M50 Stroke - 3.0 - опит

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от BiTurbo » 11 Май 2020, 17:21

Набавил съм следните неща за проекта и ми възникнаха някои въпроси:

- М50 блок от 2.5
- бутала, биели и кол. вал от М54
- глава от М52 2.5

Ето и въпросите към хората с опит в тези начинания:

1) Как стои въпросът с буталата от М54 в чугунения блок на М50? Все пак буталата са правени за алуминиев блок - различни температурни разширения (коефициенти) и т.н. Хората по чуждите форуми пишат, че не става. Трябвало бутала от М42 (чугунен блок). Вярно/невярно?

2) Какви сегменти се слагат, от М50 или от М54 (пак различен материал и повърхност)?

3) Колко точно е недоходът на буталото в този вариант?

Ако се получи хубава тема обещавам снимки от правенето на проекта и споделянето на моя опит.

Моторът ще се прави за Е36 и ще се кара само по писти предимно в Германия. Колата е с идея фън и нищо професионално (просто 320ката вече поумаля по пистите) Идеята е достигане на около поне 220 коня на вала.

И да, знам че направо слагането на М54 в Е36 би било перфектния вариант, но си имам причини да не е точно това.

Ще се радвам на споделен опит.

Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от integral » 12 Май 2020, 10:32

- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от BiTurbo » 12 Май 2020, 11:59

Да, естествено, следях темата при създаването и, дори с колегата maxpower вече дискутирах някои неща.

Колегата използва буталата от Опел, а там сигурно също е правено за чугунен блок. Мен ме интересува може ли да се ползват буталата на М54, както и другите неща, които съм задал като въпроси в тази връзка....

Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от integral » 12 Май 2020, 14:37

Тук едва ли някой ще ти даде точен отговор. Пробвал ли си да питаш в някой USA/UK -форум :dunno:
На прима виста ми изкочи Това
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от BiTurbo » 12 Май 2020, 19:14

Да, много полезно, благодаря! Явно стават нещата....

В крайна сметка ще го пробвам, така или иначе всичко е налично и плъг енд плей. Пък като стане фал, ще разстържа на 86мм и ще го направя с опеловите бутала...

Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от integral » 12 Май 2020, 21:59

Дерзай :driving: само после да не забравиш да напишеш и тук какво е станало, защото определено би било полезно :yes:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 503
Регистриран на: 25.05.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от No0k » 27 Май 2020, 17:44

Аз лично карах с бутала от м54 с чугунен блок + сегменти за съответните бутала. Единствения проблем беше, че след 22к км спука 2.0ковия блок, който беше разтърган на 84мм :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 10.08.2010
Местоположение: София/Г.О.

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от spirco » 31 Май 2020, 0:12

М54 е със стоманени ризи. Поради това не мисля че може да се приеме блока за алуминиев както е м52. Първи компресионен е 1мм и не става от друго. Или трябва да разшириш канала в буталото или два комплекта сегменти. Според мен не би трябвало да е проблем м54 бутала в чугунен, но това е на база разсъждението по-горе. НЕ СЪМ ГО ОПИТВАЛ НА ПРАКТИКА.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от BiTurbo » 29 Юни 2020, 21:25

No0k написа:Аз лично карах с бутала от м54 с чугунен блок + сегменти за съответните бутала. Единствения проблем беше, че след 22к км спука 2.0ковия блок, който беше разтърган на 84мм
Тоест със сегментите от М54 не от М50?

Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от BiTurbo » 29 Юни 2020, 21:27

spirco написа:М54 е със стоманени ризи.....


Не е с ризи М54. Или може би само някои, които са за страни с лоши горива... но не и европейските....


Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от BiTurbo » 29 Юни 2020, 21:32

По темата, блокът вече го домъкнах - М50Б25 на под 80.000км. Всичкия хонинг си седи и е в перфектно състояние. Сега остава да намеря време и да го почвам по малко....ИзображениеИзображение

Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от stony1 » 30 Юни 2020, 8:38

BiTurbo написа:Набавил съм следните неща за проекта и ми възникнаха някои въпроси:

- М50 блок от 2.5
- бутала, биели и кол. вал от М54
- глава от М52 2.5

Ето и въпросите към хората с опит в тези начинания:

1) Как стои въпросът с буталата от М54 в чугунения блок на М50? Все пак буталата са правени за алуминиев блок - различни температурни разширения (коефициенти) и т.н. Хората по чуждите форуми пишат, че не става. Трябвало бутала от М42 (чугунен блок). Вярно/невярно?

2) Какви сегменти се слагат, от М50 или от М54 (пак различен материал и повърхност)?

3) Колко точно е недоходът на буталото в този вариант?

Ако се получи хубава тема обещавам снимки от правенето на проекта и споделянето на моя опит.

Моторът ще се прави за Е36 и ще се кара само по писти предимно в Германия. Колата е с идея фън и нищо професионално (просто 320ката вече поумаля по пистите) Идеята е достигане на около поне 220 коня на вала.

И да, знам че направо слагането на М54 в Е36 би било перфектния вариант, но си имам причини да не е точно това.

Ще се радвам на споделен опит.

Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk


Първият въпрос е безпредметен. Няма двигател, при който буталата да се движат в алуминиева повърхност. В алуминиевият блок или има набити стоманени ризи или има нанесено износоустойчиво покритие по стените на цилиндъра.

Вторият въпрос показва, че си прегледал темите за строук, но не си се задълбочил в техническите спецификации на двигателите и техните части, които ще ползваш за твоя проект. Сегментите от М54 са различни от тези на М50 и М52 не само по сплавта, от която са произведени, но и по своята дебелина. За пример само - 1ви компресионен при М54 е 1,2мм, а при М50 е 1,5мм.

Третият въпрос - наистина ли се чел темите за строук?
При комбинация: Блок от М50, колянов вал от М54В30, биели М52В28/М54В30 (еднакви са), бутала М54 - недоходът е от порядъка на 1,88мм.
При комбинация Блок от М50, колянов вал от М54В30, биели М52В28/М54В30, бутала М52 - няма недоход, а буталото надстърча над равнината на цилиндровия блок. При бутала от М52В52 - с 2,5мм, при бутала от М52В28 - с 1,62мм. Буталата от М50 ги забрави.
Буталата от М42 и там нещата не са розови, но според начетените и бещи в занаята строукъри, тези бутала са много здравии, но пък в комбинацията: колянов вал от М54 и биели 135мм ще надстърчат с 1,45мм над равнината на блока. Много често се използват в комбинацията с колянов вал от М51, турбина и къстъм електроника за управление на двигателя, с което спокойно се постигат едни нищо и никакви 500 к.с.

Ако искаш да постигнеш едни 220 к.с. на вала спокойно може да ползваш колянов вал, бутала, биели и сегменти от М54В30, но ще трябва да поработиш и над разпределителните валове: всммукателен от М54В30, изпускателен - преаботен всмукателен от М50В20/25 (от двигател без ВАНОС), дюзи от М52В28, като най-интересното е в правилния подбор на всмукателен и изпускателен колектор. Лесно е да препишеш от някой вече готов проект и да забодеш всмукател от М50В25 и изпускател от М3 или някоя негова китайска алтернатива.
Остава обаче въпроса със софтуера за управление на двигателя. Може да пробваш с ОЕМ софтуер от 2.8, който после да се донастрий на ДИНО. Може да потърсиш комп от американско М3, може и да се възползваш от услугите на някой кадърен мапер, който да ти спретне къстъм софтуер.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 27.02.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от BOOKER » 30 Юни 2020, 8:55

Здравей, ето нещо по темата с карантията на М54! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от BiTurbo » 30 Юни 2020, 17:33

Благодаря и на двамата за инфото! Доста полезно!

Gesendet von meinem SM-G970F mit Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 10.08.2010
Местоположение: София/Г.О.

Re: M50 Stroke - 3.0 - опит

Мнение от spirco » 05 Юли 2020, 8:46

BiTurbo написа:
spirco написа:М54 е със стоманени ризи.....


Не е с ризи М54. Или може би само някои, които са за страни с лоши горива... но не и европейските....


Хора, спрете с тази заблуда. Отворете тис и прочетете, вече има толкова информация. Алуминиев без втулки е само блока на М52 единичен ванос. Ако толкова не вярваш може да ти снимам два блока м54.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook