Въпроси от новобранец - за ASC / S EDC

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 22.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 7er E38 740iA 4,4l., '99, 286h.p.
Мечтае да кара: M5 400h.p.+ / 500 h.p.+
Детайли за колата: V8, S EDC, ASC, TV/Navi 4:9, 17" 245/55/17...много хубави неща...

Въпроси от новобранец - за ASC / S EDC

Мнение от yuliancho » 26 Сеп 2009, 9:05

Колеги може би има и други подобни теми и въпроси задавани по това, особено може би в Е39 подфорума, но мисля че свежи мнения и обяснения и напътствия от по-ново време не са излишни никога!

Та въпроса ми е от 2 части.
Първо:

Имам на таблото бутон ASC. Знам че това е Active Stability Control или както е на други автомобили ASR - Active Stability Regulation. За него ми е принципно ясна службата и ефекта му. Но ми е ясна от експлоатацията на Audi A6 C5 2.5 TDI с предно предаване само, не куатро. Когато се сблъсках с него преди време ми направи добро впечатление защото до този момент при по-агресивно тръгване от място с кола с предно тя започваше да пили гуми заради силно и рязко изменения център на тежеста от ускорението. С ASR-a при А6цата тя потегля пъргаво като не приплъзва толкова. Харесваше ми защото започнах да я ползвам през летните месеци и определено чуствах ползата му. В зимните обаче се случваше да го изключвам попадайки в преспи, защото заради регулирането на приплъзването не можех да дам газ и да поря заснежения път или пък да залюлям колата паркирана в преспа.
Предполагам ASC-то на 740iA е с подобен ефект - по същия начин светва оранжев триъгълник на таблото когато въпреки включеното ASC тръгваш по агресивно и все пак приплъзване има.
Въпроса ми свързан най-вече с това има ли неяо различно в тази ситуация от вече преживяното исподелено по-горе при задното предаване на 7цата? С А6цата смело го изключвам и се чуствам достатъчно уверен дори в сложни пътни условия. С това задно обаче не съм сигурен дали е добра идея да изключвам?

За това S EDC:
Нямам понятие какво прави това! Незнам и какво се случва когато го изключа! Тук се нуждая от компетентно мнение!

Въобще малко знам за допълнителните "екстри" на 7цата. Това е първата кола от подобен клас която имам след Е30, Е34. Успоредно ползвам и А6 от 2001 но тя е от класа на 5цата и нещата които предлага са близки като оборудване до нея (5ца Е39 имам предвид, Е34 е малко по-старо поколение)
Бъди възторжен идеалист, смел до безумство, влюбен в България до фанатизъм, честен до самопожертвуване[album][/album]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Въпроси от новобранец - за ASC / S EDC

Мнение от anzak » 27 Сеп 2009, 15:03

АСЦ- Автоматичен контрол на стабилноста черпи информация от датчиците на АБС на задните колела и ако едното колело се върти по бързо от другото (приплъзва буксува) отнема газта и натяга спирачния апарат през АБС на буксуващото колело с цел да се предаде двигателната силана небоксуващото и да се стабилизира колата системата е особено ефективна при резки завои мокър път и настилка на която няма достатъчно сцепление моя съвет е не я изключвай тази екстра
С-ЕДС - електронен демпферен контрол ( по нашенски втвърдяващи амортисиори ) клапан в амортисиора променя работата му и го прави по твърд (по спортно вози колатаи е по стабилна) това С значи спортна настройка когато е включено когато не е си вози нормално комфортно
Барай шишарката Минкеее ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 22.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 7er E38 740iA 4,4l., '99, 286h.p.
Мечтае да кара: M5 400h.p.+ / 500 h.p.+
Детайли за колата: V8, S EDC, ASC, TV/Navi 4:9, 17" 245/55/17...много хубави неща...

Re: Въпроси от новобранец - за ASC / S EDC

Мнение от yuliancho » 28 Сеп 2009, 16:33

Благодаря!
Беше ми полезно да знам какво се случва за да мога и по-добре да използвам.
междудругото приплъзването е твърде честа случка при мен, не че карам агресивно или неразумно, но при малко по-гладък асфалт или мокър път малко по нахакано излизане от завоя и задържане на волана (презавиване) неминуемо е съпроводено с приплъзване и носене на задницата в страни - позабравено чуство от времето на Е30ката ми :D ...но сега имам чуството че поднасям нещо много -по-голямо и тежко. Е34 (520i M20b20) се поднасяше трудничко и с усилие (не и зимата де! :D ).
Незнам как е при другите колеги, моята е Е38 и 4,4 286 к.с. с чип и гуми 245 и въпреки това както казах поднасянето е сравнително често явление.
S EDC не съм пробвал да го включвам, ще опитам и ще споделя опит, трябва да е не безупречен асфалт май това обаче! Колата наистина се накланя повече при по агресивно каране по завои вследствие на инерционните сили при завиване с по-висока скорост. При Е34 бях решил проблема с по-твърди газови амортисьори отпред които чувствително подобриха устойчивостта в завой! Всъшност когато ми протече преден амортисьор на 5цата, който беше очевидно маслен, всички предлагани варианти за предни амортисьри за Е34 бяха газови!

Благодаря още веднъж! Ако все пак някой сподели още нещо ще е добре, мисля че за не малко от нас са новост тези шукариики! :D
Бъди възторжен идеалист, смел до безумство, влюбен в България до фанатизъм, честен до самопожертвуване[album][/album]

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook