Старо-'91 Е36 М40 система за празен ход
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Старо-'91 Е36 М40 система за празен ход
Предварително се извинявам ако темата е разисквана(не можах да намеря подобно нещо във форума).
Интересуват ме някои подробности по системата за празен ход на е36 М40 1,6.
Какво имам предвид - стъпковият ми мотор (клапан) е с два пина.
Клапана изглежда работещ върти се механично леко в леглото си,връща се обратно след проба с отвертка примерно, не съм го тествал директно с две кабелчета на акумолатора
Съпротивлението му е 10 ома както е описано в литературата.
При проверка "на контакт", изваден сътпков мотор от маркучите но със закачен куплунг не се завърта на 50%, не мърда въобще.
Това ме накара да измеря някакви напрежения на управляващите пинове, няма показания нито на постоянен ток, нито на променлив (опитах с мултицета и променлив, защото не съм наясно какви сигнали там трябва да има, и ако е пулсиращо напрежението би трябвало да се отчете нещо).
Няма напрежение нито както между двете клеми, така и нито по отделно от клемите към маса.
Въпроса ми е кой управлява стъпковия мотор, директно от ЕКУ-то ли идва управлението, или минава през някакъв междинен модул.
Искам да проследя веригата - кабелите дали са наред до стъпковия мотор(колата е много "пипана" и инсталацията дори видимо не е много ок).
Ако ЕКУ управлява стъпковия мотор, моля ако има някой запознат да ми каже на кои пинове на ЕКУ мога да проверя ЕКУ-куплунг на ст. мотор.
Също така и какви напрежения при работеща система трябва да очаквам да се появят на куплунга му.
Имам подозрения, че единия от пиновете към стъпковия мотор трябва да е +12 волта, другият ако се управлява през ЕКУ, компютъра трябва пулсиращо да "замасява" и по този начин да регулира ъгъла на отваряне на клапана.
Моля колеги които разбират да кажат дали съм прав или не, за да си направя изводи и проверки.
Благодаря!
П.П. Ако появяването на напрежения - управление към ст.мотор зависи от това дали работи прекъсвача на крайно положение на дроселовата клапа, това не съм го проверил още, за нея имам(намерих) информация на кои пинове на ЕКУ трябва да я измеря.
Интересуват ме някои подробности по системата за празен ход на е36 М40 1,6.
Какво имам предвид - стъпковият ми мотор (клапан) е с два пина.
Клапана изглежда работещ върти се механично леко в леглото си,връща се обратно след проба с отвертка примерно, не съм го тествал директно с две кабелчета на акумолатора
Съпротивлението му е 10 ома както е описано в литературата.
При проверка "на контакт", изваден сътпков мотор от маркучите но със закачен куплунг не се завърта на 50%, не мърда въобще.
Това ме накара да измеря някакви напрежения на управляващите пинове, няма показания нито на постоянен ток, нито на променлив (опитах с мултицета и променлив, защото не съм наясно какви сигнали там трябва да има, и ако е пулсиращо напрежението би трябвало да се отчете нещо).
Няма напрежение нито както между двете клеми, така и нито по отделно от клемите към маса.
Въпроса ми е кой управлява стъпковия мотор, директно от ЕКУ-то ли идва управлението, или минава през някакъв междинен модул.
Искам да проследя веригата - кабелите дали са наред до стъпковия мотор(колата е много "пипана" и инсталацията дори видимо не е много ок).
Ако ЕКУ управлява стъпковия мотор, моля ако има някой запознат да ми каже на кои пинове на ЕКУ мога да проверя ЕКУ-куплунг на ст. мотор.
Също така и какви напрежения при работеща система трябва да очаквам да се появят на куплунга му.
Имам подозрения, че единия от пиновете към стъпковия мотор трябва да е +12 волта, другият ако се управлява през ЕКУ, компютъра трябва пулсиращо да "замасява" и по този начин да регулира ъгъла на отваряне на клапана.
Моля колеги които разбират да кажат дали съм прав или не, за да си направя изводи и проверки.
Благодаря!
П.П. Ако появяването на напрежения - управление към ст.мотор зависи от това дали работи прекъсвача на крайно положение на дроселовата клапа, това не съм го проверил още, за нея имам(намерих) информация на кои пинове на ЕКУ трябва да я измеря.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Старо-'91 Е36 М40 система за празен ход
Моторчето работи с широчинно-импулсна модулация (Pulse Width Modulation), което трудно би могло да се хване с мултицет, но все пак би показал някакво напрежение. Управлява се директно от еку-то, кои пинове не мога да кажа, нямам схеми под ръка. Можеш да прозвъниш инсталацията, след като намериш схема.
- ///Mechov
- младши ентусиаст
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Старо-'91 Е36 М40 система за празен ход
Из интернет някъде съм мяркал разпиновка на БМВ дме Мотроник 1.7 . Пробвай с Гугъла , все нещо ще излезе.
Re: Старо-'91 Е36 М40 система за празен ход
M10 написа: Можеш да прозвъниш инсталацията, след като намериш схема.
Това ми е идеята, имам електрическата схема на ПДФ, но ксерокопието от книгата от която е правен не е съвсем добро, а и аз не съм много наясно с означенията в тези електрически схеми.
///Mechov написа:Из интернет някъде съм мяркал разпиновка на БМВ дме Мотроник 1.7 . Пробвай с Гугъла , все нещо ще излезе.
Да, намирам доста неща, но точно пиновете за съпковия мотор към ЕКУ, не.
Понеже съм от старото поколения, руският ми е почти нейтив, ровил съм и из руските форуми, както и навсякъде.
Разбира се много е възможно и да не съм намерил това което ми трябва поради неправилно търсене, за това отворих и темата, иначе благодаря за съвета, така е
- ceco_kd
- младши ентусиаст
- Мнения: 367
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: Старо-'91 Е36 М40 система за празен ход
Пинове с номера 29 и 54. Успех и със здраве!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Карам бавно! Стигам Бързо!
Re: Старо-'91 Е36 М40 система за празен ход
ceco_kd написа:Пинове с номера 29 и 54. Успех и със здраве!
Супер! Много благодаря!
- ///Mechov
- младши ентусиаст
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Старо-'91 Е36 М40 система за празен ход
https://www.drive2.ru/c/1556978/
Минус на 29ти пин ,плюс след запалване.
Минус на 29ти пин ,плюс след запалване.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани