Е36 318TDS - съвети за начинаещ любител
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- Heat
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 61
- Регистриран на: 26.10.2012
- Кара: 3.0i
- Мечтае да кара: 335i
- Детайли за колата: Кола
Е36 318TDS - съвети за начинаещ любител
Привет колеги,
приятелката ми се сдоби с BMW 318TDS 1997 година.
Колата е Е36 във вариант комби. От няколкостотин километра, мога да кажа, че съм изключително доволен най-вече от завиването и окачването. Усещането е страхотно.
Колата дойде при нас с оригиналният катализатор на БМВ, който естествено беше веднага заменен със резонаторно гърне.
Следващата стъпка, която обмислям е да премахна ЕГР-то. Доколкото намерих информация, трябва да затапя синия маркуч с винт или нещо подобно.
Ще се радвам, ако някой има инструкции как точно се прави затапването на ЕГР-то.
Другата идея, която обмислям е турбо от 325. Какво друго освен турбото е нужно, за да се получи конверсията?
Колата беше обслужена, като до момента е била карана със 15-40. Аз й сложих 10-40 за да я тествам няколко хиляди километра и после ще опитам и на пълна синтетика. Мотора отвън няма следи от течове, отдолу също е забележително сух.
Има ли други неща, които е хубаво да бъдат сменени още при покупката. Замислям се дали да сменя термостата, но в момента колата загрява нормално и държи 90 градуса дори в зверски задръствания в София.
Тавана, поради ЕГН-то е увиснал, кое според вас е по-изгодно - да го преправят или просто да си купя друг от морга и да го сложа на мястото на увисналият.
Поздрави,
Кико
приятелката ми се сдоби с BMW 318TDS 1997 година.
Колата е Е36 във вариант комби. От няколкостотин километра, мога да кажа, че съм изключително доволен най-вече от завиването и окачването. Усещането е страхотно.
Колата дойде при нас с оригиналният катализатор на БМВ, който естествено беше веднага заменен със резонаторно гърне.
Следващата стъпка, която обмислям е да премахна ЕГР-то. Доколкото намерих информация, трябва да затапя синия маркуч с винт или нещо подобно.
Ще се радвам, ако някой има инструкции как точно се прави затапването на ЕГР-то.
Другата идея, която обмислям е турбо от 325. Какво друго освен турбото е нужно, за да се получи конверсията?
Колата беше обслужена, като до момента е била карана със 15-40. Аз й сложих 10-40 за да я тествам няколко хиляди километра и после ще опитам и на пълна синтетика. Мотора отвън няма следи от течове, отдолу също е забележително сух.
Има ли други неща, които е хубаво да бъдат сменени още при покупката. Замислям се дали да сменя термостата, но в момента колата загрява нормално и държи 90 градуса дори в зверски задръствания в София.
Тавана, поради ЕГН-то е увиснал, кое според вас е по-изгодно - да го преправят или просто да си купя друг от морга и да го сложа на мястото на увисналият.
Поздрави,
Кико
- raptorxbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Е36 318TDS - съвети за начинаещ любител
Правиш следното обслужване на мотора:
Водна помпа с термостат и червен антифриз подходящ за алуминиеви мотори + промивка на охладителната система и измии радиаторите с водоструйка отвън.
Всички ролки заедно с пистовите ремъци и амортесьорчето + евентуално "люлката" и оста й, сигурно вече са започнали да се "изяждат".
Сваляш смукателен колектор, кулер и турбопътищата и ги измиваш хубаво отвътре - аз мойте ги мия с меглио и бензин и после изплаквам с вода и оставям на слънце наклонени за да излезе цялата вода от тях.
Затапваш маркуча на ЕГР-а с винт и входа на изгорелите газове с някаква по-дебела ламарина (капачка от бира не става, бързо я прогаря).
Слагаш му чип и вдигаш налягането на твоето турбо. С това от 2.5 най-много да увеличиш лага заради по-голямата топла част и под 2500 оборота да е голяма мъка.
Ако пали трудно топла или имаш още някой излишен лев сменяваш веригите.
Водна помпа с термостат и червен антифриз подходящ за алуминиеви мотори + промивка на охладителната система и измии радиаторите с водоструйка отвън.
Всички ролки заедно с пистовите ремъци и амортесьорчето + евентуално "люлката" и оста й, сигурно вече са започнали да се "изяждат".
Сваляш смукателен колектор, кулер и турбопътищата и ги измиваш хубаво отвътре - аз мойте ги мия с меглио и бензин и после изплаквам с вода и оставям на слънце наклонени за да излезе цялата вода от тях.
Затапваш маркуча на ЕГР-а с винт и входа на изгорелите газове с някаква по-дебела ламарина (капачка от бира не става, бързо я прогаря).
Слагаш му чип и вдигаш налягането на твоето турбо. С това от 2.5 най-много да увеличиш лага заради по-голямата топла част и под 2500 оборота да е голяма мъка.
Ако пали трудно топла или имаш още някой излишен лев сменяваш веригите.
- Jang1r
- младши ентусиаст
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Е36 318TDS - съвети за начинаещ любител
Като цяло колегата горе го е написал.
Ако има проблеми с топлият старт може да погледнете и стартера.Моята палеше трудно топла заради него.
Турбо от голям ТДС като цяло е филм,защото след турбото следват доста неща...без адекватен ремап върви по-зле отколкото със стоковото,бууста идва по-късно...съответно ако всичко е като хората направено трябва ъпдейт на съединителя и маховика на 228/240мм защото стоковия не държи...
Наскоро мислих над идеята за VNT турбо,но така и не остана време да се развихря със сметките,ще стане прилично пъргав ТДСа...
Ако има проблеми с топлият старт може да погледнете и стартера.Моята палеше трудно топла заради него.
Турбо от голям ТДС като цяло е филм,защото след турбото следват доста неща...без адекватен ремап върви по-зле отколкото със стоковото,бууста идва по-късно...съответно ако всичко е като хората направено трябва ъпдейт на съединителя и маховика на 228/240мм защото стоковия не държи...
Наскоро мислих над идеята за VNT турбо,но така и не остана време да се развихря със сметките,ще стане прилично пъргав ТДСа...
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани