Садене на m52b28 / m54b30 в е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 20.04.2018
Пол: Мъж

Садене на m52b28 / m54b30 в е36

Мнение от luddd » 13 Ное 2019, 22:41

Здравейте колеги, имам няколко въпроса на които не открих точни отговори с търсачката и с гугъла така, че ще гледам да съм максимално кратък и ясен да ме разберете!
Искам да сменя текущия m52b20 със m52b28 / m54b30, но изникват няколко въпроси от които зависи и как ще процедирам

1-При m52b28 се сменят валовете с такива от s50b32 EU версията или с US версията? Имат ли разлика в дължините и градусите? Или ще си влезнат като у тях си?!?
2-За засилване на двигателя, трябва смяна входящия(всмукателния)/изходящия(изпускателния) колектор само? друго като допълнително към тях което е прикрепено или само и единствено гол колектор ??
3-Кои са точните модели на двигателите от които ми трябват колекторите за входящ и изходящ (м50б??/м54б??)
4-Четвърти и доста важен за мен въпрос, може ли m54b30 да се засилва като m52b28? И може ли OBC (18 бутоновия) да се направи да работи с електрониката на м54-то?
5-ако се сложи m54b30, трябва ли задължително да се смени И скоростната кутия, кардан?? Или и нещо друго?
6-в крайна сметка целия 'тюнинг' на м52б28 с колекторите + валовете ще задмине(или изравни) по коне м54б30 сток? някой правил ли е измервания на дино след ремапа колко коне изкарва?


Благодаря за отговорите предварително, ако съм сбъркал нещо преместете темата или преименувайте... ако трябва просто преместете коментара в такава която съществува понеже не намерих сред хилядите!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Садене на m52b28 / m54b30 в е36

Мнение от TheDriver » 14 Ное 2019, 12:13

1. Основните варианти са следните

- Шрик(или други афтърмаркет) валове - клапани, водачи и т.н. няма да им хареса ако не ги модифицираш.
- Валове от американска М3 - детайли за зацепването не мога да дам, но по спомен не беше плъг енд плей.
- Всмукателен вал от М50 без ванус + Всмукателен вал от М54Б30 - беше най-евтиното и лесно решение макар да изисква преработка и на двата вала. В момента читав М54 вал или не се намира или се намира на цени при който Шрик валовете започват да са конкуренция. Ако стигнеш до тоя момент внимавай, че половината неща които се продават като М54Б30 валове всъщност са валове от 20ка или 25ца.Като добавим и факта, че някой М54Б30 са излизали с 228/9.7 валове вместо с 240/10.7, както и че заради кофти поддръжка много валове са били схрускани и в последствие заменени с масовите 228/9.7. :wave: :mhihi: Каквото и да ти пращат ще трябва да мериш гърбиците с шублера или да накараш продавача да мери, за да си спестите и двамата нервите.
- Репрофилиране на М50 и М54 валовете в копие на Шрик - ако се намерят някакви изтормозени на добри пари като база може и да си струва, но отново отиваш към модифициране на периферията около тях.

2. Това е първият и най-изгоден от гледна точка на пари/к.с. мод

-Трябва ти всмукателен колектор от М50Б25(Е36 или Е34) ,както и един пластмасов конектор който влиза в колектора и на него се закача маркуча за стъпковия мотор и един вакуум. Дори да го няма на колектора нов мисля че струваше 20-30лв. Но са два модела с различен диаметър и трябва да внимаваш дали купуваш този за твоя колектор.
Всичко останало е къстъм както следва:
1. Една от стойките под М52 колектора пречи на монтирането на М50 колектора и трябва да играе флекса(тази откъм купето).
2. Захвата на датчика за температурата на входящия въздух от М52 е различен спрямо този в М50 колектора(трябва да оставиш М52 датчика) - аз оставих М50 датичка без да е включен към инсталацията и ползвах дупката за вакуум в М50 колектора(като махнах тапичката с дупка за вакуум) и в нея "циментирах" М52 датичка със силикон за гарнитури.
3. Трябва да изработиш изцяло нова система от маркучи за захранването на стъпковия мотор, както и да го преместиш - търси идеи из чуждите форуми.
4. Аз вакуум за горивния регулатор взех от въпросната пластмаса, която описах в началото, но ти можеш да си ползваш този от колектора и да сложиш датичка на оригиналното му място. Тогава обаче ще трябва да запушиш извода за вакуум в конектора.
5. Горивната рейка от М52 не пасва на захватите на М50 колектора - трябва да изработиш прости захвати от някава шина, за да преместиш дупките с около саниметър. Аз ползвах неръждаема стомана.
6. Гарнитурата на дросела - На единия мотор гарнитурата е на дросела, на другия е на самия колектор. Ако ги завинтиш гума в гума шансът да пропуска е голям(въпреки че има хора които си карат така). Изработва се тънка пластина, така че и двете гарнитури да уплътняват в метал.
7. Аз съм манхал картерната вентилация, но ако искаш да я запазиш ще трябва да си доста по-креативен в т.3
8. Трябват ти и нови грнитури за Колектора както и двете при дросела(от М50 и М52). Разбира се можеш да си караш със старите с които е дошъл колектора, но просто отлагаш болката за по-късен етап.

:mhihi:

Както виждаш лесно и на готово няма. :mhihi:

Изпускателния колектор - колектори от М3, китайски за 300лв, къстъм и т.н. Всеки един от вариантите изисква някакво напасване с останалата част от системата.

3. Входящ от М50Б25 със или без ванус/ Е36 или Е34. За М54 нямаш вариант за друг всмукателен.

4.М54 се засилва по друг по-скъп начин, няма го "евтиния" вариант с всмукател и валове. Засилването минава през Афтърмаркет валове, терелки, пружини, водачи и т.н. Изпускатели , ремап .....

5.Не е задължително, но е препоръчително, същото важи и за М52Б28. Твоите кутия и диф ще държат известно време, но ако я караш мъжката рано или късно ще се предадат.

6.Читав М52Б28 :mhihi: със всмукателен колектор, изпускателен, валове от М50/М54 и ремап ще се доближи до читав стоков М54Б30. Само дето е почти сигурно, че ще тунинговаш М52Б28 който не е читав, но пък и за М54Б30 важи същото. :mhihi:
С други думи около 230 коня на мотор се стигат "лесно" и "евтино" с М52Б28 от там нагоре е "скъпо" и "трудно".

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 13.12.2018
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: 328 S2

Re: Садене на m52b28 / m54b30 в е36

Мнение от ///М.Василев » 27 Яну 2020, 1:14

Щях да напиша отговор на 2,3 въпроса понеже правя същото в момента, но колегата горе е описал всичко.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Садене на m52b28 / m54b30 в е36

Мнение от bum_bum » 29 Яну 2020, 19:43

TheDriver написа:С други думи около 230 коня на мотор се стигат "лесно" и "евтино" с М52Б28 от там нагоре е "скъпо" и "трудно".


Някой ако има мерак да му давам направо една 28-ца, къде 280 коня на мотора да си играе :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 20.04.2018
Пол: Мъж

Re: Садене на m52b28 / m54b30 в е36

Мнение от luddd » 10 Май 2020, 19:03

bum_bum написа:
TheDriver написа:С други думи около 230 коня на мотор се стигат "лесно" и "евтино" с М52Б28 от там нагоре е "скъпо" и "трудно".


Някой ако има мерак да му давам направо една 28-ца, къде 280 коня на мотора да си играе :mhihi:

Как е постигнат резултата до 280 коня? ако не е тайна де;-)?

При мене нещата вече са 2.8, намерих си входящ колектор м50б25 Изображение Намерих си входящ разпределителен от м50б25 non-vanos, остана от м54б30 за да запълня колекцията.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook