Въпрос за глава, клапани зацепване валове

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Въпрос за глава, клапани зацепване валове

Мнение от shlosera » 19 Окт 2018, 18:17

Колеги някой карал ли е м52 глава с двойни пружини от безваносово м50? Понеже главата от м52, която имам знам, че е читава, а евентуално след сглобяването на мотора ще го мъча над оригиналния ограничител, за това искам да сложа двойни пружини. Въпроса е какви клапани да набутам от без ваносово м50 или от нещо друго? На м52 и м50 без ванос всмукателните и изпуслателните клапани (поне според това което аз виждам пред мен) се различават в дебелината на стеблото (не съм оглеждал особено подробно). Водачите и гумичките ще се сменят това е ясно. Другия вариант е да ползвам м52 клапани и двойни пружини, но да намеря по-тесни тарелки, но от какво?
Втория въпрос мотора на 90% ще се кара с 2 всмукателни вала от м50 без ванос. Как се зацепват с заводските "кубчета" или? Като се ползват такива валове трябва ли отново да се стругова челото с 2мм?

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 5.10.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '97 328i cabrio
Мечтае да кара: E24 M6

Re: Въпрос за глава, клапани зацепване валове

Мнение от BMWACSCHNITZER » 21 Окт 2018, 23:15

Клапаните от без ванос са по дебели,вариянт остава само с двоините пружини.Принципно стоковите на М52 до 7100 нямат проблем,не знам на колко искаш да го завъртиш но според мен с тея валове няма смисъл над това...Валовете ако ги зацепиш 2та смукателни на квадрат ще метеш клапани зад колата.Зацепват се по следния начин:смукателния на квадрат а изпускателния или по белязка от върхът на гърбицата на стария вал или с индикаторен часовник.И накрая да-за да сложиш още един смукателен на мястото на изпускателния трябва да го струговаш 2мм . :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Въпрос за глава, клапани зацепване валове

Мнение от M10 » 21 Окт 2018, 23:29

По спомен (не ми се доверявай на 100%, а провери и другаде), оставяш си 6мм-овите клапани от м52, вземаш талерки с двойните пружини от м50 без ванос или тдс (талерките имат периферия и за вътрешните пружини), но сглобяваш с кученца за м52 тънкия клапан.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Въпрос за глава, клапани зацепване валове

Мнение от shlosera » 22 Окт 2018, 6:11

BMWACSCHNITZER написа:Клапаните от без ванос са по дебели,вариянт остава само с двоините пружини.Принципно стоковите на М52 до 7100 нямат проблем,не знам на колко искаш да го завъртиш но според мен с тея валове няма смисъл над това...Валовете ако ги зацепиш 2та смукателни на квадрат ще метеш клапани зад колата.Зацепват се по следния начин:смукателния на квадрат а изпускателния или по белязка от върхът на гърбицата на стария вал или с индикаторен часовник.И накрая да-за да сложиш още един смукателен на мястото на изпускателния трябва да го струговаш 2мм . :yes:
Повече от 7000 не вярвам да го въртя мотора. Може ли малко по-подробно обяснение как се зацепва с индикаторен часовник.
M10 написа:По спомен (не ми се доверявай на 100%, а провери и другаде), оставяш си 6мм-овите клапани от м52, вземаш талерки с двойните пружини от м50 без ванос или тдс (талерките имат периферия и за вътрешните пружини), но сглобяваш с кученца за м52 тънкия клапан.
Този вариант не става, клапаните с кученцата минават абсолютно свободно през тарелките от двойни пружини. Имам и 2те глави пред мен разглобени, та и на мен това ми мина през главата, но като опитах ентусиазма ми се изпари набързо

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Въпрос за глава, клапани зацепване валове

Мнение от M10 » 23 Окт 2018, 15:53

Хм, странно, защото е правено с талерки от тдс (тдс е със 6мм клапани), а ги дават еднакъв парт номер с м50 без ванос :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Въпрос за глава, клапани зацепване валове

Мнение от shlosera » 23 Окт 2018, 16:17

M10 написа:Хм, странно, защото е правено с талерки от тдс (тдс е със 6мм клапани), а ги дават еднакъв парт номер с м50 без ванос :dunno:

Да не са ползвани кученца от тдс? Кученцата в realoem ми излизат едни и същи за всички бмв-та, а не са... Щом е с 6мм клапани са като на м52. М52 клапан с кученца минава свободно през талерки от м50 без ванос.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook