За китайските "койловъри" и заводските амортисьори

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

За китайските "койловъри" и заводските амортисьори

Мнение от shlosera » 18 Май 2018, 23:50

Доста време се чудя дали да я пускам тая тема или не, но накрая се реших да я пиша (дори с риск да бъда оплют от голям брой хора). Темата има за цел не да убеждава някой, че китайските койли са боклуци, а просто да откаже поне един ентусиаст да си хвърли парите в кофата за боклук.
Четох, четох преди да реша какво да взема и накрая се реших ще бъде китайско окачване регулируемо,(мога да кажа, че това са най-безобразно похарчените 450лв) колко пък да е лошо!? Отговорът: не са лоши отвратителни са!
Идват койлите от братО китаец отваряме и се кефиме, добър вид, дебели пружини абе приказка, и от там газ в гаража, изхвърляме поизтървалите каяби слагаме койла отпред и един голям кОр, братО китаец направил захващането за горния болт квадратно (заводските са леко заоблени)опира в главината и не може да се надене болта. Ние обаче ентусиасти чисто нови амортисьори айде малко с флекса оформихме планката и стана работата. Стегнахме пускаме колата от крика с нетърпение и о чудо тя обърнала камбъра (ще кажете как така ами така, планката долу е сложена как дойде за по-лесно). Няма драма и тука подложихме шайби между койла и главината и оправихме работата (обаче се наложи да сложим близо 8мм шайби ,за да го докараме до - 1.3 по груби сметки е бил над +3-4 градуса съответно купихме и нови болтове). Нагласихме предните койли, нагласихме камбъра и дойде време за задните, там всичко мина нормално. Пропуснах да поясня, че окачването дойде с негови си тампони на макферсоните. И задните избиха тампона за точно 6км. Пак няма драма сложихме заводски тампони и заспа работата. Това беше драмата с монтажа последва драмата при карането. Колата не беше много по-стабилна от преди това (беше с 1 преден и 1 заден амортисьор без масло с м тех пружини) обаче пък стойка вадеше. Сваляхме я вдигахме я кво ли не правихме и стабилност не докарахме, като тази за която бяхме чели и слушали..... Черешката на тортата беше след 5000км тая кола се люлееше като лодка отзад (отпред беше добре). Кулминацията беше след още 2000км, като свалих задните амортисьори се оказа, че амортисьори с ход на стержена около 13см има 6см мъртъв ход (то тва не беше мъртъв ход а направо черна дупка като го натиснеш тия 6см не оказваха никакво напрежение) другия, който си мислех че е по-добре се оказа с 11см празен ход. Страшен кеф, от там в магазина и 2бр нови билщайн б4 със заводските 24 годишни м тех пружини и задницата заспа. Седя и мисля викам майната му предните са добре, и след точно 500км предницата почна да издава звуци на разбити шарнири, накрайници, биалетки и тампони на носачите, след още 500 нямаше каране скача, чука,треска пука при завива е абе красота (всичко освен амортисьорите беше ново). Пак в магазина 2 нови билщайн б4 отново с заводските 24 годишни м тех пружини, и в момента изпитвам огромно удоволствие от шофирането на тази кола, не се люлее, не скача,взима завои с 20км/ч по-висока скорост от колкото с чисто новите койли, и най-важното вози доста комфортно, и не се кръстя на всеки завой дали ще изпадне китайското окачване..... Окачването, което взех не беше известно на нашия пазар и струваше около 450лв (~колкото на окачване в бг с надценка от продавача) смея да твърдя, че външно изработката му е доста по-добра от тази нс великия jom да речем(ако се абстрахира човек от факта, че преди да го сложа игра флекс) . Пружините си бяха с дебелина колкото тази на заводските. В общи линии да обобщя: ако имате 450-500лв си купете 4бр билщайн б4 с шок тампони прашници и нови тампони на макферсона, а не ги хвърляйте за китайски окачвания, дори само с цел визия, защото покрай "стойкаджийската" 36ца обикновено има и някое гадже, помислете за тия девойки не им разбивайте бъбреците и не се опитвайте да ги пребиете :D
Надявам се поне един ентусиаст да прочете темата и да се откаже от великите койли, ако искате истинско окачване кихате 4 цифрена сума и ще имате, ако не по-добре заложете на нов заводски амортисьор. Тия коли имат страхотно поведение и доставят голвно удоволствие от шофиране само с 4 нови амортисьора и 4бр стари м тех пружини, другия вариант, ако не искате да убивате комфорта (с истински койли) а имате 4 цифрена сума в джоба 4бр нови м тех амортисьори (евентуално с нови пружини) и се радвайте.
Това е от мен, ако някой не вярва за каквото и да било да заповяда,ще почерпя кафе и ще му дам да разгледа дори да монтира китайското окачване да се убеди. КРЕТЕН може да потвърди какво усилие бе необходимо, за да накараш задницата да скача на място.
П. С. Ако модераторите преценят, че не е тук мястото на темата нека я изтрият.
При интерес мога и снимки да кача на окачването с пробег 8000-9000км, ще се види доста добре как пружини на 5-6месеца са целите в ръжда, докато 24 годишните заводски не са мръднали.
Не правя реклама на билщайн, но това е страхотен амортисьор за парите си и няма сила на света,която да ме убеди, че китайски койли са по-добри от него (а дори и от по-евтини варианти) .

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: За китайските

Мнение от ogata » 19 Май 2018, 0:52

Значи, ето как се развиват събитията с годините опит.

2013та - аз млад и зелен ентусиаст, гърмя същите пари за е36то. Нормално работещо заводско го сменяме за лъскав дайдрих от пропартс с червени пружини, некви ключенца, некви щуротийки за навиване, развиване - магия. Колата вози твърдо, падат пломби. В завоите се накланяме като лифтнато чероки, ма кво ти пука, нали 17ката потъва в калника :mhihi:
Държа да кажа че тея "регулеруеми" амортисьори ги навих само веднъж до долу и повече не съм ги пипнал.
От тогава всичките ми коли са карани или със стоковите (ако са в добро здраве) или с нови амортисьори - монро, боге, каяба ексел г или закс.

2017та - Аз вече с повечко опит имам едно на ум, но в ръцете ми попада е34 с джомове на ДВА МЕСЕЦА :shock: . Тръгваме с жената на море, по магистралата е ад, а на легналите полицай на бг черноморието се гмуркаме като параход и после 3-4 секунди минават докато предницата застане в начална позиция :mhihi: . Свърши морето, съвзехме се финансово - викнах 4ри броя закс спорт, звъннах на марто в рейс-пайлът да достави 4 снижаващи айбаха, щото както знаем от точка едно най-добре си е фиксирана пружина. И без тва няма да я пипна повече. Колата заспа за година и нещо. Така я продадох. Всеки, който се е возил в тази кола заявява, че доста добре вози.

2018та - Карах на жената колата на Калояново, която е с 4ри оранжеви конита и H&Rи . На същата писта съм карал и койловата е36ца от точка първа. Разликата е от земята до небето.
И като поведение, и като управление и като спиране ако щеш.

Сега си купих е39. Читава, гледана. Но заедно с нея си купих пак 4ри чисто нови закс и пълен комплект "предница" и "задница". Всичко си седи по кашоните на склад и само чакам нещо да "квикне" за да сменя всичко и да ми е спокойно.

Едно време в студенските ми години 450 лв за койли си бяха доста пари, и означаваха нещо като 2 месеца хляб с лютеница и на всеки 3 дена лукс - наденица с Гергина лимонада :mhihi: . Та и тогава вервахме на приказки как окачване за 450 лв е повече от окачване където само единият амортисьор е 450 лв, как 2ра употреба мишлени на 3 години са по-добри от чисто нови спортива за почти същите пари (един доста дебел сняг, ме накара да си обещая че повече 2ра ръка гума няма да си купя), как шлайфаният притискател общо взето вършил работата на чисто новият (след като 200 коньова кола почна да се форсира и да седи на едно място от 3та нагоре ) или пък как шлайфаме спирачни дискове за перформънс цели (и единият от супер яките оем шлайфани дискове стана на парчета, щото беше твърде изтънял от шлайфането явно ) :mhihi:

Сега ми е смешно, щото мога да изброя поименно ветераните, които са ми сипвали да ям тука и са се опитвали да наливат акъл, докато аз съм говорил глупости, но така е било писано. Не питай старило, питай патило :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Та общо взето който си има брада, си има гребенче.
А, ако си нямаш гребенче, но много искаш да имаш брада - ситроен берлинго 97ма е крайно не лош вариант. Двуместен товарен роудстър с климатик, горящ 6 на 100 - обслужване на мотор, нов съединител и нови накладки 4ри бр са си 350 лв с труда преко сили, а понеже е с 13ки, 4ри броя нови гуми лягат колкото едно напиване с приятели :mhihi:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: За китайските

Мнение от Vanqu1sh » 19 Май 2018, 9:43

shlosera написа:При интерес мога и снимки да кача на окачването с пробег 8000-9000км, ще се види доста добре как пружини на 5-6месеца са целите в ръжда, докато 24 годишните заводски не са мръднали.

Съвсем нормално. Пружината на билщайн мога да си заложа главата, че е минала през поне 11 етапа на предварителна подготовка преди да бъде боядисана, докато китайската е получила обезмасляване и фосфатиране в 1, с неясна концентрация на PH и много слаб контрол от страна на технолозите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: За китайските "койловъри" и заводските амортисьори

Мнение от shlosera » 19 Май 2018, 9:47

Аз мога да кажа, ,че технолози не е имало. Всичко е правено на око докато китайските деца са имали часове по трудово в кораба, който пътува до Европа.... Не е нормално нов амортисьор да обърне камбъра с 5-6 градуса, не е нормално да го режа с флекса преди монтаж, не е нормално да умре за 5000км....

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: За китайските

Мнение от mafiata_ » 19 Май 2018, 12:47

Едно питане :)
Б4 няма ли да замине по-бързо на м-тех пружините все пак са къде къде по-ниски, а и Б4 не е спортен амортесьор( със скъсен ход)???
Това беше и причината миналата година като се чудих какво да взимам и най-накрая взех "прословутия китаец JOM", който в интерес на истината за тази година и 15 000 км всекидневни не е мръднал и нямаше проблеми при монтажа.
Колкото изкара изкара верно е, че ме дразни по Софииските неравности отвреме на време но извън градско си е ок :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: За китайските

Мнение от In_Memoriam » 19 Май 2018, 16:04

Хубаво ревю :mhihi:

Ама пусни го същото в стьенс FB групата, че там са му големи фенове и скачат като попарени ако някой каже нещо лошо. :kuku:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: За китайските "койловъри" и заводските амортисьори

Мнение от shlosera » 19 Май 2018, 17:53

mafiata_ написа:Едно питане :)
Б4 няма ли да замине по-бързо на м-тех пружините все пак са къде къде по-ниски, а и Б4 не е спортен амортесьор( със скъсен ход)???
Това беше и причината миналата година като се чудих какво да взимам и най-накрая взех "прословутия китаец JOM", който в интерес на истината за тази година и 15 000 км всекидневни не е мръднал и нямаше проблеми при монтажа.
Колкото изкара изкара верно е, че ме дразни по Софииските неравности отвреме на време но извън градско си е ок :dunno:
Ами мога да кажа, че б4 е доста по - късоходов амортисьор от каяба да речем. При монтаж на м тех пружина върху обикновена каяба, почти не се наложи да свивам пружините, докато на б4 навих скобите почти до край. М тех пружините може да са по-ниски, но за сметка на това са по-твърди, което според мен компенсира. Реално м теха сваля 30мм (по спомен), което за мен е незначително и съм убеден, че този билщайн ще изкара поне 50000км. Задните на другата 36ца ги взимах 2ра ръка от познат (знаех че са на никви километри) и вече 3-4 години и изминати 80000км с м тех пружини се държат културно.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: За китайските

Мнение от host » 19 Май 2018, 17:55

за Mtech пружини, си има Mtech амортисьори - търсиш аналог по парт номер

жокер -цената на оранжево кони чисто ново е брутална, а е добре поне колкото Mtech и са за понижаващи пружини + сериозна гаранция

китаеца далеч не е най-добрата оферта

Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Последна промяна host на 21 Май 2018, 9:11, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: За китайските "койловъри" и заводските амортисьори

Мнение от shlosera » 19 Май 2018, 18:52

Аналог на м тех са билщайн б8, а цената на един преден е кажи речи колкото на предни и задни б4ки.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: За китайските "койловъри" и заводските амортисьори

Мнение от bioz » 19 Май 2018, 20:02

Кофтито на билщаина б4 е, че вече ги правят в Румъния което пак е по добре от китайчета, но няма нищо общо със немски закс.

Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: За китайските "койловъри" и заводските амортисьори

Мнение от shlosera » 19 Май 2018, 20:16

bioz написа:Кофтито на билщаина б4 е, че вече ги правят в Румъния което пак е по добре от китайчета, но няма нищо общо със немски закс.

Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk
Колега мисля, че си в грешка. В Румъния е изнесено производството за по-новите модели на бмв за 36цата все още са си в немско. Информацията ми е от laviatan.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: За китайските "койловъри" и заводските амортисьори

Мнение от bioz » 19 Май 2018, 20:30

Билщаина няма общо с производството на бмв. Те правят аморт за много други марки. Билщаин б8 са в германия б4 в румъния за това и разликата е цената е голяма. Аз ползвам този сайт за проверка когато е възможно.

https://www.fcpeuro.com/products/bmw-sh ... -19-103150

Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: За китайските

Мнение от ogata » 20 Май 2018, 22:12

host написа:цената на оранжево кони чисто ново е брутална


В какъв смисъл брутална ? 1500 лв за 4ри качествени амортисьора + качествени пружини си е доста приемливо за мен.

str.t кони

50/30 ейбах
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: За китайските

Мнение от host » 21 Май 2018, 9:02

ogata написа:
host написа:цената на оранжево кони чисто ново е брутална


В какъв смисъл брутална ? 1500 лв за 4ри качествени амортисьора + качествени пружини си е доста приемливо за мен.

str.t кони

50/30 ейбах


брутална - да се разбира, съизмерима е с това да си купите нормални обикновени амортисьори от друга марка, и същевременно е по-ниска от това да си купите други маркови амове тип "туристи" или "понижаващи" за по-ниски пружини

;) не съм се заяждал, нито нещо такова - по темата , на едно приятелче с 1.9tdi Golf IV му бяха дали цена която е по-скъпа за сток амортисьори от колкото за оранжевото KONI ... познайте какво си взе и какво си кара вече 3 години ... нито е стенсаджия , нито спортист ... просто си кара човека и не се притеснява, че са му продали нещо с неясен произход ... а пари за Bilstein читав нямаше ... та така

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
Пол: Мъж
Кара: Compact m43tu
Мечтае да кара: E28

Re: За китайските

Мнение от sobiss » 23 Май 2018, 21:11

https://www.ebay.de/itm/KONI-Sportfahrw ... 3641.l6368
В немския ибей цената е доста по приемлива за целия кит.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook