Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Alekzander
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 18.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 2.0
- Мечтае да кара: Е30 М3
Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Здравейте! Мотора на колата е М50Б20. Лятото смених виското. Карах около 1000 км. без дифузьор, защото не бях намерил. Купих си оригинален дифузьор от ДаруКар и ми го монтираха. След изминати няма и 50км. колата прегрява и се оказва, че перката на радиатора се е счупила и е пробила радиатора. Когато отидох да видя какво се е случило, забелязах, че дифузьора е прорязан и има резка около 6-7 см. в долната част (мога да прикача и снимка, но утре). Въпросът ми е: Възможно ли е, перката да се счупи, заради неправилно монтиран дифузьор, или както ми обясниха, че се е случило - перката да е закачила нещо (боклук, клон и т.н.) и затова да се е счупила и пробила радиатора. Съмнявам се, заради резката на дифузьора, че не е монтиран правилно и затова се е случило всичко.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Това за неправилния монтаж е малко невероятно! То изобщо,може ли да се сложи неправилно? Като са го сложили,не пробваха ли как се върти перката и дали не опира? Възможно ли е тампоните на двигателя да не са наред и той да се мърда доста и така перката да е опряла в дифузьора,макар и това да не ми се вярва много? Как да влезе нещо там,като перката е зад радиатора...?
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Има си гаранция ремонта.Това че сега шикалкавят нещо е да си тръгнеш без много да умуваш.Майната им!Търси си правата.Абсолютно некадърна работа!!!!
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Перката е ударила дифузьора и след това парчетата са ударили в радиатора. Това с клоните е и боклуците е 1:10000. Виското щом е ново при студен мотор се спира с ръка и като е опряло в дифузьора е спряло да върти, след като е зацепило е станало мазалото. Има и вариант лагера на водната помпа да е бил тотал щета и от там виското да е имало луфт съответно закача в дифузьора и чупи витла радиатор и тн.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Не знам дали е от тампони ,лагери ,луфтове но според мен пластмасата на перката старее с времето и от нагряване и изтудяване. Миналото лято без дифузьор ми се счупи перката с около 5000 об. В мин. И не питай какво стана... огъна капака, спука радиатора скъса и маркучите на радиатора... абе под капака не беше за гледане...
- Alekzander
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 18.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 2.0
- Мечтае да кара: Е30 М3
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Благодаря за съдействието, искам да поясна, защото от първото ми съобщение не се разбра. Направих ремонт на двигателя: верига, повдигачи, водачи, банани, сегментите и лагерите. От вън, всички гарнитури от картера на горе, водна помпа, термостат, хидравлична помпа, свещи, радиатор, бая маркучета и още един куп неща няма да влизам в подробности. В общи линии подменям частите на колата, искам да я направя, като от завода, когато е излезнала. Преди малко се чух с моя приятел, който ми прави колата. Той каза, че след 3500 оборота перката започва да измества центъра на тежеста и описва неправилни кръгове. Проблема на пръв поглед изглежда, че идва от водната помпа, но тя е чисто нова, изминати са 2000 км. с нея. Възможно ли е, водната помпа да е менте и да се ебава? Попринцип си купувам готини части и не се циганя за цените.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
ildivvy написа:Това за неправилния монтаж е малко невероятно! То изобщо,може ли да се сложи неправилно? Като са го сложили,не пробваха ли как се върти перката и дали не опира? Възможно ли е тампоните на двигателя да не са наред и той да се мърда доста и така перката да е опряла в дифузьора,макар и това да не ми се вярва много? Как да влезе нещо там,като перката е зад радиатора...?
Червеното трябва да се гледа, тампоните на кутията - също.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Добре де тоя мотор трябва да скача, за да мръдне чак толкова и перката да удари дифузьора. Все пак между перката и дифузьора има достатъчно луфт.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Не знам при е36 какво е разстоянието, но при е39 не е голямо. Лошото е, че почти няма как да се каже със сигурност причинителя. За мен вариантите са или водна помпа, или тампоните на двигателя. Аз сменях водната помпа и вече 1 година не е имало проблеми, а беше станал мармалад под капака (и аз като колегата счупих перката на 5000 оборота).
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
И при Е36 не е голямо разстоянието...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Alekzander
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 18.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 2.0
- Мечтае да кара: Е30 М3
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Единствените не сменени части от възможните причинители са тампоните на двигателя. Пак пояснявам, чисто ново виско и чисто нова водна помпа, какъв е шанса да са калпави или при монтажа, някой да не си е свършил работата? Между другото, ако има някой мастър на е36 и желае да ми оправи колата, може да ми го препоръчате(от софия съм).
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
То не е голямо, но за да измърда толкова тоя мотор тампона трябва са го няма половината.ildivvy написа:И при Е36 не е голямо разстоянието...
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- Alekzander
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 18.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 2.0
- Мечтае да кара: Е30 М3
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Здравейте отново, вчера имах време да огледам ситуацията и установих, че тампоните на двигателя са ОК, водната помпа е ОК, проблема идва от луфт във виското, но сега идва и другата драма не може да се развие виското Моите приятели пробвали, но не успели. На мен ми дойде една идея и мисля да я пробвам. Освен, ако не ме нахраните и заклеймите, че нищо не разбирам. Ще стане ли с инструмент за отваряне на буркани, който е същия, като този за развиване на маслени филтри за коли, но разликата е, че е с ремък и този ремък може да го регулираш и вадиш колкото си искаш. С този инструмент да се хване контра на водната помпа от долу, а от горе някой друг да развие гайката на виското. Това което имам предвид изглежда така https://www.xhaztartas.hu/univerzalis-nyito-p-2747.html
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Без глупости ,ако може! Ключ 32 и обратно на логиката.Резбата е обратна и се развива като за завиване.Ремъка си седи,защото без него не става.Ако не ще с ключа и един чук става.Без бой обаче,само с чукване на обратно.
Последна промяна Benord на 31 Дек 2018, 21:13, променена общо 1 път
- Alekzander
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 18.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 2.0
- Мечтае да кара: Е30 М3
Re: Въпрос за перката на радиатора и дифузьора!
Знам, че резбата е обратна, но не иска да се развие. Пробвахме с почукване и пак не става. Виското е единствената част сменена в друг сервиз от този на моите приятели и не знам кви са ги вършили!? Възможно ли е виското да е лепено? И ако е да, какво се прави в такъв случай?
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани