Няма топло под 32°. Модул климатик? HCV (IHKR загадка)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 22.02.2014
Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
Мечтае да кара: Парапланер

Няма топло под 32°. Модул климатик? HCV (IHKR загадка)

Мнение от zi911 » 09 Ное 2017, 20:51

Привет колеги. Само да Ви информирам, че това не е поредната тема питаща, защо парното не духа топло. Въпроса ми е чисто технически от към ток и се надявам някой да има нужните ел знания, защото иначе ще се ровя в празното пространство и няма да открия проблема.
И така....

С дигитален климатроник съм IHKR Module (двузонов). Парното духа топло само на 32° настройка, всичко под тях е само студ - съответно идеинтично за двете зони. Когато духат различно е ясно че са спекли клапани, но в този случай е друго. Замерих кабелите захранващи клапаните (при буксата до клапаните) на парното за да видя какво ходи до тях и се оказа, че под 32° се подават само някакви жалки импулси по 13.8V при което и двата клапана прещракват и реално не се отварят, а те се отварят само когато им се подаде цял +. Прикачвам ел схемата с надеждата да ме ориентирате дали в управлението е проблема или модула. Кабелите които меря са както се вижда на схемата ЖЪЛТ с ЛИЛАВО (GE/VI) и ЖЪЛТ с КАФЯВО(GE/BR). Другия който е от управлението (GE) си има постоянен +13.8V.

Всичко това се случва на ръчен режим не на AUTO.
Когато се подадат примерно 25° от управлението модула би трябвало да подава ток през интервали които клапаните да се стоят отворени за кратко и се затварят и така циклично. Така мисля. Та въпроса ми е, защо не ходи ток до клапаните под 32°? При 32° са напълно отворени и има топло на макс. Модула ли не праща волтажа и има нещо нагоряло в него или управлението шашка модула? Планувам да замеря същите кабели от буксата на модула с надежда за прецакан кабел но това, че импулса е еднакъв и към двата клапана (кабела) ме кара да не вярвам в този вариант. На схемата виждам, че в модула има два транзистора отговарящи за всеки клапан и това пак не обяснява, защо и на двата клапана се подава шашкав импулс. Варианта и двата транзистора да са спекли пак ме съмнява. И за да е още по трудно - няма реле в системата, поне аз не видях никъде, защото иначе симптома е 100% спекло реле. :help: :help: :help: :help: :help: :banghead: :dummy: :dunno:

Благодарско за помощта предварително :bowdown: :bowdown: :bowdown: :yes: :bchug:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна zi911 на 09 Ное 2017, 22:12, променена общо 2 пъти
Кръвна група A 100 =]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Няма топло под 32°. Модул климатик? HCV (IHKR загадка)

Мнение от awful » 09 Ное 2017, 21:16

Имам един случаи на такъв проблем но при друга марка кола, не пусна ли на макс топлина не пуска топло а хладно, пусна ли на мак духа горещо а като се зададе на мак контолера не се интересува от вътрешната температура и тогава отваря клапата на макс, пробваи според мен да смених контролния панел със друг на някои колега които всичко работи ок, така ще си спестиш време и проблеми. Ако не се бъркам сензоррите са вътре във таблото.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 22.02.2014
Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
Мечтае да кара: Парапланер

Re: Няма топло под 32°. Модул климатик? HCV (IHKR загадка)

Мнение от zi911 » 09 Ное 2017, 22:11

Ако е пускано на макс преди това то хладното под 32 идва от затопления радиатор до като не се охлади напълно и после продължава да духа студено. Значи за Auto режим е разбираемо да се влияе от вътрешната температура в купето, но в случая това става на ръчен режим и не се влияе от темп датчици. На управлението има само един термистор (темп датчик) който следи за температурата в купето само на AUTO.
Последна промяна zi911 на 10 Ное 2017, 10:46, променена общо 2 пъти
Кръвна група A 100 =]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Няма топло под 32°. Модул климатик? HCV (IHKR загадка)

Мнение от awful » 09 Ное 2017, 22:19

Добре нали като заложиш дадена температура контролния панел се стреми да е държи, ако е студено ти пуска топло и обратното а тогава от къде знае какво да пусне ами като следи температурата чрез датчика, на автоматичен режим ти контролира и вентилатора а при ръчен само топлината която се подава към купето. Вярно е че различни модели имат някакви разлики, но от това което аз знам е че така работят повечето климатроници.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 22.02.2014
Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
Мечтае да кара: Парапланер

Re: Няма топло под 32°. Модул климатик? HCV (IHKR загадка)

Мнение от zi911 » 09 Ное 2017, 22:34

Аз мисля че контрола на температурата на ръчен режим е пасивен с предварително зададени цикли за клапаните а не активен спрямо темп датчик.
Кръвна група A 100 =]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Няма топло под 32°. Модул климатик? HCV (IHKR загадка)

Мнение от awful » 09 Ное 2017, 22:43

Като използва датчика при автоматичен режим какво става ако го сложих на 25 ефект има ли?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Няма топло под 32°. Модул климатик? HCV (IHKR загадка)

Мнение от ildivvy » 10 Ное 2017, 0:05

През жълтия проводник се подава "плюса" на клапаните! През другите два проводника се подава "минуса"! Подаването на "минуса" става като се отпушат съответните транзистори (затова са нарисувани на схемата)! Отпушването става от управлението (те са на платката му)! Това,което описваш ти,много прилича на ШИМ-модулация! Т.е. клапаните да са отпушени за известно време и така да се направи желаната температура! Това обаче не ми се вярва много,защото ще доведе до бърза амортизация на клапаните (според мен)! Винаги съм мислел,че регулирането на температурата става чрез степента на отваряне на клапата,отговаряща за влизането на топъл вуздух в купето! Т.е. клапаните отварят,топла вода има в радиатора,но клапата "определя" колко въздух да мине през радиатора и да влезе в купето! Много бих се изненадал,ако се управляват с ШИМ-модулиране! Другия вариант е с този ШИМ да правят "различно" напрежението подавано на клапаните и те да се отварят частично! Тук зависи от устройството им! Това може да се разбере,като се "погледне" напрежението с осцилоскоп! Ще се разбере веднага! С обикновен уред става трудно,както си видял... ! Ако е така,значи самите клапани са виновни и работят само на пълно отваряне! Опитвам се да го обесня с по-прости думи от "електрическа гледна точка"! Някой да каже със сигурност как работи системата (чрез клапа за въздуха или с ШИМ-модулиране на напрежението към клапаните) и тогава ще е по-лесна диагностиката!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Няма топло под 32°. Модул климатик? HCV (IHKR загадка)

Мнение от k.milanov » 10 Ное 2017, 14:42

И на моята колица, като че ли спрямо миналата зима, тази трябва да набия по високи градуси. Тоест на 26 - хладко 27-8 топло - 32 - баня. Миналата година мисля, че беше с по 2-3 градуса надолу постижимо :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Няма топло под 32°. Модул климатик? HCV (IHKR загадка)

Мнение от michev » 10 Ное 2017, 16:03

k.milanov написа:И на моята колица, като че ли спрямо миналата зима, тази трябва да набия по високи градуси. Тоест на 26 - хладко 27-8 топло - 32 - баня. Миналата година мисля, че беше с по 2-3 градуса надолу постижимо :dunno:

То при теб да не се окаже позапушено радиаторче на парното, че точно така се започва.
only rear wheel drive

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 21.04.2019
Пол: Мъж

Re: Няма топло под 32°. Модул климатик? HCV (IHKR загадка)

Мнение от Yoev » 10 Дек 2019, 20:06

И при мен се случва нещо подобно но само от дясно, под 32 градуса не духа топло

Изпратено от моят ANE-LX1 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 21.04.2019
Пол: Мъж

Re: Няма топло под 32°. Модул климатик? HCV (IHKR загадка)

Мнение от Yoev » 01 Яну 2020, 18:21

Yoev написа:И при мен се случва нещо подобно но само от дясно, под 32 градуса не духа топло

Изпратено от моят ANE-LX1 с помощта на Tapatalk
Да споделя решението, че днес най_после го оправих--след ревизия на клапите се оказа че са като нови вътре, бая се чесах по главата и реших да я закача на диагностиката и да поразгледам живи данни от климатроника и какво да видя: температура на лявата половина на радиаторчето 60гр. а на дясната половина 90гр. А от десните духалки духа лед. Рекох си това дето мери тази температура нещо не е в ред. Гледам и дясната клапа си стои затворена, рекох си нормално щот си мисли че температурата на радиаторчето е 90 градуса. След малко ровене в Интернет открих че датчиците за температура на двете половини на радиаторчето на парното се намират точно зад борд компютъра (респективно часовника). Махнах борда, махнах и джоба под него заедно с конзолата дето е запалката и - верно там бяха. Свалих и двата да ги премеря и левия около 10 Ком десния почти 0. Викам си я да пробвам с пистолета за горещ въздух какво се случва и левия си променя съпротивлението от 10 към почти 0 Ком, обаче десния си стои на 0 и не мърда. От там поялник, един нов термистор 20Ком и воала два работещи датчика. Следва обратно монтиране в колата и хоп на диагностиката вече и лявата и дясната температура са почти еднакви(разлика от 1-2 градуса. Резултат- жега духа от всякъде. И сега вече при еднаква настройка на температурата от ляво и от дясно клапите отварят и затварят в синхрон. Дано да е полезно и за други с този проблем.

Изпратено от моят ANE-LX1 с помощта на Tapatalk

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook