Е36 318is project 2019

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от zzvvmm » 03 Фев 2019, 0:34

v_p_m написа:Да се абонирам за темата като драсна 1-2 неща който може да са полезни .

1. относно затварянето на вратата , при мен също се затваряше сравнително трудно като реглажа на наклона на стъклото не помогна изобщо.
Измислих начин за ремонтиране на уплътнението и докато се занимавах с него установих че в областа оградена с червено
028162622.jpg

в самото уплътнение е напъхана някаква да кажем гумена подложка . Та точно тази подложка пречи на вратата да се затваря с лекота. Проверява се с пипане дали я има или не . Ако някой иска може да покажа снимки на "рециклираното " уплътнение.

2.Ако касетофона е BMW Business RDS (Philips PH7850)аз лично стигнах до 2 решения
-Разглобяваш предния панел като стигнеш до дисплея "масажираш" лентовия кабел там където е залепен за платката и за дисплея.Подлагаш по 1 лента от лист хартия, след което пак сглобяваш при мен имаше ефект .
-Другия е това https://www.ebay.co.uk/itm/New-RIBBON-C ... 1903602720 въпреки че лентовия кабел от снимката от сайта и моя от касетофон изглеждат различни..



Благодаря за съветите. Касетофона е точно този. Интересно защо но не хваща и нито една радиостанция, само през аукса свири. Слагам друг касетофон и си си хваща радиостанции.

Иначе уплътнението ми я има тази твърда част. Би ми било интересно да споделиш снимките. При теб как е ? Без него ли и ако да ти ли го махна ?
Последна промяна zzvvmm на 03 Фев 2019, 1:20, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от zzvvmm » 03 Фев 2019, 0:45

Най-важната екстра на бмв-то..

Не на първо място, но не го забавих много.

Използвах за основа шпер от е36 318ис седан, която от висене някъде имаше мухал по стоповете и праговете бяха изчезнали. Година и половина ми седя в гаража и реших да го изчистя изцяло. Само за боята се колебаех, но вмомента не мога да си позволя още 1 ден за пясъкоструй и боядисване, за това го качих така.

Изображение

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Оригинално шпера за е36 е с 23 зъба и по-малка площ на фрикциона. За щастие разполагах с такива от Е30 с 21 зъба и по-голяма площ в добро състояние, които реших да използвам. На следващите снимки може да се види разликата в площта на единия и другия.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Предния семеринг е от витонг. За пръв път ми предлагат такъв и реших да го пробвам.

Новия динамометричен ключ на 39 нютона

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След добавяне на маслото беше тестван и ефекта е удовлетворяващ - няма шумове или виене, заключи колкото пъти го пробвах.

Като цяло го слагам защото не искам да имам бмв без шпер. За мен е по-важно да знам, че го има, отколкото да го използвам. Не е идеята да е на врати навсякъде , както едно време. Друга кола замислям с тази идея, но тя ще е след няколко месеца.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 12.08.2013
Местоположение: Белозем
Пол: Мъж
Кара: bmw e36 coupe
Мечтае да кара: m3 e36
Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от Hellrot » 03 Фев 2019, 14:58

Какво ще рече рециклирано уплътнение?
Може ли снимки
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от zzvvmm » 03 Фев 2019, 22:18

Начи имал съм 36ци с тегави реглажи на вратите, ама тая ми разказа играта. Нема реглаж на вратата без луфт да се затваря леко и това е.


:censored: :censored: :censored: :censored:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от host » 03 Фев 2019, 23:36

подбито купе до колонката и мизерно изправено

или подбита врата

или подбита точно след калника

аз поне така виждам опциите , внимателно разгледай моята също бая съм си играл с пластмасите на касата на вратата за да се затваря ок, ама е защото са изядени с годините и палчетата и цилиндрите

и аз чакам с нетърпение снимки на рециклажа на уплатненията на вратите , това е един от най-трагичните моменти при купетата (че не става от друго и цената е $$$$$$ )

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от zzvvmm » 04 Фев 2019, 0:14

Купето и вратата са оригиналните без удари на оригиналната боя. Дори болтовете за вратата си личи че не бяха пипани преди мен.

Препоръчайте ми човек, който разбира от тия реглажи да я погледне.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от host » 04 Фев 2019, 0:28

аз бих ти препоръчал да я отхабиш така че с леко почукване с малък чук да мръдва пластмасата на купето (цилиндъра) и да затвориш врата нормално и да я притиснеш с бедро като държиш дръжката на вратата на отворено ... т.е. ще избуташ цилиндъра до положение в което вратата ти харесва как застава към купето , щом е на тая позиция внимателно отваряш вратата без да си пускал дръжката , след това вече притягаш болтовете към купето нормално и внимателно затваря да видиш дали ще има напрежение при отваряне с външната и вътрешната дръжка

също не е лоша идея механизма заключващия да се почисти и смаже

успех

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от zzvvmm » 04 Фев 2019, 1:31

host написа:аз бих ти препоръчал да я отхабиш така че с леко почукване с малък чук да мръдва пластмасата на купето (цилиндъра) и да затвориш врата нормално и да я притиснеш с бедро като държиш дръжката на вратата на отворено ... т.е. ще избуташ цилиндъра до положение в което вратата ти харесва как застава към купето , щом е на тая позиция внимателно отваряш вратата без да си пускал дръжката , след това вече притягаш болтовете към купето нормално и внимателно затваря да видиш дали ще има напрежение при отваряне с външната и вътрешната дръжка

също не е лоша идея механизма заключващия да се почисти и смаже

успех


Пробвах го - застава до положение, в което вратата е по-изнесена навън, спрямо панела и пак трябва с лека сила да я затвориш.

Официално се отказвам от реглажа на тая врата, ако има някой, който мисли че може да я направи му давам колкото поиска пари.

Накрая се издразних, след над 6 часа опити, и я оставих е така с един пръст изкарана на вънка ( пак ще ми казват че не ми е затворена вратата ) но поне се затваря вмомента без никакво усилие.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от host » 04 Фев 2019, 10:07

по-добре така както си я оставил от колкото да има напрежение, защото в студовете ще чупи дружки вътрешни или външни , правилно си постъпил ;) поне докато се хване какъв е проблема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от Nukem » 04 Фев 2019, 11:33

И аз изгубих по 1 час на врата да ги регулирам, освен че си играх с тази как да я нарека скоба към купето която я местиш също си играх с релсите по който върви стъкло, който са долу на два болта на смата врата и съответно оказват наклона на стъклото, имаи предвид че като сложих уплътнението което е горе мъжду колата и стъклото малко изправя стъклото, така че е хубаво да се даде по голям наклон предварително.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от zzvvmm » 05 Фев 2019, 11:44

Ще се чистят и дюзите

Изображение

Смених и крушката на ключа

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от v_p_m » 05 Фев 2019, 19:58

Сложил съм рециклирано нарочно в кавички , побългарено може би е по-правилно но ето набързо какво направих .

Трябва ви хубав макетен нож и някакво универсално лепило (аз ползвах Moment )
Понеже въпросното уплътнение се къса обикновенно в една и съща зона, идеята е тази зона да се изреже и замени със същото по дължина парче.
Изображение
-купувате си едно уплътнение ,шофьорско или пасажерско за 10-15 лв (аз ползвах пасажерско)
Изображение
Трябва да го цепнете както е на снимката, изисква малко тренировки и да се реже малко отстрани, но трябва да се получи нещо такова.
Изображение
Държа да отбележа че това упражнение го направих много набързо, без да се старая кой знае колко, но въпреки това мисля че има хлаб в идеята.
Мисля че ако се удължи при червената стрелка така че да влезне под лайсната на тавана ще стане по добре. При жълтата стрелка е разреза(не е лепено челно,но ако се сложи вътре някаква подложка и се залепи с нещо ще стане неразличимо )
Ето крайния резултат
Изображение
Изображение

Ето тук се вижда подложката за която говоря в предния пост.Според мен тази подложка стой в участъка където уплътнението контактува със стъклото , но с годините се "свлича" надолу и пречи на вратата да се затваря с лекота.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от zzvvmm » 07 Фев 2019, 2:12

Днес реших да сваля колектора за да мога да го занеса за разпробиване за газта. Не исках да влизат стружки от една страна при дупчене на място, а от друга ми беше интересно да проверя какво става около него.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Изображение

Изображение

Занесох дюзите за почистване и проверка - всичко изглежда ок с тях

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Да ви се похваля с новия комплект инструменти за разглабяне на пинове от букси, който пристигна вчера. В бъдещи постове ще се види и в действие.

Изображение

Маркуча за картерната вентилация беше сложен обикновен воден, разбира се нацепен. Решението нов оригинален.

Изображение

Изображение
Един леко ръждив х брейс. Ако има възможност да се добави без да се махат оригиналните кори бих го монтирал, ако не остава за някоя друга.

Изображение

Наскоро почна да изкарва датчик разпределителен вал като грешка

Изображение


Имах късмета да намеря оригинален, купуван преди 3 години за 80 лева

Изображение


О пръстена на дисата не знам какво е преживял, но не изглеждаше добре. Нов от витонг.

Изображение

Изображение

Изображение

Вече почистения колектор

Изображение

Изображение

2012та година купих за първата ми ИС-ка оригинален клапан за картерните газове, който бях слагал само за проба. Настоящия на колата беше сменян на феби и разбира се оставих оригиналния.

Изображение

Изображение

Дисата има лек луфт, което може да се чуе на празен ход като леко потропване, което не ми харесва. Ако не намеря такава без луфт, отиваме на скъпото решение..

Изображение

Сглабяне на колектора по нютони М8 - 22нм, М7 - 15нм , М6 - 10нм

Изображение

Преходника от средни към малки камъни ми беше счупен, но бях решил че днеска искам да я сглобя за това импровизирах

Изображение

След всичко сглобено обратно реших да отвия свещите за да изкарам в случей на паднал боклук при работата и обичайната изненада

Изображение

Свещта почти не се виждаше. Ето защо работеше леко неравномерно. Колкото и да ми се искаше да я сменямалко по-натам с презацепване на валовете, явно ще се наложи да е по-скоро.
Изображение

Клемата на масата се е предала след последното зверско стягане от стария собственик. Добре че имам 36ци на части

Изображение

Така и така бях свалил свещите ....

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И за финал голямото разочарования. Smoothness-а по-различен не можеше да бъде.

Студена -
Изображение

Топла -
Изображение


Като цяло съм доволен от свършената работа. Успях да я разглобя, сглобя и да намеря частите в рамките на деня.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 2.08.2012
Пол: Мъж

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от Deyan Velev » 07 Фев 2019, 3:30

Това със Smootnes-a наистина е мистерия вече , след тази профилактика ... последното което ми беше попаднало за м44 като акция от БМВ за онези години, е че презацепват валовете по друг начин . Имаш ли дразнещата вибрация на празен ход и в момента ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Е36 318is project 2019

Мнение от zzvvmm » 07 Фев 2019, 11:24

Вчера я изкарах за малко и ми направи впечетление че работеше изключително равномерно. Днес ще я покарам повече и ще видя как е. Преди този ремонт обаче , дали заради датчика, дали заради маслото в 3ти цилиндър тресеше леко.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook