318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 19.07.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 TDS
Мечтае да кара: BMW 635 Csi

318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от BeeMWe » 05 Фев 2018, 9:45

Здравейте колеги,
Обръщам се към Вас за съвет, насоки или препоръки, къде мога да се доверя на някого, който да погледне колата.
Проблемът е следния.
От около 4-5 месеца забелязвам, че колата ми надува маркучите. Забелязах това след като известно време губех антифриз, но проблемът се оказа в спукан радиатор и главният маркуч на малкия кръг (този, който излиза от горната част на радиатора).
След като смених радиатора и маркуча, колата спря да губи антифриз, но продължи да надува маркучите. От 2 месеца насам съм наблюдавал следните неща и съм предприел следните мерки.

1. Смених водната помпа, термостата, виското, капачката на разширителния съд и освен това направих промивка на цялата система и сложих антифриз на BMW закупен от Дару Кар.
2. При стартиране на студен/топъл двигател течността в казанчето не бълбука
3. При форсиране двигателя на място не се усеща налягането да се покачва
4. При проверка за смесване на течностите не се наблюдава нито масло в антифриза, нито антифриз в маслото
5. Колата на загрял двигател не пуши нито черно, нито бяло, нито синьо - НИЩО
6. При проверка с газ анализатор не отчита нищо
7. Колата не губи мощност, върви както винаги е вървяла и при спукане на голям наклон на постоянна предавка поддържа скорост и обороти
8. При каране на извънградско не се губи парното т.е. продължава да си духа топло през цялото време.
9. Колата не губи антифриз

Това, което забелязвам е, че маркучите се надуват тогава, когато продължително карам във високи обороти - 3000 и нагоре. В града ако карам кротко, колата не надува, но когато почна да я сръчквам от светофар до светофар или карам продължително по магистрала, маркучите стават на бомба.

Моля ви за мнение, защото е възможно да изпускам някоя подробност, преди да прибегна до отваряне на двигателя за проверка на гарнитура/глава/блок.

Много Ви благодаря предварително за отделеното време и съдействие.

PS. Колата никога не е загрявала, нито преди, нито сега
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от k.milanov » 05 Фев 2018, 21:06

BeeMWe написа:4. При проверка за смесване на течностите не се наблюдава нито масло в антифриза, нито антифриз в маслото
5. Колата на загрял двигател не пуши нито черно, нито бяло, нито синьо - НИЩО
6. При проверка с газ анализатор не отчита нищо
9. Колата не губи антифриз


Според мен тези моменти изключват възможността за проблем с главата или гарнитурата.

Подходящ въпрос е колко са надути маркучите? Буквално като камък ли стават - колкото и силно да ги стискаш не се поддават ни най - малко или поне малко се сгъват?

Не съм напълно ясно как стоят нещата при ТДС моторите, но при мен след смяна на радиатор надуваше и изхвърляше водата като угася мотора. Оказа се скапана капачка, но ти си я сменил. Попринцип маркучите след като е загряла и съм покарал са си баааая твърди, но при силно стискане се сгъват малко. Не съм имал досег до кола надуваща наистина ( не искам и да имам :mhihi:
) но там до колкото знам маркучите са буквално като бетон.
Имай предвид, че налягането попринцип е доста голямо. Знам и че има различни капачки отварящи на 1 и на 1.5 бара или нещо такова. Възможно е да не е обевуздушена добре, но тогава пък не би трябвало да има добро парно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от ildivvy » 05 Фев 2018, 21:21

На ТДС-а,капачката е с клапан,изпускащ на по-ниско налягане! Т.е.,не би трябвало да може,да се стигне до положение,да не може да се "стиснат" маркучите! Тя трябва да е "изпуснала" налягането вече! Защо не пробваш с друга капачка?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от ~Мишо~ » 05 Фев 2018, 22:08

Водната помпа каква е?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 19.07.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 TDS
Мечтае да кара: BMW 635 Csi

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от BeeMWe » 06 Фев 2018, 23:19

k.milanov написа:
BeeMWe написа:4. При проверка за смесване на течностите не се наблюдава нито масло в антифриза, нито антифриз в маслото
5. Колата на загрял двигател не пуши нито черно, нито бяло, нито синьо - НИЩО
6. При проверка с газ анализатор не отчита нищо
9. Колата не губи антифриз


Според мен тези моменти изключват възможността за проблем с главата или гарнитурата.

Подходящ въпрос е колко са надути маркучите? Буквално като камък ли стават - колкото и силно да ги стискаш не се поддават ни най - малко или поне малко се сгъват?

Не съм напълно ясно как стоят нещата при ТДС моторите, но при мен след смяна на радиатор надуваше и изхвърляше водата като угася мотора. Оказа се скапана капачка, но ти си я сменил. Попринцип маркучите след като е загряла и съм покарал са си баааая твърди, но при силно стискане се сгъват малко. Не съм имал досег до кола надуваща наистина ( не искам и да имам :mhihi:
) но там до колкото знам маркучите са буквално като бетон.
Имай предвид, че налягането попринцип е доста голямо. Знам и че има различни капачки отварящи на 1 и на 1.5 бара или нещо такова. Възможно е да не е обевуздушена добре, но тогава пък не би трябвало да има добро парно.


Маркучите се надуват според мен и няколко сервиза. Стават си на бомба ! Да, поддават, но много леко.


Защо не пробваш с друга капачка?


Пробвах с 5 (2 оригинални втора ръка, 1 оригинална чисто нова, 2 афтърмаркет нови) и ефекта е абсолютно същия.

Водната помпа каква е?


Водната помпа е на Salieri с пластмасова перка по препоръки на един пич от Ауто Бавария.

Утре ще я карам да разглабят двигателя, защото вече съм в безизходица и май няма нещо, което вече да не съм отметнал като евентуални причини.
Ще пиша отзиви веднага след като имам яснота.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от stony1 » 07 Фев 2018, 1:01

Колега, я обясни колко са надути тези маркучи, качи една снимка.
Раздути са повече от нормалният си размер или просто има разлика в твърдостта им при градско каране в по-високи обороти и извънградско?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 19.07.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 TDS
Мечтае да кара: BMW 635 Csi

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от BeeMWe » 07 Фев 2018, 9:54

stony1 написа:Колега, я обясни колко са надути тези маркучи, качи една снимка.
Раздути са повече от нормалният си размер или просто има разлика в твърдостта им при градско каране в по-високи обороти и извънградско?


Здравей :)

Маркучите на моменти стават твърди, може би, колкото шише от Кока Кола :D , ама без да си го тръскал и разгазирал излишно.
Извинявам се за сравнението, но не се сещам друг начин, за да се придобие представа.
Горният маркуч като цяло не променя формата си. В смсисъл не става на балон (буквално), но се надървя и ако отворя капачката се вижда как провисва при изпускане на налягането.
Преди около месец го смених, защото изпускаше антифриз там, където се свързваше с двигателя и го оливаше целия (но само, когато колата изстине)
Смених и радиатора с оригинален, защото предишният беше китайски, който се пръсна в долната си част, но нямам представа дали е от налягане или просто защото беше китайски.

За съжаление в близките 2 месеца не съм я изкарвал на извънградско, защото ме притеснява да не пръсне нещо. Карал съм по продължително по Околовръстното на София с около 130-140 и тогава маркучите си бяха твърдички.

Ходих в 4 различни сервиза и навсякъде казват, че били твърди. Даже в единия от тях (препоръка от служител в Ауто Бавария), където ремонтират само ТДС-и, ми казаха, че на ТДС-а маркучите трябвало да бъдат като "мекица", а моите надували.
По форумите и български и чуждестранни чета, че си ставали твърди ...

Чудя се, налягането, което пише на капачката 1,4 Bar трябва да е постоянно такова ли?
Ако е така, то това значи, че ГРУБО трябва да е 2/3 от налягането на една автомобилна гума, а гумата ако я спадна на 1,4 Bar си става бая мекица.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 19.07.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 TDS
Мечтае да кара: BMW 635 Csi

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от BeeMWe » 07 Фев 2018, 11:24

Здравейте колеги, успях да снимам клипче.
Имайте предвид, че успях да покарам само на "шутове" по софисйките задръствания, защото нямам време как да я изкарам на по-продължително и бързо.
Освен това силата на стискане зависи от самия човек.


https://youtu.be/5Se0bG5cSTw
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от stony1 » 07 Фев 2018, 12:37

BeeMWe написа:
stony1 написа:Колега, я обясни колко са надути тези маркучи, качи една снимка.
Раздути са повече от нормалният си размер или просто има разлика в твърдостта им при градско каране в по-високи обороти и извънградско?


Здравей :)

Маркучите на моменти стават твърди, може би, колкото шише от Кока Кола :D , ама без да си го тръскал и разгазирал излишно.
Извинявам се за сравнението, но не се сещам друг начин, за да се придобие представа.
Горният маркуч като цяло не променя формата си. В смсисъл не става на балон (буквално), но се надървя и ако отворя капачката се вижда как провисва при изпускане на налягането.
Преди около месец го смених, защото изпускаше антифриз там, където се свързваше с двигателя и го оливаше целия (но само, когато колата изстине)
Смених и радиатора с оригинален, защото предишният беше китайски, който се пръсна в долната си част, но нямам представа дали е от налягане или просто защото беше китайски.

За съжаление в близките 2 месеца не съм я изкарвал на извънградско, защото ме притеснява да не пръсне нещо. Карал съм по продължително по Околовръстното на София с около 130-140 и тогава маркучите си бяха твърдички.

Ходих в 4 различни сервиза и навсякъде казват, че били твърди. Даже в единия от тях (препоръка от служител в Ауто Бавария), където ремонтират само ТДС-и, ми казаха, че на ТДС-а маркучите трябвало да бъдат като "мекица", а моите надували.
По форумите и български и чуждестранни чета, че си ставали твърди ...

Чудя се, налягането, което пише на капачката 1,4 Bar трябва да е постоянно такова ли?
Ако е така, то това значи, че ГРУБО трябва да е 2/3 от налягането на една автомобилна гума, а гумата ако я спадна на 1,4 Bar си става бая мекица.

Колега, нищо ти няма на колата. Не се филмирай, а си я карай и толкова.
Тези сервизи, които си посетил да вземеш да ги споделиш, за да ги знаем и да не ходим изобщо при тях! Този, който ти е казал, че маркучите трабва да се като мекици, да вземе да си скъса дипломата, ако изобщо има такава.
Стравнението с бутилката от Кока Кола е супер и дано повече хора го проумеят, защото е точното, аз обикновено давам пример сбутилка лимонада.
Реално системата на колата работи при налягане 1,4 бара, което е по-високо от атмосферното и ако някой се опитада стисне с ръка маткуч, пълен с вода, чието наляхане е 1,4 бара нека сподели дали му е мек, маркуча визирам. Та при една затворена система пълна с охлаждащата течност до мярката, заложена от завода производител, работеща при температури 95-100 градуса под налягане 1,4 бара няма как маркучите да са като мекици. Ако източиш литър-два от охлаждащата течност поради освободения обем, който остава запълнен с въздух ще получиш меки маркучи. Това обаче не е здравословно за двигателя, защото наличието на толкова много свободен обем, води до понижаване на налягането в системата (точно поради тази причина маркучите са меки), понижаване на точката на кипене на охлаждащата течност (при систени под налягане точката на кипене на охлаждащата течност е много над 150 градуса), образуват се повече газове, което води до по-лош топлообмен, а при наличието на газове термосензорите не отчитат коректно, защото работят в разнородна, а не в хомогенна среда и още ред нещица, свързани с елементарните физични закони, които сервизните майстори са пропуснали да прочетат и научат.

Относно сравнението с автомобилната гума - далеч си от истината. Течностите и газовете са обединени в една обща категория "флуиди", защото нямат собствен обем и заемат обема на съда, в който са поставени, но има нещо, което коренно ги отличава и това е способността им да се свиват!!! Газовете се свират лесно, докато течностите са несвиваеми!

Пак ти казвам, карай си колата и не се филмирай. Аз моя tds го карах 8 години и меки маркучи не съм виждал, никога не ми е правил проблеми и на пук на всички твърдения главата на двигателя не успях да я спукам, колкото и да го тормозех.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 442
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от vlado6669 » 07 Фев 2018, 19:15

И аз мисля, че няма проблем, ако имаше ще изхвърля антифриза над 1.4Б и ще трябва да доливате... За увереност отидете в сервиз да надуят системата с помпа и манометър на капачката до 1.4 Бара и проверете маркучите, които трябва да са толкова твърди и при добре загряла кола. :idea: (не че не могат да измерят налягането при работещ двигател :confused: )

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от Jang1r » 07 Фев 2018, 22:22

На видеото ти всичко изглежда нормално.Не забравяй,че системата работи под налягане и точно мъркучи на "мекица" са лошо пророчество :mhihi: Да реално в различни режими на работа и температури има разлика в твърдоста,но е напълно нормално.
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от ivoaudi » 07 Фев 2018, 23:27

Сравнението с бутилка кока кола е дори много умно и точно! :clap: точно такива трябва да са си маркучите!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 19.07.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 TDS
Мечтае да кара: BMW 635 Csi

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от BeeMWe » 08 Фев 2018, 9:44

Колеги, в крайна сметка спасихме двигателчето от отваряне.
Благодаря на всички ви за оказаното съдействие и съвети.
Благодаря най - вече на stony1 и Mirafiori.
С колегата stony1 вчера се чухме по телефона и за пореден път показа изключителна компетентност и здрава логика.
Колегите от Mirafiori, въпреки огромната си натовареност, откликнаха и взеха колата за преглед и затвърдиха, че нищо й няма.

Извинявам се за излишната пушилка и паника, защото знам, че въобще не се толерират психични състояния от този тип. :D :oops:

Относно сервиза с определение "мекици". Не мога да си позволя да заклеймявам веднага човека, защото ми беше препоръчан.
Въпреки всичко извърши ремонти от които съм доволен на този етап, но диагнозата и определението му, определено ме стресираха.
Сервизчето се намира в кв.Казичене (София).
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e36 325tds touring,e46 328ci...
Мечтае да кара: МИГ–29
Детайли за колата: И двете с чип...

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от sebulba1 » 08 Фев 2018, 9:49

И аз не мисля,че имаш проблем.Карам 2.5 tds от 13 години и това със спуканите глави е някакъв мит,дължащ се на не добре поддържана охладителна система и мемарливост от страна на собствениците. Щом не ти изхвърля антифриз от капачката,при тези "издути" маркучи,не виждам проблем.Има сумати хора с такива автомобили тук във форума и винаги можеш да сравниш с някоя друга такава кола

Изпратено от моят Lenovo K920 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: 318TDS (M41D17) Надути маркучи на охладителна система

Мнение от ceco_kd » 08 Фев 2018, 12:30

Моята е м40 318 и системата ми е на същото налягане. Та на въпроса за твърдостта стискайки ги с 2-3 пръста се свиват съвсем малко. Отвориш ли леко капачката и се вижда как маркуча се свива и тогава вече става на мекица. Та въпреки, че вече си се успокоил и аз да пиша, защото съм със същото налягане и нямам никакви проблеми с тази твърдост, защото си е нормална. Но все повече се убеждавам, че наистина е по-добре човек сам да си прави каквото има по колата. Не че ще забогатееш с 50-100 или 500 лв за труд през годините, ама определено такива майстори могат да ти направят поддръжката на колата златна или да те откажат от нея и да я подкараш към сметището или да я продадеш за без пари на някой колкото да се оттървеш. Просто такива хора не мога да си ги представя да почнат да ти правят колата и след ремонта да го накарам да смачка мекицата с ръка да видя как ще му се получи :lol: , но едва ли ще върне парата де :nono:
Карам бавно! Стигам Бързо!

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook