M52B28 - Още въздух

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от bum_bum » 07 Фев 2020, 22:00

Точно ти ли ще ми говориш за занаяти, след култовия клип с голфа и стоте скрапа :mhihi:

Тези от които купих 90% от частите имаха също така наравен мотор, който пригодиха на етанол в последствие. Ще видя дали пазя динотата им на бензин и етанол.

На моя мотор така и нямам читаво дино, единственото ми е след точно 1:30 часа рънове на затворен капак, защото вентилатора го обръщаше при такава жега, че полиуретановите тампони на генерацията буквално изтекоха на пода, подобно на восък.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от ogata » 07 Фев 2020, 22:06

Все най-най-най твоя мотор , па все едно дино читаво няма де*ва и живота де*ва :mhihi:
Таргет групата, която би ти се вързала на майтапите е в tik-tok :winky: :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от integral » 07 Фев 2020, 22:29

Сяяааа, дайте да не осираме темата, че в това сме майстори :mhihi:
Просто видях, че един колега продава строук от м50б52 направен на 3.0 литра, а е оставил оригиналният всмукател :dunno: иначе мотора е сглобен по описанието му с валове от м54 и м50 и разплетен изпускател. Моят мотор е на около 40 хил. км., след пълна ревизия и не ми се занимава сега да му редя карантии и да го правя на 3.0 литра. Та затова се чудя има ли смисъл от заигравката за която попитах :conf:
Това със саденето на с54 също не ми допада по ред причини, и така ......... де..., да разбирам, че само с валове и генерация няма да стане работата :confused:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от ogata » 07 Фев 2020, 22:40

integral написа:Сяяааа, дайте да не осираме темата, че в това сме майстори :mhihi:
Просто видях, че един колега продава строук от м50б52 направен на 3.0 литра, а е оставил оригиналният всмукател :dunno: иначе мотора е сглобен по описанието му с валове от м54 и м50 и разплетен изпускател. Моят мотор е на около 40 хил. км., след пълна ревизия и не ми се занимава сега да му редя карантии и да го правя на 3.0 литра. Та затова се чудя има ли смисъл от заигравката за която попитах :conf:
Това със саденето на с54 също не ми допада по ред причини, и така ......... де..., да разбирам, че само с валове и генерация няма да стане работата :confused:


Имал съм 3 мотора м52 с познатите модове - валове, б25 всмукател, плетени хедъри, ремап, лек маховик и по-маловажните пошибалки
По-добре е от m54б30 , но не е уау като s54. Ще го направиш, ще налееш една торба пари - след 3 седмици ще ти умалее и си пак във филма.

Ако много те сърбят пръстите помисли за турбо сетъп. Един о-ринг, гарнитура, евентуално чугунен блок от м50. На 0.7 няма да ти се вярва тая кола как ще върви.
Няма да ти казвам колко ще излезе. Познавам хора с такива мотори с проект за около 30к лв, познавам и един който го събираше от скрапа и му легна 2 и малко.
За надеждността няма да говоря. Аз като трябваше да избирам си бях сметнал нещата. На теория излезе около 10.
Плана отпадна и продължих с s54 за малко над тая сума. :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от r3s1s74nc3 » 07 Фев 2020, 23:01

Всичко зависи от крайния резултат който се гони . Ако търсиш лесното ( по-скъпото ) , ОК , взимаш един мотор и го слагаш . Най-вероятно това ще е по надеждно в дългосрочен план , но не и оптимално . S54 да запали в Е36 и всичко да се изпипа от до излиза доста над 10к . Накрая получаваш 343 кс на мотор . Срещу тази сума можеш да надуеш М52 с доста по-добри показатели от тези . Буталата държат до към 500 кс , коляновия вал над 800 , мотовилките трябва да се сменят само ( ако говорим чисто за железата ) . Блока също държи без проблеми , както и резбите , стига да не е прегряван брутално . В интерес на истината М52 не търпи ARP шпилки , шанса да отскубнат резба те , е доста по-голям отколкото стоковия болт . Оптималното е да се сложи двоен ванос , понеже единичния е страшно бавен . От активацията му , до пълното завъртане , отнема около 1к rpm . Другото което е , че той работи само на ON/OFF , докато двойния е PWM .

П.С. bum_bum евала за добре изпипаната работа . Малко като overkill са ми някой неща , но ако имам по-висок бюджет , всички изброени неща от теб са в голям +

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от bum_bum » 08 Фев 2020, 1:07

ogata написа:Все най-най-най твоя мотор , па все едно дино читаво няма де*ва и живота де*ва :mhihi:


Еми най-най беше, да. Сега гледам има други млади ентусиасти, дето нариват с кофите и имат страхотни коли.

Ако това ми беше зора лесно щях да се върна в друг ден и да повторя диното. Просто тези цифри не ме интересуват толкова. Ако ми бяха важни числата с тия пари щях да имам 6-700 коня сигурна и здрава кола с готов компресорен или турбо кит.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от bum_bum » 08 Фев 2020, 10:40

bum_bum написа:
ogata написа:Все най-най-най твоя мотор , па все едно дино читаво няма де*ва и живота де*ва :mhihi:


Еми най-най беше, да. Сега гледам има други млади ентусиасти, дето нариват с кофите и имат страхотни коли.

Ако това ми беше зора лесно щях да се върна в друг ден и да повторя диното. Просто тези цифри не ме интересуват толкова. Ако ми бяха важни числата с тия пари щях да имам 6-700 коня сигурна и здрава кола с готов компресорен или турбо кит.


r3s1s74nc3 написа:П.С. bum_bum евала за добре изпипаната работа . Малко като overkill са ми някой неща , но ако имам по-висок бюджет , всички изброени неща от теб са в голям +


Имаше пари, нямаше жена и деца, а исках да искам най-доброто Б28, което може да се направи та смених почти всичко, за което се сетих.

Относно шпилките моята беше с изтръгната резба на 6-ти цилиндър, вследствие от некадърно монтирана глава. Сложих Time Sert и мисля, че болтовете вече държат не по-лошо, отколкото в чугунен блок.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от r3s1s74nc3 » 08 Фев 2020, 18:57

Нещото което ми е интересно е , как ти е горивото ? Инжекторите ти би трябвало да ти работят много над 85% Duty Cycle , което значи че трябва да минеш на по-големи . Имал ли си възможност да видиш в пикови обороти колко милисекунди ти е отворен инжектора ? Понеже в момента с валове и колектор аз лично почвам да доближавам лимита им , а ти трябва и да го преминаваш даже .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от bum_bum » 08 Фев 2020, 20:17

Със стандартните инжектори съм. Нямам идея от стойности, но мапера (Анатоли) каза, че са напълно достатъчни.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от integral » 08 Фев 2020, 22:30

r3s1s74nc3 написа:Всичко зависи от крайния резултат който се гони .


Крайният резултат който се гони е - здрав, надежден и напълно документално изряден автомобил, т.е., с оригиналният си блок. Варианта с турбота, компресори и тем подобни не е подходящ защото е възможно да се наложи колата да се кара в чужбина (западна европа).
Шофирането е предимно в градски условия, съответно и замяната на оригиналният смукател с такъв от Б25 сякаш не ми е оферта поради загубата на въртящ момент. Както се казва работата е хем така, хем онака :mhihi:
Основната посока в която мисля е - валове+генерация+шорт шифтър. Ясно ми е, че с тези модове няма да има ефект ''уау'' :shock: , по - скоро искам да знам дали няма да е тотална загуба на пари и време.

Може ли малко повече инфо за това
Оптималното е да се сложи двоен ванос , понеже единичния е страшно бавен . От активацията му , до пълното завъртане , отнема около 1к rpm . Другото което е , че той работи само на ON/OFF , докато двойния е PWM .
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от r3s1s74nc3 » 09 Фев 2020, 0:07

Двойният ванос работи на проценти . Може да е отворен да кажем 20% и да ги поддържа , както и на 100% . Докато единичния е или 0% или 100% , няма междинен вариант . Ако сте разглобявали ванос , ще забележите рестриктора за масло , след банджо болта който го захранва с масло . Това е една от основните причини за бавното му активиране . Сега ще кажете , дай да го разпробием за да увеличим дебита , но в този случай ваноса ще се връща много бързо към обратния си режим ( OFF ) , което ще доведе до намаляне на torque curve-a ( въртящия момент ) в оборотите около 4-5к . Затова оптималния вариант е да се разпробие , след което да се сложи клапан от двоен ванос и разбира се да се намери начин да се контролира този клапан чрез PWM . Има 2 варианта за това , единия е да се сложи MS42 или MS43 компютър ( от TU моторите ) , което е мисия невъзможна почти , другия е standalone ECU . Разбира се standalone ECU-то е по лесния начин , но стигне ли се до там , се предполага че сте направили доста по сериозни подобрения по мотора , освен един ъпгрейд на ваноса . Добре е да се спомене че управлението на ваноса , не е толкова просто при TU моторите . Управлението е пряко взаймствано от температурата на маслото . Иначе да главоболията са доста , но хората които са минали по този път са доста доволни от крайния резултат .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от integral » 09 Фев 2020, 21:56

Интересно, но явно и доста сложно :yes:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от bum_bum » 10 Фев 2020, 12:38

Това не е двоен ванос, защото пак си остава само на всмукателния вал, а по-скоро подобряване на работата на единичния. За кола, която се кара ежедневно ще е полезно, но за писта няма никакво значение. Ваноса така или иначе се връща на 4200 оборота, а на пистата (не знам как е на Дракон, но на Серес е така) си винаги над тях.

На моят даже има една шайба, която ограничава движението на вала, защото това е единствения начин да се сложат валове с такъв профил на хидравлични повдигачи.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от Nickelback » 10 Фев 2020, 13:21

r3s1s74nc3 написа:...да се намери начин да се контролира този клапан чрез PWM . Има 2 варианта за това , единия е да се сложи MS42 или MS43 компютър ( от TU моторите ) , което е мисия невъзможна почти , другия е standalone ECU . Разбира се standalone ECU-то е по лесния начин...

И има и трети вариант - с допълнителен къстъм модул между сток компа и клапана, като му се подават на модула величините, които му трябват, за да управлява клапана както трябва ;)
Kinda piggyback :ok:

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: M52B28 - Още въздух

Мнение от TheDriver » 10 Фев 2020, 13:24

В интерес на истината М52 не търпи ARP шпилки , шанса да отскубнат резба те , е доста по-голям отколкото стоковия болт .


Т.е. казваш че е по-добре да сe свали главата и да се навият нови ОЕМ шпилки, ако резбите са ОК?

При турбиниране.

Или да не се рискува с развиване/навиване и просто да си останат фабричните шпилки, но с по-добра гарнитура?
Последна промяна TheDriver на 10 Фев 2020, 13:37, променена общо 1 път

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook