Как да настроим корекцията за разход на големия борд (OBC)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
64 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- t0sh
- старши ентусиаст
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
Как да настроим корекцията за разход на големия борд (OBC)
хай,
понеже получавам не едно и две лични с въпроси за корекцията от хора сложили големия борд, и се развихрих и пуснах едно подробно обяснение мисля да го копирам и тука. enjoy
...
1. пълниш догоре - или до щракване, или до преливане но запомни кво си пълнил. разликата от щракване до преливане може и да е 3-4 литра! нулираш малкия километраж.
2. караш си нормално докато не паднеш докъм 10-15 литра (Аз не го оставям да светне, така съм свикнал)
3. пълниш пак догоре, щракване или преливане както си сипал първия път. сипаните литри са точно което си изгорил, логично нали. делиш бензина сипан на изминатите километри и имаш разхода. Кaра се цял резервоар за да избегнеш моментни задръствания или нощни пробези да повлияят на разхода, получаваш по-точен среден разход.
за пример нека да ти е излязъл РЕАЛНИЯ разход 12.0 / 100.
4. отиваш на меню20 веднага след като си заредил. там приерно ти показва 11.2/100 разход, а реалния ти приехме че е 12.0. почваш да местиш корекцията докато не напаснеш 12.0 разход, защото след промяна той ВЕДНАГА коригира и ти го изписва!
това е. колкото повече пълни резервоари засечеш, толкова по-точно ще го настроиш. също ако е 11.96 разхода, като играеш с корекциите виж кога от 11.9 скача на 12.0 - примерно 800 и 810 корекция. аз бих сложил тогава 807 корекция, която отговаря на 11.96 поради закръгляване. Допълнителните резервоари го доуточняват. аз бих казал че за 3 резервоара имаш под 2% отклонение в разхода, ако си го донапасвал точно и знаеш какво да правиш.
ВАЖНО!!! при голямо отклонение сравнително като при теб от типа корекция 800 (карал съм с борд от 325!) при седене на МЯСТО отчита различно. т.е. ако само караш, и разхода ти цепи стотиците от точност, и след това примерно си лафиш (или не само! ) с някоя 4 часа на запалена кола да кажем, ще ти даде отклонение от реалния разход. демек няма начин и на място и в движение да е 100% точен разхода. аз затова минах на борд от 320, и корекцията ми е 948 и съответно и при седене на място е доста точен.
едит: в този случай преценяваш горе-долу колко седиш на място и като задръстване, и задаваш средна корекция отговаряща на стоенето на място. Т.е. имаш точен разход само за нормално каране. В този случай на дълъг път, или само нощно каране, или при повече висене на място т.е. отклонения от нормалния режим на каране, ще дава отклонения. няма перфектен вариант, освен взимане на борд от същия литраж
уф уж беше кратко... тва трябва да го постна май
понеже получавам не едно и две лични с въпроси за корекцията от хора сложили големия борд, и се развихрих и пуснах едно подробно обяснение мисля да го копирам и тука. enjoy
...
1. пълниш догоре - или до щракване, или до преливане но запомни кво си пълнил. разликата от щракване до преливане може и да е 3-4 литра! нулираш малкия километраж.
2. караш си нормално докато не паднеш докъм 10-15 литра (Аз не го оставям да светне, така съм свикнал)
3. пълниш пак догоре, щракване или преливане както си сипал първия път. сипаните литри са точно което си изгорил, логично нали. делиш бензина сипан на изминатите километри и имаш разхода. Кaра се цял резервоар за да избегнеш моментни задръствания или нощни пробези да повлияят на разхода, получаваш по-точен среден разход.
за пример нека да ти е излязъл РЕАЛНИЯ разход 12.0 / 100.
4. отиваш на меню20 веднага след като си заредил. там приерно ти показва 11.2/100 разход, а реалния ти приехме че е 12.0. почваш да местиш корекцията докато не напаснеш 12.0 разход, защото след промяна той ВЕДНАГА коригира и ти го изписва!
това е. колкото повече пълни резервоари засечеш, толкова по-точно ще го настроиш. също ако е 11.96 разхода, като играеш с корекциите виж кога от 11.9 скача на 12.0 - примерно 800 и 810 корекция. аз бих сложил тогава 807 корекция, която отговаря на 11.96 поради закръгляване. Допълнителните резервоари го доуточняват. аз бих казал че за 3 резервоара имаш под 2% отклонение в разхода, ако си го донапасвал точно и знаеш какво да правиш.
ВАЖНО!!! при голямо отклонение сравнително като при теб от типа корекция 800 (карал съм с борд от 325!) при седене на МЯСТО отчита различно. т.е. ако само караш, и разхода ти цепи стотиците от точност, и след това примерно си лафиш (или не само! ) с някоя 4 часа на запалена кола да кажем, ще ти даде отклонение от реалния разход. демек няма начин и на място и в движение да е 100% точен разхода. аз затова минах на борд от 320, и корекцията ми е 948 и съответно и при седене на място е доста точен.
едит: в този случай преценяваш горе-долу колко седиш на място и като задръстване, и задаваш средна корекция отговаряща на стоенето на място. Т.е. имаш точен разход само за нормално каране. В този случай на дълъг път, или само нощно каране, или при повече висене на място т.е. отклонения от нормалния режим на каране, ще дава отклонения. няма перфектен вариант, освен взимане на борд от същия литраж
уф уж беше кратко... тва трябва да го постна май
- VT5602AK
- старши ентусиаст
- Мнения: 2048
- Регистриран на: 30.01.2006
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: E36S50B30,Mini Cooper S
- Мечтае да кара: S50B30 turbo
- Детайли за колата: модифицирани
- Lacho
- ентусиаст
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 15.12.2005
- Местоположение: Софийския див див югозапад
- Пол: Мъж
- Кара: 525XD LCI
Другия начин за намиране на точния корекшън фактор е:
1. Пълни се до капачката или до щтракване както каза колегата ТОШ.
2. Нулира се дневния километраж и CONSUM функцията на борда.
3. Когато горивото намалее до към 10-15л. се презарежда отново до капачката или до щтракване.
4. Изчислява се средния разход. Например 12,4л.
5. Отива се на функцията CONSUM вижда се разхода. Например 13,2л.
6. Отива се на скрита функция номер 20. Например там е 1000
7. Всичките тези числа се заместват във следната формула:
реален разход (12,4) / разхода от борда (13,2) * корекшън фактора в момента (в случая 1000)=939,39
8. Отива се на функция номер 20 отново и се въвежда 939 в нашия случай и се дава set
9. Натиска се бутона CONSUM и разхода там трябва да е 12,4л.
Това според мен е по-лесния начин за изчисляване на корекшън фактора от колкото да цъкаш на функция 20 и след това да гледаш CONSUM и отново така докато не го нагласиш на реалния разход.
Това е формулката и мисля че с нея доста по лесно става, а именно за 2мин.
1. Пълни се до капачката или до щтракване както каза колегата ТОШ.
2. Нулира се дневния километраж и CONSUM функцията на борда.
3. Когато горивото намалее до към 10-15л. се презарежда отново до капачката или до щтракване.
4. Изчислява се средния разход. Например 12,4л.
5. Отива се на функцията CONSUM вижда се разхода. Например 13,2л.
6. Отива се на скрита функция номер 20. Например там е 1000
7. Всичките тези числа се заместват във следната формула:
реален разход (12,4) / разхода от борда (13,2) * корекшън фактора в момента (в случая 1000)=939,39
8. Отива се на функция номер 20 отново и се въвежда 939 в нашия случай и се дава set
9. Натиска се бутона CONSUM и разхода там трябва да е 12,4л.
Това според мен е по-лесния начин за изчисляване на корекшън фактора от колкото да цъкаш на функция 20 и след това да гледаш CONSUM и отново така докато не го нагласиш на реалния разход.
Това е формулката и мисля че с нея доста по лесно става, а именно за 2мин.
0878 500 286
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
- t0sh
- старши ентусиаст
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
Lacho написа:...7. Всичките тези числа се заместват във следната формула:
реален разход (12,4) / разхода от борда (13,2) * корекшън фактора в момента (в случая 1000)=939,39
8. Отива се на функция номер 20 отново и се въвежда 939 в нашия случай и се дава set
9. Натиска се бутона CONSUM и разхода там трябва да е 12,4л.
Това според мен е по-лесния начин за изчисляване на корекшън фактора от колкото да цъкаш на функция 20 и след това да гледаш CONSUM и отново така докато не го нагласиш на реалния разход.
Това е формулката и мисля че с нея доста по лесно става, а именно за 2мин.
да, само ЧЕ!!
ако на втория резервоар реалния ти е 12.4 а показва 12.8 примерно, малко ще са объркани хората защото формулата става
- Код: Избери целия код
(12.8/12.4)*939
И като сме тръгнали ТОЛКОВА подробно, доста хора се интересуват при покупка дали борда ще може изобщо да им показва верен разход, тъй като тест20 фактора не е безкраен а от 750 до 1250 т.е. +/-25%. А нямат 1 резервоар време за проби, логично. Предполага се че е окабелено, и борда се слага работещ за 5 минути. Иначе няма бърз начин - само да е ГАРАНТИРАНО че е от същия двигател. цилиндри е решаващото, ванос/неванос дизел-недизел и 2.0-2.5-2.8 литраж вътре в групите се побират в корекцията.. моя борд е от 320 без ванос аз съм със, и корекцията ми е 948 примерно.
начин 1:
може ли на място да ви показва разход 0.8-1.2 на ЧАС (скрито меню или 2 или 3 беше) в тези граници в зависимост от двигателя. ако показва 2.5 литра на час дори при минимален коректор 750, този борд НИКОГА няма да ви покаже реален разход!
начин2:
засилвате с 50-60, и започвате на скорост да ги ПОДДЪРЖАТЕ . на разходомера на таблото имате примерно 6.0/100, а борда с груби корекции трябва д апоказва приблизително толкова. Идентично е като предния пример, ако с минимален фактор 750, на таблото имате 6/100, а борда показва 11/100, никога няма да се вместите.
важно 1: не е известен начин за 'разширяване на фактора за корекция над 1250 или под 750' нито 'цъкване на нещо' дали смята за 4 или 6 цилиндров двигател. Нито препрограмиране. Само смяна с нов, като се гледа още при покупката борда за тази корекция за разход как се държи.
- t0sh
- старши ентусиаст
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
допълнителните 2 въпроса:
1. ако борда е от същата кола, примерно ти си 320-ка м50 и борда е 320 м50, корекцията ще е на много близо до 1000 - и ВИНАГИ ЩЕ ЦЕПИ стотните. на седене на място, на градско извънградско и на всякво.
Ако фактора корекция обаче е по-далече от 1000 т.е. 800/1200 почти на ръба, при извънреден режим на каране (т.е. вместо само градско да кажеме отиване до морето, или много седене на място на запален двигател) ще има отклонение от сорта на 0.1-0.5 литра в показаното.
И общо взето само от различния размер на задръстване аз винаги имах 0.1-0.2 отклонение, ВИНАГИ. дразни ЯКО!
2. за 'средния' борд с 11 бутона няма писано защото първо е много рядък понеже е полу-безсмислен - като ще даваш пари си поръчай или вземи баш големия борд. И второ е логично че ги НЯМА тези функции след като е опростен. Аз лично незнам нищо за него, в нета съм срещал само въпроси като твоя без отговор много пъти.
1. ако борда е от същата кола, примерно ти си 320-ка м50 и борда е 320 м50, корекцията ще е на много близо до 1000 - и ВИНАГИ ЩЕ ЦЕПИ стотните. на седене на място, на градско извънградско и на всякво.
Ако фактора корекция обаче е по-далече от 1000 т.е. 800/1200 почти на ръба, при извънреден режим на каране (т.е. вместо само градско да кажеме отиване до морето, или много седене на място на запален двигател) ще има отклонение от сорта на 0.1-0.5 литра в показаното.
И общо взето само от различния размер на задръстване аз винаги имах 0.1-0.2 отклонение, ВИНАГИ. дразни ЯКО!
2. за 'средния' борд с 11 бутона няма писано защото първо е много рядък понеже е полу-безсмислен - като ще даваш пари си поръчай или вземи баш големия борд. И второ е логично че ги НЯМА тези функции след като е опростен. Аз лично незнам нищо за него, в нета съм срещал само въпроси като твоя без отговор много пъти.
- Lacho
- ентусиаст
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 15.12.2005
- Местоположение: Софийския див див югозапад
- Пол: Мъж
- Кара: 525XD LCI
да, само ЧЕ!!
ако на втория резервоар реалния ти е 12.4 а показва 12.8 примерно, малко ще са объркани хората защото формулата става
Код:
(12.8/12.4)*939
просто дава отклонения заради стоенето на място, което съм споменал изрично. Така че за мен най-точно е да си поиграеш с корекцията ръчно, рано или късно ще ти се се наложи. Но си прав можеше да дам формулата за стартов ориентировъчен фактор
Тук не съм съгласен с теб, формулата пак ще си е ( 12.4/12.8 )*939 и ще си даде точния разход (изпробвано на мойта кола). Този корекшън фактор е най добре да се изчислява по формулата няколко пъти за по голяма точност
0878 500 286
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
- t0sh
- старши ентусиаст
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
Lacho написа:да, само ЧЕ!!
ако на втория резервоар реалния ти е 12.4 а показва 12.8 примерно, малко ще са объркани хората защото формулата става
Код:
(12.8/12.4)*939
просто дава отклонения заради стоенето на място, което съм споменал изрично. Така че за мен най-точно е да си поиграеш с корекцията ръчно, рано или късно ще ти се се наложи. Но си прав можеше да дам формулата за стартов ориентировъчен фактор
Тук не съм съгласен с теб, формулата пак ще си е ( 12.4/12.8 )*939 и ще си даде точния разход (изпробвано на мойта кола). Този корекшън фактор е най добре да се изчислява по формулата няколко пъти за по голяма точност
да но не ме четеш при корекция 800 или 1200, ВИНАГИ ще ти дава отклонение, и на 50-тия пълен резервоар изгорен до 10 литра.
- Lacho
- ентусиаст
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 15.12.2005
- Местоположение: Софийския див див югозапад
- Пол: Мъж
- Кара: 525XD LCI
t0sh написа:Lacho написа:да, само ЧЕ!!
ако на втория резервоар реалния ти е 12.4 а показва 12.8 примерно, малко ще са объркани хората защото формулата става
Код:
(12.8/12.4)*939
просто дава отклонения заради стоенето на място, което съм споменал изрично. Така че за мен най-точно е да си поиграеш с корекцията ръчно, рано или късно ще ти се се наложи. Но си прав можеше да дам формулата за стартов ориентировъчен фактор
Тук не съм съгласен с теб, формулата пак ще си е ( 12.4/12.8 )*939 и ще си даде точния разход (изпробвано на мойта кола). Този корекшън фактор е най добре да се изчислява по формулата няколко пъти за по голяма точност
да но не ме четеш при корекция 800 или 1200, ВИНАГИ ще ти дава отклонение, и на 50-тия пълен резервоар изгорен до 10 литра.
Не просто съм пропуснал да допиша че това е вярно, колкото повече се отклоняваш от 1000 нагоре или надолу толкова повече ти е отклонението
0878 500 286
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
- furnata
- ентусиаст
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 sedan
Lacho написа:t0sh написа:Lacho написа:да, само ЧЕ!!
ако на втория резервоар реалния ти е 12.4 а показва 12.8 примерно, малко ще са объркани хората защото формулата става
Код:
(12.8/12.4)*939
просто дава отклонения заради стоенето на място, което съм споменал изрично. Така че за мен най-точно е да си поиграеш с корекцията ръчно, рано или късно ще ти се се наложи. Но си прав можеше да дам формулата за стартов ориентировъчен фактор
Тук не съм съгласен с теб, формулата пак ще си е ( 12.4/12.8 )*939 и ще си даде точния разход (изпробвано на мойта кола). Този корекшън фактор е най добре да се изчислява по формулата няколко пъти за по голяма точност
да но не ме четеш при корекция 800 или 1200, ВИНАГИ ще ти дава отклонение, и на 50-тия пълен резервоар изгорен до 10 литра.
Не просто съм пропуснал да допиша че това е вярно, колкото повече се отклоняваш от 1000 нагоре или надолу толкова повече ти е отклонението
Ма кво ли разбирате двамата от големи бордове
НЕВОЛЯТА УЧИ........
- Lacho
- ентусиаст
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 15.12.2005
- Местоположение: Софийския див див югозапад
- Пол: Мъж
- Кара: 525XD LCI
Проблема най-вероятно е че си го нулирал скоро и като седиш на едно място то си се повишава, ако минеш примерно 300-400км. тогава ще седиш поне 10мин докато се покачи с 0,1
0878 500 286
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
64 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани