Сваляне на клапани м50/52 без скоба DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Сваляне на клапани м50/52 без скоба DIY
Да хвана да я напиша тая тема най-накрая, че от доста време и се каня.
Понеже се хванах да събирам един мотор и постоянно влача разни железа в нас, трябваше да разглобя една глава, обаче както винаги музата ми дойде в 12 вечерта, и няма на къде ще я почвам. Обаче скоба за клапани нямам... Зяпах разни клипчета в ютуб предимно за мотори (там ги сваляха с чираци без голямо усили, да ама м50 без ванос е с 2ни пружини няма шанс да ги компресира човек на ръка). Гледах няколко клипа за различни коли събрах идеи и почнах.
Трябва ви пета от някъв разпределителен вал от 6так, повече за друго няма да става, 2 гайки които стягат петата на вала и вложка 22.
Слагате вложката като на снимката
След това надявате петата (обратно на нормалния и монтаж) върху вложката.
Слагате гайките и почвате да стягате. Не стягайте като хамали, ще превъртят шпилките, на които се нахлузва тунела, като усетите, че затяга спрете. Стягат се двете гайки равномерно. Шпилките не са превъртяли, пружините са компресирани, обръщаме главата и виждаме клапаните са отворили.
Намираме си някъв дорник (тещик полипропилен ф20 е идеален). Да не е метален, че да не нараните клапан.
Чуквате по дорника много леко (малко им трябва на клапаните да се върнат, ако чукнете по-здраво ще изхвърчат кученцата).
Клапаните са се върнали, кученцата са се показали, взимате магнит или ги извадете с пръст, нокът, пинсета, кой с каквото има.
Отиваме гайките равномерно и вадим петата и вложката (при глави с двойни пружини внимавайте може и да се опитат да ви ударят в челото пружините).
Вадиме горната тарелка с пружината, и не забравяме, че долу също има тарелка, взимате магнита и я вадите.
Снимките са на глава м52 един ванос от 95г (първите м52 с метален капак на клапани). На м50 без ванос процедурата е същата, само че петата се слага нормално (както се монтира на тунела), а под петата се слага дълбока вложка 13-15, също става и бутален болт от м50. (на двойните пружини тарелките са значително по големи и са доста приближени една до друга в сравнение с м52).
Няколко съвета от мен.
Ако жената ви пита тая глава за кво ти е нали вече имаш една горе? Правилния отговор е : тая е на един приятел сега я взех от еконт...
Правите много добро впечатление на съседките колко много обезмаслител и сода каустик влачите вкъщи.
Криите клапаните от деца, почват да тропат по клетката на папагала.
Обезмаслител Flex струва 1.60 и мие уникално прави чудеса с бутала и горивни камери.
Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk
Понеже се хванах да събирам един мотор и постоянно влача разни железа в нас, трябваше да разглобя една глава, обаче както винаги музата ми дойде в 12 вечерта, и няма на къде ще я почвам. Обаче скоба за клапани нямам... Зяпах разни клипчета в ютуб предимно за мотори (там ги сваляха с чираци без голямо усили, да ама м50 без ванос е с 2ни пружини няма шанс да ги компресира човек на ръка). Гледах няколко клипа за различни коли събрах идеи и почнах.
Трябва ви пета от някъв разпределителен вал от 6так, повече за друго няма да става, 2 гайки които стягат петата на вала и вложка 22.
Слагате вложката като на снимката
След това надявате петата (обратно на нормалния и монтаж) върху вложката.
Слагате гайките и почвате да стягате. Не стягайте като хамали, ще превъртят шпилките, на които се нахлузва тунела, като усетите, че затяга спрете. Стягат се двете гайки равномерно. Шпилките не са превъртяли, пружините са компресирани, обръщаме главата и виждаме клапаните са отворили.
Намираме си някъв дорник (тещик полипропилен ф20 е идеален). Да не е метален, че да не нараните клапан.
Чуквате по дорника много леко (малко им трябва на клапаните да се върнат, ако чукнете по-здраво ще изхвърчат кученцата).
Клапаните са се върнали, кученцата са се показали, взимате магнит или ги извадете с пръст, нокът, пинсета, кой с каквото има.
Отиваме гайките равномерно и вадим петата и вложката (при глави с двойни пружини внимавайте може и да се опитат да ви ударят в челото пружините).
Вадиме горната тарелка с пружината, и не забравяме, че долу също има тарелка, взимате магнита и я вадите.
Снимките са на глава м52 един ванос от 95г (първите м52 с метален капак на клапани). На м50 без ванос процедурата е същата, само че петата се слага нормално (както се монтира на тунела), а под петата се слага дълбока вложка 13-15, също става и бутален болт от м50. (на двойните пружини тарелките са значително по големи и са доста приближени една до друга в сравнение с м52).
Няколко съвета от мен.
Ако жената ви пита тая глава за кво ти е нали вече имаш една горе? Правилния отговор е : тая е на един приятел сега я взех от еконт...
Правите много добро впечатление на съседките колко много обезмаслител и сода каустик влачите вкъщи.
Криите клапаните от деца, почват да тропат по клетката на папагала.
Обезмаслител Flex струва 1.60 и мие уникално прави чудеса с бутала и горивни камери.
Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk
2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]