Настройка газов инжекцион
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Steven13
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 14.04.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320i
- Мечтае да кара: E36 m3 biturbo
Re: Настройка газов инжекцион
Относно ламбдите, аз съм с 2 на 2те тройки цилиндри, а инжекциона има вход за 1 ламбда, как да ги вържа че да е правилноvladobate написа:Не от краката за главата Първо , колегата си има вече адаптации повлияни от карането на газ . Трябва си нулиране на адаптациите , каране на бензин известно време , да се види след това колко са му бензиновите времена по дефоулт и това да е една отправна точка за да започне настройка на ГИ. След като настрои газовите времена близки до бензиновите и почти ги изравни може да пристъпи към по-фина настройка с показания от ламбди определящи сместта , демек да си гледа вече адаптивните ( корекционни ) таблици от Инпа . Само уточнение , ламбди да гледа при ненастроена система и то на газ е несъстоятелно щото ще е лудница понеже бензиновия комп се чуди кое какво да коригира за да постига правилна смес. Друго , зависи дюзите с какви характеристики и възможности са . По-добри дюзи поемат и по-високо налягане и повече дебит и по-бързо реагират.
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
- Steven13
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 14.04.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320i
- Мечтае да кара: E36 m3 biturbo
Re: Настройка газов инжекцион
И другия въпрос е относно оборотите, в момента се взимат виртуални от 1вата бензинова дюза от +-са и. Да ги свържа ли както е редно към датчика на вала или така да ги оставя
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
- Steven13
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 14.04.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320i
- Мечтае да кара: E36 m3 biturbo
Re: Настройка газов инжекцион
Дюзите са ми валтек на 3ома
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
Re: Настройка газов инжекцион
vladobate написа:...Първо , колегата си има вече адаптации повлияни от карането на газ . Трябва си нулиране на адаптациите , каране на бензин известно време , да се види след това колко са му бензиновите времена по дефоулт и това да е една отправна точка за да започне настройка на ГИ...
Ако го направи така ще вкара и корекциите заради отклонение на бензиновите дюзи в играта, а изобщо не е ясно колко от адаптациите на бензин му се записват поради отклонения в бензиновите дюзи. А текущо записаните адаптаци, каквито и да са те, след по-малко от 10 километра каране, вече са подменени с тези от въпросното каране. Сиреч нулиране на адаптациите е излишно.
А да дообясня за изравняването на времената. Трябва не да се изравнят газовите с бензиновите времена, а бензиновите времена да не се променят при работа на газ и на бензин. И то само на празен ход, защото само там може да се следят. В движение е почти невъзможно с ИНПА.
Re: Настройка газов инжекцион
Steven13 написа:Относно ламбдите, аз съм с 2 на 2те тройки цилиндри, а инжекциона има вход за 1 ламбда, как да ги вържа че да е правилно
Една му е достатъчна, за да се ориентира, ако въобще я следи. Повечето газови не следят ламбдата изобщо, само се ползва за да може да се гледа какво показва от газовия софтуер.
Steven13 написа:И другия въпрос е относно оборотите, в момента се взимат виртуални от 1вата бензинова дюза от +-са и. Да ги свържа ли както е редно към датчика на вала или така да ги оставя
Няма никакво значение от къде се взема сигнала за обороти, стига той да е коректен.
Steven13 написа:Дюзите са ми валтек на 3ома
... и няма никакъв шанс да заработят на времена под 3 милисекунди, сиреч със сигурност газовите времена трябва да са ти по-високи от бензиновите, защото има бензинови и под 2,5мс. Което обяснява защо са ти малки разпробивките на дюзите, и ти е повишено налягането на изпарителя
- Steven13
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 14.04.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320i
- Мечтае да кара: E36 m3 biturbo
Re: Настройка газов инжекцион
Значи най добре да си купя читава газова рейка най напред и после да се мъча да правя настройкиcerberus написа:Steven13 написа:Относно ламбдите, аз съм с 2 на 2те тройки цилиндри, а инжекциона има вход за 1 ламбда, как да ги вържа че да е правилно
Една му е достатъчна, за да се ориентира, ако въобще я следи. Повечето газови не следят ламбдата изобщо, само се ползва за да може да се гледа какво показва от газовия софтуер.Steven13 написа:И другия въпрос е относно оборотите, в момента се взимат виртуални от 1вата бензинова дюза от +-са и. Да ги свържа ли както е редно към датчика на вала или така да ги оставя
Няма никакво значение от къде се взема сигнала за обороти, стига той да е коректен.Steven13 написа:Дюзите са ми валтек на 3ома
... и няма никакъв шанс да заработят на времена под 3 милисекунди, сиреч със сигурност газовите времена трябва да са ти по-високи от бензиновите, защото има бензинови и под 2,5мс. Което обяснява защо са ти малки разпробивките на дюзите, и ти е повишено налягането на изпарителя
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
Re: Настройка газов инжекцион
Няма никакъв проблем да работи с тази рейка, моите дюзи също са 3 омови. Ако не са повредени или дефектирали, няма никакъв проблем да се настрои и с тази рейка. Просто ако се наложи да паднеш под 3 милисекунди, дюзите няма да могат да изпълнят задачата. И тогава ще трябва да понижиш налягането в изпарителя, за да може да повишиш времената на дюзите над 3 милисекунди. Но първо виж дали изобщо ще се наложи такова вмешателство.
- Steven13
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 14.04.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320i
- Мечтае да кара: E36 m3 biturbo
Re: Настройка газов инжекцион
Това е което ми се получава в най добрия случай, и двигателя пак не работи както трябва на газ. Като я карам върви прилично обаче на празен ход не е наред, по борд компютър ми дава разход на час 0.9-1 което знам че е нормално. Имам съмнения нещо самия компютър на този инжекцион тамона да не в сдал багажа. Друго което забелязах при опит за автоматична настройка ми изписва в края че трябва да се намали отворът на газовите дюзи и да се настрои отново. Това какво трябва да рече, как трябва да се направи
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
- Steven13
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 14.04.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320i
- Мечтае да кара: E36 m3 biturbo
Re: Настройка газов инжекцион
cerberus написа:Това е грубата част на нещата, с INPA като диагностика. С по-прецизна настройка няма да усетиш разлика, нито в динамиката на автомобила, нито в разхода. Но ако "ти е влязла мухата" , някъде бях описал в една тема как се прави с точност до около 1%.
Дано да съм бил полезен и успех
Къде и как мога да я намеря тази тема да я разгледам
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
Re: Настройка газов инжекцион
Ето я темата. Цък!
Тези адаптации дето са на снимката по-горе, ресетвал ли си ги наскоро?
Понеже според тях вървенето ти е перфектно и само в едната тройка цилиндри сместа ти е прекалено богата (-75), и то само на празен ход. Ако си ги ресетнал, покарай 15-20 километра колата на газ и ги снимай пак да видим какво е положението изобщо със сместа.
Автокалибрацията явно не може да оправи сместа, за това казва да се сложат по-малки разпробивки на дюзите. Но предвид налягането в изпарителя ти (1,62 бара), не бързай да разглабяш половината кола. Първо пробвай да го понижиш до около 1,2-1,3 бара и опитай пак автокалибрацията.
Това би трябвало да е винта за регулиране на налягането в изпарителя ти. Връзваш газовия софтуер, палиш колата, изчакваш я да загрее до работна температура (12 часа на температурата по табло), обръщаш я на газ, изключваш всякакви консуматори, (вентилатори, фарове и т.н), и въртиш въпросния винт, докато на газовия софтуер видиш налягане около 1,2-1,3 бара за изпарителя. После пусни още една автокалибрация. Предполагам, че тогава ще излезне някаква автокалибрация, че да има от къде да започнем с някаква настройка изобщо.
Тези адаптации дето са на снимката по-горе, ресетвал ли си ги наскоро?
Понеже според тях вървенето ти е перфектно и само в едната тройка цилиндри сместа ти е прекалено богата (-75), и то само на празен ход. Ако си ги ресетнал, покарай 15-20 километра колата на газ и ги снимай пак да видим какво е положението изобщо със сместа.
Автокалибрацията явно не може да оправи сместа, за това казва да се сложат по-малки разпробивки на дюзите. Но предвид налягането в изпарителя ти (1,62 бара), не бързай да разглабяш половината кола. Първо пробвай да го понижиш до около 1,2-1,3 бара и опитай пак автокалибрацията.
Това би трябвало да е винта за регулиране на налягането в изпарителя ти. Връзваш газовия софтуер, палиш колата, изчакваш я да загрее до работна температура (12 часа на температурата по табло), обръщаш я на газ, изключваш всякакви консуматори, (вентилатори, фарове и т.н), и въртиш въпросния винт, докато на газовия софтуер видиш налягане около 1,2-1,3 бара за изпарителя. После пусни още една автокалибрация. Предполагам, че тогава ще излезне някаква автокалибрация, че да има от къде да започнем с някаква настройка изобщо.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Steven13
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 14.04.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320i
- Мечтае да кара: E36 m3 biturbo
Re: Настройка газов инжекцион
Да ресетнати са днес, прилагам снимка от стойностите преди ресетването. Играх си и с налягането днес, и пусках автокалибраци обаче при ниско налягане стойностите на газовите дюзи става 2ни на бензиновите, а като вдигна налягането почти се изравняваха с разлика най мн от 1мс обаче в всеки случай двигателя работи много неравномерно, и трепери, при подаване на газ и отпускане почва да прехълцва и се мъчи да гасне. В движение ускорява бая доволно сякаш по добре от на бензин, обаче като спирам на светофар или намаля по рязко се мъчи да гасне или изгасва, освен това на дистанционното на газта в купето на няколко пъти ми светна една червена лампа долу в дясно на копчето, която до сега не я бях виждал да свети. Прилагам и снимка на копчето.cerberus написа:Ето я темата. Цък!
Тези адаптации дето са на снимката по-горе, ресетвал ли си ги наскоро?
Понеже според тях вървенето ти е перфектно и само в едната тройка цилиндри сместа ти е прекалено богата (-75), и то само на празен ход. Ако си ги ресетнал, покарай 15-20 километра колата на газ и ги снимай пак да видим какво е положението изобщо със сместа.
Автокалибрацията явно не може да оправи сместа, за това казва да се сложат по-малки разпробивки на дюзите. Но предвид налягането в изпарителя ти (1,62 бара), не бързай да разглабяш половината кола. Първо пробвай да го понижиш до около 1,2-1,3 бара и опитай пак автокалибрацията.
Това би трябвало да е винта за регулиране на налягането в изпарителя ти. Връзваш газовия софтуер, палиш колата, изчакваш я да загрее до работна температура (12 часа на температурата по табло), обръщаш я на газ, изключваш всякакви консуматори, (вентилатори, фарове и т.н), и въртиш въпросния винт, докато на газовия софтуер видиш налягане около 1,2-1,3 бара за изпарителя. После пусни още една автокалибрация. Предполагам, че тогава ще излезне някаква автокалибрация, че да има от къде да започнем с някаква настройка изобщо.
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
- Steven13
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 14.04.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320i
- Мечтае да кара: E36 m3 biturbo
Re: Настройка газов инжекцион
И да попитам и нещо извън темата, защо на стойността на дебитомера отпред има удивителна. Преди сякаш я нямаше, няма др грешка записана за него
И 2ро, какви са тия грешки които постоянно записва за 2те ламбди
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
И 2ро, какви са тия грешки които постоянно записва за 2те ламбди
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
Re: Настройка газов инжекцион
Няма нищо лошо в това (дори е необходимо с 3 омови дюзи) газовите времена да са ти над бензиновите. Моите на празен ход, бензиновите са 2,8-2,9мс а газовите 4,6-4,8мс. Важното в случая, бензиновите времена да не се променят при работа на газ. Сиреч, при работа на двете горива, бензиновите времена да не се променят. Това означава "да се изравнят", а не да са числово равни газовите на бензиновите. За сега направи това - понижи налягането на изпарителя до около 1,2-1,3, пусни автокалибрация, да видим дали ще излезе с това налягане. Ако и така не излезе успешна автокалибрацията, ще го мислим какъв може да е проблема.
Грешките на ламбдите са защото сместа е по-богата или по-бедна от лимита, които те могат да отчетат. За това са в грешка. Предвид, че лимита на ламбдите е плюс-минус 28% Значи сместа изобщо не е ок. Със силно объркана смес, респективно и въздуха ,който влиза е силно сгрешен, и за това има удивителна и за него.
Грешките на ламбдите са защото сместа е по-богата или по-бедна от лимита, които те могат да отчетат. За това са в грешка. Предвид, че лимита на ламбдите е плюс-минус 28% Значи сместа изобщо не е ок. Със силно объркана смес, респективно и въздуха ,който влиза е силно сгрешен, и за това има удивителна и за него.
- Steven13
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 14.04.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320i
- Мечтае да кара: E36 m3 biturbo
Re: Настройка газов инжекцион
Ясно, значи утре пак ще пробвам с това където ми каза за налягането и да видим кво ше станеcerberus написа:Няма нищо лошо в това (дори е необходимо с 3 омови дюзи) газовите времена да са ти над бензиновите. Моите на празен ход, бензиновите са 2,8-2,9мс а газовите 4,6-4,8мс. Важното в случая, бензиновите времена да не се променят при работа на газ. Сиреч, при работа на двете горива, бензиновите времена да не се променят. Това означава "да се изравнят", а не да са числово равни газовите на бензиновите. За сега направи това - понижи налягането на изпарителя до около 1,2-1,3, пусни автокалибрация, да видим дали ще излезе с това налягане. Ако и така не излезе успешна автокалибрацията, ще го мислим какъв може да е проблема.
Грешките на ламбдите са защото сместа е по-богата или по-бедна от лимита, които те могат да отчетат. За това са в грешка. Предвид, че лимита на ламбдите е плюс-минус 28% Значи сместа изобщо не е ок. Със силно объркана смес, респективно и въздуха ,който влиза е силно сгрешен, и за това има удивителна и за него.
Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk
Re: Настройка газов инжекцион
Ако с по-ниското налягане автокалибровката премине успешно, изтрий грешките на ламбдите и покарай малко така. Тогава трябва да се запишат някакви адаптации, според които да мислим какво ще се случва нататък с настройката
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани