Мнение за 323i

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 2.02.2011
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36 и Мерцедес S КЛАСА
Мечтае да кара: РЕТРО автомобил

Мнение за 323i

Мнение от Ta4kata » 10 Дек 2017, 21:43

Колеги, малко мнение за 2,3 двигатела 170кс ! Падна ми БМВ Е36 323i На 123хим реални с пълна сервизна от приятел но този мотор ме притеснява много защото нищо не съм чувал знам за 2,0 за 2,5. 2,8. 3,0 но за 2,3 нищо . Заслужава ли си този мотор! Благодара

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 466
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: Мнение за 323i

Мнение от streetz » 10 Дек 2017, 21:55

Двигателят е M52B25. Нататък ще се справиш и сам ;)
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 2.02.2011
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36 и Мерцедес S КЛАСА
Мечтае да кара: РЕТРО автомобил

Re: Мнение за 323i

Мнение от Ta4kata » 10 Дек 2017, 22:06

Благодаря колега, помогна ми много :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: Мнение за 323i

Мнение от stormrider » 10 Дек 2017, 23:40

Най хубавия мотор. Гори колкото 320 и върви почти колкото 328.
С много любов към децата!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Мнение за 323i

Мнение от u`F`o » 11 Дек 2017, 2:49

Доста е подценен 323i, но с всмукателен колектор от М50 и ремап ще върви колкото 28-цата :) Хубав мотор е, стига да е здрав. Изчети всичко за М52 и ще видиш къде са му слабите страни.

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Мнение за 323i

Мнение от vladi_a_i » 11 Дек 2017, 9:32

Ако не се лъжа след 98г. са с ризи блока :winky:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Мнение за 323i

Мнение от turbonetic » 11 Дек 2017, 19:58

vladi_a_i написа:Ако не се лъжа след 98г. са с ризи блока :winky:


Аз също съм чел ,че вече двойния ванос е с ризи на блока..В крайна сметка добре ли е с тези ризи или не ? :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Мнение за 323i

Мнение от M10 » 11 Дек 2017, 21:23

На този с единичния ванос, разликата не беше ли само в хода на коляновия вал и височината на буталата, всичко друго идентично с м52б28?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Мнение за 323i

Мнение от mafiata_ » 13 Дек 2017, 16:26

M10 написа:На този с единичния ванос, разликата не беше ли само в хода на коляновия вал и височината на буталата, всичко друго идентично с м52б28?

:yes: точно така

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Мнение за 323i

Мнение от vladi_a_i » 13 Дек 2017, 17:54

turbonetic написа:
vladi_a_i написа:Ако не се лъжа след 98г. са с ризи блока :winky:


Аз също съм чел ,че вече двойния ванос е с ризи на блока..В крайна сметка добре ли е с тези ризи или не ? :mhihi:

Става много здрав ;)
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Мнение за 323i

Мнение от kagebista » 14 Дек 2017, 8:51

Стоманените ризи ги набиват след март 98ма година последните партиди на м52 мотора.
Има няколко достоверни факта за разпознаването на блока - дали е с никасил или е със стоманени ризи.
- позицията на датчика на коляновия вал е под стартера, а не отпред под вануса. И е с новата инсталация с букса закопчаваща не в датчика.
- някаква допълнителна завита планка с болт, където при никасилов блок липсва. Тук някой може да допълни инфото и да сложи снимка.
- номер на блока завършващ на 219, което важи както за 328, така и за 323:
IMG_20171214_120901[1].jpg

Моята е по вин март 99та, а на блока имам и печат 9/8ма, но другия кръгъл печат/показващ седмицата предполагам/ не мога да го видя.
https://www.youtube.com/watch?v=bkHLgCjKUY8
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Мнение за 323i

Мнение от turbonetic » 14 Дек 2017, 17:29

Моя двигател е 98г двоен ванос става ли за стъргане тоя мотор? Намислил съм да слагам ковани биелни основни и бутала + метална гарнитура..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Мнение за 323i

Мнение от bum_bum » 14 Дек 2017, 21:53

Моят мотор е 99-та, не помня кой месец. Датчика на вала не го помня къде беше ама нямам спомен да е на някакво завряно място. Планката с болта я имам, но мисля тя е за всички алусилови блокове.

Иначе като цяло ми е все тая дали е с ризи или не. Алусилът е достатъчно здраво покритие също.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Мнение за 323i

Мнение от kagebista » 15 Дек 2017, 11:12

bum_bum написа:Моят мотор е 99-та, не помня кой месец. Датчика на вала не го помня къде беше ама нямам спомен да е на някакво завряно място. Планката с болта я имам, но мисля тя е за всички алусилови блокове.

Иначе като цяло ми е все тая дали е с ризи или не. Алусилът е достатъчно здраво покритие също.

Датчикът е позициониран като при ТУ моторите - под щеката и е удобен за работа, стига да се поразглоби всичко от кутията до дросела. Но ако се сваля за пръв път, бая пцувни ще отнесе заради заводски бонуси по захващането му :mhihi:
Плюсът е, че е с отделен кабел и с новата инсталация като на ТУ моторите, която се продава отделно и е на поносима цена ~50 лева, ако човек има опасения в кабелите към датчиците.
До колкото разбрах има и 20кови блокове със стоманени ризи пак отговарящи на номер завършващ на 219. Значи всичко опира до последната година.
За алусилово покритие не знаех че слагат в м52 моторите, а само в m62. При М52 дават или да е никасил или стоманени ризи.
Пишат, че американските М52ки без изключение по години - са с изцяло стоманен/чугунов/ блок, докато само US z3 2800сс е с алуминиев блок със стоманени ризи с цел олекотяване.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Мнение за 323i

Мнение от bum_bum » 16 Дек 2017, 0:27

Мда, Z3 са с алуминиеви блокове в Щатите, всички останали с железни. Заради горивото им.

Алусилът според това, което сме нищили тук преди години се слага някъде от 1996-та. Въпреки, че други източници сочеха март 1998-ма. :dunno: Вероятно да има и по-късни с никасил. Но английските са алусилови повечето заради гадното гориво там. Тия лесно се познават по планката, която имат под стартера.

За датчика нямам никакъв шанс да разбера, с М50 инсталация съм. Иначе 100 пъти е разглабян ама кой да се е сетил да тества поне с един магнит. :mhihi: Иначе си имам планка като за алусилов блок.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook