Не пали и прозорците не работят на контакт
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Не пали и прозорците не работят на контакт
Колеги, колата е 318is (M42 двигател) и не иска да запали - стартерът не завърта, даже не се чува щракане или някакъв опит. В същото време ел. стъклата спряха да работят, когато е на контакт, като върна ключа няма проблем. Друго, което забелязах е, че при контакт не светват лампите за маслото и акумулатор, чак след опит за запалване лампата за маслото започва да мъждука. Малко предистория, защото най-вероятно нещата са свързани :
Онзи ден запалих сутринта, спрях да заредя гориво след 10-ина минути и след това акумулатора едва завъртя стартера и умря. Момчето на бензиностанцията ме бутна и запалих. По пътя за работа пуснах чистачките и ми направи впечатление, че едва едва се провлачиха. Загледах и километража - също беше блед. Понеже преди години ми се е случвало същото нещо заподозрях, че алтернатора не зарежда и карам само на акумулатор. Загасих всички възможни консуматори и така криво-ляво стигнах до паркинга. Понеже имах резервно реле-регулатор си го смених сам, отидох на другия ден с другата кола и подадох ток - няма никой. Оставих да поработи 10-ина минути, пак пробвах - нищо. С тези кабели и преди съм давал ток и не е имало проблем. Освен това като пусна фаровете на Е36-цата оборотите на другата кола падат леко, което за мен значи, че връзка има. Мерих напрежението на моя акумулатор - 12.5 волта (явно се е позаредил). Гледах бушоните - не видях изгорели.
Каква може да е причината да не пали? Имам някакви съмнения за бушон/реле, защото е странно да се губят две лампи от таблото и прозорците само докато е на контакт. Другото е да съм окъсил някъде, но тогава пак трябва да търси бушон ...
Онзи ден запалих сутринта, спрях да заредя гориво след 10-ина минути и след това акумулатора едва завъртя стартера и умря. Момчето на бензиностанцията ме бутна и запалих. По пътя за работа пуснах чистачките и ми направи впечатление, че едва едва се провлачиха. Загледах и километража - също беше блед. Понеже преди години ми се е случвало същото нещо заподозрях, че алтернатора не зарежда и карам само на акумулатор. Загасих всички възможни консуматори и така криво-ляво стигнах до паркинга. Понеже имах резервно реле-регулатор си го смених сам, отидох на другия ден с другата кола и подадох ток - няма никой. Оставих да поработи 10-ина минути, пак пробвах - нищо. С тези кабели и преди съм давал ток и не е имало проблем. Освен това като пусна фаровете на Е36-цата оборотите на другата кола падат леко, което за мен значи, че връзка има. Мерих напрежението на моя акумулатор - 12.5 волта (явно се е позаредил). Гледах бушоните - не видях изгорели.
Каква може да е причината да не пали? Имам някакви съмнения за бушон/реле, защото е странно да се губят две лампи от таблото и прозорците само докато е на контакт. Другото е да съм окъсил някъде, но тогава пак трябва да търси бушон ...
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Не пали и прозорците не работят на контакт
Ако акумулаторът Ви при тези обстоятелства има 12 и кусур волта на клемите значи,че минусовият кабел,който тръгва от него до купето се е окислил и не дава никакъв сериозен контакт с купето и оттам с двигателя.Пробвайте директно свързване на минусовата клема с двигателя на маса.Става и с кабел от кабелите за свързване с помощен или чужд акумулатор,който вече сте ползували.
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: Не пали и прозорците не работят на контакт
Благодаря за съветите, колеги! И аз започнах да си мисля за лоша маса. Иначе снощи с бутане запалих, но алтернатора пак не зарежда - на запален двигател показа 11.9 волта. Поне я прибрах вкъщи, та да си я ровя на спокойствие.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- CH2222
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е 36 323 1997 , SLK 200 1997
- Мечтае да кара: E 36 328 и Е 36 Кабриолет
Re: Не пали и прозорците не работят на контакт
Пробвай първо масата от купето до акумулатора,както е писал колегата по горе. 2.Сложи временно друг акумулатор.На волтметър може да показва 12 V но да няма сила на тока.
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: Не пали и прозорците не работят на контакт
В крайна сметка се оказа масата на блока (до десния тампон на двигателя). Беше се разпаднал кабела от корозията.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани