Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от shlosera » 06 Окт 2018, 15:08

bum_bum написа:Ти нещо не разбра. Търси се нещо мощно ама с малък разход. Здраво, а пък евтино. С кубатура 2.8, но с данък за 1.8.

Оставяйки глупостите на страна мисля, че към момента едва ли може да се намери 28-ца, която е над 160-70 коня за по-малко от 7-8к.
Е то и на 1.8 данъка е 120лв. Като ще икономисваш 70-100лв на година не търсиш кола която може да стигне 20+++ /100км

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 28.09.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW E36
Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от BMW.VIPERA » 06 Окт 2018, 19:36

shlosera написа:
BMW.VIPERA написа:Значи като цяло
Или търся читаво заводско 328
Или взимам нещо от 320 нагоре за да нямам ядове като му набутам 2,8 :D
2.8 - носи ли на газ ?
И самият двигател за обслужване скъп ли е спрямо 320ката.. (говорим обичайното масло филтри ремъци.... )
На газ носи обслужването, трябва да е същото като на 20ка. 2.8 събира същото количество масло, филтъра е като на 20ка ремъците и те. Не се сещам за нещо, което да е по-скъпо (поне не и от консумативите). А за да нямаш ядове си трябва декра, заеби че моторите са видимо еднакви недай си боже при птп и експертизи след него пак могат да докажат и тогава вече свят ще ти се вие. И като метнеш в 20ката 2.8 пак си за диф, кардан, кутия и полуоски. По-добре вземи заводско м50 и го строуквай. Хем ще караш заводски мотор, хем ще падат 99% от 2.8те. Ако те е страх от строук отваряш м50то хонинг, сегменти, основни и биелни лагери, пълна ревизия и портване на глава, валове "по-остри" мап и карай.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk


Благодаря ти за инфото само нещо пак не разбрах вземи заводско м50 и го строуквай m50 - това 325 170к ед ванос ли имаш предвид - че кратките имена и кодове на моторите още не съм ги запомнил..?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от shlosera » 06 Окт 2018, 19:39

М50б20 чугунен блок, м52 е алуминиев, разпознава се по колекторите (всмукателните) и по това, че на м50 капачката за наливане на масло е отзад на м52 е отпред. Най-лесния начин е това, има още куп външни разлики, но и тези стигат.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 28.09.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW E36
Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от BMW.VIPERA » 06 Окт 2018, 19:53

shlosera написа:М50б20 чугунен блок, м52 е алуминиев, разпознава се по колекторите (всмукателните) и по това, че на м50 капачката за наливане на масло е отзад на м52 е отпред. Най-лесния начин е това, има още куп външни разлики, но и тези стигат.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

m50b20 цугун - демек 2.0 без ванос 150к та 136 ли беше нз..
м52б20 алумин - 2.0 ед ванос 150к. ??

Иначе за да мине декра - разбрах че около 250 лв но ти трябват документи от къде е закупен новия двиг.
дефакто - ако е така реша от некой си чичо гошо да му взема двг от колата която той е ударил и е решил да я прати за скраб и го сложа тоя двиг в мойта кола няма да мина декра защото нямам документ на мотора.. :D
мн сложно нещо ми се струва
Май най най добре си е да си търя прилично 325 170к за около 5к и да си свиркам...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от ogata » 06 Окт 2018, 19:55

:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Много обичам, като се каже " да взема, да строукна" и край.
Лягаме си вечерта, пристигат магическите феи травестити и като едни бели негри, ръсят кървав пот цяла вечер и на сутринта ... бам, бам късай ... м50б20ката станала 3.8, гори 4/100, а фобоса е монтиран направо в резервоара да не разваля стенс визията :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Не знам автора как изчисли че строукването ляга 2000 лв :mhihi: :mhihi: :mhihi:

На запад строуковете се правят при две условия - когато имаш счупен мотор и се чудиш кво да правиш зимата или когато ти пари на гъза за още палър ама не ти се занимава с мот, тюв и т.н

Взимай 2.8. Върви приятно, засилва се лесно.
2.5 170 к.с върви също доста приятно в е39 .. какво остава за е36.

Няма вариант скраперски строук да върви повече от барано 2.8, а на 2.8цата се правят точно 8 неща. 4 от тях са скъпите.
А, не скраперски, вървящ строук излиза колкото М мотор, а вървежа е .... доста назад от м палъровия.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от shlosera » 06 Окт 2018, 20:33

Колега първо разучи какви мотори се слагат в тез коли.
М50б20 без ванос- чугун бош електроника
М50б20 ванос - сименс мс 40.1 електроника
М52б20 алуминиев блок сименс мс41
Другите са същата бира б23, 25, 28.
Относно строукване фейте травестити не ги познавам, но 100% ще е по-евтино м50б20 - >м50б25 отколкото да садиш полуумряло 2.8 в 16ково купе...

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 28.09.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW E36
Мечтае да кара: BMW е90 Супрата на 21ви век бате-бате
Детайли за колата: 5стин коня - в махалата ги гоня.. D

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от BMW.VIPERA » 06 Окт 2018, 21:07

Е тия двете последните мнения изчерпаха темата благодаря Ви.. сега ми стана ясно

А иначе онова за стройк за 2000 лв, - дадох го като за пример оринтировачно някаква цифра.... за толко едва ли може да се направи както трябва няма значение...
А относно тези 8 неща който се правят за да се засили - при желание и добра воля - светни (НИ) за какво става въпрос...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от ogata » 07 Окт 2018, 9:52

Всмукател м50б25 - 200-300 лв според зависи какво намериш.

Валове. Тука има няколко опции. , м54/м50 2 всмукателни, Европейско м3, щатско м3 или шрикове (нови или ибей) - най-много зависи къде искаш да бутнеш кривата на мощността, за да избереш правилният чифт. За мен, за градско каране най-добрият вариант си остава м54/м50 валовете. Макар че съм имал щатски и европейски от м3. (приблизително 800-1200 лв, щото е хубаво освен валовете да бутнеш главата, да и направиш един шлайф, легла клапани, нови гарнитурки навсякъде и т-н)

Лек маховик - 6.3 кила от м20 маховик е около 200-250 лв. Ще ти подарят с него притискател и феродо, но ти ще ги хвърлиш в кофата и ще си купиш чисто нови на закс за още 180 лв.

Плетени изпускатели - И най-долният китаец върши работа. Идеята е просто рънърите да са с еднаква дължина и газовете от всеки цилиндър да са по-дълго време сепарирани . 300-350 лв.

От там почваш с евтините неща - CAI с некъв читав конус, изолиране на подгрева на дросела и картерната вентилация (смисъла от cai е нулев ако имаш подгрев дросел и картерна вентилация), изолиране на виското и минаване към ел перка.

---------

При читаво направен строук, в дебелите книги съветват да се се използват т.нар high key елементи - капак клапани, глава, блок и картер. Всичко останало се купува чисто ново. ;)
Ако приемем елемент на съвсем безобидна скраперия и допуснем да използмаме 2ра ръка валове - разпределители и колянов. Няма да ти обяснявам че 2000то хиляди лева ще стигнат преко сили само за новите бутала, клапани, биелни и основни лагери.

После трябва да мислиш тоя строук ква електроника ще го управлява. Един читав стендалоун е от 700 евро нагоре. Дебитомера е 360 евро + освен ако не избереш некви алфа Н опции при които вървежа ще ти допадне, но разхода никак. Инжектори ? Оригинален бош гигант е 213 лв за брой с неква малка отстъпка. Сметни го x6, а ти искаш оригинални инжектори, защото дупка в буталото след некви километри би обезмислила целият труд.

Най-вече за строука трябва да имаш друга надеждна кола. Защото всичко става бавно... и скъпо. И това е за да изкараш некви 240-50-60 коня, които да са надеждни. За да не те е страх, че ще мръднеш до Гърция на море и ще се наложи да те прибира пътна помощ.

Един м мотор е 6000-9000 лв. И разполагаш с надеждни 300+ коня.Е, обслужването там е брадва, но е веднъж на много километри ;)
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 8.03.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от Mpower94 » 07 Окт 2018, 12:25

:OT: 300 лв ли стана тоя смукател... Явно е станал доста търсен, преди 5 - 6 ест месеца бях взел цял м50б25 с някои липси за 350 лв.
Иначе аз съм за оригинална 28ца, друг е въпроса ще намери ли читава на тия пари а и като цяло си е кола за заклети фенове, не всеки ще изкара 7 000лв за 20 годишна кола, по която трябва да се налеят още 1000 за обслужване. Със 5 бона може да се огледаш за 323 compact върви повече 25 ца и ако ти се занимава може да догониш и 28ца. Дори незнам продава ли се в момента оригинално 2.8, но има един уж узаконен компакт 2.8 за 10 бона.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от host » 07 Окт 2018, 12:29

Мотора за 4500 евро 100% гаранции, че не е за ревизия

Към мотора иска и кутийка и шифтър , иска и дифче и карданче, иска и спирачки, иска си и някакво окачване... Приятно занимание си е

И пак ще ти обръщат огледалата разни рандъм печици (няма да казвам 335i стоково, че вероятно пак ще ги обърне)

Въобще сечението евтино/забавно свършва с една стокова кола която да работи нормално... От там нататък паричките се леят като водопадче и ефекта е според уменията и знанията на леещия (дори на кой да ги даде)

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от shlosera » 07 Окт 2018, 19:47

Аз пак да питам, че не ми стана много ясно. По-добре да хвърлиме около 1200-2000лв в умряло 25 годишно 2.8, на 2млн километра с компресия 9,отколкото да се строукне мотор с части (бутала, биели, валове и блок) втора ръка замерени, проверени почистени и всичко им е в описаните от производител норми + сегменти, лагери, ревизия на глава? Са вече, ако набутаме старите бутала с нагара и старите сегменти дето хлопат по 3мм+ крив и задрал вал, и всичките останало направиме го 2.5 и му зарежеме 20кова електроника няя да кара много....

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от ogata » 07 Окт 2018, 22:09

Плюнчете се колкото искате. Правете си стролкове със замерени части втора употреба и си обяснявайте колко върви, особено след монтажа на втората рейка с втори чифт инжектори от 20ка :Д През това време може да си мислите оправдания 'че така е в България' някои като ви раздаде шамарите, върнете втора на чотора и останете без кола за месец 'щото друго си е строука с проверени части 2ра ръка и 11 компресия'



Изпратено от моят VTR-L29 с помощта на Tapatalk
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от integral » 08 Окт 2018, 10:52

До автора на темата:

Абсолютно съгласен, че строук за 2000 бона си е плод на нечия болна фантазия :mhihi: , било то и с части 2-3 употреба........
По груби спомени от преди 3 години колко излиза заводско м52б25 да се направи на 2,8:
Колянов вал - 180 - 190 лв. (случих на перфектен, нямаше нужда от никакви шлайфове и други филми)
Бутала и биели - +/- 200 - 220 лв.
Изпускателни клапани (моите бяха ударени) - 60 - 70 лв.
Ангренажен комплект (не оргининален) - около 400 лв.
Ремонтен кит за ваноса + доставка - 200 - 220 лв.
Биелни болтове - 90 - 100 лв.
Сегменти 200 - 220 лв.
Обслужване на глава - 300 - 320лв.
Гарнитури, семеринги, разни други дребни части около 150 - 170 лв.
Масло + антифриз + филтри - 220 - 230 лв.
Дюзи за 2,8 - 70 - 80 лв.
Препрограмирване на ЕКУ - безплатно :mhihi:
Тотал само за части: 2130 лв.
Разходи за Еконт - отделно :mhihi:
Работата ....... отделно :mhihi:
Това е горе - долу кривата сметка за да докараш едно 2,3 до заводски коне на 2,8 и за да можеш да го караш с нормално масло (5/30 - 5/40), а не с така обичаното от всички рейсъри 10/40 - 15/40, щот другото било ''прекалено'' тънко :mhihi:
Ако намериш 20 - 25 годишно заводско 2,8 в що годе нормално състояние без ударени клапани / бутала и разни други ''екстри'' само за да му върнеш стоковите конЬе пак така или иначе ще ти трябват +/- едно 1000 - 1200 лв.
Ако бюджета е ти е около 6000 - 7000 можеш да имаш един ревизиран м52б25 и да му се радваш.
За прилично вървящо 2,8 вече ти трябва повече ''сила'' :driving: .... колегите които са минавали през тези заигравки вече ти написаха кое, как и колко :idea:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 5.10.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '97 328i cabrio
Мечтае да кара: E24 M6

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от BMWACSCHNITZER » 08 Окт 2018, 12:45

6-7 бона за М52Б25.....заслужава си според мен :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: Е36 323,325,328 Запитване относно мотор и цена!

Мнение от integral » 08 Окт 2018, 13:03

BMWACSCHNITZER написа:6-7 бона за М52Б25.....заслужава си според мен :lol:


За кола която не е търкаляна из ниви и канавки, без ръжди и дупки от изгнило през които могат да влизат къртици и попови прасета ........ с напълно ревизиран двигател с качествени части с правилната компресия и който се кара с масло по каталог :dunno:

Явно култовата фраза ''за тия пари Е60'' е валидна без изключения :mhihi:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook