M52B28 - Още въздух
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
56 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M52B28 - Още въздух
Точно ти ли ще ми говориш за занаяти, след култовия клип с голфа и стоте скрапа
Тези от които купих 90% от частите имаха също така наравен мотор, който пригодиха на етанол в последствие. Ще видя дали пазя динотата им на бензин и етанол.
На моя мотор така и нямам читаво дино, единственото ми е след точно 1:30 часа рънове на затворен капак, защото вентилатора го обръщаше при такава жега, че полиуретановите тампони на генерацията буквално изтекоха на пода, подобно на восък.
Тези от които купих 90% от частите имаха също така наравен мотор, който пригодиха на етанол в последствие. Ще видя дали пазя динотата им на бензин и етанол.
На моя мотор така и нямам читаво дино, единственото ми е след точно 1:30 часа рънове на затворен капак, защото вентилатора го обръщаше при такава жега, че полиуретановите тампони на генерацията буквално изтекоха на пода, подобно на восък.
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: M52B28 - Още въздух
Все най-най-най твоя мотор , па все едно дино читаво няма де*ва и живота де*ва
Таргет групата, която би ти се вързала на майтапите е в tik-tok
Таргет групата, която би ти се вързала на майтапите е в tik-tok
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: M52B28 - Още въздух
Сяяааа, дайте да не осираме темата, че в това сме майстори
Просто видях, че един колега продава строук от м50б52 направен на 3.0 литра, а е оставил оригиналният всмукател иначе мотора е сглобен по описанието му с валове от м54 и м50 и разплетен изпускател. Моят мотор е на около 40 хил. км., след пълна ревизия и не ми се занимава сега да му редя карантии и да го правя на 3.0 литра. Та затова се чудя има ли смисъл от заигравката за която попитах
Това със саденето на с54 също не ми допада по ред причини, и така ......... де..., да разбирам, че само с валове и генерация няма да стане работата
Просто видях, че един колега продава строук от м50б52 направен на 3.0 литра, а е оставил оригиналният всмукател иначе мотора е сглобен по описанието му с валове от м54 и м50 и разплетен изпускател. Моят мотор е на около 40 хил. км., след пълна ревизия и не ми се занимава сега да му редя карантии и да го правя на 3.0 литра. Та затова се чудя има ли смисъл от заигравката за която попитах
Това със саденето на с54 също не ми допада по ред причини, и така ......... де..., да разбирам, че само с валове и генерация няма да стане работата
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: M52B28 - Още въздух
integral написа:Сяяааа, дайте да не осираме темата, че в това сме майстори
Просто видях, че един колега продава строук от м50б52 направен на 3.0 литра, а е оставил оригиналният всмукател иначе мотора е сглобен по описанието му с валове от м54 и м50 и разплетен изпускател. Моят мотор е на около 40 хил. км., след пълна ревизия и не ми се занимава сега да му редя карантии и да го правя на 3.0 литра. Та затова се чудя има ли смисъл от заигравката за която попитах
Това със саденето на с54 също не ми допада по ред причини, и така ......... де..., да разбирам, че само с валове и генерация няма да стане работата
Имал съм 3 мотора м52 с познатите модове - валове, б25 всмукател, плетени хедъри, ремап, лек маховик и по-маловажните пошибалки
По-добре е от m54б30 , но не е уау като s54. Ще го направиш, ще налееш една торба пари - след 3 седмици ще ти умалее и си пак във филма.
Ако много те сърбят пръстите помисли за турбо сетъп. Един о-ринг, гарнитура, евентуално чугунен блок от м50. На 0.7 няма да ти се вярва тая кола как ще върви.
Няма да ти казвам колко ще излезе. Познавам хора с такива мотори с проект за около 30к лв, познавам и един който го събираше от скрапа и му легна 2 и малко.
За надеждността няма да говоря. Аз като трябваше да избирам си бях сметнал нещата. На теория излезе около 10.
Плана отпадна и продължих с s54 за малко над тая сума.
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Re: M52B28 - Още въздух
Всичко зависи от крайния резултат който се гони . Ако търсиш лесното ( по-скъпото ) , ОК , взимаш един мотор и го слагаш . Най-вероятно това ще е по надеждно в дългосрочен план , но не и оптимално . S54 да запали в Е36 и всичко да се изпипа от до излиза доста над 10к . Накрая получаваш 343 кс на мотор . Срещу тази сума можеш да надуеш М52 с доста по-добри показатели от тези . Буталата държат до към 500 кс , коляновия вал над 800 , мотовилките трябва да се сменят само ( ако говорим чисто за железата ) . Блока също държи без проблеми , както и резбите , стига да не е прегряван брутално . В интерес на истината М52 не търпи ARP шпилки , шанса да отскубнат резба те , е доста по-голям отколкото стоковия болт . Оптималното е да се сложи двоен ванос , понеже единичния е страшно бавен . От активацията му , до пълното завъртане , отнема около 1к rpm . Другото което е , че той работи само на ON/OFF , докато двойния е PWM .
П.С. bum_bum евала за добре изпипаната работа . Малко като overkill са ми някой неща , но ако имам по-висок бюджет , всички изброени неща от теб са в голям +
П.С. bum_bum евала за добре изпипаната работа . Малко като overkill са ми някой неща , но ако имам по-висок бюджет , всички изброени неща от теб са в голям +
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M52B28 - Още въздух
ogata написа:Все най-най-най твоя мотор , па все едно дино читаво няма де*ва и живота де*ва
Еми най-най беше, да. Сега гледам има други млади ентусиасти, дето нариват с кофите и имат страхотни коли.
Ако това ми беше зора лесно щях да се върна в друг ден и да повторя диното. Просто тези цифри не ме интересуват толкова. Ако ми бяха важни числата с тия пари щях да имам 6-700 коня сигурна и здрава кола с готов компресорен или турбо кит.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M52B28 - Още въздух
bum_bum написа:ogata написа:Все най-най-най твоя мотор , па все едно дино читаво няма де*ва и живота де*ва
Еми най-най беше, да. Сега гледам има други млади ентусиасти, дето нариват с кофите и имат страхотни коли.
Ако това ми беше зора лесно щях да се върна в друг ден и да повторя диното. Просто тези цифри не ме интересуват толкова. Ако ми бяха важни числата с тия пари щях да имам 6-700 коня сигурна и здрава кола с готов компресорен или турбо кит.
r3s1s74nc3 написа:П.С. bum_bum евала за добре изпипаната работа . Малко като overkill са ми някой неща , но ако имам по-висок бюджет , всички изброени неща от теб са в голям +
Имаше пари, нямаше жена и деца, а исках да искам най-доброто Б28, което може да се направи та смених почти всичко, за което се сетих.
Относно шпилките моята беше с изтръгната резба на 6-ти цилиндър, вследствие от некадърно монтирана глава. Сложих Time Sert и мисля, че болтовете вече държат не по-лошо, отколкото в чугунен блок.
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Re: M52B28 - Още въздух
Нещото което ми е интересно е , как ти е горивото ? Инжекторите ти би трябвало да ти работят много над 85% Duty Cycle , което значи че трябва да минеш на по-големи . Имал ли си възможност да видиш в пикови обороти колко милисекунди ти е отворен инжектора ? Понеже в момента с валове и колектор аз лично почвам да доближавам лимита им , а ти трябва и да го преминаваш даже .
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M52B28 - Още въздух
Със стандартните инжектори съм. Нямам идея от стойности, но мапера (Анатоли) каза, че са напълно достатъчни.
Re: M52B28 - Още въздух
r3s1s74nc3 написа:Всичко зависи от крайния резултат който се гони .
Крайният резултат който се гони е - здрав, надежден и напълно документално изряден автомобил, т.е., с оригиналният си блок. Варианта с турбота, компресори и тем подобни не е подходящ защото е възможно да се наложи колата да се кара в чужбина (западна европа).
Шофирането е предимно в градски условия, съответно и замяната на оригиналният смукател с такъв от Б25 сякаш не ми е оферта поради загубата на въртящ момент. Както се казва работата е хем така, хем онака
Основната посока в която мисля е - валове+генерация+шорт шифтър. Ясно ми е, че с тези модове няма да има ефект ''уау'' , по - скоро искам да знам дали няма да е тотална загуба на пари и време.
Може ли малко повече инфо за това
Оптималното е да се сложи двоен ванос , понеже единичния е страшно бавен . От активацията му , до пълното завъртане , отнема около 1к rpm . Другото което е , че той работи само на ON/OFF , докато двойния е PWM .
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Re: M52B28 - Още въздух
Двойният ванос работи на проценти . Може да е отворен да кажем 20% и да ги поддържа , както и на 100% . Докато единичния е или 0% или 100% , няма междинен вариант . Ако сте разглобявали ванос , ще забележите рестриктора за масло , след банджо болта който го захранва с масло . Това е една от основните причини за бавното му активиране . Сега ще кажете , дай да го разпробием за да увеличим дебита , но в този случай ваноса ще се връща много бързо към обратния си режим ( OFF ) , което ще доведе до намаляне на torque curve-a ( въртящия момент ) в оборотите около 4-5к . Затова оптималния вариант е да се разпробие , след което да се сложи клапан от двоен ванос и разбира се да се намери начин да се контролира този клапан чрез PWM . Има 2 варианта за това , единия е да се сложи MS42 или MS43 компютър ( от TU моторите ) , което е мисия невъзможна почти , другия е standalone ECU . Разбира се standalone ECU-то е по лесния начин , но стигне ли се до там , се предполага че сте направили доста по сериозни подобрения по мотора , освен един ъпгрейд на ваноса . Добре е да се спомене че управлението на ваноса , не е толкова просто при TU моторите . Управлението е пряко взаймствано от температурата на маслото . Иначе да главоболията са доста , но хората които са минали по този път са доста доволни от крайния резултат .
Re: M52B28 - Още въздух
Интересно, но явно и доста сложно
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M52B28 - Още въздух
Това не е двоен ванос, защото пак си остава само на всмукателния вал, а по-скоро подобряване на работата на единичния. За кола, която се кара ежедневно ще е полезно, но за писта няма никакво значение. Ваноса така или иначе се връща на 4200 оборота, а на пистата (не знам как е на Дракон, но на Серес е така) си винаги над тях.
На моят даже има една шайба, която ограничава движението на вала, защото това е единствения начин да се сложат валове с такъв профил на хидравлични повдигачи.
На моят даже има една шайба, която ограничава движението на вала, защото това е единствения начин да се сложат валове с такъв профил на хидравлични повдигачи.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: M52B28 - Още въздух
r3s1s74nc3 написа:...да се намери начин да се контролира този клапан чрез PWM . Има 2 варианта за това , единия е да се сложи MS42 или MS43 компютър ( от TU моторите ) , което е мисия невъзможна почти , другия е standalone ECU . Разбира се standalone ECU-то е по лесния начин...
И има и трети вариант - с допълнителен къстъм модул между сток компа и клапана, като му се подават на модула величините, които му трябват, за да управлява клапана както трябва
Kinda piggyback
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: M52B28 - Още въздух
В интерес на истината М52 не търпи ARP шпилки , шанса да отскубнат резба те , е доста по-голям отколкото стоковия болт .
Т.е. казваш че е по-добре да сe свали главата и да се навият нови ОЕМ шпилки, ако резбите са ОК?
При турбиниране.
Или да не се рискува с развиване/навиване и просто да си останат фабричните шпилки, но с по-добра гарнитура?
Последна промяна TheDriver на 10 Фев 2020, 13:37, променена общо 1 път
56 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани