rd gear is quite often due to the propshaft centre bearing. The bearing is held in a rubber-enclosed housing. When the bearing starts to fail the rubber soon deteriorates and this allows the propshaft too much lateral movement. The movement causes a vibration through the car, it will eventually get to a point where the propshaft will start thumping the transmission tunnel. This type of problem always goes away when the throttle is lifted whereas shimmy doesn't.

If you get a wobble that is only noticeable in 5th gear when you have your foot on the throttle it is almost always due to a single-cylinder failure on the engine. The lack of a single cylinder on a V8 is not that easy to spot, the power is a bit down and the tick-over is a bit lumpy but the M60 V8's are prone to that anyway. It is most noticeable when on the flat at about 70 MPH when accelerating. The wobble goes immediately the throttle is lifted. A check of the sparkplugs will show 7 white plugs and one oily one!


Getting rid of the shimmies - the easy things

Wheels

The best place to start (and often the cheapest) is with the road wheels. The first thing to check is if the wheels are right for the car. The standard wheels for the E38 are 16" (18" on the Sports models and late production), they have an offset of 20 and a centre bore of 72.6mm.

If you have fitted an alloy from a model with a different centre bore then you must fit spigot-rings. The only problem is that spigot-rings are not normally high-precision parts, they wear and corrode and when they do they will not hold the wheel central to the hub. If you are using spigot-rings consider getting alloys with the correct offset and bore, or, at the very least get new spigot rings.

Even if you are using standard wheels or are using wheels with the correct bore and offset it is worth cleaning the bore and mating surfaces on both the inside of the wheel and the hub. Where there is corrosion on the hub or wheel the wheel will not mate correctly with the hub.



Tyres

Cheap tyres are often a cause of problems, although these balance fine at low speeds, once they are taking the load of the car and are rotating at speed they do not retain their shape or were not round in the first place. There is only so much that sticking lead weights on the rim can compensate for. If you have a lot of lead on your wheels then something is not right in the first place. If you do not have staggered wheels fitted it is well worth rotating the wheels from the back to the front of the car to see if there is any difference. If it makes a big difference it is probably a problem with the tyres.

If none of the above helps try borrowing a set of standard wheels and tyres from a car that is known not to have any shimmy. It is certainly a cheap way of ensuring that the road wheels are not the cause, from this point on suspension parts will need to be replaced so beg and borrow if you can.

In case of problem stay actual visit garage and make full suspender check.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Неоткриваем проблем ...... Е38

Мнение от anzak » 28 Ное 2009, 21:34

брат давам ти един жокер иди на канал ( не на повдигач) и си притегни болтовете на предния мост ама стабилно ги притегни
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Неоткриваем проблем ...... Е38

Мнение от Stanchev » 29 Ное 2009, 12:52

провери предните амортисьори
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 31.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: колкото може
Мечтае да кара: BMW M5 или M3
Детайли за колата: 320d, 6 speed, 2003, 150 P.S.
525d LCI

Re: Неоткриваем проблем ...... Е38

Мнение от guBaHeTo » 03 Дек 2009, 8:36

Е той щом е ходил в 15 сервиза поне в 1ния е имало тресачка за да му кажат че амортесьорите са му заминали....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 861
Регистриран на: 21.11.2007
Местоположение: София
Кара: AUDI S6

Re: Неоткриваем проблем ...... Е38

Мнение от bmwmania » 05 Дек 2009, 19:29

anzak написа:брат давам ти един жокер иди на канал ( не на повдигач) и си притегни болтовете на предния мост ама стабилно ги притегни

А сега ако ми дадеш и жокер къде се намират тия болтове..... :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Неоткриваем проблем ...... Е38

Мнение от anzak » 05 Дек 2009, 19:58

като свалиш корите ще ги видиш това са болтовете които държат моста към купето http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05 номер 3 от схемата е такъв болт
Барай шишарката Минкеее ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 861
Регистриран на: 21.11.2007
Местоположение: София
Кара: AUDI S6

Re: Неоткриваем проблем ...... Е38

Мнение от bmwmania » 05 Дек 2009, 22:58

Още утре ще ги погледна и ще пиша резултата ;)
Изображение

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook