Ремонт на м42б18

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Ремонт на м42б18

Мнение от bong_666 » 20 Яну 2018, 11:03

Здравейте колеги, след малко повечко раздаване на гас в снега, мотора реши че ще изчука...вчера беше отворен и се оказа, че на 2ри и 3ти цилиндър циментацията на биелните лагери беше тръгнала да се разпада, а 4ти направо беше превъртял в биелата. Коляновия вал видимо не е задрал, изпратен е на шлайф и днес очаквам отговор, поръчах за другата седмица 4 бутала и биели и ще го правя. Интересното е, че основните лагери не бяха мръднали.
Та сега съм изпаднал в една дилема....от какво може да се е появил проблема, при мен този двигател е от около 6 месеца, два пъти досега съм сменял масло с кастрол 10-40, но не съм чул и усетил никакви признаци досега, освен един лек резонанс между 3-4к оборота, за който мислех че е от веригата, оказа се долния водач, че е счупен.
Цилиндрите са наред, валовете на главата и те, ангренажа и той, само тези пусти лагери....и много ме съмнява маслената помпа да е тръгнала и да са останали без смазка...двигателя от вътре беше черен, изглежда собственика преди мен не го е гледал много, маслото за около 4-5к ...черно катран и много миришеше на бензин.
Тъй като ремонта няма да излезе 50-100лв и двигател не се отваря всеки ден, моля колеги, който се е сблъсквал с подобен проблем да даде съвет на какво да обърна внимание, или ако пропускам нещо да каже.
Решил съм да сменя основни лагери, биелни, сегменти, шлайф на вала и глава....и засега е това, веригата видимо е наред, бананите са здрави, обтегача и той, но него ще го сменя и за друго не се сещам, мисля все пак и маслената помпа да сменя, защото не съм сигурен в моята и една ревизия на главата (гумички, пасване на клапани и лек шлайф)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от shlosera » 20 Яну 2018, 11:24

За ремонта не мога много да ти дам насоки. Относно маслото, ако колата де кара само на бензин е нормално след 4-5к км да е черно. При мен до тук 4 коли на бензин само го правят същото (2 от тях едното опел извади компресия 0,5 под заводска другото м50б20 с компресия 12,5 на всички цилиндри). Поне при м50 основните лагери са доста по-издръжливи от биелните.

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от bong_666 » 20 Яну 2018, 11:37

Само на бензин се кара...по принцип съм “за” газта, но не и на моя кола. Или ще е бензин, или дизел !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от michev » 20 Яну 2018, 12:32

БМВ моторите си патят от биелни лагери. Ти не знаеш в какво състояние са били когато си купил колата, може би са били в края на живота си, така че просто им е дошло времето. Основните винаги карат повече - първи са по реда на мазане, а работят 5-те заедно! Помпата можеш да я разглобиш и замериш, има данни в нета, за да си сигурен какво правиш. И точно сега е момента, докато мотора е разпилян, че иначе нейният демонтаж на място не че е невъзможен, но си е доста голяма заигравка. Много важен момент е и състоянието на гарнитурата на картера! В предният ляв край на картера има едно така да кажем прозорче, през него помпата засмуква маслото от смукателя, който за разлика от други мотори, е фиксиран в картера. Гарнитурата около това прозорче съм чувал, че се скапва и пада налягането на маслото. По тази причина, в късните М43 и М44 моторите гарнитурата вместо клингирит е подменена с профилна гумена. След като ще сменяш биели задължително провери с вътромер състоянието им! Втулките на буталните болтове също, хлабината в тях се мери в хилядни!, не в стотни! Прогонването по маса също е задължително. Успех! ПП - аз бих ревизирал и главата докато мотора е на парчета.
only rear wheel drive

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 25.02.2011
Пол: Мъж
Кара: К'от му падне

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от Karamilev » 21 Яну 2018, 16:02

Сложи биелни лагери от ТДС. А това че мирише силно маслото на бензин не е добре,може да е разредено доста и затова да са притракали лагерите

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от bong_666 » 22 Яну 2018, 10:46

Колеги здравейте, в процес на работа открих нещо, което би могло да е довело до пролема, а именно пръскалките на маслото. От 4 налични, само една е работеща, останалите 3 бяха спекли, точно послените 3, където и се е появил проблема с лагерите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от ildivvy » 22 Яну 2018, 11:20

"Пръскалките" не са ли само за охлаждане на буталата? Аз не мисла,че проблема е възникнал от там!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от bong_666 » 22 Яну 2018, 11:34

Да ми е честито, оказа се че и коляновия вал има вътрешни пропуквания по маслените пътища.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от (bubsa) » 22 Яну 2018, 19:18

Сега ти е момента да си направиш 2.1ис ;) Има доста писано из форума и ще си доволен :yes:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от bong_666 » 22 Яну 2018, 21:59

Под какво заглавие да търся темата ?
Ако е удобно колега пусни ми линк, ще съм много благодарен :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от shlosera » 22 Яну 2018, 22:26

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 2&t=55026..

Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 27.09.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: 535d F10
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от bong_666 » 23 Яну 2018, 18:24

Здравейте отново колеги, имам резултат от днес.
Вчера поръчах и коляновия вал защото моя освен че има пропуквания се оказа и че е бил шлайфан един път, а поради износване не подлежи на ремонт. Другия вал е от същия двиател, от който купих бутала и биели и получавам отговор от шлайфиста за него. При замерването му се оказва че вала е стандартен, тоест няма правен шлайф и няма и нужда от такъв, което беше доста добра новина за мен.
Следователно съм поръчал стандартни лагери, както основни така и биелни. Ризите на блока немога да кажа, че нямат никакво износване но мисля, че едни сегменти с размери 84,065MM(00), спрямо стандартните 83,985MM(0), биха свършили чудесна работа. Все пак утре ще замеря ризите и ще видя какво ще покаже уреда.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от ildivvy » 23 Яну 2018, 20:39

Чисто информативно,на колко километра се предполага,че е този двигател?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от M10 » 24 Яну 2018, 9:46

Износването на цилиндъра винаги е на конус и елипса, голямо в най-горната част и около нулево в долната. Освен меренето на цилиндрите, слагай по един сегмент и мери ключ, да не стане така че утре да имаш строшени сегменти и бутала ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 25.02.2011
Пол: Мъж
Кара: К'от му падне

Re: Ремонт на м42б18

Мнение от Karamilev » 24 Яну 2018, 17:58

Това което си го намислил с ремонтните сегменти няма да стане без обработка на цилиндъра,все пак са 8 стотни в + А ако не пипаш ризата трябва да направиш ключа на сегментите в най-тесния участък а това е долу и след това като ги преместиш на върха на цилиндъра ще са станали все едно са стандартни

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook