Стрелка за температурата
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Стрелка за температурата
Въпроса е малко сложен, има ли как да разбера дали ми работи уреда, който показва температурата на таблото? При положение, че със сигурност знам, че силиконовия съединител въобще не зацепва, до средата стрелката се движи нормално, но от там нататък не се помества и с 1мм даже и в най-топлите дни напоследак в задръстване. Пък не е вапроса да изхвърли водата за да разбера че стрелката не бачка.
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Нямаш проблем, при нормална работа стрелката трябва да сочи 12 часа Ако мръдне по-надясно, тогава имаш проблем, ама не в уреда... При БМВ е така направено, че ако температурата е в нормални граници стрелката показва точно едно и също положение, нито повече, нито по-малко. Ако мръдне от там, тогава има нещо нередно.
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
И моята стрелка се закотвя точно на средата и не помръдва.Един приятел имаше BMW 525 и на него така.Може би е мнага прецизен термостата, капацитетите ще кажат.Аз съм аматьор
- val
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 29.05.2003
- Местоположение: София
- Кара: E46 M3
- Мечтае да кара: Е46 М3
- Детайли за колата: чудесна :)
и аз знам, че стрелката не трябва да помръдне надясно от това положение при никакви обстоятелства Дори и при най- малко помръдване, колата трябва да бъде спряна незабавно, в противен случай следват много големи неприятности.
let the BMW be with you
- batDancho
- младши ентусиаст
- Мнения: 311
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: Горна Оряховица
val написа:Дори и при най- малко помръдване, колата трябва да бъде спряна незабавно, в противен случай следват много големи неприятности.
На мен два пъти ми се е случвало стрелката да отиде до средата между средното и дясното деление - при напън нагоре по баир посред лято, но не съм имал проблем, да чукна на дърво - така че според мен не е толкова страшно, ако се отклони вдясно - друг е въпроса, ако я вкараш в кетчупа.
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
понеже при по-новите двигатрели М50 и нагоре, работната температура е завишена (за пример - за моя М20 трябва да е 87 градуса, на Е38 740и сме мерили в дару кар и работеше на 104 градуса, като стрелката си седи в нормалното положение - 12 часа), с цел по-добро изгаряне по - добри двигателни характеристики и по-малко вредни емисии. Обаче би-металната платистина не би могла да е толкова прецизна при тзи високи температури и работната температура постоянно варира с 4 до 5 градуса. За да не се шашкат потребителите този толеранс в работния диапазон изкуствено се заглушава софтуерно и затова стрелката е буквално закована по средата, а на по-старите кои мърдоли.
Няма проблем стрелката през топъл летен ден при задръстван еили баир да се качи повече от половина или 12-часа, тогава просто ефективността на двигателя не е толкова добра и се завишава малко разхода на гориво, но е е фатално в никкъв случай. Просто при удобен случай оставете колата да се движи на ниски обороти с примерно 90км/ч, докато спадне до нормалната работна температура, за да сте сигурни, че всичко ще е ОК.
ПС - тук е мястото да кажа,че най-честата грешка, която повечето хора правят при греене близо до червеното поле е да изключат двигателя пукната или поне усукана глава е почти сигурно, защото престава циркулацията на водата и тя както знаем трудно поема топлина, но веднъж поела много време я отдава и оставайки на едно място в блока тя го загрява повче, отколкото може да понесе. Ако ви грее колата и сте сигурни, че имате достатъчно охладителна тенчост първо покарайте малко на ниски обороти с 80 - 90, за да може да се охлади малко водата, която минавам през радиатора, ако въпреки това не спадне температурата на работеш двигател ВНИМАТЕЛНо изпуснете първо парата (първото завъртане на капачката не позволява тя да се махне, но парат излиза свободно) и ПО-МАЛКО и равномверно сипвайте хладка, в никакъв случак студена вода, докатао се нормализира.
Ако и това не помоген сте за нова глава.
Малко се олях с писането пак.
Няма проблем стрелката през топъл летен ден при задръстван еили баир да се качи повече от половина или 12-часа, тогава просто ефективността на двигателя не е толкова добра и се завишава малко разхода на гориво, но е е фатално в никкъв случай. Просто при удобен случай оставете колата да се движи на ниски обороти с примерно 90км/ч, докато спадне до нормалната работна температура, за да сте сигурни, че всичко ще е ОК.
ПС - тук е мястото да кажа,че най-честата грешка, която повечето хора правят при греене близо до червеното поле е да изключат двигателя пукната или поне усукана глава е почти сигурно, защото престава циркулацията на водата и тя както знаем трудно поема топлина, но веднъж поела много време я отдава и оставайки на едно място в блока тя го загрява повче, отколкото може да понесе. Ако ви грее колата и сте сигурни, че имате достатъчно охладителна тенчост първо покарайте малко на ниски обороти с 80 - 90, за да може да се охлади малко водата, която минавам през радиатора, ако въпреки това не спадне температурата на работеш двигател ВНИМАТЕЛНо изпуснете първо парата (първото завъртане на капачката не позволява тя да се махне, но парат излиза свободно) и ПО-МАЛКО и равномверно сипвайте хладка, в никакъв случак студена вода, докатао се нормализира.
Ако и това не помоген сте за нова глава.
Малко се олях с писането пак.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
Само да допълня Ати, найстина не спирайте движението и двигателя най-добрия вариант е ако можете да я пуснете на скорост без газ по нанадолнище тогава е най-ефективно охлаждането.Ако не редувайте малко газ след това без газ, но на скорост не по инерция
Ако вдигането на температурата продължава ви предлагам стар трик който ме е спасявал не веднъж, взимате шише с вода или източвате водата на чистачките и обливате радиатора по малко колкото да се намокри изчаквате да се изпари водата и пак обливате за 2-3 минути трябва да свали поне 20 градуса и тогава опитайте както Ати е написал да отвъртите капачката.
Е да не се оливам и аз дано не ви се налага да се възползвате от съветите
Ако вдигането на температурата продължава ви предлагам стар трик който ме е спасявал не веднъж, взимате шише с вода или източвате водата на чистачките и обливате радиатора по малко колкото да се намокри изчаквате да се изпари водата и пак обливате за 2-3 минути трябва да свали поне 20 градуса и тогава опитайте както Ати е написал да отвъртите капачката.
Е да не се оливам и аз дано не ви се налага да се възползвате от съветите
May the BMW force be with you!
Абе аз с тва "В книжката пише" ще стана известен май, ама там ... пише , че за да се охлади двигателя трябва да работи с около 2000 оборота. Не на празен ход. Пише ,че може да се получи загряване при задръствания точно зашото няма поток на въздуха и перката не се движи достатъчно бързо. Иначе и метода на Vasilen е доста ефективен И аз съм го ползвал.
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
аз да допълня малко колегите, че е препоръчително (както каза "там пише" Легба (надявам се, че не се засягаш от такъв майтап)) да работи двигателя, за да може водната помпа по-добре да върти водата, затова казах с 80 - 90 - да има въздушен поток, който да облива радиатора и да има обороти, за да върти помпата повече.
Иначе номера на Василен много ми хареса и определено ще го запомня
Иначе номера на Василен много ми хареса и определено ще го запомня
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- bmwdriver
- старши ентусиаст
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
bmwdriver написа:А какво правите когато точно водната помпа е здала багажа
Хех това ме връща в миналото ... отваряш капака гледаш къде тече водната помпа и с дървени трески запушваш дупката и се молиш да издържи докато се прибереш, на Е34 не знам как е но други коли които съм карал водната помпа обикновенно се разбива леглото където лежи оста на турбината там има два отвора и почти винаги от там тече забиваш дървото там и караш докато падне
Моля ви не опитвайте това у дома си оставете опасноста на нас Професионалистите
May the BMW force be with you!
- Chakal
с риска да прозвучи доста грубо , но .....т`ва е жестоката реалност в БГ. кинтите никога не стигат за всичко , че мисълта ми е на първо време да си решиш проблема използвайки стругарски услуги и да си зацепиш перката постоянно - поне ще си сигурен , че няма да хвърлиш водата на някой баир или в задръстване и да направш беля , a някой щастлив ден да си намериш работещ силиконов включвател
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани