Позасилване м52б20...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
73 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Позасилване м52б20...
Колега според мен правилното решение зависи от ефекта който искаш да постигнеш и парите който си готов да вложиш. Леките ъпгрейди изброени от тебе не са толкова пряко свързани един със друг и могат да се правят през определено време без колата да влиза в гаража за повече от 1 ден, което е приемлив вариант за ентусиасти с всекидневно използвани коли. Разбирам те, че не ти се отваря мотор в добро състояние и мисля ,че е най-разумната постъпка ако не го направиш. Потърси ПОДРОБНА информация за използването на всмукателен разпределитен вал от м54б30 (240 градуса и 9.7мм ход на клапаните в сравнение с 228 градуса и 9мм ход на клапана на м52б20...) и на мястото изпускателения такъв от м50б20/м50б25(всмукателен 240 градуса 9.7мм лифт) зацепването на тези валовете е фина работа(не е по белези и с инструменти за зацепване като оригиналните) и трябва да се направи от човек който разбира и го е правил. Това е следващия ъпгрейд след строука от който ще видиш най голям ефект естествено последван от ремап. Разгледай този сайт или по точно http://www.dbilas-shop.com/Products/Performance-camshafts/BMW/2-0-2-8-6-Zyl-24V-M50-M52-Single-vanos/New-camshafts-Single-vanos/BMW-2-0-2-8-6-Cyl-24V-M50-M52-Performance-exhaust-camshaft-Single-vanos::4943.html. Първия сетъп за резпределителни валове (Road) е с много близки показатели на тези който ти посочих а струват по 500 евро почти (в описанието пише, че не са необходими допълнителни доработки). Може би тук е мястото да се спомене, че е добре да стане в комбинация с колекторите(изпускателния и всмукателен от м50б20) но не е задължително, просто всички тези доработи са в посока увеличаване на въртящия момент(мощноста) в високи обороти (над 3500-4000). Помисли си колко често караш колата в този диапазон и ще разбереш дали си струва. Правилно си се ориентирал ,че всмукателния колектор на м52ките е с по тесни тръби от моторите с същата кубатура без вануси и е противопоказен ако се цели максимална мощност -целта е по-еластичен мотори с повече въртящ момент в ниските оборти за сметка на мощност във високите(може и за екология да са мислели ) Максималния въртящ момент на М50Б25=Б52Б25(1 ванос)=М52Б25ТУ(2 вануса)=245 НМ обаче > при 4700, при 3900, при 3500 съответно (виж мощностите и при какви обороти достигат за тези мотори). Поста е дълъг с цел по-малко знаещите хора да си разберат кое защо и с каква цел се прави , а не само коментари сложи си това или си смени онова, защото трети така бил направил. Всичко е компромис едно за сметка на друго. Задай си правилните въпроси за да вземеш правилните решения.
Успех с тунинга
Успех с тунинга
- SHERP
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 72
- Регистриран на: 7.03.2017
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M42B19 Kompressor
Re: Позасилване м52б20...
В крайна сметка всички са прави,но най-прав е човекът че каза много зависи какво очаква от колата,и след това от желанието на автора на темата дали иска да се научи сам да си прави нещата,и аз като всички не съм разбирал много преди да се захвана,и ме беше страх да отворя мотор,но се стигна до там че го отворих,сметнах си го колкото ми трябваше за моя проект,сглобих и си върви без грижи,не е ядрена физика,просто трябва да се внимава,да се мери,и мисли
Колегата е написал има пари и ще направи модовете,та накрая да каже крайния резултат,доволен ли е не,не е ли,имало ли е смисъл от всичките модове,от кой да от кой не,в крайна сметка ако не му хареса,винаги може да си я върне в оригинален вид,само да драсва по някой ред за впечатления след всеки мод дали има подобрение или не
Колегата е написал има пари и ще направи модовете,та накрая да каже крайния резултат,доволен ли е не,не е ли,имало ли е смисъл от всичките модове,от кой да от кой не,в крайна сметка ако не му хареса,винаги може да си я върне в оригинален вид,само да драсва по някой ред за впечатления след всеки мод дали има подобрение или не
Аматьор/Любител в чипС тунинга
- Vanqu1sh
- ентусиаст
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Позасилване м52б20...
С годините се убедих, че цялата тази работа е безсмислена. Ако ти се кара по-силна кола си купи по-силна кола!
- EnthusiasT
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 222
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 Touring M50
Re: Позасилване м52б20...
Аз съм на същото положение като автора. Мотора ми е добър но ми предстои обслужване на главата и съм замислил да сложа вал от М54В30 и от М50. Защо ? Защото така и така ще се прави , поне да извлека и нещо забавно. Това не ми е колата за глупости , не се състезавам с нея. Ако и при колегата е така не виждам защо да не го пробва. Аз до колкото знам главата на 20ката е с портове точно колкото рънърите на колектора, без портване не знам колко голям ефект ще има от колектор от М50, НО не казвам че няма да има. Тук всеки говори за големи мотори , да добре , знаем че 2.8 върви повече от 2.0 Не това пита човека.
Alfa 75 Turbo -- Е36 Touring M50B30++ -- E36 Coupe M50 -- Rover Tomcat 216 coupe
Re: Позасилване м52б20...
Той, човека и не пита дали да пипа нещо по карантията! А просто с периферия, от която няма да извлече почти нищо...
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Позасилване м52б20...
20-ката има висока СС и с м-кови валове, колектори, може би и интейк от м50б20 е добра идея става съвсем прилична кола.
Аз я карах без ремап, че по онова време нямаше много опции и вероятно губех едни 20 и нагоре процента от възможностите, но пак си ми харесваше. Доброто здраве на блока, ремонт на ваноса с Бейсан и ревизията на главата са задължителни. Както и всички датчици да са нови или поне доказано изправни.
Не е самолет, но със сигурност ще е по-бърза от 90% от садените без никакъв ремонт 28-ци. Разхода за който го интересува съм го докарвал до около 6/100 с 3 човека и багаж. Градско в София около 10 зимата със спокойно каране.
Аз я карах без ремап, че по онова време нямаше много опции и вероятно губех едни 20 и нагоре процента от възможностите, но пак си ми харесваше. Доброто здраве на блока, ремонт на ваноса с Бейсан и ревизията на главата са задължителни. Както и всички датчици да са нови или поне доказано изправни.
Не е самолет, но със сигурност ще е по-бърза от 90% от садените без никакъв ремонт 28-ци. Разхода за който го интересува съм го докарвал до около 6/100 с 3 човека и багаж. Градско в София около 10 зимата със спокойно каране.
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Позасилване м52б20...
bum_bum написа:Не е самолет, но със сигурност ще е по-бърза от 90% от садените без никакъв ремонт 28-ци.
Tва верно ли важи за всички м52б20-ки?
bum_bum написа:6/100 с 3 човека и багаж. Градско в София около 10 зимата със спокойно каране.
Double Тва по-добро от TDI-ка
Почвам да се самонавивам за милионна б20-ка
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Позасилване м52б20...
madafaka_donkele няма нищо учудващо. Моята М52Б20 беше италианка на 180000км читава и с изпразнена задница, демек багажника на гола ламарина без резервна гума и всичко що е кора, без задни седла съм я докарвал сам на 5.5 литра извънградско с 80 км в час . В града 10-11. И всичко стана изведнъж различно като една есен ми свърши термостата и разхода се утрои докато го сменя. И само термостат, а какво говорим ако има други неизправни неща по горивната система и двигателя
Никога не съм смеел да напиша това мнение някъде за разхода, че да не ме , ама поне щом и бум_бум е решил да се "изложи" съм спокоен да потвърдя.
И да моторът ако си е ок, си струва да си се кара и така, без идеи за гонене на вятърните мелници. Аз 5 години "се мъчих" и не съм се оплаквал.
Никога не съм смеел да напиша това мнение някъде за разхода, че да не ме , ама поне щом и бум_бум е решил да се "изложи" съм спокоен да потвърдя.
И да моторът ако си е ок, си струва да си се кара и така, без идеи за гонене на вятърните мелници. Аз 5 години "се мъчих" и не съм се оплаквал.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Позасилване м52б20...
bum_bum написа:20-ката има висока СС и с м-кови валове, колектори, може би и интейк от м50б20 е добра идея става съвсем прилична кола.
Аз я карах без ремап, че по онова време нямаше много опции и вероятно губех едни 20 и нагоре процента от възможностите, но пак си ми харесваше. Доброто здраве на блока, ремонт на ваноса с Бейсан и ревизията на главата са задължителни. Както и всички датчици да са нови или поне доказано изправни.
Не е самолет, но със сигурност ще е по-бърза от 90% от садените без никакъв ремонт 28-ци. Разхода за който го интересува съм го докарвал до около 6/100 с 3 човека и багаж. Градско в София около 10 зимата със спокойно каране.
Сподели и за бюджета щото така написано да не влезе във филма колегата без да знае колко е билетчето.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Позасилване м52б20...
Преди 10-тина години ги правих тия неща. Сега цените ще са други.
Тогава бяха бая пари. Но пък и 28-ци не се внасяха, че имаше акциз.
Тогава бяха бая пари. Но пък и 28-ци не се внасяха, че имаше акциз.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Позасилване м52б20...
ще пиша тук, че и аз се бия с едно М52б20. четох, четох и не мога да схвана някои неща//
мотора си е доста читав като състояние но съм решил да го отворя скоро. Въпросите са следните:
ако се сложи вал с биели на 2.8 какво става точно?
с ремонт на главата и да кажем дебитомер и комп на Б25 дали ще се получи нещо ако увелича обема??
валовете горе какви трябва да са?
не искам да си разваля мотора, но пък и ми се ще да живне малко
мотора си е доста читав като състояние но съм решил да го отворя скоро. Въпросите са следните:
ако се сложи вал с биели на 2.8 какво става точно?
с ремонт на главата и да кажем дебитомер и комп на Б25 дали ще се получи нещо ако увелича обема??
валовете горе какви трябва да са?
не искам да си разваля мотора, но пък и ми се ще да живне малко
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Позасилване м52б20...
От 1994 год до сега научих едно важно правило за моторите на БМВ, парите които ще вложиш в малкия мотор за да достигне конете на големия, превишават цената да си купиш по-големия, а ако 20-та трябва да стигне 28-ца цената ще е в пъти.
М52б20 е добър мотор и ако си решил да биеш другите 20-ки е ОК, но да се бориш с 2,5 и 2,8 или имаш много пари и време за трошене.
М52б20 е добър мотор и ако си решил да биеш другите 20-ки е ОК, но да се бориш с 2,5 и 2,8 или имаш много пари и време за трошене.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Позасилване м52б20...
спор няма, но така и така е започнало нещо с конкретен мотор и ми е интересно какво може да се подобри
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Позасилване м52б20...
Lenco даде най-смисленото мнение до момента.
Ето докъде може да се стигне с неограничен бюджет.
Ето докъде може да се стигне с неограничен бюджет.
73 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани