Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is M44
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- zi911
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 22.02.2014
- Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
- Мечтае да кара: Парапланер
Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is M44
Здравейте колеги. Искам да ви попитам за мнение за проблема със сриването на обороти когато се пусне електрически консуматор като най-вече реотана на задното стъкло или фарове за мъгла или духалката на парното и тн. Боря се с този проблем вече 4 години макар, че в продължение на почти 1 година беше изчезнал напълно, но онзи ден след чистене на грешки на диагностика уви пак започна.
Проблема е следния. Когато карам и изключа от скорост примерно от 2000 оборота и оборотите се сриват под 500 и започват да се клатят в диапазон 400 до 600. Очевидно стъпковия се бори да ги стабилизира. На място този проблем го няма или сриването е до 600 но без клатене след това и заспиват, но в движение е трагедия. Няма никакви придърпвания или самофорсиравания и тн. Двг работи много плавно и мощно. Разхода е нормален. Колата има и ГИ и го прави тоя проблем абсолютно еднакво и на двете горива.
До сега:
Нова сонда Bosch по ОЕМ номер (дава идеални живи данни)
Нов въздушен филтър
Нов акумулатор Exide Premium 77Ah
Нов клапан картерни газове + нов маркуч (тестван е за реакция на вакум и показва идеални стойности)
Нови свещи NGK по ОЕМ номер (BKR6EK)
Нов термостат по ОЕМ
Сменен датчик разпределителен вал с оригинален (не дава грешки)
Сменен стъпков мотор + гарнитура с оригинален (почистен)
Сменен датчик дросел клапа с оригинален (настроен с диагностика за % на отворено положение)
Сменен дебитомер с оргинален Bosch (дава идеални живи данни)
Чистени бензинови дюзи
На диагностика не излизат никакви грешки и всичко работи в нормите като:
Температурен датчик антифриз.
Температурен датчик входящ въздух.
Няма течове на антифриз или масло от никъде.
Алтернатора зарежда над 14V в движение с консуматори. Четките са дълги а релето е оргиналното. Предполагам щом зарежда значи е здраво. Алтератора е слаган самостоятелно на стенд и показа идеални стойности.
Бобина и кабели не дават грешки на диагностика. Двг не прекъсва в целия диапазон на оборотомера. Няма забиване на муцуна.
Тестван е вакума в колектора и е в нормите. Няма наличие на теч на вакум. За тест съм карал с тапа на клапан картерни газове, тапа на вакумна линия на клапана за бензинови изпарения и тапа на сервото на спирачките - никаква промяна. Вакумната линия на регулатора на бензиновата рейка е суха и не мерише на бензин.
DISA клапата в колектора е сваляна и е тествана и държи вакум. Работи - отваря и затваря и са сменени маркучите й и опръстена.
Когато пусна климатика стъпковия и компа реагират и вдигат оборотите с 50-100 както трябва и тогава клатенето с консуматори е между 900 и 600 аналогично на 600 - 400 от без климатик. От това разбирам, че стъпковия и ECU реагират на натоварването и компенсират. От тук мисля, че е ще е безсмислено да търся лоша маса на стъпковия или нещо подобно. Възможно ли е да се набеди датчик колянов вал понеже само него не съм сменял, но нямам подскачане на стрелката на оборотите. Първия път на студено винаги пали като задавена разтрисайки и се съмнявам за изпускаща дюза на угасен двг, но второто палене ВИНАГИ става с четвърт оборот от раз.
Не мога да си обясня защо когато се пусне тоя реотан на задното стъкло или фарове за мъгла и се почва тоя филм. Свещите ли остават без ток или някой сензор полудява. Какво е вашето мнение и какво да пробвам още? Решил съм да свалям целия всмукателен колектор до главата и да сменя гарнитурата към главата, опръстените на инжектори в колектора, двете гарнитури между двете части на колектора, тръбичките на вакума към инжекторите, но всичкото пак с идеята за вакумен теч. Ако е вакумен теч то би трябвало да ги срива и без консуматори !?!? Ако е бензинов инжектор, то на газ не би трябвало да ги срива, но реално и на газ е същото (съответно нормално с малко по-голяма амплитуда от 50 оборота) !
Нещо не ми се връзва логически от сриване при ел. консуматори да търся вакумен теч. Има ли смисъл да разглабям целия колектор както съм решил? Чудя се вече ако е ток дали да не търся някоя лоша маса по двг, ECU или маса на някой датчик или кабел към ECU, но ако ДА, каква е логиката в другото време без консуматори да заспиват на 800 и да са бетон ?!?!? Ако трябва да търся лоша маса каква точно да търся и къде ?!?!?!?
Моля помогнете с някакви идеи или размишления, че полудях вече
Проблема е следния. Когато карам и изключа от скорост примерно от 2000 оборота и оборотите се сриват под 500 и започват да се клатят в диапазон 400 до 600. Очевидно стъпковия се бори да ги стабилизира. На място този проблем го няма или сриването е до 600 но без клатене след това и заспиват, но в движение е трагедия. Няма никакви придърпвания или самофорсиравания и тн. Двг работи много плавно и мощно. Разхода е нормален. Колата има и ГИ и го прави тоя проблем абсолютно еднакво и на двете горива.
До сега:
Нова сонда Bosch по ОЕМ номер (дава идеални живи данни)
Нов въздушен филтър
Нов акумулатор Exide Premium 77Ah
Нов клапан картерни газове + нов маркуч (тестван е за реакция на вакум и показва идеални стойности)
Нови свещи NGK по ОЕМ номер (BKR6EK)
Нов термостат по ОЕМ
Сменен датчик разпределителен вал с оригинален (не дава грешки)
Сменен стъпков мотор + гарнитура с оригинален (почистен)
Сменен датчик дросел клапа с оригинален (настроен с диагностика за % на отворено положение)
Сменен дебитомер с оргинален Bosch (дава идеални живи данни)
Чистени бензинови дюзи
На диагностика не излизат никакви грешки и всичко работи в нормите като:
Температурен датчик антифриз.
Температурен датчик входящ въздух.
Няма течове на антифриз или масло от никъде.
Алтернатора зарежда над 14V в движение с консуматори. Четките са дълги а релето е оргиналното. Предполагам щом зарежда значи е здраво. Алтератора е слаган самостоятелно на стенд и показа идеални стойности.
Бобина и кабели не дават грешки на диагностика. Двг не прекъсва в целия диапазон на оборотомера. Няма забиване на муцуна.
Тестван е вакума в колектора и е в нормите. Няма наличие на теч на вакум. За тест съм карал с тапа на клапан картерни газове, тапа на вакумна линия на клапана за бензинови изпарения и тапа на сервото на спирачките - никаква промяна. Вакумната линия на регулатора на бензиновата рейка е суха и не мерише на бензин.
DISA клапата в колектора е сваляна и е тествана и държи вакум. Работи - отваря и затваря и са сменени маркучите й и опръстена.
Когато пусна климатика стъпковия и компа реагират и вдигат оборотите с 50-100 както трябва и тогава клатенето с консуматори е между 900 и 600 аналогично на 600 - 400 от без климатик. От това разбирам, че стъпковия и ECU реагират на натоварването и компенсират. От тук мисля, че е ще е безсмислено да търся лоша маса на стъпковия или нещо подобно. Възможно ли е да се набеди датчик колянов вал понеже само него не съм сменял, но нямам подскачане на стрелката на оборотите. Първия път на студено винаги пали като задавена разтрисайки и се съмнявам за изпускаща дюза на угасен двг, но второто палене ВИНАГИ става с четвърт оборот от раз.
Не мога да си обясня защо когато се пусне тоя реотан на задното стъкло или фарове за мъгла и се почва тоя филм. Свещите ли остават без ток или някой сензор полудява. Какво е вашето мнение и какво да пробвам още? Решил съм да свалям целия всмукателен колектор до главата и да сменя гарнитурата към главата, опръстените на инжектори в колектора, двете гарнитури между двете части на колектора, тръбичките на вакума към инжекторите, но всичкото пак с идеята за вакумен теч. Ако е вакумен теч то би трябвало да ги срива и без консуматори !?!? Ако е бензинов инжектор, то на газ не би трябвало да ги срива, но реално и на газ е същото (съответно нормално с малко по-голяма амплитуда от 50 оборота) !
Нещо не ми се връзва логически от сриване при ел. консуматори да търся вакумен теч. Има ли смисъл да разглабям целия колектор както съм решил? Чудя се вече ако е ток дали да не търся някоя лоша маса по двг, ECU или маса на някой датчик или кабел към ECU, но ако ДА, каква е логиката в другото време без консуматори да заспиват на 800 и да са бетон ?!?!? Ако трябва да търся лоша маса каква точно да търся и къде ?!?!?!?
Моля помогнете с някакви идеи или размишления, че полудях вече
Последна промяна zi911 на 17 Фев 2018, 12:01, променена общо 2 пъти
Кръвна група A 100 =]
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is
Колега, пробвай без алтернатор.
Re: Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is
Колега как без алтернатор? Без ремък или изключен от плюса? Аз имам почти същия проблем и съм заподозрял алтернатора, защото по пътяна логиката при пускане на консумация алтернатора се натоварва и от там към вала.zvetiko написа:Колега, пробвай без алтернатор.
Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk
- zi911
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 22.02.2014
- Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
- Мечтае да кара: Парапланер
Re: Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is
Е предполагам, че колегата има предвид да откача плюса защото без ремък колата доста бързо ще прегрее без водна помпа.
Ако откача плюса до колко време ще издържи акумулатора? Да не се стопи за 500 метра?
Как точно да пробвам без алтернатор?
Ако откача плюса до колко време ще издържи акумулатора? Да не се стопи за 500 метра?
Как точно да пробвам без алтернатор?
Кръвна група A 100 =]
- rowz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 27.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318is
- Мечтае да кара: 1m coupe
Re: Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is
без алтернатор можеш да изкараш няколко километра
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 466
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is
zi911 написа:Ако откача плюса до колко време ще издържи акумулатора? Да не се стопи за 500 метра?
Нищо няма да му стане на акумулатора, аз съм карал над 60 км без алтернатор, при това на фарове (нощно време беше).
Иначе и при мен го има това клатене на оборотите при включен климатик или подгрев на задния прозорец, но така и не успях да открия причината. Смених маркуча и клапана на картерните газове и сякаш стана по-стабилна работата на празен ход, но пак има леко клатене.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- zi911
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 22.02.2014
- Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
- Мечтае да кара: Парапланер
Re: Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is
Ъпдейт по проблема:
Измерих волтажа на празен ход и зарежда 13.98 V както със всички възможни включени консуматори така и без тях. Тоест няма разлика при зареждането със и без консуматори.
Разликата е само че когато е включен консуматор и подам малко газ и я пусна оборотите се сриват под 500 , а без консуматори заспиват бетон на 800. Каква е логиката ? Към коя част на колата да се отправя с този резултат ?
Измерих волтажа на празен ход и зарежда 13.98 V както със всички възможни включени консуматори така и без тях. Тоест няма разлика при зареждането със и без консуматори.
Разликата е само че когато е включен консуматор и подам малко газ и я пусна оборотите се сриват под 500 , а без консуматори заспиват бетон на 800. Каква е логиката ? Към коя част на колата да се отправя с този резултат ?
Кръвна група A 100 =]
Re: Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is
zi911 написа:Ъпдейт по проблема:
Измерих волтажа на празен ход и зарежда 13.98 V както със всички възможни включени консуматори така и без тях. Тоест няма разлика при зареждането със и без консуматори.
Разликата е само че когато е включен консуматор и подам малко газ и я пусна оборотите се сриват под 500 , а без консуматори заспиват бетон на 800. Каква е логиката ? Към коя част на колата да се отправя с този резултат ?
Тъй като не получих еднозначен отговор как да тествам без алтернатор реших просто да го замеря. Но освен DC-то замерих и АC ripple както и voltage drop на + и -. Всичко беше в нормите така, че изключих алтернатор като възможен проблем. Подозирам паразитен въздух въпреки, че на смок тест нищо не излезе последния път. В интерес на истината намерих едно място от където смуче, супер малко и се вижда само като пръскам в/у него карбураторен спрей и следя тримовете, без да гледам тимовете "на ухо" нищо не се чува. Тия дни ще сменя частта и ще видя.
- zi911
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 22.02.2014
- Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
- Мечтае да кара: Парапланер
Re: Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is
За коя част се съмняваш и ще сменяш колега?
Това със теста с пушек не знам колко може да му се вярва защото не може да се постигне налягане обратно равносилно на вакума на който са подложени гарнитурите и уплътненията. Все някой клапан няма да е идеално затворен или най лошо може да излезе през сегмент пушека особенно на студено.
За някакъв огромен теч на въздух, да става сигурно да покаже, но това става и без машина за пушек обаче ако е някъде много финно място което се отваря само при вакуум, а не при надуване едва ли тази машина ще помогне. При надуване това финно място с теч може да се самозапушва докато при вакуума да си се отпушва без проблем.
А това че пушека винаги може да мине през някой недозатворен клапан или сегмент не може според мен да служи за финна диагностика за теч на въздух при вакумен колектор та дори и при турбо пълнене.
Това със теста с пушек не знам колко може да му се вярва защото не може да се постигне налягане обратно равносилно на вакума на който са подложени гарнитурите и уплътненията. Все някой клапан няма да е идеално затворен или най лошо може да излезе през сегмент пушека особенно на студено.
За някакъв огромен теч на въздух, да става сигурно да покаже, но това става и без машина за пушек обаче ако е някъде много финно място което се отваря само при вакуум, а не при надуване едва ли тази машина ще помогне. При надуване това финно място с теч може да се самозапушва докато при вакуума да си се отпушва без проблем.
А това че пушека винаги може да мине през някой недозатворен клапан или сегмент не може според мен да служи за финна диагностика за теч на въздух при вакумен колектор та дори и при турбо пълнене.
Кръвна група A 100 =]
Re: Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is
За търсене на пробит вакуум на запад се ползва главно пушек от специални машини. Това е най-добрия метод защото може да намериш дупка на места където не си и предполагал(ганитури, скрити маркучи). Аз например така открих, че тапите в задната част на колектора които не се виждат са сцепени.
Другия вариант с пърскане на в/у маркучите може да проработи само ако подозираш даден елемент, но никога няма да успееш да немериш проблем на по-скрити места особенно ако го правиш както повечето квартални майстори "на слух". Тука във форума също е много популярен израза "Пърскай със карбураторен спрей и ако изреве мотора там е проблема". Ако имаш малка дупка ще изреве ама друг път Па ако имаш дупка да влезе мишка през нея то няма нужда да пръскаш тя ще се види.
Колкото до моя проблем, аз смених конкретната част и вече 3ти ден тествам и няма и помен от пропадане на оборотите и съм супер доволен, но аз съм с друг мотор м54 и имам доста повече маркучи и клапани.
Моя съвет е много добре да си провериш вакумите преди да тръгнеш да сменяш здрави части.
Другия вариант с пърскане на в/у маркучите може да проработи само ако подозираш даден елемент, но никога няма да успееш да немериш проблем на по-скрити места особенно ако го правиш както повечето квартални майстори "на слух". Тука във форума също е много популярен израза "Пърскай със карбураторен спрей и ако изреве мотора там е проблема". Ако имаш малка дупка ще изреве ама друг път Па ако имаш дупка да влезе мишка през нея то няма нужда да пръскаш тя ще се види.
Колкото до моя проблем, аз смених конкретната част и вече 3ти ден тествам и няма и помен от пропадане на оборотите и съм супер доволен, но аз съм с друг мотор м54 и имам доста повече маркучи и клапани.
Моя съвет е много добре да си провериш вакумите преди да тръгнеш да сменяш здрави части.
- zi911
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 22.02.2014
- Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
- Мечтае да кара: Парапланер
Re: Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is
Колега коя е тази част която си сменил и се е оправило?
Ами да аз съм купил всички гарнитури за двете части на колектора и другите неща около него и съм решил да свалям всичко по вакума и да го ревизирам.
Ами да аз съм купил всички гарнитури за двете части на колектора и другите неща около него и съм решил да свалям всичко по вакума и да го ревизирам.
Кръвна група A 100 =]
Re: Срива/Клати обороти при пускане на ел. консуматор 318is
На лс
ПС. Колеги при мен проблема беше типичен за м54 няма общо с темата
ПС. Колеги при мен проблема беше типичен за м54 няма общо с темата
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани