Регулиране на ел.стъкла
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Регулиране на ел.стъкла
Здравейте колеги!
Предполагам че повечето от вас знаят как се регулират ел. стъклата на е36, но аз не знаех и ми се наложи да разбера, понеже прозореца на колата на бащата, започна да "дъвче" уплътнението в ъгъла на стъклото.
Смених пластмасовите държачи с нови, но проблема не изчезна. След настройка обаче всичко е наред вече.
Става дума за изкривяване на горния ръб при вдигане на стъклото в последната 1/3 от вдигането му. Освен това се настройва и стопер, отговарящ за дразнещото дрънкане на стъклото във вратата, при максимално долно положение, което дрънкане изчезва ако се вдигне малко прозореца.
При махната кора на вратата този болт регулира позицията на външния ръб на стъклото. Цвета на стрелките указва при каква корекция, на къде се измества ръба на прозореца:
При мен беше в крайно долно механизма и се наблюдаваше смачкване на уплътнението около 5-6 сантиметра.
За дразнещото дрънкане, след като се разхлаби този болт (под дръжката):
има един пластмасов стопер, който "поддържа" механизма на стъклото при най-долно положение. Ето го:
След като е разхлабен болта, може стопера да се изкара леко навън, като така при най-долно положение, целият механизъм опира в него и е под леко напрежение.
Предполагам че повечето от вас знаят как се регулират ел. стъклата на е36, но аз не знаех и ми се наложи да разбера, понеже прозореца на колата на бащата, започна да "дъвче" уплътнението в ъгъла на стъклото.
Смених пластмасовите държачи с нови, но проблема не изчезна. След настройка обаче всичко е наред вече.
Става дума за изкривяване на горния ръб при вдигане на стъклото в последната 1/3 от вдигането му. Освен това се настройва и стопер, отговарящ за дразнещото дрънкане на стъклото във вратата, при максимално долно положение, което дрънкане изчезва ако се вдигне малко прозореца.
При махната кора на вратата този болт регулира позицията на външния ръб на стъклото. Цвета на стрелките указва при каква корекция, на къде се измества ръба на прозореца:
При мен беше в крайно долно механизма и се наблюдаваше смачкване на уплътнението около 5-6 сантиметра.
За дразнещото дрънкане, след като се разхлаби този болт (под дръжката):
има един пластмасов стопер, който "поддържа" механизма на стъклото при най-долно положение. Ето го:
След като е разхлабен болта, може стопера да се изкара леко навън, като така при най-долно положение, целият механизъм опира в него и е под леко напрежение.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Регулиране на ел.стъкла
само да добавя, при купе на вратите отдолу (може и на седан да е така ама надали щото има колонка вратата) има по 2 болта с глава шестостен 25 мисля беше
в края на вратата под дръжката гор-долу се падата
те коригират ориентацията за ъгъла на релсата по която върви стъклото , т.е. можете да приберете повече с наклон към купето или да отдалечите стъклото, за да няма напрежение при затварянe
ако пак не ви уплътнява към купето добре стъклото и вратата може леко да мръднете (наистина малко) бравата към купето и ще приберете цялата врата така
и съвет към всички които по някакъв повод си свалят кората... почистете си дъното на вратата и да са ви отпушени дренажите за оттичане ... не е зле и да напръскате с нещо против корозия, така и така сте свалили кората, а тия коли са вече на сериозни години и е добре да свършите всичко на куп
в края на вратата под дръжката гор-долу се падата
те коригират ориентацията за ъгъла на релсата по която върви стъклото , т.е. можете да приберете повече с наклон към купето или да отдалечите стъклото, за да няма напрежение при затварянe
ако пак не ви уплътнява към купето добре стъклото и вратата може леко да мръднете (наистина малко) бравата към купето и ще приберете цялата врата така
и съвет към всички които по някакъв повод си свалят кората... почистете си дъното на вратата и да са ви отпушени дренажите за оттичане ... не е зле и да напръскате с нещо против корозия, така и така сте свалили кората, а тия коли са вече на сериозни години и е добре да свършите всичко на куп
Последна промяна host на 11 Юни 2017, 17:58, променена общо 1 път
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Регулиране на ел.стъкла
Многократно сме обсъждали тия неща, но е добре че си ги събрал в една тема колега.
п.п. Мисля че трябва да иде в полезните
п.п. Мисля че трябва да иде в полезните
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Регулиране на ел.стъкла
Полезна тема браво и тамън на време. От вчера при вдигане на прозореца до край а и при самото отваряне и затваряне на вратата при повдигането на прозореца (за купе става въпрос) има едно доста неприятно бучене като че ли това което дава сигнал (ако има такова), че прозореца се е вдигнал и трябва да изключи машинката не работи и тя продължава да си върти.
Къде да търся проблема, а и при свалянето на кората от къде да започна за да имам минимален брой счупени щипки?
Къде да търся проблема, а и при свалянето на кората от къде да започна за да имам минимален брой счупени щипки?
- Mpower94
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 187
- Регистриран на: 8.03.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2
Re: Регулиране на ел.стъкла
Машинката спира когато усети,че напъва, тоест напрежението и се увеличава. Аз си мисля ,че комфорт модула я следи и като излезе от норма я изключва.Не съм сигурен така ли е, но може би е на тоя принцип. А кората аз я почвам от долу от към задния ъгъл, и подлагам тънка отвертка точно при щипката и после на горе, след това пак по долния ръб и така т.н. Но мисля,че щипката веднъж излезе ли "зъбчетата" и се заглаждат и вече няма да ти държи толкова плътно дори и да е здрава.
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Регулиране на ел.стъкла
Не знам ама е доста не приятно, тия дни ще я разглоба вратата ама ми се искаше предварително да знам какво е?
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Регулиране на ел.стъкла
Здравейте, колеги.
От днес сутринта имам същия проблем като на колегата @mafiata_. Колата е е36 купе и при затваряне на вратата прозореца се вдига както винаги, но мотора продължава още 1-2 секунди да върти и бучи докато прескачат зъбите. Ако съм вътре в колата, прозореца е свален и го вдигам когато стигне до горе отново същото се случва.
Разкачих акумулатора с цел да обуча на ново прозорците, но без успех. Десния се обучи, но левия при задържане на копчето за нагоре, достигайки най-горната позиция просто продължава да върти и ще изяде механизъма, докато не пусна копчето.
Кората я свалих и видимо нямам нищо счупено, изкривено, няма усукване когато се вдига, всичко е смазано и прозореца се движи идеално, само при стигане на най-горна позиция не спира. Свалих само мотора, защото за да се свали целия механизъм трябва да се разпробиват 4те нита и няма смисъл, защото механизъма изглежда ОК. Мотора има две букси, горната му е за тока, долната по моя преценка е точно за изключвателя. Порових в нета и разбрах, че има магнитен датчик, който отговаря за това кога да спре прозореца да се движи - ето тук вижте нагледно показано, че забравих да снимам при мен, но е същото:
http://rosen4o.net/2008/11/21/e36-%D0%B ... %82%D0%B0/
До колкото разбирам докато се върти мотора това магнитче също се върти и дава сигнал. Когато стигне най-горе прозореца и един вид затегне мотора - спре да се върти му спира тока. Не разбирам, обаче какво може да се прецака там и то от РАЗ.
Въпроса ми е на прав път ли съм , че прекъсвача е това и явно трябва да взема друг мотор или има някъде другаде прекъсвач? Може ли да говорим за заминал комфорт модул или пък реле. Не ми се стреля на посоки - мотор, механизъм, реле, комфорт модул.
Ето и клип какво става когато се затвори вратата ( тук само натискам бутончето на бравата ):
https://www.youtube.com/watch?v=ZR8XPW81K1E
От днес сутринта имам същия проблем като на колегата @mafiata_. Колата е е36 купе и при затваряне на вратата прозореца се вдига както винаги, но мотора продължава още 1-2 секунди да върти и бучи докато прескачат зъбите. Ако съм вътре в колата, прозореца е свален и го вдигам когато стигне до горе отново същото се случва.
Разкачих акумулатора с цел да обуча на ново прозорците, но без успех. Десния се обучи, но левия при задържане на копчето за нагоре, достигайки най-горната позиция просто продължава да върти и ще изяде механизъма, докато не пусна копчето.
Кората я свалих и видимо нямам нищо счупено, изкривено, няма усукване когато се вдига, всичко е смазано и прозореца се движи идеално, само при стигане на най-горна позиция не спира. Свалих само мотора, защото за да се свали целия механизъм трябва да се разпробиват 4те нита и няма смисъл, защото механизъма изглежда ОК. Мотора има две букси, горната му е за тока, долната по моя преценка е точно за изключвателя. Порових в нета и разбрах, че има магнитен датчик, който отговаря за това кога да спре прозореца да се движи - ето тук вижте нагледно показано, че забравих да снимам при мен, но е същото:
http://rosen4o.net/2008/11/21/e36-%D0%B ... %82%D0%B0/
До колкото разбирам докато се върти мотора това магнитче също се върти и дава сигнал. Когато стигне най-горе прозореца и един вид затегне мотора - спре да се върти му спира тока. Не разбирам, обаче какво може да се прецака там и то от РАЗ.
Въпроса ми е на прав път ли съм , че прекъсвача е това и явно трябва да взема друг мотор или има някъде другаде прекъсвач? Може ли да говорим за заминал комфорт модул или пък реле. Не ми се стреля на посоки - мотор, механизъм, реле, комфорт модул.
Ето и клип какво става когато се затвори вратата ( тук само натискам бутончето на бравата ):
https://www.youtube.com/watch?v=ZR8XPW81K1E
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Регулиране на ел.стъкла
За пореден път се убеждавам, че за мое огромно съжаление този под-форум замира.
Спамим има няма 10 човека и това е .... Проблема си го реших още днес тук:
http://mikrondocev.com/?gclid=Cj0KEQjw5 ... AmDS8P8HAQ
Не знам какво са правили, но си работи вече идеално Някой ден може да сваля кората и да видя
Спамим има няма 10 човека и това е .... Проблема си го реших още днес тук:
http://mikrondocev.com/?gclid=Cj0KEQjw5 ... AmDS8P8HAQ
Не знам какво са правили, но си работи вече идеално Някой ден може да сваля кората и да видя
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани