Мистериозен проблем с ГИ на 320i (М52)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Мистериозен проблем с ГИ на 320i (М52)
Здравейте колеги,
Появи се един доста мистериозен проблем с газовата уредба (ГИ на BRC). Проблемът е че колата е доста мудна на газ и като стигне 4000 об/м директно забива нос и не може да ускори повече (въпреки че и на бензин нещо не ми харесва до 3000 об/м). С превключване на малко предавки, ако прескоча 4500 об/м върви идеално както на бензин. Отделно не може и да поддържа обороти на празен ход и периодично падат до 5-600 и после се нормализира. Отново подчертавам че на бензин колата върви добре и няма проблеми от моя гледна точка.
След двукратно ходене в сервиза на BRC в Пловдив, установиха че няма проблем в от газовата уредба, а че явно не може да "копира" поведението на двигателя заради някакви проблеми по електрониката, съответно няма ориентир за положението на цилиндрите и дюзите щракали по два пъти. За да са сигурни в твърдението си, ме накараха да отида в Nicy Car да я прочетат за грешки. Там я закачиха на компютър и действително показа проблем във Ваноса (Mechanical Jamming), проблем с датчик на колянов вал, в датчика на разпределителен вал и проблем в кабелите на ламбда сондата.
Това е разпечатката от найси кар:
Интересното е, че като започнах да събирам мнения и да търся майстори, започнаха да излизат едни многозначителни въпроси като:
- След като на бензин работи, а газовата не може да копира - явно има проблеми в газовата, нали? В BRC друго казват... сега кое е истината?
- Добре, да речем че Ваноса се ремонтира, прегледат се маркучите и се подменят датчиците (което по груби сметки в най-добрия случай ще излезе към 1000 лв), каква е гаранцията че това ще оправи проблема с ГИ? Да не вземе да се окаже че ще пръсна на вятъра една невъзвратима сума пари?
- Да взема да я продам така и да взема друга? Ама и тя ще си има проблемите... и значи пак съм вътрешно...
Та... преди да започна да обикалям по другите градове да търся сервизи, понеже тук в Шумен всички вдигат рамене - да попитам и тук, надявайки се някой да има подобен случай, да е виждал нещо, да има някаква идея какво се случва или да ме насочи към подходящ сервиз или друго...
Ще бъда изключително благодарен ако някой помогне с каквото и да е!
Появи се един доста мистериозен проблем с газовата уредба (ГИ на BRC). Проблемът е че колата е доста мудна на газ и като стигне 4000 об/м директно забива нос и не може да ускори повече (въпреки че и на бензин нещо не ми харесва до 3000 об/м). С превключване на малко предавки, ако прескоча 4500 об/м върви идеално както на бензин. Отделно не може и да поддържа обороти на празен ход и периодично падат до 5-600 и после се нормализира. Отново подчертавам че на бензин колата върви добре и няма проблеми от моя гледна точка.
След двукратно ходене в сервиза на BRC в Пловдив, установиха че няма проблем в от газовата уредба, а че явно не може да "копира" поведението на двигателя заради някакви проблеми по електрониката, съответно няма ориентир за положението на цилиндрите и дюзите щракали по два пъти. За да са сигурни в твърдението си, ме накараха да отида в Nicy Car да я прочетат за грешки. Там я закачиха на компютър и действително показа проблем във Ваноса (Mechanical Jamming), проблем с датчик на колянов вал, в датчика на разпределителен вал и проблем в кабелите на ламбда сондата.
Това е разпечатката от найси кар:
Интересното е, че като започнах да събирам мнения и да търся майстори, започнаха да излизат едни многозначителни въпроси като:
- След като на бензин работи, а газовата не може да копира - явно има проблеми в газовата, нали? В BRC друго казват... сега кое е истината?
- Добре, да речем че Ваноса се ремонтира, прегледат се маркучите и се подменят датчиците (което по груби сметки в най-добрия случай ще излезе към 1000 лв), каква е гаранцията че това ще оправи проблема с ГИ? Да не вземе да се окаже че ще пръсна на вятъра една невъзвратима сума пари?
- Да взема да я продам така и да взема друга? Ама и тя ще си има проблемите... и значи пак съм вътрешно...
Та... преди да започна да обикалям по другите градове да търся сервизи, понеже тук в Шумен всички вдигат рамене - да попитам и тук, надявайки се някой да има подобен случай, да е виждал нещо, да има някаква идея какво се случва или да ме насочи към подходящ сервиз или друго...
Ще бъда изключително благодарен ако някой помогне с каквото и да е!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Мистериозен проблем с ГИ на 320i (М52)
Според мен тези грешки са натрупани от преди по някква причина. Ако всичко това действително не работи коректно, нито ще пали като хората, нито ще работи хубаво, нито ще върви. То само с прецакан ванос 20та отказва...
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Re: Мистериозен проблем с ГИ на 320i (М52)
Добре де не я ли покарахте с тея от brc-то да видят проблема в движение? В сервиза на компютъра трудно ще ти кажат, че проблема не е от тях ..
Намери си читав диагностик и се убеди, че колата работи перфектно на бензин и всичко е изрядно по тази система. Напълно е възможно ако има проблем с някой от датчиците бензиновата карта да го прескача проблема и ти да не усещаш почти нищо, но на газ няма как да не се усети.
Успех
Намери си читав диагностик и се убеди, че колата работи перфектно на бензин и всичко е изрядно по тази система. Напълно е възможно ако има проблем с някой от датчиците бензиновата карта да го прескача проблема и ти да не усещаш почти нищо, но на газ няма как да не се усети.
Успех
Re: Мистериозен проблем с ГИ на 320i (М52)
намери някой който е наясно с диагностиката а не само разпечатва резултати.
напълно нормален дефект както ми го описваш от нерботещ датчик на разпределителния вал . За съжаление има доста случай когато ЕКУ не записва грешка но сигнала не е коректен и трябва да се гледа с осцилоскоп.
Намери някой колега който му се занимава, а не е от типа - разпечатка, изтриване на грешки и други.
Нормално е колата да има грешки по ЕКУ , но е важно дали са циклични и кога се се появили при какви условия.
Газовата копира каквото прави ЕКУто, но незабравяй че горивото в случая газта ня гори по същия начин както бензина когато колата има проблем (примерно двоен впръск, фулл-груп).
brc вероятно ти е с INC03 инжектори - неща които не само на книга изкарват 200 000 км !
напълно нормален дефект както ми го описваш от нерботещ датчик на разпределителния вал . За съжаление има доста случай когато ЕКУ не записва грешка но сигнала не е коректен и трябва да се гледа с осцилоскоп.
Намери някой колега който му се занимава, а не е от типа - разпечатка, изтриване на грешки и други.
Нормално е колата да има грешки по ЕКУ , но е важно дали са циклични и кога се се появили при какви условия.
Газовата копира каквото прави ЕКУто, но незабравяй че горивото в случая газта ня гори по същия начин както бензина когато колата има проблем (примерно двоен впръск, фулл-груп).
brc вероятно ти е с INC03 инжектори - неща които не само на книга изкарват 200 000 км !
Re: Мистериозен проблем с ГИ на 320i (М52)
don_gori написа:Добре де не я ли покарахте с тея от brc-то да видят проблема в движение? В сервиза на компютъра трудно ще ти кажат, че проблема не е от тях ..
Намери си читав диагностик и се убеди, че колата работи перфектно на бензин и всичко е изрядно по тази система. Напълно е възможно ако има проблем с някой от датчиците бензиновата карта да го прескача проблема и ти да не усещаш почти нищо, но на газ няма как да не се усети.
Успех
Гледаха, караха... на компютъра им се виждаха всякакви аномалии - на празен ход показва 3000 об/м, пък всъщност си ги държи нормални, 5 и 6 цилиндър с различни от другите инжекторни числа и някви други глупости. Интересното е че след първото ходене, някак си на магия колата тръгна - не се усещаше разлика бензин/газ. След това отидох да пия едно кафе с познат (за около час), след това паля колата, тръгвам - и хоп - пак заби муцуна. После сменяха компютри, гледаха кабели и т.н. - не става и не става, та затова ми казаха че явно има някакъв проблем другаде.
shlosera написа:Според мен тези грешки са натрупани от преди по някква причина. Ако всичко това действително не работи коректно, нито ще пали като хората, нито ще работи хубаво, нито ще върви. То само с прецакан ванос 20та отказва...
Е да де, то всеки това казва, то от там идва цялата мистерия...
veskot написа:намери някой който е наясно с диагностиката а не само разпечатва резултати.
В понеделник ще отида до Варна при един познат... Да видим какво ще открие...
Благодаря за мненията, пък ще видим какво ще каже диагностиката.
Само дето ми се искаше да има някой кадърен в Шумен, да не се скитам по други градове. Някой ако знае някой читав сервиз/майстор тука в Шумен нека си каже, няма да издам тайната на никой
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Мистериозен проблем с ГИ на 320i (М52)
При мене само от заминал датчик на разпределителен вал с всяко изкл. от скорост колата гаснеше и не работеше добре на газ та представям си с всичките тези работи при теб.
Re: Мистериозен проблем с ГИ на 320i (М52)
Отидох при един авер във Варна... Оказва се че газаджиите са прави.
Според него, веригата е разтеглена и оттам произлиза проблема - датчиците не могат да вземат точна информация, откъдето пък газовата се обърква и затова не може точно да копира работата на бензина. Не отчете грешка във Ваноса, но според него не изглежда да има проблем там.
Лошото е че само смяната на веригата струва някъде към 1200 лв (частите излизат към 900-1000). Като ме предупреди, че най-вероятно ще трябва да се шлайфа главата и да се сменят клапани (ако им е дошло времето), та всичко ще ми стъпи между 1500 и 2000, ако не излезе и нещо друго за ремонт...
Та в момента цялата работа е под въпрос... Та явно ще се кара само на бензин докато се вземе окончателно решение.
Някой има ли идея тая верига още колко може да издържи без да се сменя?
Според него, веригата е разтеглена и оттам произлиза проблема - датчиците не могат да вземат точна информация, откъдето пък газовата се обърква и затова не може точно да копира работата на бензина. Не отчете грешка във Ваноса, но според него не изглежда да има проблем там.
Лошото е че само смяната на веригата струва някъде към 1200 лв (частите излизат към 900-1000). Като ме предупреди, че най-вероятно ще трябва да се шлайфа главата и да се сменят клапани (ако им е дошло времето), та всичко ще ми стъпи между 1500 и 2000, ако не излезе и нещо друго за ремонт...
Та в момента цялата работа е под въпрос... Та явно ще се кара само на бензин докато се вземе окончателно решение.
Някой има ли идея тая верига още колко може да издържи без да се сменя?
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани