Решен: Проблем с бензинова помпа, върти постоянно на контакт

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Решен: Проблем с бензинова помпа, върти постоянно на контакт

Мнение от kagebista » 05 Авг 2017, 20:16

https://www.youtube.com/watch?v=9pg7C7- ... e=youtu.be

Колеги здравейте. Имам проблем с паленето на М52б25
Сменил съм датчик разпределителен вал преди 2 месеца, който ми беше проблемен и след смяната вече два пъти ми се случва това "късо" снимано клипа. Преди да сменя датчика, това не се е случвало и си имах обичаните проблеми свързани с него и оправени след замяната. Оттам насам това ново 20йсе сега два пъти с голяма времева разлика между случките. Като първият път беше след порой и мислех че някъде е попаднала вода или влага. След това доста време не съм имал същия проблем до втори път, и сега вече през ден.
Сутрин, след като е преседяла цяла нощ, колата си пали безпроблемно и всичко работи нормално. На работещ мотор колата си върви нормално и гладко във всеки диапазон на оборотите.
Когато се случи да не мога да запаля - появяват тази проблеми: на контакт помпата върти постоянно, като при двигателя след известно време започва се чува едно като постоянно шуртене от чешма, и спорадично последвало звучно прицъкване на тоци идващо откъм инжекторите. На клипът колата беше преседяла 6 часа в покой на сянка изстинала, но уви пак не успях да я запаля вечерта. На следващата сутрин без проблемна отново.
Бушонът и релето й са изправни и в момента в който едно от тях се отстрани, включително и буксата за екуто/на клипа се вижда/ - всичката тази симфония в двигателя спира.
Към днешна дата покарам ли малко и спра да загася съм на тръни. И отгоре на това че е автоматик и не мога да пробвам дали ще запали на бутане, направо ми връзва ръцете и си оставам на пътя.
Газ няма и не е имала, няма видими магарии по кабелите, изолациите и прочие, компютъра си е на сухо зад изолацията, всичко си е чисто и спретнато както трябва да бъде в оригинален вид.
Спрямо изчетеното из форума за проблемите свързани с бензиновата помпа, подобен поне не срещнах.
Последна промяна kagebista на 18 Ное 2017, 19:19, променена общо 3 пъти
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Проблем с палене м52

Мнение от Lenco » 06 Авг 2017, 17:18

Малко ми е сложно и непонятно но:
От датчик разпределителен вал няма как да не пали или да пали трудно, от него придърпва на средни.
Бензиновата помпа работи за няколко секунди (3-5) като дадеш контакт и спира, заработва повторно като запали мотора или връщаш контакта, изчакваш 10-на секунди, и при повторен контакт пак работи малко и спира. И по принцип трудно се чува.
Кое реле си извадил, ако е това на помпата, няма как да я чуваш.
Имаш някакъв проблем с кабеляците или компа.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 466
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: Проблем с бензинова помпа, върти постоянно на контакт

Мнение от streetz » 08 Авг 2017, 9:04

A какво имаш предвид като казваш, че не пали? Стартера ли не върти, а ако върти има ли искра до свещите, дави ли се в бензин? Помпата би трябвало да се включи за няколко секунди при подаване на контакт, след това започва да работи при завъртане на стартера и запалване. Но от страната на двигателя не знам как ще се чува, само в купето я чувам моята. Ако помпата върти постоянно значи някъде се губи налягането ... така си мисля аз.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Проблем с бензинова помпа, върти постоянно на контакт

Мнение от kagebista » 09 Авг 2017, 12:17

Стартерът си върти без проблем. И точно така коректно си работи в този ред като запаля сутрин.
Тук съм запалил сутринта и чаках 5 минути на място. И в момента в който загасих чао:
https://www.youtube.com/watch?v=dgoAQ5U ... e=youtu.be
Ако се опитвам да я мъча да я запаля така, никакъв шанс и изведнъж се появят и токовите проблеми. Свалих рейката с инжекторите и на око нищо нередно по нея и кабелите. Доста силна миризма на суров бензин лъхна като ги свалих, но изветря бързо. Ако се мъча в опити и все пак запали, в началните няколко секунди работи неравномерно. Но после стабилизира и е като часовник. Мисля че усетих в един от опитите да запаля и нещо като удър- детонация но изключително леко доловима отпред.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 466
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: Проблем с бензинова помпа, върти постоянно на контакт

Мнение от streetz » 09 Авг 2017, 12:48

Може би една диагностика ще покаже какво става с тоците. Другото, за което се сещам е регулатор на налягането.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Проблем с бензинова помпа, върти постоянно на контакт

Мнение от kagebista » 05 Сеп 2017, 18:22

Оказа се че ЕКУто е проблемно.
Следващата поредна сутрин от последното ми мнение - колата спря да прави проблеми. И точно по ирония, когато бях на път за друг компютър за проба очаквайки веднага като угася да защрака всичко, да суапна и закопчая и да видя дали е от него, да елимирам вероятността да чопля кабелите. Та така след това няколко дни безпроблемна работа с множество провокирания, паления, гасения и какво ли не - да се обади. Без проблеми! Въпреки това сложих и другото ЕКУ с което покарах 2 седмици. Всичко точно. Върнах моя и с него всичко нормално пак близо 2 седмици до вчера оставена сутринта в покой. Днес следобеда от първия контакт същите проблеми - щракане на тоци и непрекъснато подкачане в дюзите, непрестанно въртяща помпа, детонации в колектора при опит за запалване но запалване табу. Размених веднага компютрите на контакт и с услужения всичко е ок, но върна ли моя ххх. При това доста проби с изчаквания, разкачания закачания и т.н. да се убедя че е компютъра.
Отворих отново моето ЕКУ и вътре не виждам интервенции, като ново. При първото сваляне всичко си беше спекло като за 18 години. Слепнала изолация, побелели окислени в бяло видии за капака, невиждали отвертка. Както и винтовете на ДМЕто нямаха следи от поставяне на инструмент. Освен че ме озадъчи един надпис с химикал, което ме навежда на мисълта - че явно е бил отварян, пипан или "ремонтиран":
IMG_20170905_202416.jpg

Идеи къде могат да го погледнат и да установят какво му е и евентуално какво му е правено. Все пак колата е с трите ключа с транспондери и оригиналния за автоматик ЕВС и ми се ще или да оправя този, или да клонирам информацията в друго ЕКУ и да знам кое е по-рентабилно.
В момента отново временно слагам услужения 20ков от Е39 с ЕВС за ръчна кутия. Поне с него е факт че няма проблеми да запали. Но автомобилът не върви никак добре с този компютър.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Проблем с бензинова помпа, върти постоянно на контакт

Мнение от kagebista » 06 Сеп 2017, 23:26

Ново двайсе'
И с другият компютър днес проблем :mhihi:
Помпата не спира да върти, но поне като го откачих и закачих ЕКУто ту се оправя ту не.
На диагностика от "аматьорската" - датчик р.вал/сменен/, инжектори и още разни щуротии като грешки! Ама как да не, при положение че точно тия системи крашват и постоянно откачам релета и букси. Но никъде нещо конкретно по инсталацията или тоците :dunno:
Баси темата, егати проблема. Втора такава с подобен казус и някой сам да си говори в нея няма.
Екзорсист ли да търся :mhihi:
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 466
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: Проблем с бензинова помпа, върти постоянно на контакт

Мнение от streetz » 07 Сеп 2017, 8:11

Оголени изолации някъде да няма?
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Проблем с бензинова помпа, върти постоянно на контакт

Мнение от kagebista » 18 Ное 2017, 11:33

Проблемът е установен и решен за момента: Датчик разпределителен вал.
Преди началото на темата, както споменах имах проблем с датчика на Р.вал. Излезе си на диагностика без други грешки. С него колата в един момент отказваше да пали и само тюхкаше в опити. След някакъв престой да се поохлади и се оправяше. Беше сменен с такъв на ЕРА. Та след смяната проблеми нямах до започването на темата с новия комплексиран проблем.
На диагностики излизаше пак датчик Р.вал и понякога с датчик К.вал, и още какви ли не грешки. Чистихме ги, въртях два компютъра до скоро, като забелязах че с компютър от 520 ръчка - проблемите с тоците при инжекторите не се появяваха, само неспиращата помпа и давенето на дюзите нон стоп. С моя оригинален компютър 323 автоматик се появяха и щракането на тоци над дюзите. Другото което установих, е че при поява на проблема сменям компютъра и се оправя колата, връщам стария компютър на буксата и пак симптомите. С вече сменен компютър, докато се случи и при него, отварям капака - връщам стария оригинален комп без да са му чистени грешките/откачен и сменен заради проблемите/ и колата се оправя. И така няколко пъти тествах и въртях компютрите на контакт, докато се убедя че не е ЕКУто, и че при появата на симптомите слагайки друг компютър колата се оправя и без значение че слагам компютър който преди това също е бил ваден заради тях.
И стигнах до там спрямо четенето във форума, че едатчик К.вал или нещо по неговата инсталация. Макар че на всяко палене ми излизаше грешка датчик Р.вал, който беше ЕРАта и палеше с него.
Смених датчик К.вал с ВДО, като съм с този без кабел и долу под стартера. Прегледах буксите и инсталацията към него на всякъде докъдето мога и всичко беше здраво и цяло. За един ден палене гасене сто пъти беше ок, което не означаваше решение и че няма да се появи след ден или месец. Все пак имах и опасения по инсталацията да няма дерт. Закачих колата на диагностика и отново д.Р. вал. Докато изчистя грешката отново започна да се включва помпата през интервали и така ми записа и грешка д.К.вал. Тоест и с новия на ВДО и със стария същата работа. И вече психически се настройвах да свалям колектора и да търся проблема по инсталацията към д.К.вал. Въпреки че имам всеки път грешка д.Р.вал, тотално го изключих. Нали всеки казва - палила с него дори и да го няма.
Преди да предприема нещо, изнамерих стария Сименсов датчик на Р.вал и се опитах да му пооправя вътрешната изолацията чупеща се напред като солетки. Посъбрах го някак и обратно в колата. И така се върнах на старото първо положение - колата тюхкаше в опити да запали но не. Диагностика на момента - д.Р.вал. В един от опитите запали, карах малко с него из квартала със спирания и гасения и нямаше проблем. Прибрах я и на следващата сутрин тотално си замина сименсовия датчик. Цяла нощ студ, цял ден студ и опити да запаля и колата тюхка да подкачи и до там. С откачен от буксата датчик СЪЩОТО без промяна. Никакъв шанс да запали!
В това време трябваше да ми заменят ЕРАта с нов. Беше минал още един ден. Доставиха ми го и преди да го сложа пробвах да запаля - ТЦ върти подкачва а да запали и изтървава/въпросното тюхкане/. Подмених датчика с новия на ЕРА и воала - пали по бързо и от четвърт оборот както никога!
Значи с оригинален Сименс р.вал - диагностиката му пише грешка, колата не пали тюхка и не излиза грешка в д.К. вал.
С ЕРАта - диагностиката му пише грешка, колата пали, докато подаде явно някакъв грешен импулс и д.К. вал се ошашква. И така се появяваха тия проблеми горе с неспиращата помпа и щракането на тоци при рейката, подскачаща стрелка на оборотомера. И след тях диагностиката пишеше и д.К.вал като грешка.
И с двата датчика не съм имал проблеми във вървежа. Никакви прекъсвания, неравномерна работа или прочие. Достатъчно беше да запаля, ако запаля и газ.
За момента с новата ЕРА няма проблем, не ми излизат никакви грешки, колата пали адски бързо и като че ли върви една идея по-добре, по резлива стана на усет по педала. Ама не се знае и тоя подменен датчик ЕРА докога ще изкара, че другия преди него държа няма и 2 месеца.
Та това е драмата, която ми скъси нервите на моменти. Описвам я по-подробно и буквално по стъпки във време, защото информацията в под форумите за това с кой датчик трябва да пали не е напълно достоверна! И не е гаранция за не стартиращ двигател, заради проблемен датчик - да се води виновник само датчика на коляновия вал.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Решен: Проблем с бензинова помпа, върти постоянно на кон

Мнение от ceco_kd » 18 Ное 2017, 20:19

Така се прави! Имаш проблем - питаш. Решаваш го - пишеш решението! Евала колега, не съм се и съмнявал, че така ще направиш! Със здраве!
Карам бавно! Стигам Бързо!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook