Как да си направим помпа за обезвъздушаване на спирачки DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Как да си направим помпа за обезвъздушаване на спирачки DIY
Здравейте колеги понеже ми предстоеше ревизия на спирачни апарати и смяна на спирачна течност на 2 36ци реших, че трябва да се вземе готова помпа за смяна на спирачна течност, обаче като видях цените, че са по 40-50лв най-обикновените такива уреди се отказах много бързо да си купувам. Та хванах и с малко плагиатство от доста скъпи и професионални помпи измислих как да сътворя нещо такова.
Сега за необходимите ''продукти''
1. Най-обикновена градинска помпичка за около 4-5лв зависи от къде я купите (има 2 вида 2 и 3 литрова вземете по-малката като моята).
2. 2 щуцера за газов инжекцион (тези които се навиват на колектора).
3. Маркуч за системи или от тези за новите хладилници дето им трябва постоянно захранване с вода, или от тези за бензина на старите соц мотори от резервоара до карбуратора (моя не знам от какво е намерих го в гаража, може и да е за бензин купуван за стара симсонка :D:D) 2-3лв
4. С 4та точка се озорих доста, трябва плътна капачка за казанче за спирачна течност (такава, на която датчика е на отделно място а не на капачката). Моята я взех от една морга видях едно ауди (незнам какво) от 76г автомат та от него ми пасна. Не мога да кажа на 100% че всички капачки са стандарт, ако сте в някоя морга и си намерите плътна капачка и няма 36ца на чието казанче да пробвате дали става 36цовата е 1:1 с тази на голф 3, сеат кордоба, ибиза и другите там производни от 93-4г (почти не съм виждал морга без голф 3
Та стига с необходимите неща сега малко инфо как се прави.
1. Помпичката вече е купена хващаме и я разглобяваме и пред нас се открива следната гледка.
Дебелата тръба е буталото, което прави налягането в нашата помпа.
Функцията на тънката тръба(със зелена стрелка е посочена) е да качи избутаната от налягането течност до дюзата горе и при натиск на ''спусъка'' да почне да пръска. Обаче ние не искаме това и затова режем тънката тръба приблизително там където е маркирана с червено (по-надолу в темата ще обясня защо).
2. Ето снимка на капачката
Намирате си плътна капачка като моята и в центъра и дупчите с бургия 4.8мм след това с метчик 6мм навивате резба (такава е резбата на щуцерите за газов инжекцион.
3. Сега за резервоара.
На снимката се вижда как в долния край на резервоарчето, съм навил резба за още един щуцер и е сложен (пак същата бургия пак същия метчик и същия щуцер). Бъдете внимателни и търпеливи с дупченето на резервоара мек материал е и кофти се дупчи. Препуръчвам и на 2та щуцера да се сложи тефлон или някакъв силикон.
4.Сега за самия процес на обезвъздушаване.
Това е помпичката в цял ръст
А това е заедно със свързана капачка към нея
Хващаме си капачката със щуцера на нея и я навиваме на мястото на оригиналната на казанчето за спирачна течност.
След това сваляме горната част на помпата и свързваме щуцера на казанчето с този на капачката.
Наливаме спирачна течност в резервоара и завиваме горната част на помпичката поне 1л течност налейте.
Оставили сме си едно парче от маркуча и отиваме при задно дясно колело (от край време знам че се почва от най далечното от спирачната помпа и се карат на диагонал задно дясно->предно ляво, задно дясно-> предно дясно поправете ме ако греша), слагаме късото парче маркуч на пробката за обезвъздушаване и другия край го пращаме в шише (празно да съхраним старата течност).
Нужен ви е помощник, който да стои отпред да помпа и да следи какво се случва (първия път при мен текна течност отвсякъде докато се сетя да навия тефлон на щуцерите и да сложа 2ро уплътнения на капачката).
ВАЖНО!!!! Не е нужно да правите огромно налягане докато помпате, иначе ще текне отвсякъде
Казвате на помощника да чукне 6-7 пъти на помпата и да гледа по маркуча ще тръгне спирачна течност и ще влиза в казанчето. Горе долу на усет се преценява колко да се помпа, но да речем че на 1то колело най-вероятно ще трябва да е малко повече (докато се напълни хубаво казанчето ще трябва поне 6-7 пъти и още толкова докато направи някакво налягане). След като е под налягане, вие сте под колата отвъртате около 1/2 оборот пробката с маркуча на нея и виждате какво се случва (аз сменях цялата течност и първо протече старата, която беше с цвят близък до червен), ако само обезвъздушавате през прозрачния маркуч се вижда кога спира да излиза въздуха и като няма мехурчета в течността затягате пробката (комуникирайте постоянно с човека отпред ако ви каже, че при него протича течност от някъде охлабете пробката още с цел изпускане на налягане, съответно човека долу си следи как изтича старата течност и му казва да повиши малко налягането и тн). Та общо взето се минава през тази процедура на всички колела. Следващите редове са много важни затова ще са червени.
1. Винаги при стягане на пробката системата трябва да е под налягане!
2. С приключване на обезвъздушаването на всички колела системата е под налягане ( точно сега идва функцията на отрязаната тръбичка от началото на темата) натискате копчето на помпичката, и тя ще си изпусне налягането от там (ако тръбичката не е отрязана ще почне да пръска спирачна течност.
3. В никакъв случай не изпускайте налягането при незатегната пробка.
4. Пригответе си парцали, кърпи и каквото и да е , първия път като ползвах помпата вдигнах много налягане и протече от всякъде (понеже я бях сложил на всмукателния колектор направи всичко в течност имах под ръка парцали, които ме спасиха)
5. Ако слагате помпата на всмукателния колетор сложете някоя хавлиена кърпа под нея и внимавайте щуцера да не е ''под напрежение'', стената на резервоара е тънка огъва се и протича.
6.След като приключите махате капачката и помпата, ще установите, че течността в казанчето е до горе,
вземате една спринцовка и изтегляте излишното.
7.Ако ревизирате спирачни апарати 1то нещо което трябва да направите е да напълните казанчето до горе,
да го затворите и да напомпате 10-12 пъти педала на спирачката, за да отвори буталата максимално,(незнам дали налягането от помпата ще стигне да ги отвори докрай) след това по всичко описано в темата.
8. Най-важно е първия тест на спирачките да не е с висока скорост
Надявам се да съм полезен с темата на още някой колега, който мрази да държи педала на спирачката при обезвъздушаване по стария метод
П.с. Първоначалния замисъл на помпата беше съвсем различен трябваше да и се сложи манометър, за да се следи налягането и други глупости бях замисли, но трябваше да действаме много бързо и за 10мин работа по нея толкова
Работи обезвъздушихме 2 коли и 2те нямат никакъв проблем.
Сега за необходимите ''продукти''
1. Най-обикновена градинска помпичка за около 4-5лв зависи от къде я купите (има 2 вида 2 и 3 литрова вземете по-малката като моята).
2. 2 щуцера за газов инжекцион (тези които се навиват на колектора).
3. Маркуч за системи или от тези за новите хладилници дето им трябва постоянно захранване с вода, или от тези за бензина на старите соц мотори от резервоара до карбуратора (моя не знам от какво е намерих го в гаража, може и да е за бензин купуван за стара симсонка :D:D) 2-3лв
4. С 4та точка се озорих доста, трябва плътна капачка за казанче за спирачна течност (такава, на която датчика е на отделно място а не на капачката). Моята я взех от една морга видях едно ауди (незнам какво) от 76г автомат та от него ми пасна. Не мога да кажа на 100% че всички капачки са стандарт, ако сте в някоя морга и си намерите плътна капачка и няма 36ца на чието казанче да пробвате дали става 36цовата е 1:1 с тази на голф 3, сеат кордоба, ибиза и другите там производни от 93-4г (почти не съм виждал морга без голф 3
Та стига с необходимите неща сега малко инфо как се прави.
1. Помпичката вече е купена хващаме и я разглобяваме и пред нас се открива следната гледка.
Дебелата тръба е буталото, което прави налягането в нашата помпа.
Функцията на тънката тръба(със зелена стрелка е посочена) е да качи избутаната от налягането течност до дюзата горе и при натиск на ''спусъка'' да почне да пръска. Обаче ние не искаме това и затова режем тънката тръба приблизително там където е маркирана с червено (по-надолу в темата ще обясня защо).
2. Ето снимка на капачката
Намирате си плътна капачка като моята и в центъра и дупчите с бургия 4.8мм след това с метчик 6мм навивате резба (такава е резбата на щуцерите за газов инжекцион.
3. Сега за резервоара.
На снимката се вижда как в долния край на резервоарчето, съм навил резба за още един щуцер и е сложен (пак същата бургия пак същия метчик и същия щуцер). Бъдете внимателни и търпеливи с дупченето на резервоара мек материал е и кофти се дупчи. Препуръчвам и на 2та щуцера да се сложи тефлон или някакъв силикон.
4.Сега за самия процес на обезвъздушаване.
Това е помпичката в цял ръст
А това е заедно със свързана капачка към нея
Хващаме си капачката със щуцера на нея и я навиваме на мястото на оригиналната на казанчето за спирачна течност.
След това сваляме горната част на помпата и свързваме щуцера на казанчето с този на капачката.
Наливаме спирачна течност в резервоара и завиваме горната част на помпичката поне 1л течност налейте.
Оставили сме си едно парче от маркуча и отиваме при задно дясно колело (от край време знам че се почва от най далечното от спирачната помпа и се карат на диагонал задно дясно->предно ляво, задно дясно-> предно дясно поправете ме ако греша), слагаме късото парче маркуч на пробката за обезвъздушаване и другия край го пращаме в шише (празно да съхраним старата течност).
Нужен ви е помощник, който да стои отпред да помпа и да следи какво се случва (първия път при мен текна течност отвсякъде докато се сетя да навия тефлон на щуцерите и да сложа 2ро уплътнения на капачката).
ВАЖНО!!!! Не е нужно да правите огромно налягане докато помпате, иначе ще текне отвсякъде
Казвате на помощника да чукне 6-7 пъти на помпата и да гледа по маркуча ще тръгне спирачна течност и ще влиза в казанчето. Горе долу на усет се преценява колко да се помпа, но да речем че на 1то колело най-вероятно ще трябва да е малко повече (докато се напълни хубаво казанчето ще трябва поне 6-7 пъти и още толкова докато направи някакво налягане). След като е под налягане, вие сте под колата отвъртате около 1/2 оборот пробката с маркуча на нея и виждате какво се случва (аз сменях цялата течност и първо протече старата, която беше с цвят близък до червен), ако само обезвъздушавате през прозрачния маркуч се вижда кога спира да излиза въздуха и като няма мехурчета в течността затягате пробката (комуникирайте постоянно с човека отпред ако ви каже, че при него протича течност от някъде охлабете пробката още с цел изпускане на налягане, съответно човека долу си следи как изтича старата течност и му казва да повиши малко налягането и тн). Та общо взето се минава през тази процедура на всички колела. Следващите редове са много важни затова ще са червени.
1. Винаги при стягане на пробката системата трябва да е под налягане!
2. С приключване на обезвъздушаването на всички колела системата е под налягане ( точно сега идва функцията на отрязаната тръбичка от началото на темата) натискате копчето на помпичката, и тя ще си изпусне налягането от там (ако тръбичката не е отрязана ще почне да пръска спирачна течност.
3. В никакъв случай не изпускайте налягането при незатегната пробка.
4. Пригответе си парцали, кърпи и каквото и да е , първия път като ползвах помпата вдигнах много налягане и протече от всякъде (понеже я бях сложил на всмукателния колектор направи всичко в течност имах под ръка парцали, които ме спасиха)
5. Ако слагате помпата на всмукателния колетор сложете някоя хавлиена кърпа под нея и внимавайте щуцера да не е ''под напрежение'', стената на резервоара е тънка огъва се и протича.
6.След като приключите махате капачката и помпата, ще установите, че течността в казанчето е до горе,
вземате една спринцовка и изтегляте излишното.
7.Ако ревизирате спирачни апарати 1то нещо което трябва да направите е да напълните казанчето до горе,
да го затворите и да напомпате 10-12 пъти педала на спирачката, за да отвори буталата максимално,(незнам дали налягането от помпата ще стигне да ги отвори докрай) след това по всичко описано в темата.
8. Най-важно е първия тест на спирачките да не е с висока скорост
Надявам се да съм полезен с темата на още някой колега, който мрази да държи педала на спирачката при обезвъздушаване по стария метод
П.с. Първоначалния замисъл на помпата беше съвсем различен трябваше да и се сложи манометър, за да се следи налягането и други глупости бях замисли, но трябваше да действаме много бързо и за 10мин работа по нея толкова
Работи обезвъздушихме 2 коли и 2те нямат никакъв проблем.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Как да си направим помпа за обезвъздушаване на спирачки
Има и помпи с резервоар от много дебела и плътна пластмаса. Имам една таква в къщи, но не помня от къде съм я купувал.
Re: Как да си направим помпа за обезвъздушаване на спирачки
Що не го написа това преди 3 седмици Аз дадох 40 лв за такава помпа която се свързва към някоя от гумите за да прави налягане обаче не върши работа щото налягането идва голямо и това дето са го сложили за регулиране не върши нищо. От цялата работа единственото полезно нещо са различните размери капачки които са в комплекта.
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Как да си направим помпа за обезвъздушаване на спирачки
spirco написа:Що не го написа това преди 3 седмици Аз дадох 40 лв за такава помпа която се свързва към някоя от гумите за да прави налягане обаче не върши работа щото налягането идва голямо и това дето са го сложили за регулиране не върши нищо. От цялата работа единственото полезно нещо са различните размери капачки които са в комплекта.
Да така е тъпо във професионалните комплекти пише не повече от 1.4 бара което си е доста, повечето хора ги ползват на 1 бар което е супер, аз също съм си харесал 1 2 модела но са по 70 100 Евро просто цената не си заслужава, та ще си го правя аз, само че аз ще ползвам налягане от компресора вместо да помпа като луд и на тапата от долу се слага удължение поне 2см за да не се препълва резервоара със масло до капачката.
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Как да си направим помпа за обезвъздушаване на спирачки
Колега не се помпа като луд 10-20 чуквания трябват :-D Аз нямах време да я правя с винтили за компресор. На капачката навих дълъг щуцер и пак се напълни до горе. Капачката може да се пробва от казанче за пред а спирачка на MZ ETZ 150 дали няма да стане нова е 2-5лв :-D
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани