Настройка газов инжекцион

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 10 Ное 2019, 13:11

vladobate написа:Не от краката за главата Първо , колегата си има вече адаптации повлияни от карането на газ . Трябва си нулиране на адаптациите , каране на бензин известно време , да се види след това колко са му бензиновите времена по дефоулт и това да е една отправна точка за да започне настройка на ГИ. След като настрои газовите времена близки до бензиновите и почти ги изравни може да пристъпи към по-фина настройка с показания от ламбди определящи сместта , демек да си гледа вече адаптивните ( корекционни ) таблици от Инпа . Само уточнение , ламбди да гледа при ненастроена система и то на газ е несъстоятелно щото ще е лудница понеже бензиновия комп се чуди кое какво да коригира за да постига правилна смес. Друго , зависи дюзите с какви характеристики и възможности са . По-добри дюзи поемат и по-високо налягане и повече дебит и по-бързо реагират.
Относно ламбдите, аз съм с 2 на 2те тройки цилиндри, а инжекциона има вход за 1 ламбда, как да ги вържа че да е правилно

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 10 Ное 2019, 13:12

И другия въпрос е относно оборотите, в момента се взимат виртуални от 1вата бензинова дюза от +-са и. Да ги свържа ли както е редно към датчика на вала или така да ги оставя

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 10 Ное 2019, 13:14

Дюзите са ми валтек на 3ома

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 10 Ное 2019, 14:22

vladobate написа:...Първо , колегата си има вече адаптации повлияни от карането на газ . Трябва си нулиране на адаптациите , каране на бензин известно време , да се види след това колко са му бензиновите времена по дефоулт и това да е една отправна точка за да започне настройка на ГИ...


Ако го направи така ще вкара и корекциите заради отклонение на бензиновите дюзи в играта, а изобщо не е ясно колко от адаптациите на бензин му се записват поради отклонения в бензиновите дюзи. А текущо записаните адаптаци, каквито и да са те, след по-малко от 10 километра каране, вече са подменени с тези от въпросното каране. Сиреч нулиране на адаптациите е излишно.
А да дообясня за изравняването на времената. Трябва не да се изравнят газовите с бензиновите времена, а бензиновите времена да не се променят при работа на газ и на бензин. И то само на празен ход, защото само там може да се следят. В движение е почти невъзможно с ИНПА. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 10 Ное 2019, 14:32

Steven13 написа:Относно ламбдите, аз съм с 2 на 2те тройки цилиндри, а инжекциона има вход за 1 ламбда, как да ги вържа че да е правилно


Една му е достатъчна, за да се ориентира, ако въобще я следи. Повечето газови не следят ламбдата изобщо, само се ползва за да може да се гледа какво показва от газовия софтуер.

Steven13 написа:И другия въпрос е относно оборотите, в момента се взимат виртуални от 1вата бензинова дюза от +-са и. Да ги свържа ли както е редно към датчика на вала или така да ги оставя


Няма никакво значение от къде се взема сигнала за обороти, стига той да е коректен.

Steven13 написа:Дюзите са ми валтек на 3ома


... и няма никакъв шанс да заработят на времена под 3 милисекунди, сиреч със сигурност газовите времена трябва да са ти по-високи от бензиновите, защото има бензинови и под 2,5мс. Което обяснява защо са ти малки разпробивките на дюзите, и ти е повишено налягането на изпарителя :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 10 Ное 2019, 14:37

cerberus написа:
Steven13 написа:Относно ламбдите, аз съм с 2 на 2те тройки цилиндри, а инжекциона има вход за 1 ламбда, как да ги вържа че да е правилно


Една му е достатъчна, за да се ориентира, ако въобще я следи. Повечето газови не следят ламбдата изобщо, само се ползва за да може да се гледа какво показва от газовия софтуер.

Steven13 написа:И другия въпрос е относно оборотите, в момента се взимат виртуални от 1вата бензинова дюза от +-са и. Да ги свържа ли както е редно към датчика на вала или така да ги оставя


Няма никакво значение от къде се взема сигнала за обороти, стига той да е коректен.

Steven13 написа:Дюзите са ми валтек на 3ома


... и няма никакъв шанс да заработят на времена под 3 милисекунди, сиреч със сигурност газовите времена трябва да са ти по-високи от бензиновите, защото има бензинови и под 2,5мс. Което обяснява защо са ти малки разпробивките на дюзите, и ти е повишено налягането на изпарителя :yes:
Значи най добре да си купя читава газова рейка най напред и после да се мъча да правя настройки

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 10 Ное 2019, 14:43

Няма никакъв проблем да работи с тази рейка, моите дюзи също са 3 омови. Ако не са повредени или дефектирали, няма никакъв проблем да се настрои и с тази рейка. Просто ако се наложи да паднеш под 3 милисекунди, дюзите няма да могат да изпълнят задачата. И тогава ще трябва да понижиш налягането в изпарителя, за да може да повишиш времената на дюзите над 3 милисекунди. :yes: Но първо виж дали изобщо ще се наложи такова вмешателство. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 11 Ное 2019, 15:19

Това е което ми се получава в най добрия случай, и двигателя пак не работи както трябва на газ. Като я карам върви прилично обаче на празен ход не е наред, по борд компютър ми дава разход на час 0.9-1 което знам че е нормално. Имам съмнения нещо самия компютър на този инжекцион тамона да не в сдал багажа. Друго което забелязах при опит за автоматична настройка ми изписва в края че трябва да се намали отворът на газовите дюзи и да се настрои отново. Това какво трябва да рече, как трябва да се направи Изображение

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 11 Ное 2019, 16:38

cerberus написа:Това е грубата част на нещата, с INPA като диагностика. С по-прецизна настройка няма да усетиш разлика, нито в динамиката на автомобила, нито в разхода. Но ако "ти е влязла мухата" :D , някъде бях описал в една тема как се прави с точност до около 1%. :yes:
Дано да съм бил полезен и успех :yes:


Къде и как мога да я намеря тази тема да я разгледам

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 11 Ное 2019, 18:37

Ето я темата. Цък!
Тези адаптации дето са на снимката по-горе, ресетвал ли си ги наскоро?
Понеже според тях вървенето ти е перфектно и само в едната тройка цилиндри сместа ти е прекалено богата (-75), и то само на празен ход. Ако си ги ресетнал, покарай 15-20 километра колата на газ и ги снимай пак да видим какво е положението изобщо със сместа.
Автокалибрацията явно не може да оправи сместа, за това казва да се сложат по-малки разпробивки на дюзите. Но предвид налягането в изпарителя ти (1,62 бара), не бързай да разглабяш половината кола. Първо пробвай да го понижиш до около 1,2-1,3 бара и опитай пак автокалибрацията. :yes:

lpg-reducer-r-due-2.jpg


Това би трябвало да е винта за регулиране на налягането в изпарителя ти. Връзваш газовия софтуер, палиш колата, изчакваш я да загрее до работна температура (12 часа на температурата по табло), обръщаш я на газ, изключваш всякакви консуматори, (вентилатори, фарове и т.н), и въртиш въпросния винт, докато на газовия софтуер видиш налягане около 1,2-1,3 бара за изпарителя. После пусни още една автокалибрация. Предполагам, че тогава ще излезне някаква автокалибрация, че да има от къде да започнем с някаква настройка изобщо. :yes:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 11 Ное 2019, 19:12

cerberus написа:Ето я темата. Цък!
Тези адаптации дето са на снимката по-горе, ресетвал ли си ги наскоро?
Понеже според тях вървенето ти е перфектно и само в едната тройка цилиндри сместа ти е прекалено богата (-75), и то само на празен ход. Ако си ги ресетнал, покарай 15-20 километра колата на газ и ги снимай пак да видим какво е положението изобщо със сместа.
Автокалибрацията явно не може да оправи сместа, за това казва да се сложат по-малки разпробивки на дюзите. Но предвид налягането в изпарителя ти (1,62 бара), не бързай да разглабяш половината кола. Първо пробвай да го понижиш до около 1,2-1,3 бара и опитай пак автокалибрацията. :yes:

lpg-reducer-r-due-2.jpg


Това би трябвало да е винта за регулиране на налягането в изпарителя ти. Връзваш газовия софтуер, палиш колата, изчакваш я да загрее до работна температура (12 часа на температурата по табло), обръщаш я на газ, изключваш всякакви консуматори, (вентилатори, фарове и т.н), и въртиш въпросния винт, докато на газовия софтуер видиш налягане около 1,2-1,3 бара за изпарителя. После пусни още една автокалибрация. Предполагам, че тогава ще излезне някаква автокалибрация, че да има от къде да започнем с някаква настройка изобщо. :yes:
Да ресетнати са днес, прилагам снимка от стойностите преди ресетването. Играх си и с налягането днес, и пусках автокалибраци обаче при ниско налягане стойностите на газовите дюзи става 2ни на бензиновите, а като вдигна налягането почти се изравняваха с разлика най мн от 1мс обаче в всеки случай двигателя работи много неравномерно, и трепери, при подаване на газ и отпускане почва да прехълцва и се мъчи да гасне. В движение ускорява бая доволно сякаш по добре от на бензин, обаче като спирам на светофар или намаля по рязко се мъчи да гасне или изгасва, освен това на дистанционното на газта в купето на няколко пъти ми светна една червена лампа долу в дясно на копчето, която до сега не я бях виждал да свети. Прилагам и снимка на копчето.ИзображениеИзображение

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 11 Ное 2019, 19:15

И да попитам и нещо извън темата, защо на стойността на дебитомера отпред има удивителна. Преди сякаш я нямаше, няма др грешка записана за него
И 2ро, какви са тия грешки които постоянно записва за 2те ламбди ИзображениеИзображение

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 11 Ное 2019, 19:22

Няма нищо лошо в това (дори е необходимо с 3 омови дюзи) газовите времена да са ти над бензиновите. Моите на празен ход, бензиновите са 2,8-2,9мс а газовите 4,6-4,8мс. Важното в случая, бензиновите времена да не се променят при работа на газ. Сиреч, при работа на двете горива, бензиновите времена да не се променят. Това означава "да се изравнят", а не да са числово равни газовите на бензиновите. За сега направи това - понижи налягането на изпарителя до около 1,2-1,3, пусни автокалибрация, да видим дали ще излезе с това налягане. Ако и така не излезе успешна автокалибрацията, ще го мислим какъв може да е проблема. :yes:

Грешките на ламбдите са защото сместа е по-богата или по-бедна от лимита, които те могат да отчетат. За това са в грешка. Предвид, че лимита на ламбдите е плюс-минус 28% Значи сместа изобщо не е ок. Със силно объркана смес, респективно и въздуха ,който влиза е силно сгрешен, и за това има удивителна и за него.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 14.04.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E36 320i
Мечтае да кара: E36 m3 biturbo

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от Steven13 » 11 Ное 2019, 19:54

cerberus написа:Няма нищо лошо в това (дори е необходимо с 3 омови дюзи) газовите времена да са ти над бензиновите. Моите на празен ход, бензиновите са 2,8-2,9мс а газовите 4,6-4,8мс. Важното в случая, бензиновите времена да не се променят при работа на газ. Сиреч, при работа на двете горива, бензиновите времена да не се променят. Това означава "да се изравнят", а не да са числово равни газовите на бензиновите. За сега направи това - понижи налягането на изпарителя до около 1,2-1,3, пусни автокалибрация, да видим дали ще излезе с това налягане. Ако и така не излезе успешна автокалибрацията, ще го мислим какъв може да е проблема. :yes:

Грешките на ламбдите са защото сместа е по-богата или по-бедна от лимита, които те могат да отчетат. За това са в грешка. Предвид, че лимита на ламбдите е плюс-минус 28% Значи сместа изобщо не е ок. Със силно объркана смес, респективно и въздуха ,който влиза е силно сгрешен, и за това има удивителна и за него.
Ясно, значи утре пак ще пробвам с това където ми каза за налягането и да видим кво ше стане

Изпратено от моят Nokia 6.1 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Настройка газов инжекцион

Мнение от cerberus » 11 Ное 2019, 20:11

Ако с по-ниското налягане автокалибровката премине успешно, изтрий грешките на ламбдите и покарай малко така. Тогава трябва да се запишат някакви адаптации, според които да мислим какво ще се случва нататък с настройката :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook