съвет за имплантиране на 2.5л мотор

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 27.09.2003

съвет за имплантиране на 2.5л мотор

Мнение от атила » 16 Апр 2004, 17:26

Намерих си 2.5л мотор и мисля да го сложа на местото на моя 1.6 знам че трябва да сменя дифа и компа /имам ги/ но не знам дали има разлика в окачването моля по умните глави да дадат съвет. :D PS.Забравих и дали някой с 325 ца ще идва в неделя на екото.

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 16 Апр 2004, 18:33

Сещам се за спирачки например трябва и скорости да смениш ама да кажат спецовете :wink:

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 16 Апр 2004, 19:06

Някои неща за които се сещам:

- Предни и задни спирачки (дискове + челюсти)
- Ауспух (или поне ще трябва някой да ти направи адаптер, ама няма да работи 2.5 добре с ауспух за 1.6 с гаранция)
- Предно окачване (пружини и амортисьори)
- Скоростна кутия
- Компютър

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 27.09.2003

Мнение от атила » 16 Апр 2004, 19:37

задните дискове си вървят с дифа ама това с предното окачване не го знаех,ами катализатора дали ще може да се използва след като е фабрично за 1.6.А забравих дали и предните дискове трябва да се сменят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 17 Апр 2004, 10:51

атила написа:ами катализатора дали ще може да се използва след като е фабрично за 1.6.А забравих дали и предните дискове трябва да се сменят.

Ауспуха в едно BMW е много важно нещо. Даже тоя двигател дето ще го слагаш ако е М52TU В25 - май е с два катализатора и 4 ламбда сонди (2 пред и 2 след катализаторите). Виж в тунинг секцията, там един пич се опитва да сложи 2.8 мотор и се изписаха някои неща по темата.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 17.04.2004

Мнение от R9 » 04 Май 2004, 19:08

Разликите са многоброини.
Последна промяна R9 на 04 Май 2004, 19:17, променена общо 1 път
Изображение Изображение
Impossible is nothing !!!

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 04 Май 2004, 19:13

R-9 много добре написано..........има една малка подробност-а тя е-.ако мотора е от е-34 требе да се смени картера и маслената помпа.а за е-34 тва е голям дифицит.разликата е от разположението на моста.и друго.има и разлика в помпата на хидравликата и компресора на климатика.......апропо . забравих че ще имаш и проблем с инсталацията-требе да се смени почти цялата.щот има в повече реленца.задните дискове се слагат сьс все носачите.кардана е различен.казанчетата за течност и радиатора.оборотомера ще ти отчита грешно. и др. дребулийки..........иначе ти пожелавам.попьтен вятьр... :D
Последна промяна ///Явор на 04 Май 2004, 19:27, променена общо 3 пъти
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 17.04.2004

Мнение от R9 » 04 Май 2004, 19:15

Освен, 6е трябва да имаШ двигателя напьлно оборудван ,т.е. инжекцион,ауспух,динамо,термостат,регулатор на налягане....и т.н.,са наложителни доста на брои промени за да превьрнеШ 316 в 325.Блокьт за управление на инжекциона е разли6ен,при 316 е Bosch 1 717 605 ,при 325 е Bosch 1 722 269.Разли6ни са и резервоарите,при 316 е 55 литра и бензиновата помпа е Bosch 0580464032,при 325 е 80 литра с помпа Bosch 0580464995 (вьпреки 6е са с еднакви характеристики,3 бара налягане ,1,9л/мин).Разли6ен е и сьединителя,при 316 е LUK 622 0326 00 и 220 мм диаметьр и диск LUK 122 012610,при 325 е LUK 623 0663 00 и 230 мм диаметьр и диск LUK 123 016020.Скоростната кутия е разли6на,при 316 е марка GETRAG,модел S 6 D 200 G,при 325 може да бьде GETRAG S 5 D 310 G или ZF S 5 D 310 F.Предавателните 6исла са еднакви.Диференциала е разли6ен,при 316 е номиниран като тип К ,а при 325 е тип М с разлика в сьотноШение на десмултипликация 0,290 при 316 и 0,317 при 325.Има разлика и в ока6ването,макар и не сьШтествена .Като цяло и двете са с независимо ока6ване отпред тип Mac Pherson с вьтреШно рамо и стабилизираШта Штанга,която при 316 е 20 мм,а при 325 е 25 мм.Разлика има при аморт. и пружини,както и в лагера намираШт се над аморт.Отзад има разлика в стабилиз. Штанга,при 316 е 16 мм,а при 325 е 18 мм.СледваШта разлика има в спир. дискове.При 316 предните дискове ,марка Tevez,са пльтни с диаметьр 286 мм и дебелина 10,4 мм,при 325 са вентилаирани сьс сьШтия диаметьр но с 20,4 мм дебелина.Отзад 316 е с барабани ,а 325 е с пльтни дискове с дебелина 8,4 мм.Поставянето на дискове отзад изисква промяня в системата на рь6ната спира6ка,при 325 барабаните за рь6на спира6ка са интегрирани в задната 6аст на диска.При ABS нямя разлика ,и при двата е марка Tevez,модел Mark \/l .Предполагам 6е трябва да се измени изцяло или подмени ела.Може би пропускам оШте доста неШта ,а е вьзможно и някои от тези 6асти да са сьвместими ,вьпреки разликите, за двата модела.Ако смятаШ 6е си заслужава средствата и времето НАПРЕД.
Изображение Изображение
Impossible is nothing !!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 04 Май 2004, 19:25

така като чета що не си продадеш 316ката и да си купиш 325 ??? :mha: :mha:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 28.11.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от Zer0 » 04 Май 2004, 20:30

Ако преобразуваш всичко това в време и пари маи ако си продадеш твойта и додадеш за нова дори може и да си напред с парито отколко при варианта който замисляш :lol:

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 04 Май 2004, 20:45

Аз от 316ска правя 325ца вече 3 години :wink: и съм почти на финала
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 05 Май 2004, 7:47

madpetio написа:Аз от 316ска правя 325ца вече 3 години :wink: и съм почти на финала
имаш още според мен :wink:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 696
Регистриран на: 26.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E87 120d
Мечтае да кара: x6

Мнение от Veson » 05 Май 2004, 8:25

Като ви чета интересните и полезни за мен разсъждения, май като дойде момента да си купя БМВ, направо на 325 да се мяткам :D , не че имам още ясна концепция... но се надявам на добър избор!
stay tuned
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 27.09.2003

Мнение от атила » 19 Май 2004, 17:09

благодаря на всички за изчерпателните отговори. R9 е абсолютно прав за всичко по принцип двигателя си беше напълно обурудван с всичко плюс скоростна кутия кардан диф и задно окачване,но тъпите к...та не можаха да оправят документите а 700лв. са много пара за нередовен мотор.мойта ако беше 320 нямаше проблем разликата м/у 1.6л и 2.5л е очевадна.поне вече знам за колко време се сваля двигателя и задното окачване.на някой ако му трябва клима там има за 700лв пълен комплект.а за тези които не са си сваляли двигателя да знаят че не е толкова трудно за не повече от 4 часа е навън сам човек.PS. а електрическата система в двигателния отсек е коренно различна от 1.6л няма абсолютно нищо общо.

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 19 Май 2004, 17:23

Снимай снимки и после ще пишеш инструкции за другите маниаци ;)

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook