Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя ?

Мнение от BMW Addiction » 21 Май 2018, 14:35

Здравейте колеги,

знам че има много теми за идентифициране на проблеми свързани с прегряването на двигателя, като естествено ще прегледам и тях, но ми искаше да попитам за едни най-общи насоки за това какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя ?

Защото установих, че както все съм се надявал никога да не ми се случи, ми се случи... и констатирах, че явно не съм подготвен и наясно как се процедира.

Съвсем накратко - Баверчето ми е на 10 години и до момента никога не ми е правило сериозен проблем (преди години ми изкара акъла с един в последствие оказал се дребен проблем, но сериозни драми не съм имал....), но ето че сега ми се стовари проблем, при това неочаквано и "от раз". Винаги стрелката за температурата ми е била "центирана" по средата на индикатора, но уикенда при едно кратко (за радост !) излизане извън града, изведнъж видях, че светна "червената зона". Разстоянието на пътуването бе около 20 км, като реално светна след около 10-12 км. (сигурен съм че преди това беше центрирана). Позачудих се, но предвид, че не оставаш много и докато се чудя какво става, си минах останалите 7-8 км., като не съм усетил проблеми в колата.

Като спрях - отворих капака и двигателя беше много горещ (ама реално ми се струва, че винаги си е нагорещен - пипал съм го при нормална работа и след спиране, но субективно не мога да преценя каква е била разликата в температурата). Не знаех дали е временнен проблем и нещо сериозно, а и нямаше какво да правя далеч от града и в крайна сметка, след около час и половина престой реших да се прибирам, като карам по-бавно.

Направи ми впечатление, че след час и половина престой, стартовата позиция при запалване бе "центрираната" (т.е. там където е нормално при каране). Респективно, тъй като явно вече не съм тръгвал със "студен" двигател, много бързо пак влязох в "червената" зона. Спрях колата (да кажем след 3-4 км,), отворих капака и поседях 10-15 мин. - след това пак тръгнах, реших да правя няколко "почивки за охлаждане". Реално много бързо пак светна "червената зона"... Пак спрях (примерно на км. 10) и реших да престоя повече - отворих капака, седах мин. 20-25 мин., като обаче двигателя си стоеше горещ, както и контейнера с антифриза.... И така, въпреки че съм чувал и респективно знаел, как не трябва да се отваря контейнера с антифриза при прегряване защото го изхвърля... реших че след като е стояла колата вече почти Половин час, мога да отваря капачето да ускоря охлаждането..... и неочаквано хвърли по-голяма част от антифриза под налягане.... Явно наистина подцених ситуацията.

Понеже все още бях далеч от града, но близо до едно селце - в крайна сметка се разходих и успях да намеря и долея ВОДА, просто за да има някакво охлаждане и да мога да се прибера. Запалих и тръгнах, след около 4-5 км. отново светна, пак спрях за около 30 мин. (този път не съм отварял нищо). След което се прибрах, като преди да спра окончателно пред вкъщи пак светна индикатора.

Не съм искал да отегчавам с дълго описание, но все пак реших да опиша какво реално направих - а сега да попитам и по същество какво реално трябваше (не трябваше) да направя ?

Молбата ми е да споделите неща, които явно не съм знаел:
1.) Какво точно сигнализира "индикацията за прегряване / червена лампа за прегряване".... "Има проблем - посети майстор" или "СПРИ незабавно и търси Пътна помощ"

2.) Репективно във връзка с горния въпрос - Какво разстояние е допустимо да се кара при "светнала червена лампа за прегряване".... или не трябва изобщо да се кара и да се спре веднага ?
Естествено наясно съм, че няма как да си караш колата София-Варна, но като в моя случай - докато стигнеш поне до някое близко населено място (20-30 км.... или колко ?) дали е проблем ?

3.) Дали може да съм прецакал двигателя с тия ~30 км карани "на лампа".
То вече и да съжалявам все тая, но когато станаха нещата, човек се шашка.... беше почивен ден, далеч от цивилизацията.... просто исках да се прибера, опитах се с тия спирания за престой и охлаждане да облекча нещата, но колко съм успял ?

4.) така или иначе като стана проблем с изхвърления антифриз - Проблем ли е, че долях с вода за да продължа пътя ? По принцип съм чел, че се разрежда с вода така или иначе, но аз винаги съм я карал само на антифриз, т.е. реално чак сега влезе вода в контейнера.

5.) Някакви други принципни съвети какво трябва/не трябва да се прави при прегряване (извън горните ми въпроси) ?


Ще съм благодарен, ако може да споделите мнение. Вероятно въпросите (вероятно и действията ми) звучат глупаво, но човек като не знае....
Пък знам ли - може и за други да е полезно, защото явно, човек докато не му се случи и не се замисля много....

Автомобила/двигателя са:
* BMW 320i (M52)
* Бензин
* 150 к.с.

Благодаря предварително на всички, които се отзоват.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от ildivvy » 21 Май 2018, 15:21

Трябваше да пуснеш парното на "макс"! То щеше да подпомогне основния радиатор! Не трябва да отваряш капачката,за да не изхвърли антифриза,както е станало,а и защото после не е ясно как се е обезвъздушило (може и да е както трябва)! Казват,че не трябва да се гаси двигателя,но не знам дали това важи и при светеща червена лампа! Когато двигателя работи,водната помпа се върти,виското се върти и т.н.При теб може да е заминала водната помпа...Ако си бил толкова наблизо,защо не повика помощ от приятел? Щяха да те дръпнат относително бързо!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от KPETEH » 21 Май 2018, 15:25

1. Спираш, пипаш маркуча който излиза от радиатора - долния. Ако е горещ значи термостата отваря, ако не е колкото горния, имаш проблем с термостата. Също може да опипаш и радиатора - къде е загрял и къде не. При изправна система целия трябва да е горещ.
2. Ако трябва да продължиш, спираш климатика, пускаш парното на мах и отваряш прозорците.
3. Ако колата ти е направила въздушна възглавница е редно да обезвъздушиш, преди да отваряш радиатора.
4. Антифриза винаги се разрежда, тъй като водата много по-добре върши работа за охладителна течност, отколкото чист антифриз.
5. Към момента, най-много да си спукал главата, ама тогава ще почне да излиза водата през ауспуха, както и температурата ще е постоянно в червеното.
6. Редно е да прочетете живи данни за да се уверите, че датчика за темепратурата показва точно.
7. Промивка на радиаторите.
8. Необходимо е да видиш дали ел. перката сработва.
9. Виското също трябва да е изправно.
10. Въздухозаборника зад радиатора също трябва да си е на мястото.
11. Водната попа също е консуматив, заедно с термостата.

П.С.
Сигурен ли си, че караш е36!?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от b00st » 21 Май 2018, 15:31

Като ти кипне чайника се спира и се гаси мотора незабавно. Парното на макс се пуска след като ти светне лампата разбира се, докато намериш къде да спреш. После се гледа дали може да се направи нещо по въпроса, да се долее антифриз, ако е изгубило, ако е по-сериозен проблема се вика пътна помощ или някой да те дърпа и прибираш колата, за да не е отваряне на мотор после :yes:
М52-ката е корава машина, може и да разминеш, но определено е рисковано да караш с прегряващ двигател и не е за препоръчване, така че не се учудвай ако е за глава.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от zvetiko » 21 Май 2018, 15:51

Спира се и не се кара докато антифриза не изстине до степен да може да се отвори спокойно капачката на разширителния съд. После се долива вода и разбира за очаквания мащаб на щетите. Има и един много неприятен вариант когато антифриза изтече много бързо- датчика за температурата няма какво да измерва и стрелката седи където трябва да бъде, а същевременно двигателя прегрява- разбира се когато започне да пуши, но има и едно по-ранно предупреждение- започват да тракат силно клапаните, защото маслото е намалило от вискозитета си, когато се чуе нещо подобно се спира веднага.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1965
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от barty » 21 Май 2018, 17:11

Има и добра новина: време е за М52Б28 :mhihi:

Дано да си се разминал с "малкия дявол". Колегите са описали възможните ходове.
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от steeN » 21 Май 2018, 17:51

Доста са го написали, но да обобщя накратко. Лампата сигнализира, че двигателя е преминал безопасната за него температура за работа и ако я игнорираш, се почва от изгорена гарнитура до блокирал двигател...

Целта е да не се допуска да прегрее... след като прегрее каквото и да правиш, няма значение. Или е станала беля или не.

Стрелката трябва да се следи винаги... като подмине стрелката пускаш парното на макс (на колите с виско помага и да подадеш повече газ на място за да вдигнеш оборотите на перката/помпата... ма не да я пилиш на 6000 оборота разбира се)... ако не спре да се движи към червения сектор, спираш незабавно и гасиш. Не се чака изобщо да стигне до червената лампа. Чакаш да изстине и след това палиш и преценяш ситуацията.

Ако си я изтървал и е светнала червената лампа спираш и гасиш незабавно без да пробваш нищо... чакаш да изстине и палиш и преценяш...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от Top Gun Maverick » 21 Май 2018, 19:36

Много точно. 320i имах едно време и се караше на макс. Беше почнало да загрява по едно време по нагорнища или голямо натискане. Та парното на макс, прозорците долу(защото е лято :mhihi: )и следиш стрелката. Ако не спре да се движи към червеното, спираш и гасиш. Забраво ги тия, че било лошо защото така нямало да се охлажда. Тя така или иначе ИМА ПРОБЛЕМ щом загрява и като я оставиш да работи вероятността да я прегрееш е огромна, а иначе не. Стигала ми е и до червеното, но нищо не се случ след като я изгасих, карах си така още бая хил км. :mhihi:
Чакаш да изстине и ако има да налееш течност, вода го правиши се прибираш. Обезвъздушаваш там с онова пластмасовото и си ти. И така до следващия път ако не си отстранил проблема.
Като даваш леко газ и върви парното ще се прибереш отвсякъде почти ако има течност вътре де.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от ceco_kd » 21 Май 2018, 19:46

Това за пускането на парното е правилно в повечето случаи, но я си представи че помпата е проблемна или ремъка се е скъсал(като ако е скъсан тогава това ще е съпроводено и със светване на лампата за заряд на алтернатора), всяка минута без помпа може да е с кофти последствия за теб. Стигне ли се до светване на червената лампа, значи че явно е налице някакъв проблем. Според мен е най-добре да спреш веднага, слизаш и проверяваш там ли е ремъка, има ли отнякъде видим теч на охлаждаща течност, опипваш радиатора дали е горещ целия, за да разбереш има ли циркулация през него, горния и долния маркуч дали са горещи(като долния естествено е нормално да е с по-ниска температура), от което игнорираш евентуално термостата да е проблема. Ако всичко е точно пускаш парното(като ако не се ошашка човек е добре да го направи преди да спре още - на максимални градуси и максимум сила на вентилатора, за да разсейва повече топлина вътре към купето от парното). Общо взето нормалния човек като му светне червената лампа съм почти сигурен, че или ще загаси веднага или ще продължи с надеждата, че от самосебе си нещата ще се оправят, но надали :lol: . В заключение като се замисля май е най-лесно да загасиш, за да не стане по-голяма белята. Мен веднъж ми се е случвало, като аз видях стрелката в ранен етап, на чертата след средата и просто видях и, че свети лампата на акумулатора и се сетих, че онова "трак" не е било от нещо на пътя, което съм сгазил, а е бил ремъка ми. Тогава изгасих веднага и като отворих капака ме лъхна бая жега. Трайни последствия нямаше за двигателя, нищо че след загасяне стрелката стигна до червено като дадеш на контакт. Друг ремък и :driving:
Карам бавно! Стигам Бързо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от steeN » 21 Май 2018, 19:52

Със сигурност светне ли лапмата не се прави нищо и се гаси. По тая тема не мисля, че може да има дебат.

Но на мен от както ми изгърмя водната помпа преди години имам навика да не отлепям очи от тая стрелка :mhihi:
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от BMW Addiction » 21 Май 2018, 21:21

БЛАГОДАРЯ на всичко колеги до момента !
(макар, че ще отговоря по-долу само на някои от Вас, ценя високо всички мнения и препоръки.

Първо да уточня, че това с Пускането на парното го направих (въпреки, че забравих да го опиша при преразказа на ситуацията). Спрях охлаждането/климатика, обърнах на топло, усилих на макс и отворих прозорците. Казано честно не се усети нищо при стрелката (в купето стана горещо разбира се), така че не знам дали имаше ефект, но поне на теория все трябва поне малко от температурата да съм отнел.


KPETEH написа:5. Към момента, най-много да си спукал главата, ама тогава ще почне да излиза водата през ауспуха, както и температурата ще е постоянно в червеното.


Благодаря за всичките препоръки !
Можеш ли само да уточниш за тази ? Какво се има предвид под "постоянно".... При стартиране на колата, директно да отива в "червената зона", или да отива много бързо... защото при мен не влезе веднага на Червено, но сравнително бързо стигна до там.... означава ли може да е главата? :shock:

А ако е глава, дали не трябва да се усети и някакъв проблем с вървенето/тягата. Защото освен, че лампата светна, казано честно откъм каране не усетих проблеми...

KPETEH написа:П.С.
Сигурен ли си, че караш е36!?


А това си признавам, че не го разбрах... какво имаш предвид ? :dunno:

steeN написа:Доста са го написали, но да обобщя накратко. Лампата сигнализира, че двигателя е преминал безопасната за него температура за работа и ако я игнорираш, се почва от изгорена гарнитура до блокирал двигател...

Целта е да не се допуска да прегрее... след като прегрее каквото и да правиш, няма значение. Или е станала беля или не.

Стрелката трябва да се следи винаги... като подмине стрелката пускаш парното на макс (на колите с виско помага и да подадеш повече газ на място за да вдигнеш оборотите на перката/помпата... ма не да я пилиш на 6000 оборота разбира се)... ако не спре да се движи към червения сектор, спираш незабавно и гасиш. Не се чака изобщо да стигне до червената лампа. Чакаш да изстине и след това палиш и преценяш ситуацията.

Ако си я изтървал и е светнала червената лампа спираш и гасиш незабавно без да пробваш нищо... чакаш да изстине и палиш и преценяш...


Благодаря !
Изчакването с изстиването явно беше проблем, поне в моя случай... т.е. дори с 20-30 мин изчакване, като я подкарвах, лампата светваше много бързо в рамките на 3-4 км. (като изключим първото каране, когато както казах все пак съм стартирал от студен двигател). Знам ли, може би е прегряла твърде много ?

Top Gun Maverick написа:Много точно. 320i имах едно време и се караше на макс. Беше почнало да загрява по едно време по нагорнища или голямо натискане. Та парното на макс, прозорците долу(защото е лято :mhihi: )и следиш стрелката. Ако не спре да се движи към червеното, спираш и гасиш. Забраво ги тия, че било лошо защото така нямало да се охлажда. Тя така или иначе ИМА ПРОБЛЕМ щом загрява и като я оставиш да работи вероятността да я прегрееш е огромна, а иначе не. Стигала ми е и до червеното, но нищо не се случ след като я изгасих, карах си така още бая хил км. :mhihi:
Чакаш да изстине и ако има да налееш течност, вода го правиши се прибираш. Обезвъздушаваш там с онова пластмасовото и си ти. И така до следващия път ако не си отстранил проблема.
Като даваш леко газ и върви парното ще се прибереш отвсякъде почти ако има течност вътре де.


Колега, при теб вероятно е бил някакъв по-лек проблем. При мен както казах, много бързо влизаше в червената зона. Така или иначе няма да я карам докато не се идентифицира и реши проблема - иначе ти щом си изкарал хиляди км. само с леко мърдане на стрелката, вероятно не си бил със сериозен проблем.

За течността - мисля, че не съм губил. Даже като беше прегляла, на пръв поглед не ми изглеждаше да съм загубил антифриз (освен ако от работата на двигателя и горещината, не ме е заблудил, че запълва изцяло контейнера. А вече на другия ден след като се прибрах и на студен двигател, като отворих контейнера, водата (реално сигурно е станал някакъв микс останал антифриз и доналятата вода) не беше намаляла. То не че съм и карал толкова като километри - сигурно 10-12 км, след като доналях водата...


steeN написа:Със сигурност светне ли лапмата не се прави нищо и се гаси. По тая тема не мисля, че може да има дебат.

Но на мен от както ми изгърмя водната помпа преди години имам навика да не отлепям очи от тая стрелка :mhihi:


Т.е. като светне като при мен, явно съм допуснал грешка, че се опитах да я прибера за тези 10-15 км. ?
Все се надявах да не са фатални няколко километъра :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от steeN » 21 Май 2018, 23:00

Няма страшно всички се учим. Сега трябва да я видиш в читав сервиз защо е прегряла и дали си направил нещо.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от BMW Addiction » 22 Май 2018, 6:18

steeN написа:Няма страшно всички се учим. Сега трябва да я видиш в читав сервиз защо е прегряла и дали си направил нещо.


Мда, решителната част предстои... :(

Знам, че не може (вероятно и няма смисъл) да се гадае по форумите, но все пак някакви идеи какво може да е причинило проблема?

Пак казвам, никога не ми е правил проблем Бавареца и даже минимално не е мърдала стрелката от средата на индикатора. И изведнъж, не просто издикация за прегряване, а от раз в червената зона.... :shock: Какво може да е причинило толкова рязък проблем ? Имам предвид не започва ли обикновно да прегрява "лека полека" ? :roll:

Единствените неща които виждам в последствие, са че:
1.) изглежда не губи охладителна течност (както казах, след като долях не беше мръднала повече).
2.) Маслото изглежда е паднало доста - даже малко под долното деление на щеката. А да кажем преди 3-4 седмици съм го проверявал.

Не знам дали нещо не е причинило загуба и оттам да се се стигнало до прегряване на двигателя, или обратното - от прегряването на двигателя да е почнал да гори масло (докато карах към вкъщи ми се стори, че пушеше повече от ауспуха (бял дим)).... :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от KPETEH » 22 Май 2018, 7:02

Пуши ли бяло, значи гори антифриз/вода. Или духнала гарнитура или спукана глава. Увери се за нещата. Не описвай симптомите с май. Нещата не са сложни, но ти още си зелен за да се оправиш с тоя проблем сам. Потърси колега са ти помогне, например Никола, ака sachs. УСПЕХ.
Последна промяна KPETEH на 22 Май 2018, 7:34, променена общо 1 път
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от shlosera » 22 Май 2018, 7:12

Сменял ли си водна помпа някога, ако не си най-вероятно няма останали витла по нея. От виско няма да загрее толкова според мен. Водна помпа термостат хубаво обезвъздушаване и тестваш, ако всичко е ок газ и не я мисли.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook