Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
Здравейте колеги в заглавието не успях да опиша точно проблема сега ще опитам.
Паля колата студена и точно на средата на синия сектор почва да работи на 5 цилиндъра, прекъсва неще да се форсира бързо. След като изправи стрелката на температурата и се покара малко изведнъж няма и помен от прекъсването и всичко става отново нормално. Нямам никаква идея от какво може да е проблема, на диагностика не излиза нищо освен ламбда сонда (която аз я изключвам защото последните 30000км не работи).
Сега малко предистория.
Колата не беше карана 6-7 месеца ревизирах ванос, и разки други дреболии. Преди този период на застой нямаше никакви проблеми. Проблема дойде 100-150км след като я пуснах в движение и след ремонтите. Лулите са в добро състояние като ги стисна няма напукано. Бобини тествах с други 6 от работеща кола. Паразитен въздух също не вярвам (1во симптомите мисля не са такива, 2ро сменил съм 6те гарнитури на всмукателя и тази на дросела като правих ваноса). Гарнитура на капака на клапаните не тече и тя е нова.
Колата пали нормално. Гофрето е почти ново. Единствено ме съмнява свещите (на около 5-6000км са, но са ngk bkr6equp 4 полюсни, старите бяха 2 полюсни) но незнам защо ще дадат проблем след 100-150км (сложих ги веднага след ремонтите).
Какви са вариантите след като няма грешки възможно ли е датчик разпределителен вал или температурния? Най-странно е че след като загрее няма и спомен от прекъсване и незнам на къде дс продължавам с търсенето на проблема.
Става въпрос за м50б20 с ванос.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Паля колата студена и точно на средата на синия сектор почва да работи на 5 цилиндъра, прекъсва неще да се форсира бързо. След като изправи стрелката на температурата и се покара малко изведнъж няма и помен от прекъсването и всичко става отново нормално. Нямам никаква идея от какво може да е проблема, на диагностика не излиза нищо освен ламбда сонда (която аз я изключвам защото последните 30000км не работи).
Сега малко предистория.
Колата не беше карана 6-7 месеца ревизирах ванос, и разки други дреболии. Преди този период на застой нямаше никакви проблеми. Проблема дойде 100-150км след като я пуснах в движение и след ремонтите. Лулите са в добро състояние като ги стисна няма напукано. Бобини тествах с други 6 от работеща кола. Паразитен въздух също не вярвам (1во симптомите мисля не са такива, 2ро сменил съм 6те гарнитури на всмукателя и тази на дросела като правих ваноса). Гарнитура на капака на клапаните не тече и тя е нова.
Колата пали нормално. Гофрето е почти ново. Единствено ме съмнява свещите (на около 5-6000км са, но са ngk bkr6equp 4 полюсни, старите бяха 2 полюсни) но незнам защо ще дадат проблем след 100-150км (сложих ги веднага след ремонтите).
Какви са вариантите след като няма грешки възможно ли е датчик разпределителен вал или температурния? Най-странно е че след като загрее няма и спомен от прекъсване и незнам на къде дс продължавам с търсенето на проблема.
Става въпрос за м50б20 с ванос.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- BLUE_999
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 21.07.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 и е39
- Мечтае да кара: всичко сьс задно
- Детайли за колата: да има V12 под капака
Re: Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
Пробвай с друга диагностика все ще излезе нещо...с какво я гледа иначе
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
Гледах я и с инпа и с дис (под виртуална машина кабела съм го взимал от колегата методи80 и до сега не ми е давал никакъв проблем).
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
М50 не е от "умните" мотори - с каквото и да го закачиш - все тая, а проблемите са налице.
За температурния датчик - ако е кофти, ще се усети още със самия старт сутрин. Можеш да го изключиш от буксата за проба, докато работи лошо. Същото - за датчика на температурата на входящия въздух - този на колектора.
Ламбдата щом е неизправна, я изключи въобще от буксата.
Но ако губиш конкретен цилиндър, по метода на изключване на бобините виж кой е и върху него съсредоточи вниманието си - запалване, компресия.
За температурния датчик - ако е кофти, ще се усети още със самия старт сутрин. Можеш да го изключиш от буксата за проба, докато работи лошо. Същото - за датчика на температурата на входящия въздух - този на колектора.
Ламбдата щом е неизправна, я изключи въобще от буксата.
Но ако губиш конкретен цилиндър, по метода на изключване на бобините виж кой е и върху него съсредоточи вниманието си - запалване, компресия.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
Компресия има мотора беше позачезнала на 6ти цилиндър (около 9.5) ама правих много голяма промивка с газ за лампи и отпуснах сигментите най-вероятно) и сега си е около 11. Ще видя да сложа други свещи днес. Съмнява ме влагата навън нещо да не прави мизерии.
А ламбдата е с откачена букса откакто замина.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
А ламбдата е с откачена букса откакто замина.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
Изчакай я да почне да прекъсва, покарай я малко така, загаси я и вади свещите една по една. Може и да успееш да разбереш кой цилиндър не работи. Поне да знаеш къде да търсиш проблема. Вече ако цялостно прекъсва мотора е друго. Тогава е доста вероятно да е някой от датчиците на валовете.
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
Свещите са зацапани сложих други съшата работа. Детонационните датчици им играят доста показанията според инпа на живи данни, но грешки няма никакви освен сондата. Давайте идеи :-D Единствено забравих тпс-а седи на 0v не мърда без значение студена загряла в обороти или на празен ход. И проблема вече не изчезва като загрее колата а просто не е толкова силно изразен.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
Стояхме в гаража до 4 през нощта и изведнъж проблема изчезна, оставихме да изстине, слижихме нови свещи отново нямаше проблем. Моя приятел щастлив аз както винаги песимист и се прибрах. Зарязах колата на дъжда сутринта ставам качвам се и греда отново. Вкарах я в гаража отново с идеята да прехвърлиме бобини лули компютъра и тн от неговата. Свалям бобините и като извадих тази на 5ти цилиндър беше до горе с вода. Явно преди като нямаше много валежи пълнило по малко и я изпарява, а в големия дъжд снощи е напълнило до горе. Та сега друг въпрос от къде идва тая вода всички уплътнения са си по местата. Бях свалил декоративния капак на двигателя дали може да е било заради липсата му?
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Re: Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
Вода от дъжд там.
Много неверояно звучи. Някакъв много невероятен вариант е уплътнението на "тавата" да го нямаш, да го няма и кичето на капака и от силния дъжд през отворите на парното на капака да вкарва. Обаче аз карах 1 година без това уплътнение на тавата и вода дам не е влизала.
Отделно на Калояново миналата година от вибрациите ми се разви единия от болтовете на капака на клапаните(този дето е между свещите) и две от свещите бяха до горе с масло. Цилиндър не угасна единствено празния ход се скапа леко, никакъв помен от прекъсване.
При мен датчика на коляновия вал се ебаваше по подобен начин. Студена(разбирай първите 5-10мин) си върви идеално, щом загрее се скапва(но не се оправя). Първоначално никакви грешки, в последствие се показа датчика. Ако единия датчик замине(колянов или разпределителен) компа работи само с другия на база на изчисления. Усещането е все едно работи на по-малко цилиндри, но реално не е така.
На ИМПА като я закачиш, ако не работи единия цилиндър ще го хванеш по тая графика дето е за това колко гладко работят. Ако някой не работи няма да има показание.
Много неверояно звучи. Някакъв много невероятен вариант е уплътнението на "тавата" да го нямаш, да го няма и кичето на капака и от силния дъжд през отворите на парното на капака да вкарва. Обаче аз карах 1 година без това уплътнение на тавата и вода дам не е влизала.
Отделно на Калояново миналата година от вибрациите ми се разви единия от болтовете на капака на клапаните(този дето е между свещите) и две от свещите бяха до горе с масло. Цилиндър не угасна единствено празния ход се скапа леко, никакъв помен от прекъсване.
При мен датчика на коляновия вал се ебаваше по подобен начин. Студена(разбирай първите 5-10мин) си върви идеално, щом загрее се скапва(но не се оправя). Първоначално никакви грешки, в последствие се показа датчика. Ако единия датчик замине(колянов или разпределителен) компа работи само с другия на база на изчисления. Усещането е все едно работи на по-малко цилиндри, но реално не е така.
На ИМПА като я закачиш, ако не работи единия цилиндър ще го хванеш по тая графика дето е за това колко гладко работят. Ако някой не работи няма да има показание.
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
Коя е тази графика щото тва м50 е много бедно от към живи данни :-D Кече под капака няма уплътнението си е на място. Обаче факт откскто подсуших няма прекъсване. При мен като протече гарнитурата на капак на клапаните и напълни едната свещ с масло правеше същия номер, само че не се оправяше след загряване.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Re: Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
Аз съм с М52, но май и при 50ката я има.
Това трябва да е:
https://www.youtube.com/watch?v=7NEi_ZmkU7c
П.С. То уплътнението не опира ли в кичето там?
Друго което ми идва на ум е да пълни някоя от гредите и тя поради липса на киче да излива върху мотора.
Сложи му един картон отгоре на мотора и почвай капака с маркуча И после следи къде прави капка
Това трябва да е:
https://www.youtube.com/watch?v=7NEi_ZmkU7c
П.С. То уплътнението не опира ли в кичето там?
Друго което ми идва на ум е да пълни някоя от гредите и тя поради липса на киче да излива върху мотора.
Сложи му един картон отгоре на мотора и почвай капака с маркуча И после следи къде прави капка
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
2 м50та съм закачал с тая инпа и 2те нямат такова нещо.
Аз се чудех дали някоя от пръскалките не е протекла отдолу под капака, но пък никъде не видях теч от тях хем изпръсках 1л течност за 1-2 минути. Ама накрая решението ще е с маркуча и да видиме кво ще покаже.
А уплътнението дали опира в кечето идея нямам, 3 години е така и това е за първи път. Чудя се да не се е запушило отводняването, което е под кората на чистачките и да прелива от там, ама май ще трябва да удави моторчето на парното преди да прелее. Трябва да огледам хубаво пръскалките да не е покрай тях.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Аз се чудех дали някоя от пръскалките не е протекла отдолу под капака, но пък никъде не видях теч от тях хем изпръсках 1л течност за 1-2 минути. Ама накрая решението ще е с маркуча и да видиме кво ще покаже.
А уплътнението дали опира в кечето идея нямам, 3 години е така и това е за първи път. Чудя се да не се е запушило отводняването, което е под кората на чистачките и да прелива от там, ама май ще трябва да удави моторчето на парното преди да прелее. Трябва да огледам хубаво пръскалките да не е покрай тях.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем с м50б20 работи на 5 цилиндъра след като загрее
Същият случай на е34 с М50 преди 2 години. След обилен летен дъжд на другия ден я паля, заработва идеално и след 3 мин. почва да губи цилиндър. И така всеки следващ старт. Бобината на 6-ти цилиндър беше до горе пълна с вода. Подсуших всичко и проблеми не съм имал след това. Не можах да си обясня как се е напълнило само там и то толкова много, но факт...
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани