Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 24.08.2014
Местоположение: София
Кара: e46 320d 150hp

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от Simbazz » 22 Май 2018, 8:14

Колега моя въпрос е малко по-страничен, но ми направи впечатление.. Баварчето ти е на 10 години, но си в Е36 подфорум.. те не спряха ли да ги правят 97ма 98ма? Иначе успех и дано не е нищо сериозно!
P.S. Един колега по-горе написа, че като няма антифриз и датчика няма какво да отчита и стои посредата.. при мен се е случвало да загубя 70% от антифриза на VW и стрелката падна веднага в синьото..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от KPETEH » 22 Май 2018, 8:44

Тфа са глупости. Кат няма антифриз има газ. Газа е горещ. Датчика би отчитал по-висока температура от тази на флуида, защото газа не се движи през радиатора за разлика от водата.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 25.09.2015
Пол: Мъж

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от maxoyn » 22 Май 2018, 9:21

Както казаха колегите пробвай да обезвъздушиш - отвии пробката до капачката и наливай, винаги да седи до средата за начало. После реалното обезвъздушаване.
На мен така тръгна да ми грее 316ката, но я удържах преди да стигне червения сектор. Просто имах късмет да видя на време.
Пускайки парното даже не духаше топло, но облекчи температурата за няколко секунди :D

Видимо нивото беше г/д ок, като същата вечер долях литър да се прибера лека полека и с галене не мина средата. След това долях сигурно още 3 литра. Та да, карал съм на въздушно охлаждане.

@Simbazz бях виждал вин тук в тема за възраста на е36 - колата беше произведена късно 2000 или рано 2001-ва. А уж спират '99.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 3.11.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: вана
Мечтае да кара: DACIA

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от Knoxville_ » 22 Май 2018, 9:41

Хубава тема, би било добре, ако има препратка към нея и в някой от общите раздели, тъй като може да бъде полезна на доста колеги, независимо каква кола карат.

Моят майстор ми е казвал, ако стрелката започне да върви нагоре, освен да спра климатика и да пусна парното на макс, да сваля една предавка надолу, за да може помпата (ако е наред) да върти повече :driving: :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 25.09.2015
Пол: Мъж

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от maxoyn » 22 Май 2018, 10:03

Това за предавката може би ако спускаш на скорост, защото при мен като ускорявах (леко, колкото да се движа) температурата се качваше, а по инерция се задържаше/спадаше леко. Поправете ме ако греша.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от KPETEH » 22 Май 2018, 12:17

ако няма вода, колкото и газ да и даваш все тая... А темата хич, не е хубава, щот има доста плява в нея, по-добре никой да не я чете.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от steeN » 22 Май 2018, 12:51

Разбира се всичко зависи от ситуацията, пробва се, ако не помогне гасиш и тва е.
Няма нужда от сложни манипулации, гледане кое какво било, пипане на маркучи и т.н.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от BMW Addiction » 22 Май 2018, 15:15

Simbazz написа:Колега моя въпрос е малко по-страничен, но ми направи впечатление.. Баварчето ти е на 10 години, но си в Е36 подфорум.. те не спряха ли да ги правят 97ма 98ма? Иначе успех и дано не е нищо сериозно!
P.S. Един колега по-горе написа, че като няма антифриз и датчика няма какво да отчита и стои посредата.. при мен се е случвало да загубя 70% от антифриза на VW и стрелката падна веднага в синьото..


Колега, сега си прегледах поста и явно не съм се изразил правилно (моя вина...) - исках да кажа, че аз съм с Баварчето от 10 години и за този период се е държало стабилно и без никакви проблеми. Иначе естествено (за съжаление) на години е доста по-старичко и прехвърля 20....

KPETEH написа:Пуши ли бяло, значи гори антифриз/вода. Или духнала гарнитура или спукана глава. Увери се за нещата. Не описвай симптомите с май. Нещата не са сложни, но ти още си зелен за да се оправиш с тоя проблем сам. Потърси колега са ти помогне, например Никола, ака sachs. УСПЕХ.


Благодаря отново ! Определено ще се обърна към майстор, но все пак исках тук да се ориентирам какво може да е станало и както казах в началото, поне да знам как да процедирам друг път (дай Боже да не се случва повече, но знае ли човек)...

Иначе, дано не си прав с диагнозата, че лошо ми се пише.... :confused:

shlosera написа:Сменял ли си водна помпа някога, ако не си най-вероятно няма останали витла по нея. От виско няма да загрее толкова според мен. Водна помпа термостат хубаво обезвъздушаване и тестваш, ако всичко е ок газ и не я мисли.



Не Колега, поне от както аз я карам (10 г.), не е сменяна помпата.


maxoyn написа:Както казаха колегите пробвай да обезвъздушиш - отвии пробката до капачката и наливай, винаги да седи до средата за начало. После реалното обезвъздушаване.
На мен така тръгна да ми грее 316ката, но я удържах преди да стигне червения сектор. Просто имах късмет да видя на време.
Пускайки парното даже не духаше топло, но облекчи температурата за няколко секунди :D

Видимо нивото беше г/д ок, като същата вечер долях литър да се прибера лека полека и с галене не мина средата. След това долях сигурно още 3 литра. Та да, карал съм на въздушно охлаждане.

@Simbazz бях виждал вин тук в тема за възраста на е36 - колата беше произведена късно 2000 или рано 2001-ва. А уж спират '99.


Аз течността и нея проверявах както маслото (т.е. преди 3-4 седмици) и си беше ОК.
Иначе, както казах и преди, явно при повечето колеги тук, не е бил толкова сериозен проблем с прегряването, щом сте успявали да го контролирате.

При мен както казах, става много бързо 3-5 км. каране и необратимо. Изобщо не съм я силил, особено като почна да загравя сигурно съм карал с 50-60 км. (така или иначе и пътя беше лош) и гледах по възможност да я пускам по инерция където е възможно... Явно при мен е по-сериозен проблема.

==========
P.S. Колеги, не казахте за Маслото (както споменах след проблема установих, че е дори под долното деление на щеката) - дали може да причина или следствие на прегряването? :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от shlosera » 22 Май 2018, 15:18

Водната помпа те е предала според мен. Маслото може да е причина за прегряване, случи ми се на един сеат да загуби повече масло и завря мотора, но преди да заври светна лампата за маслото беше станало чорба.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: СA
Пол: Мъж

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от Superexstatic » 22 Май 2018, 21:27

Първи и най-важен съвет. Стрелката тръгне ли дори и милиметър от правата вяра към дясно - гасиш и репатрак или викаш някой да те тегли. Болна тема е охлаждането на е36, но за сметка на това, за разлика от други кошове от тия години, където са възможни някои вариации тука датчика отчита мега акуратно и даде ли ти признаци на проблем трудно ще го решиш на пътя. Това да пускаш парно или да правиш някакви други пинизи с цел само и само да се прибереш го забрави, ако не искаш да я изпечеш. В конкретния случай вариантите за мен са издухана водна помпа(както каза колегата), невключваща перка (което ме съмнява при извънградско каране и достатъчно налична течност), липса на обезвъздушаване(не се надявай), термостат(ако е студен долния кръг) или просто и е дошло времето(а дано не)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от host » 22 Май 2018, 22:30

болна тема?!

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от BMW Addiction » 23 Май 2018, 6:44

shlosera написа:Водната помпа те е предала според мен. Маслото може да е причина за прегряване, случи ми се на един сеат да загуби повече масло и завря мотора, но преди да заври светна лампата за маслото беше станало чорба.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk


Дано да се окаже някое от двете неща (помпа или масло), макар че с това тежко и бързо прегряване, определено не съм оптимист.

Superexstatic написа:Първи и най-важен съвет. Стрелката тръгне ли дори и милиметър от правата вяра към дясно - гасиш и репатрак или викаш някой да те тегли. Болна тема е охлаждането на е36, но за сметка на това, за разлика от други кошове от тия години, където са възможни някои вариации тука датчика отчита мега акуратно и даде ли ти признаци на проблем трудно ще го решиш на пътя. Това да пускаш парно или да правиш някакви други пинизи с цел само и само да се прибереш го забрави, ако не искаш да я изпечеш. В конкретния случай вариантите за мен са издухана водна помпа(както каза колегата), невключваща перка (което ме съмнява при извънградско каране и достатъчно налична течност), липса на обезвъздушаване(не се надявай), термостат(ако е студен долния кръг) или просто и е дошло времето(а дано не)


Явно е трябвало да си пусна подобно питане като купих колата.... :confused: Все си мислех че 15-20 км няма да са фатални, но.... :confused:

Благодаря и за насоките за възможните повреди.

Колеги, един последен въпрос (след това ще пиша естествено след като мина през сервиза) - предвид достата възможни варианти, които и Superexstatic е изредил, за коректното диагностициране трябва ли да се закача на компютър или добър майстор, ще може да хване проблема и без комп ?
(Питам, тъй като според необходимостта от компютърна диагностика или не, вероятно ще се наложи да избирам м/у различни майстори).

Благодаря отново !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от shlosera » 23 Май 2018, 6:47

Избирай майстори според това дали са пипали бмв 6таци. Виждал съм 3 сервиза дето нямаха хал хабер как се обезвъздушава м50 /52 и пращаха мой познат да сваля глава след смяна на антифриз. Диагностика мисля, че няма да им трябва.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от BMW Addiction » 23 Май 2018, 7:00

shlosera написа:Избирай майстори според това дали са пипали бмв 6таци. Виждал съм 3 сервиза дето нямаха хал хабер как се обезвъздушава м50 /52 и пращаха мой познат да сваля глава след смяна на антифриз. Диагностика мисля, че няма да им трябва.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk


Това се подразбира :)
Така или иначе са пичове, които от години се занимават с БМВ, но все пак единия е с компютъра, а другия не.... :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Какво се прави (не се прави) при прегряване на двигателя

Мнение от ildivvy » 23 Май 2018, 11:15

Едно уточнение: Това,че помпата не е сменяна от 10г не е фактор,само по себе си! Въпроса е колко километра е изминала колата за това време и всъщност,колко километра е навъртяла откакто е сложена помпата! Аз също мисля,че проблема е в нея или термостата! Купи и смени и двата "възела",а ако някой от тях излезе "читав",нека стои в колата за резерва!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook