Е36 м44б19 проблем студен старт ОПРАВЕН
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- zzvvmm
- младши ентусиаст
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Е36 м44б19 проблем студен старт ОПРАВЕН
Здравейте, откакто застудя ис-ката ми почна да прави проблем с паленето. Първото завъртане на стартер няма шанс да запали, от второто вече пали веднага. Независимо дали първия път въртя 1 секунда или 30 няма да запали, когато върна контакта и пробвам веднага пак, пали. Щом запали обаче мирише силно на бензин и пуши доста, също така при поддаване на газ пука в генерацията. Така е около 30 секунди, след това всичко е наред и с работата и с паленето. Докато не се остави на студено няколко часа.
До сега съм пробвал следните неща:
Друга бубина с кабели
Друг бензинов регулатор
Датчик колянов вал
датчик разпределителен вал
дюзите са проверени преди 3000 километра
датчик за температура на водата
дебитомер
датчик входяща температура на филтърната кутия
бензинова помпа
стъпков мотор
При проверка на живи данни датчика за температура на водата си дава нормални стойност. ТПС отчита. Записани грешки няма.
При проверка с манометър за налягане на горивото при поддаване на контакт качва до 3 бара и при палене пада до около 2.5, като при поддаване на газ се качва до 3 бара. Когато пробвам да въртя на стартер на първия опит налягането не пада под 2.5, но въпреки това не пали.
Единственото нещо, което отстранява проблема е когато откача буксата на датчика за температура на водата на главата ( 4 пиновия) тогава пали от раз и при поддаване на газ работи без да пука и прекъсва. Но веднага щом се закачи, проблема се връща.
Останах без идей към момента и ще съм благодарен за нови предложения.
До сега съм пробвал следните неща:
Друга бубина с кабели
Друг бензинов регулатор
Датчик колянов вал
датчик разпределителен вал
дюзите са проверени преди 3000 километра
датчик за температура на водата
дебитомер
датчик входяща температура на филтърната кутия
бензинова помпа
стъпков мотор
При проверка на живи данни датчика за температура на водата си дава нормални стойност. ТПС отчита. Записани грешки няма.
При проверка с манометър за налягане на горивото при поддаване на контакт качва до 3 бара и при палене пада до около 2.5, като при поддаване на газ се качва до 3 бара. Когато пробвам да въртя на стартер на първия опит налягането не пада под 2.5, но въпреки това не пали.
Единственото нещо, което отстранява проблема е когато откача буксата на датчика за температура на водата на главата ( 4 пиновия) тогава пали от раз и при поддаване на газ работи без да пука и прекъсва. Но веднага щом се закачи, проблема се връща.
Останах без идей към момента и ще съм благодарен за нови предложения.
Последна промяна zzvvmm на 28 Дек 2019, 9:45, променена общо 2 пъти
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
На практика си установил проблема. Смени датчика.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- zzvvmm
- младши ентусиаст
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
The Heartlistener написа:На практика си установил проблема. Смени датчика.
Пробвах с 5.
- zzvvmm
- младши ентусиаст
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
zzvvmm написа:Здравейте, откакто застудя ис-ката ми почна да прави проблем с паленето. Първото завъртане на стартер няма шанс да запали, от второто вече пали веднага. Независимо дали първия път въртя 1 секунда или 30 няма да запали, когато върна контакта и пробвам веднага пак, пали. Щом запали обаче мирише силно на бензин и пуши доста, също така при поддаване на газ пука в генерацията. Така е около 30 секунди, след това всичко е наред и с работата и с паленето. Докато не се остави на студено няколко часа.
До сега съм пробвал следните неща:
Друга бубина с кабели
Друг бензинов регулатор
Датчик колянов вал
датчик разпределителен вал
дюзите са проверени преди 3000 километра
датчик за температура на водата
дебитомер
датчик входяща температура на филтърната кутия
бензинова помпа
стъпков мотор
При проверка на живи данни датчика за температура на водата си дава нормални стойност. ТПС отчита. Записани грешки няма.
При проверка с манометър за налягане на горивото при поддаване на контакт качва до 3 бара и при палене пада до около 2.5, като при поддаване на газ се качва до 3 бара. Когато пробвам да въртя на стартер на първия опит налягането не пада под 2.5, но въпреки това не пали.
Единственото нещо, което отстранява проблема е когато откача буксата на датчика за температура на водата на главата ( 4 пиновия) тогава пали от раз и при поддаване на газ работи без да пука и прекъсва. Но веднага щом се закачи, проблема се връща.
Останах без идей към момента и ще съм благодарен за нови предложения.
Моля четете преди да казвате нещо което вече съм го направил и написал за проверено.
Откачения датчик променя смесите в някаква насока, сам по себеси не е решение на проблема, но поне е индикация че нещо се случва.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
Имам същия проблем - никакъв шанс да запаля от първото въртене сутрин, въртя веднъж за секунда и на втория път, на 3-4 сек с подаване на газ пали.
С катализатор съм и не мирише на бензин.
Смених датчик разпределителен и колянов с оригинални, бяха им напукани кабелите.
Дебитомера е почистен. В инпа всичко дава нормални показания. Единствено се подобрява, ако изчистя адаптациите и не паля до другата сутрин. Поради това сменях и ламбда сонда - никаква разлика и мерих налягане на бензина - нормално е
С катализатор съм и не мирише на бензин.
Смених датчик разпределителен и колянов с оригинални, бяха им напукани кабелите.
Дебитомера е почистен. В инпа всичко дава нормални показания. Единствено се подобрява, ако изчистя адаптациите и не паля до другата сутрин. Поради това сменях и ламбда сонда - никаква разлика и мерих налягане на бензина - нормално е
- zzvvmm
- младши ентусиаст
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
M10 написа:Имам същия проблем - никакъв шанс да запаля от първото въртене сутрин, въртя веднъж за секунда и на втория път, на 3-4 сек с подаване на газ пали.
С катализатор съм и не мирише на бензин.
Смених датчик разпределителен и колянов с оригинални, бяха им напукани кабелите.
Дебитомера е почистен. В инпа всичко дава нормални показания. Единствено се подобрява, ако изчистя адаптациите и не паля до другата сутрин. Поради това сменях и ламбда сонда - никаква разлика и мерих налягане на бензина - нормално е
Пробвал ли си да слагаш промивка за маслото?
Валовете зацепвни ли са ти с корекцията от 6 градуса заради фабричния дефект?
Имам подозрения относно повдигачите или зацепването на валовете.
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
А бензин в цилиндрите има ли преди първото палене? Ако дюзите са не добре ревизирани, може да пълнят цилиндрите и колектора достатъчно, за да се дави при първото палене, при по-богатите смеси, заради студеното. Което би обяснило защо пали, с изключен температурен датчик - вече не налива толкова гориво, като за студено. Идея просто...
- zzvvmm
- младши ентусиаст
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
cerberus написа:А бензин в цилиндрите има ли преди първото палене? Ако дюзите са не добре ревизирани, може да пълнят цилиндрите и колектора достатъчно, за да се дави при първото палене, при по-богатите смеси, заради студеното. Което би обяснило защо пали, с изключен температурен датчик - вече не налива толкова гориво, като за студено. Идея просто...
Точно обратното, при изключен датчик приема аварийна температура -41 градуса и пуска максимално богата смес.
- димитър_81
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 26.01.2008
- Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
Едно време първото ми BMW беше със същия двигател и имаше същия проблем. Само с shell v power се оправяше и почваше да пали от първия път.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
Двигателя е на 8000км след пълна ревизия - портване на главата, нарязване на легла и клапани, нови лагери, ново всяко едно уплътнение, по-леки биели от м52ту, маховик 5,5кг и тн.
Валовете са зацепени къстъм с градусово колело и индикатор, но съм модифицирал колелото на датчика да стои точно като оригинално, за да не отчита разлика между него и датчик колянов.
Проблема го има откакто имам колата - с неотварян никога мотор на 200к, с презацепен мотор на 200к (който строших), с новия мотор, с нови датчици, стари датчици, различно гориво
Определено липсва гориво при първи старт, а не се дави.
Валовете са зацепени къстъм с градусово колело и индикатор, но съм модифицирал колелото на датчика да стои точно като оригинално, за да не отчита разлика между него и датчик колянов.
Проблема го има откакто имам колата - с неотварян никога мотор на 200к, с презацепен мотор на 200к (който строших), с новия мотор, с нови датчици, стари датчици, различно гориво
Определено липсва гориво при първи старт, а не се дави.
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
M10 написа:.... Определено липсва гориво при първи старт, а не се дави.
Или да пропуска запалвания и за това да пука в генерацията на zzvvmm...
Ако не е някой компютърен проблем, нямам идеи какво друго да е....
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
наистина мистерия ... моят м44 е над 300 000 и го правеше наистина рядко , може би наистина спря след тотален отказ на бензиновата помпа и подмяната й
при приятел с е39 540 , подобен случай се оказа сцепен маркуч след помпата в резервоара ... много трудно запалване първоначално , след това работеше ок .
Мъркучът е гофрираният , който се намира в кошницата заедно с помпата .
при приятел с е39 540 , подобен случай се оказа сцепен маркуч след помпата в резервоара ... много трудно запалване първоначално , след това работеше ок .
Мъркучът е гофрираният , който се намира в кошницата заедно с помпата .
- zzvvmm
- младши ентусиаст
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
Deyan Velev написа:наистина мистерия ... моят м44 е над 300 000 и го правеше наистина рядко , може би наистина спря след тотален отказ на бензиновата помпа и подмяната й
при приятел с е39 540 , подобен случай се оказа сцепен маркуч след помпата в резервоара ... много трудно запалване първоначално , след това работеше ок .
Мъркучът е гофрираният , който се намира в кошницата заедно с помпата .
Да, но тогава защо държи налягане при мерене с уред?
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
zzvvmm написа:Deyan Velev написа:наистина мистерия ... моят м44 е над 300 000 и го правеше наистина рядко , може би наистина спря след тотален отказ на бензиновата помпа и подмяната й
при приятел с е39 540 , подобен случай се оказа сцепен маркуч след помпата в резервоара ... много трудно запалване първоначално , след това работеше ок .
Мъркучът е гофрираният , който се намира в кошницата заедно с помпата .
Да, но тогава защо държи налягане при мерене с уред?
Помпата нагнетява ... но ако е сцепен наистина , смуче въздух и нагнтява него ако резервоара е поизразнен Пробвай с пълен резервоар
Освен да има някакъв друг сигнал който си чака компютъра , но никой да не знае до момента ...
- zzvvmm
- младши ентусиаст
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Е36 м44б19 проблем студен старт
За момента проблема е оправен. Тъй като направих няколко неща наведнъж, сред изброените действия е решението.
- напълних 100 октана догоре и сипах добавка за прочистване на дюзите
- последните 120 километра карам само на бензин
- изтрих адаптациите на компютъра
- след промивката на маслото и смяната му с мотул 5в40 не бях я карал, възможно е като я покарах да е раздвижило повдигачи.
Проблема с паленето изчезна напълно, като след запалване работи оптимално, без пукания и прекъсване.
Като по-вероятно решение мисля е бензина. Тази кола се кара лятото и не бях сипвал пресен бензин от няколко месеца.
Ще покарам още 200-300 километра на бензин и после ще продължа отново на газ. Ако има някаква промяна ще пиша какво е станало.
- напълних 100 октана догоре и сипах добавка за прочистване на дюзите
- последните 120 километра карам само на бензин
- изтрих адаптациите на компютъра
- след промивката на маслото и смяната му с мотул 5в40 не бях я карал, възможно е като я покарах да е раздвижило повдигачи.
Проблема с паленето изчезна напълно, като след запалване работи оптимално, без пукания и прекъсване.
Като по-вероятно решение мисля е бензина. Тази кола се кара лятото и не бях сипвал пресен бензин от няколко месеца.
Ще покарам още 200-300 километра на бензин и после ще продължа отново на газ. Ако има някаква промяна ще пиша какво е станало.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани