Поставяне на дигитален климатроник

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 1.12.2011
Пол: Мъж
Кара: кво му падне...
Мечтае да кара: М6 G-power

Поставяне на дигитален климатроник

Мнение от jorko7120 » 18 Апр 2019, 20:34

Здравейте колеги!
Както става ясно от заглавието, захванал съм се да поставя дигитален климатроник на кола която до сега е била само на парно. Все пак идва лятото :mhihi: .Ще се опитам накратко да обясня откъде какво съм взел, какви са колите и тн.. Пиша темата с молба за помощ относно някои пропудки които си открих и някои неща които не ми е ясно как да ги направя като хората, но първо колите.
Пациент:
318is купе от 93г. Фабрично само със парно. За щастие черната букса е на лице :)

Донор 1:
316i купе от 93г. колата е с насаден м42 и фабрично аналогов климатроник. От нея съм взел окабеляването, стойките за 3те релета, буксите, водния радиятор със датчика, ел. Перката отпред, дехидратора, компресора и тръбите.

Донор 2:
325i купе
Прасето за дигиталния климатроник

Донор 3:
Беше седан с м43 мотор. Не помня повече
Управлението и централната духалка

Та предвид че имах всичко налично се притеснявах за инсталацията от предната част и връзването на 3те релета. От донор1 разплетох кабелите и 1 по 1 ги проследих и описах кое къде отива но съм пропуснал да опиша 2 от тях и не мога да се сетя къде отиват. Всичко останало е навързано.

:?: Кабелите които не знам какво да ги правя са еднакви на цвят синьо-зелени. Единият е от реле 14 пин 4 а другият е от реле 15 пин 4.
391980488baea1ef.jpg


:?: И другият ми въпрос или по скоро молба за разяснения със снимки видео или каквото и да е е как да добавя пластинки за бушоните на съответните места които тябват. Искам да си бъдат на мястото както е оригинално. Обаче не знам как става.

Всички останали подробности около монтирането на хардуера така да се каже са ми ясни благодарение на темите за климатиците.

Ще се радвам и на някой друг съвет и пиниз открити по неволя от колегите правили това нещо.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
За Хелуин
Flash написа:Децата в Перник, като почукат на вратата на някой, вместо "номер или лакомство", казват "ракия или бой". :mhihi:


Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Поставяне на дигитален климатроник

Мнение от The Heartlistener » 19 Апр 2019, 14:35

Това са ти плюсовете на контакт за релетата на компресора и първа степен на перката, демек активиращите плюсове. Вързани са към бушон №16 /5 ампера/. Без тях няма да се задействат релетата.
И на релето за втора степен /high speed/ имаш такъв кабел към същия бушон, него къде го върза? Въобще - събери ги в едно до бушон 16.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 1.12.2011
Пол: Мъж
Кара: кво му падне...
Мечтае да кара: М6 G-power

Re: Поставяне на дигитален климатроник

Мнение от jorko7120 » 19 Апр 2019, 16:36

The Heartlistener написа:Това са ти плюсовете на контакт за релетата на компресора и първа степен на перката, демек активиращите плюсове. Вързани са към бушон №16 /5 ампера/. Без тях няма да се задействат релетата.
И на релето за втора степен /high speed/ имаш такъв кабел към същия бушон, него къде го върза? Въобще - събери ги в едно до бушон 16.


Много ти благодаря колега :bowdown: .
Всъщност сега като погледнах наистина има още един такъв кабел на реле 13 не съм го вързал никъде. Прегледах си и писанията и се сещам че влише вътре под таблото до някаква кутия с много плочки които обединяват кабели от един и същи цвят. Но май ще е по лесно да го направя както каза ти.
По въпроса с поставянето на гнездата за бушоните които ми липсват дали можеш да споделиш как става.
Записал съм си ги така:
От реле 13 пин 6 трябва да се изкара до бушон 41;
От реле 14 пин 6 трябва да се изкара до бушон 39.

.
Последна промяна jorko7120 на 19 Апр 2019, 20:59, променена общо 3 пъти
За Хелуин
Flash написа:Децата в Перник, като почукат на вратата на някой, вместо "номер или лакомство", казват "ракия или бой". :mhihi:


Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Поставяне на дигитален климатроник

Мнение от The Heartlistener » 19 Апр 2019, 17:12

Точно така е - това са силовите плюсове на релето за висока скорост и релето за компресора. Силовият плюс на релето за ниска скорост е през хай спийд релето.
Относно пластините в гнездата - не съм поставял, защото при мен абсолютно всички гнезда бяха обурудвани, че и с бушони. Учудва ме че няма поне пластини, егати скъперничеството :lol: Е, все пак аз слагах на 34-ка, при 36 може да са карали най-постно. При всички случаи трябва да ги вземаш от донор пак, ако въобще е възможно, сега по памет не мога да се сетя.
В крайна сметка спокойно можеш да импровизираш с кутийки, важното е да заработи всичко.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 1.12.2011
Пол: Мъж
Кара: кво му падне...
Мечтае да кара: М6 G-power

Re: Поставяне на дигитален климатроник

Мнение от jorko7120 » 19 Апр 2019, 21:04

погледнах и на мястото на бушон 16 е празно. Същия цвят кабел е на бушон 23 5ампера и ги вързах там.

Аз пластинки имам от донор 1 въпроса е как да ги взема и монтирам. Не знам как се разглобява блокчето. А не ми се правят селски изпълнения да режа кабели и да присаждам цяло блокче :lol: :ok:
За Хелуин
Flash написа:Децата в Перник, като почукат на вратата на някой, вместо "номер или лакомство", казват "ракия или бой". :mhihi:


Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Поставяне на дигитален климатроник

Мнение от The Heartlistener » 20 Апр 2019, 7:41

Според мен беше по-добре да отделиш климатичните релета с отделен бушон, макар и в кутийка от елмагазин. Бушон 23 е плюс на контакт и за доста други неща - реле на реотаните, табло, борд, разтоварващо реле, лост на мигачите, модул /управление/ на климатика...
Един съвет - не търси непременно оем визия, в бушониерата всичко е скрито, няма кой да го гледа. По-добре нещата да станат надеждно и функционално по ETM.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook