Ремонт на м42б18
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- bong_666
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 113
- Регистриран на: 27.09.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 535d F10
- Мечтае да кара: E39 M5
Ремонт на м42б18
Здравейте колеги, след малко повечко раздаване на гас в снега, мотора реши че ще изчука...вчера беше отворен и се оказа, че на 2ри и 3ти цилиндър циментацията на биелните лагери беше тръгнала да се разпада, а 4ти направо беше превъртял в биелата. Коляновия вал видимо не е задрал, изпратен е на шлайф и днес очаквам отговор, поръчах за другата седмица 4 бутала и биели и ще го правя. Интересното е, че основните лагери не бяха мръднали.
Та сега съм изпаднал в една дилема....от какво може да се е появил проблема, при мен този двигател е от около 6 месеца, два пъти досега съм сменял масло с кастрол 10-40, но не съм чул и усетил никакви признаци досега, освен един лек резонанс между 3-4к оборота, за който мислех че е от веригата, оказа се долния водач, че е счупен.
Цилиндрите са наред, валовете на главата и те, ангренажа и той, само тези пусти лагери....и много ме съмнява маслената помпа да е тръгнала и да са останали без смазка...двигателя от вътре беше черен, изглежда собственика преди мен не го е гледал много, маслото за около 4-5к ...черно катран и много миришеше на бензин.
Тъй като ремонта няма да излезе 50-100лв и двигател не се отваря всеки ден, моля колеги, който се е сблъсквал с подобен проблем да даде съвет на какво да обърна внимание, или ако пропускам нещо да каже.
Решил съм да сменя основни лагери, биелни, сегменти, шлайф на вала и глава....и засега е това, веригата видимо е наред, бананите са здрави, обтегача и той, но него ще го сменя и за друго не се сещам, мисля все пак и маслената помпа да сменя, защото не съм сигурен в моята и една ревизия на главата (гумички, пасване на клапани и лек шлайф)
Та сега съм изпаднал в една дилема....от какво може да се е появил проблема, при мен този двигател е от около 6 месеца, два пъти досега съм сменял масло с кастрол 10-40, но не съм чул и усетил никакви признаци досега, освен един лек резонанс между 3-4к оборота, за който мислех че е от веригата, оказа се долния водач, че е счупен.
Цилиндрите са наред, валовете на главата и те, ангренажа и той, само тези пусти лагери....и много ме съмнява маслената помпа да е тръгнала и да са останали без смазка...двигателя от вътре беше черен, изглежда собственика преди мен не го е гледал много, маслото за около 4-5к ...черно катран и много миришеше на бензин.
Тъй като ремонта няма да излезе 50-100лв и двигател не се отваря всеки ден, моля колеги, който се е сблъсквал с подобен проблем да даде съвет на какво да обърна внимание, или ако пропускам нещо да каже.
Решил съм да сменя основни лагери, биелни, сегменти, шлайф на вала и глава....и засега е това, веригата видимо е наред, бананите са здрави, обтегача и той, но него ще го сменя и за друго не се сещам, мисля все пак и маслената помпа да сменя, защото не съм сигурен в моята и една ревизия на главата (гумички, пасване на клапани и лек шлайф)
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Ремонт на м42б18
За ремонта не мога много да ти дам насоки. Относно маслото, ако колата де кара само на бензин е нормално след 4-5к км да е черно. При мен до тук 4 коли на бензин само го правят същото (2 от тях едното опел извади компресия 0,5 под заводска другото м50б20 с компресия 12,5 на всички цилиндри). Поне при м50 основните лагери са доста по-издръжливи от биелните.
Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk
- bong_666
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 113
- Регистриран на: 27.09.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 535d F10
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Ремонт на м42б18
Само на бензин се кара...по принцип съм “за” газта, но не и на моя кола. Или ще е бензин, или дизел !
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Ремонт на м42б18
БМВ моторите си патят от биелни лагери. Ти не знаеш в какво състояние са били когато си купил колата, може би са били в края на живота си, така че просто им е дошло времето. Основните винаги карат повече - първи са по реда на мазане, а работят 5-те заедно! Помпата можеш да я разглобиш и замериш, има данни в нета, за да си сигурен какво правиш. И точно сега е момента, докато мотора е разпилян, че иначе нейният демонтаж на място не че е невъзможен, но си е доста голяма заигравка. Много важен момент е и състоянието на гарнитурата на картера! В предният ляв край на картера има едно така да кажем прозорче, през него помпата засмуква маслото от смукателя, който за разлика от други мотори, е фиксиран в картера. Гарнитурата около това прозорче съм чувал, че се скапва и пада налягането на маслото. По тази причина, в късните М43 и М44 моторите гарнитурата вместо клингирит е подменена с профилна гумена. След като ще сменяш биели задължително провери с вътромер състоянието им! Втулките на буталните болтове също, хлабината в тях се мери в хилядни!, не в стотни! Прогонването по маса също е задължително. Успех! ПП - аз бих ревизирал и главата докато мотора е на парчета.
only rear wheel drive
Re: Ремонт на м42б18
Сложи биелни лагери от ТДС. А това че мирише силно маслото на бензин не е добре,може да е разредено доста и затова да са притракали лагерите
- bong_666
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 113
- Регистриран на: 27.09.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 535d F10
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Ремонт на м42б18
Колеги здравейте, в процес на работа открих нещо, което би могло да е довело до пролема, а именно пръскалките на маслото. От 4 налични, само една е работеща, останалите 3 бяха спекли, точно послените 3, където и се е появил проблема с лагерите.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Ремонт на м42б18
"Пръскалките" не са ли само за охлаждане на буталата? Аз не мисла,че проблема е възникнал от там!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- bong_666
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 113
- Регистриран на: 27.09.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 535d F10
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Ремонт на м42б18
Да ми е честито, оказа се че и коляновия вал има вътрешни пропуквания по маслените пътища.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Ремонт на м42б18
Сега ти е момента да си направиш 2.1ис Има доста писано из форума и ще си доволен
- bong_666
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 113
- Регистриран на: 27.09.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 535d F10
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Ремонт на м42б18
Под какво заглавие да търся темата ?
Ако е удобно колега пусни ми линк, ще съм много благодарен
Ако е удобно колега пусни ми линк, ще съм много благодарен
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Ремонт на м42б18
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 2&t=55026..
Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят G3311 с помощта на Tapatalk
- bong_666
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 113
- Регистриран на: 27.09.2010
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: 535d F10
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Ремонт на м42б18
Здравейте отново колеги, имам резултат от днес.
Вчера поръчах и коляновия вал защото моя освен че има пропуквания се оказа и че е бил шлайфан един път, а поради износване не подлежи на ремонт. Другия вал е от същия двиател, от който купих бутала и биели и получавам отговор от шлайфиста за него. При замерването му се оказва че вала е стандартен, тоест няма правен шлайф и няма и нужда от такъв, което беше доста добра новина за мен.
Следователно съм поръчал стандартни лагери, както основни така и биелни. Ризите на блока немога да кажа, че нямат никакво износване но мисля, че едни сегменти с размери 84,065MM(00), спрямо стандартните 83,985MM(0), биха свършили чудесна работа. Все пак утре ще замеря ризите и ще видя какво ще покаже уреда.
Вчера поръчах и коляновия вал защото моя освен че има пропуквания се оказа и че е бил шлайфан един път, а поради износване не подлежи на ремонт. Другия вал е от същия двиател, от който купих бутала и биели и получавам отговор от шлайфиста за него. При замерването му се оказва че вала е стандартен, тоест няма правен шлайф и няма и нужда от такъв, което беше доста добра новина за мен.
Следователно съм поръчал стандартни лагери, както основни така и биелни. Ризите на блока немога да кажа, че нямат никакво износване но мисля, че едни сегменти с размери 84,065MM(00), спрямо стандартните 83,985MM(0), биха свършили чудесна работа. Все пак утре ще замеря ризите и ще видя какво ще покаже уреда.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Ремонт на м42б18
Чисто информативно,на колко километра се предполага,че е този двигател?
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Ремонт на м42б18
Износването на цилиндъра винаги е на конус и елипса, голямо в най-горната част и около нулево в долната. Освен меренето на цилиндрите, слагай по един сегмент и мери ключ, да не стане така че утре да имаш строшени сегменти и бутала
Re: Ремонт на м42б18
Това което си го намислил с ремонтните сегменти няма да стане без обработка на цилиндъра,все пак са 8 стотни в + А ако не пипаш ризата трябва да направиш ключа на сегментите в най-тесния участък а това е долу и след това като ги преместиш на върха на цилиндъра ще са станали все едно са стандартни
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани