320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.04.2019
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E36
Мечтае да кара: E32/E38
Детайли за колата: 320i M50TU, 1994, stock

320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)

Мнение от Cosmos36 » 01 Май 2019, 0:18

Здравейте!

Отскоро съм собственик на стокова швейцарска 320-ка, нов внос. Нямам опит с BMW, купих я заради запазения интериор/екстериор, и разбира се единствените места с ръжда се оказаха проблемни - най-вече държача (на тампона) на стабилизиращата щанга. Колата влезе в сервиз веднага след покупката, на подемника успях да заснема мястото, не изглеждаше толкова зле. След около 100 километра извънградско и около 150 градско + смяна на гуми с по-сериозно вдигане на крик, ситуацията е различна. Откъм возия не усещам нищо, но и нямам толкова шофьорски стаж и усет.

Посетих сервиз в града, където ми предложиха да ми сменят целия рог с такъв от тяхна 36-ца, но на цена ~500 лв. монтаж/демонтаж на целия двигателен отсек и ~500 лв. за заварянето. Имам и други опции за ремонта, но искам да чуя вашите мнения.

Снимки: https://photos.app.goo.gl/kD1Bk4Jx8keAjau19

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 29.05.2011
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: 412 Turbo/318ti
Мечтае да кара: Mig-29
Детайли за колата: Old school!

Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)

Мнение от r19 » 02 Май 2019, 1:26

Хората от дълги години говорят да не се купува кола от Австрия или Швейцария, че резултата е точно такъв. :mhihi:
Така като я гледам са я закърпили за продажба като са и взели два запазени предни калника, и са я гримирали тук там . :ok:
Не мога да ти дам конкретен съвет ама да знаеш, че ще има изненади и на други места, а тези които си снимал като ги разръчкаш ще станат двойно по-големи.
Лично аз бих я продал и бих търсил нещо със здраво купе.
Изображение
Свобода это что в меня внутри!
Garrett knows how to blow!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Мечтае да кара: c63 weistec stage 3 w212 weistec stage 3
Детайли за колата: c63 weistec stage 3 w212 weistec stage 3

Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)

Мнение от turbonetic » 02 Май 2019, 8:50

Колега един съвет от мен! Продавай колата докато е време ,че иначе с времето ще стане много по-зле.Ще се изненадаш ,и на какви други места ще видиш ръждата :D

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.04.2019
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E36
Мечтае да кара: E32/E38
Детайли за колата: 320i M50TU, 1994, stock

Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)

Мнение от Cosmos36 » 02 Май 2019, 10:28

Благодаря ви за мненията.

Идеята ми беше по-скоро дали това е коректната процедура за поправка в този случай, или може на подемник отдолу да се работи и без да се демонтират двигатели и чудесии? Също така ми се искаше някой да коментира и предложената ми цена дали е адекватна.

Не смятам да продавам, нямам намерение да лъжа следващ потенциален собственик, а без прикриване на недостатъците няма кой да даде нормални пари за запазения интериор... А и ръждата не ме притеснява, стига да не е в такова състояние, което компрометира безопасността на колата. Смятам поне засега да запазя тази бройка, възнамерявам за всекидневно каране да я ползвам, но трябва да реша тези проблеми.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 269
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: RWD
Детайли за колата: E36 328i coupe - sell
E90 320d lci sedan 177hp

Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)

Мнение от dynalias » 06 Май 2019, 9:23

Ако основата е здрава (рога) се продава резервна част точно за стабилизиращата щанга.
Артикулен номер: 41118151122

Ето и един клип на ремонт на такова място по купето.
https://www.youtube.com/watch?v=gGuKV4rDLgU
Времето от когато притежавам е36:
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.04.2019
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E36
Мечтае да кара: E32/E38
Детайли за колата: 320i M50TU, 1994, stock

Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)

Мнение от Cosmos36 » 07 Май 2019, 19:44

Благодаря на dynalias за номера и клипчето. Последно от сервиза се заеха с ремонта, като ще ползват части от тяхно BMW. Ще пиша пак когато имам повече информация от тях.

В този ред на мисли, откъде мога да разгледам каталог с артикулните номера на частите за 36-ците?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3633
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)

Мнение от Nukem » 08 Май 2019, 9:04

Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 19.12.2009
Пол: Мъж
Кара: 318tds
Детайли за колата: seats and a steering wheel....

Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)

Мнение от nickstorm » 09 Май 2019, 11:13

За търсене по парт номер ползвам bmwfans.info

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)

Мнение от mafiata_ » 09 Май 2019, 14:46

Ужас, а аз на мойта Германка 328 ца и се мръща на изгнилите калници отдолу
Колега прави я и лека полека я продай на някой манго и така 320 ки колкото искаш има.
Тъжно е но ако искаш да няма ръжди трябва да е Италянка а там проблемите са други ноо май всичко е до късмет.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.04.2019
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E36
Мечтае да кара: E32/E38
Детайли за колата: 320i M50TU, 1994, stock

Re: 320i 1994 - проблем с ръждата (стабилизираща щанга)

Мнение от Cosmos36 » 29 Юни 2019, 12:12

Така... след почти 2 месеца мълчание да споделя какво стана - оставих я колата в сервиза да оправят ръждата, имах дълго излизане извън града, и като се върнах след седмица беше готова. Момчетата са се постарали и съм много доволен от резултата, изкърпена и обработена. Иначе съвсем леки ръждички има останали по незабележими места, които ще ги правя по-нататък. Имах проблем с климатика - щангата беше закачила един от маркучите на компресора и съответно изтекоха фреона и маслото. Но след разглабянето и сглабянето на двигател и чудесии явно са й стегнали всичките връзки, та се наложи само да се долеят съответните консумативи (което по стечение на обстоятелствата правих на друго място), без смяна на маркучи, снадки или проблеми по компресора. Сега на снежинка прави лед след секунди, дори да е стояла колата цял ден на слънцето.

Та препоръчвам сервиза на варненци, които имат нужда от подобни интервенции по колата - това не е реклама, моля, не стреляйте :)

Снимки от поправките в същия албум

Благодаря на отзовалите се с коментари по темата - научих нови неща, сякаш не сме в български форум :D

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook