Проблем с перката на климатика

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 21.05.2018
Пол: Мъж

Проблем с перката на климатика

Мнение от Vesko_bmwe36 » 21 Май 2018, 16:36

Здравейте, искам да попитам - когато пусна климатика, перката не ми тръгва. На какво се дължи това и какво трябва да сменя?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 617
Регистриран на: 10.11.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: BMW 325 dizel

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от krasi2bmw » 21 Май 2018, 21:07

виж си резистора може да не работи , ето тема от форума http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 43da525713 провери и буксата на перката , извади я и я почисти , сложи малко wd ако нямаш грес .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от ///Mechov » 22 Май 2018, 15:08

Предпазител , реле , резистор на перката , скъсан проводник , изгорял ел. двигател на перката. Това са вариантите за които се сещам. Ако е резистор вземаш си 1 ом 50 вата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: Дупница
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D
Мечтае да кара: BMW E60 530D
Детайли за колата: Лукс...
Комфорт...
Класа!

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от vankata_dupnica » 04 Юли 2018, 15:34

Здравейте,

За да не отварям нова тема, искам да помоля колегите за малко помощ. От няколко седмици не спирам да обикалям по майстори за климатроника и няма решение в тоя умрял град. Проблема е следния:

Компресора работи, има фреон на макс, перката върти, охлажда перфектно докато перката работи на 1-ва скорост, но включили на високата скорост и започва да ми топи 30А бушон, като между временно, дори и да изгася колата, дори да махна ключа от стартера, дори и като изчаквам известно време, перката не спира докато не стопи бушона напълно или ако е китайски и здрав, докато не падне акумулатора.

Тук от сума ти време вече обикалям по майстори за автомобилни климатици, които ме препращат към жичкаджия, а жичкаджията ме препраща към майстори за климатици. Живея в Дупница. Ако някой има идея, как да го оправя или майстор в Благоевград примерно, който може да се справи с този извънземен проблем.

Plaese Help me...
Искаш да продаваш в цял свят ->Уеб дизайн и Онлайн маркетинг

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от ildivvy » 04 Юли 2018, 18:39

Релето за 2-рата степен се управлява от два сигнала! Или е вдигнала над 18бар на фреона в клим.инсталация или е загряла над 101'С! Т.е. при теб или залепва релето за 2-рата степен по някакви причини или единия от двата датчика,които го управляват (за измерване на налягането на фреона или температурния) е повреден и не работи правилно,като кара релето за 2-рата степен да работи постоянно! Можеш да провериш дали е датчика за налягането,като му откачиш буксата,когато тръгне втората степен постоянно! Ако не спре,значи е релето! Ако спре,значи е датчика! По същия начин проверяваш и датчика на радиатора! Те са като "ключове" "On-Off"!
Последна промяна ildivvy на 08 Юли 2018, 18:33, променена общо 1 път
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: Дупница
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D
Мечтае да кара: BMW E60 530D
Детайли за колата: Лукс...
Комфорт...
Класа!

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от vankata_dupnica » 04 Юли 2018, 19:29

ildivvy написа:Релето за 2-рата степен се управлява от два сигнала! Или е вдигнала над 18бар на фреона в клим.инсталация или е загряла над 101'С! Т.е. при теб или залепва релето за 2-рата степен по някакви причини или единия от двата датчика,които го управляват (за измерване на налягането на фреона или температурния) е повреден и не работи правилно,като кара релето за 2-рата степен да работи постоянно! Можеш да провериш дали е датчика за нялягането,като му откачиш буксата,когато тръгне втората степен постоянно! Ако не спре,значи е релето! Ако спре,значи е датчика! По същия начин проверяваш и датчика на радиатора! Те са като "ключове" "On-Off"!


Значи... Голямо благодаря! Малко ме е срам, ама ако можеш и да ми кажеш, къде се намира този датчик... Имаш една почерпка от мен, като минаваш през Дупница. По между другото съм доста склонен да вярвам, че проблема е в релето, защото преди време беше залепило и го сменявахме с някакво друго, което на схемата беше по същия начин, но не беше от BMW. Вярвай ми обаче, че ще направя този тест, за който ми каза.
Искаш да продаваш в цял свят ->Уеб дизайн и Онлайн маркетинг

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от ceco_kd » 05 Юли 2018, 10:18

vankata_dupnica написа:Здравейте,

За да не отварям нова тема, искам да помоля колегите за малко помощ. От няколко седмици не спирам да обикалям по майстори за климатроника и няма решение в тоя умрял град. Проблема е следния:

Компресора работи, има фреон на макс, перката върти, охлажда перфектно докато перката работи на 1-ва скорост, но включили на високата скорост и започва да ми топи 30А бушон, като между временно, дори и да изгася колата, дори да махна ключа от стартера, дори и като изчаквам известно време, перката не спира докато не стопи бушона напълно или ако е китайски и здрав, докато не падне акумулатора.

Тук от сума ти време вече обикалям по майстори за автомобилни климатици, които ме препращат към жичкаджия, а жичкаджията ме препраща към майстори за климатици. Живея в Дупница. Ако някой има идея, как да го оправя или майстор в Благоевград примерно, който може да се справи с този извънземен проблем.

Plaese Help me...

Колега смени релето
Карам бавно! Стигам Бързо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от ildivvy » 05 Юли 2018, 14:05

Самото реле не е задължително да е от БМВ! Задължително е обаче да отговаря като ампераж! Ако старото е било за консуматори с по-малък ампераж,нищо чудно затова да се е прецакало,ако излезе,че е то! Оригинални релета има колкото искаш! Сменяй и пробвай!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от ceco_kd » 05 Юли 2018, 14:38

Щом като не е на контакт, а перката си върти, според мен релето залепва. Иначе как при липса на оперативно напрежение силовата верига си я има? Сменяй релето и би трябвало да си ОК.

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: Дупница
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D
Мечтае да кара: BMW E60 530D
Детайли за колата: Лукс...
Комфорт...
Класа!

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от vankata_dupnica » 05 Юли 2018, 23:03

Оказва се, че не е от релето. Днес го смених и същата работа. Явно в предния пост съм Ви подвел малко. Перката включва когато мушна ключа в стартера и врътна на 1-ва позиция. Тоест преди да дойде на контакт. Утре ще ходя при един "жичкаджия" да провери, дали перката някъде не е замасила. Днес пробвах с оригинални релета от същия модел BMW на който му работи всички ок. Смених релето на Климатроника - същата работа. После го махнах изобщо и перката не спря да върти. В последствие видях, че до него е релето за 2-ра степен на перката. Смених го и него с работещо оригинално и отново включи перката. Та... остава да проверим да не е замасила перката някъде.
Искаш да продаваш в цял свят ->Уеб дизайн и Онлайн маркетинг

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: Дупница
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D
Мечтае да кара: BMW E60 530D
Детайли за колата: Лукс...
Комфорт...
Класа!

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от vankata_dupnica » 07 Юли 2018, 16:59

Момчета, оказа се, че е температурния датчик на двигателя. Беше се прецакал и като я закачихме на диагностика,ни показа 195 градуса на течността на двигателя. Сменихме ги и перката вече не върти.
Искаш да продаваш в цял свят ->Уеб дизайн и Онлайн маркетинг

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.06.2009
Местоположение: Дупница
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D
Мечтае да кара: BMW E60 530D
Детайли за колата: Лукс...
Комфорт...
Класа!

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от vankata_dupnica » 08 Юли 2018, 11:53

Vesko_bmwe36 написа:Здравейте, искам да попитам - когато пусна климатика, перката не ми тръгва. На какво се дължи това и какво трябва да сменя?


Провери дали не ти е избягал фреона на климатика.
Искаш да продаваш в цял свят ->Уеб дизайн и Онлайн маркетинг

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от ildivvy » 08 Юли 2018, 18:35

Втората степен на вентилатора не се ли пускаше от би-металния датчик на радиатора?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от ///Mechov » 09 Юли 2018, 8:20

ildivvy написа:Втората степен на вентилатора не се ли пускаше от би-металния датчик на радиатора?

За доохлаждане да , т.е. когато не си пуснал климатика , но когато си на климатик втората степен тръгва от датчика за високо налягане на климата. Когато системата направи 18 атм. налягане се включва 2ра степен на вентилатора на кондензатора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Проблем с перката на климатика

Мнение от ildivvy » 09 Юли 2018, 13:03

ildivvy написа:Релето за 2-рата степен се управлява от два сигнала! Или е вдигнала над 18бар на фреона в клим.инсталация или е загряла над 101'С!...!


Така е,съгласен съм! Но колегата каза,че е сменил датчика за температурата защото е показвал 195'С ! Показанията за уреда на таблото и 'моторника' се взимат от датчиците на главата,а за вентилатора има датчик на радиатора,който е обикновен би-метален ключ! От къде се получава разминаването?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook