DIY задни ел. стъкла е36 купе
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
DIY задни ел. стъкла е36 купе
Здравейте поставих си задни ел. стъкла от е46 компакт на моето е36 купе и бих желал да споделя с вас как съм го направил.
Аз предпочетох да не ги свързвам към комфорт модула защото не успях да намеря информация за това как става. Свързал съм ги да работят след подаване на контакт.
нещата които са ви нужни:
1. машинките за ел. стъклата от компакт с букси и малко кабел.
2. двужилен кабел с който ще свържете машинките към копчетата
3. копчета за ел стъкла от тези които не са свързани към комфорт модула (с бели букси и 4 крачета)
4. макетен нож (за да изрежете задните колонки така че да паснат)
5. плат като този на колонките тъй като трябва да се претапицират за да не се вижда рязаното (не е задължително но е препоръчително)
6. лайсни около копчетата
7. термо шлаух за връзките между кабелите.
Да започнем с монтирането на машинките. Сваляте задните колонки,кората която е под задното стъкло както и механичните отварячи на стъклата. Машинките от Компакта пасват идеално на местата на старите отварячи(снимка 1). Добре е да се подложи шайба от вътрешната страна на планката на машинките (само на болтовете които са от към стъклото), за да може стъклото да прибира максимално плътно. Жилата на машинките се отделят от тях и се прекарват през дупка към багажника оставена оригинално незнайно за какво но е идеална за тази цел(снимка 2).
После свързвате жилата обратно към моторчетата и ги прикрепяте към мокета на багажника в двете му страни.Снимка 3и4 (не ги оставяйте да висят тъй като при напрежение почват да се въртят около жилото).
Дойде ред и на кабелите. Измервате си горе/долу колко кабел ще ви трябва за прекарването му от машинките до копчетата (пускате си малко аванс разбира се). Сваляте предните седалки бутате задните облегалки както и седалката махате бордовете които са от страни на облегалките и сваляте задните кори. Зад бордовете (малките облегалки) ще видите отвори запушени с гумени тампони. При мен от дясната страна не минаваха никакви кабели а от ляво минават кабелите за тон колоните стоповете антената и т.н. Здачи.. правите си дупчица в тампона за да прекарате кабела и го изтегляте към багажника. Свързвате кабела към моторчетата (няма значение +/- ).Кабела от другата страна го пускате по калника зад корите до долу до мокета. Добре е да се надигне мокета достатъчно че кабелите да ги прекарате през скарите където минават и другите кабели чак до таблото но аз облякох кабела в изолация(снимка 5) и го прекарах под мокета до барчето където са копчетата. От буксите на копчетата излизат 4 кабела (червен, кафяв, черен и зелен). Червения и кафявия са захранващите кабели (съответно червения е + кафявия е - ) черния и зеления ги свързвате към кабелите които идват от моторчетата според това как искате да се отварят стъклата (натискане напред затваряне, натискане назад отваряне или обратно). Аз реших да вема захранване от Зеления кабел който е под волана тоест 12v. след контакт( и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО си слагате гнездо с бушон). Масата я свързах към другите маси на планката която е горе в ляво под кората над педалите.
После сглобявате всичко по обратния ред и се кефите на новите ел. стъка.
П.С... Аз съм ползвал лайсни от кабрио тъй като такива имах и съм свързал средния бутон само да свети.
Забележка: Подсветката на бутоните НЕ може да се регулира заедно с другите тъй като захранването на диода при тези копчета минава директно през главното захранване.
Снимка на монтираните машинки:
Снимка на дупката през която се прекарват жилата:
Снимки на моторчетата закрепени към мокета:
Подобна изолация използвах за кабела под мокета:
Ето го и кабела който използвах... ползва се и за тон колони
Ето и колонките вече изрязани за да паснат на машинките:
Ето и крайния резултат:
Копчетата които използвах:
Ами това е... надявам се да съм бил полезен. Може и да съм пропуснал нещо но общо взето е това.
Аз предпочетох да не ги свързвам към комфорт модула защото не успях да намеря информация за това как става. Свързал съм ги да работят след подаване на контакт.
нещата които са ви нужни:
1. машинките за ел. стъклата от компакт с букси и малко кабел.
2. двужилен кабел с който ще свържете машинките към копчетата
3. копчета за ел стъкла от тези които не са свързани към комфорт модула (с бели букси и 4 крачета)
4. макетен нож (за да изрежете задните колонки така че да паснат)
5. плат като този на колонките тъй като трябва да се претапицират за да не се вижда рязаното (не е задължително но е препоръчително)
6. лайсни около копчетата
7. термо шлаух за връзките между кабелите.
Да започнем с монтирането на машинките. Сваляте задните колонки,кората която е под задното стъкло както и механичните отварячи на стъклата. Машинките от Компакта пасват идеално на местата на старите отварячи(снимка 1). Добре е да се подложи шайба от вътрешната страна на планката на машинките (само на болтовете които са от към стъклото), за да може стъклото да прибира максимално плътно. Жилата на машинките се отделят от тях и се прекарват през дупка към багажника оставена оригинално незнайно за какво но е идеална за тази цел(снимка 2).
После свързвате жилата обратно към моторчетата и ги прикрепяте към мокета на багажника в двете му страни.Снимка 3и4 (не ги оставяйте да висят тъй като при напрежение почват да се въртят около жилото).
Дойде ред и на кабелите. Измервате си горе/долу колко кабел ще ви трябва за прекарването му от машинките до копчетата (пускате си малко аванс разбира се). Сваляте предните седалки бутате задните облегалки както и седалката махате бордовете които са от страни на облегалките и сваляте задните кори. Зад бордовете (малките облегалки) ще видите отвори запушени с гумени тампони. При мен от дясната страна не минаваха никакви кабели а от ляво минават кабелите за тон колоните стоповете антената и т.н. Здачи.. правите си дупчица в тампона за да прекарате кабела и го изтегляте към багажника. Свързвате кабела към моторчетата (няма значение +/- ).Кабела от другата страна го пускате по калника зад корите до долу до мокета. Добре е да се надигне мокета достатъчно че кабелите да ги прекарате през скарите където минават и другите кабели чак до таблото но аз облякох кабела в изолация(снимка 5) и го прекарах под мокета до барчето където са копчетата. От буксите на копчетата излизат 4 кабела (червен, кафяв, черен и зелен). Червения и кафявия са захранващите кабели (съответно червения е + кафявия е - ) черния и зеления ги свързвате към кабелите които идват от моторчетата според това как искате да се отварят стъклата (натискане напред затваряне, натискане назад отваряне или обратно). Аз реших да вема захранване от Зеления кабел който е под волана тоест 12v. след контакт( и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО си слагате гнездо с бушон). Масата я свързах към другите маси на планката която е горе в ляво под кората над педалите.
После сглобявате всичко по обратния ред и се кефите на новите ел. стъка.
П.С... Аз съм ползвал лайсни от кабрио тъй като такива имах и съм свързал средния бутон само да свети.
Забележка: Подсветката на бутоните НЕ може да се регулира заедно с другите тъй като захранването на диода при тези копчета минава директно през главното захранване.
Снимка на монтираните машинки:
Снимка на дупката през която се прекарват жилата:
Снимки на моторчетата закрепени към мокета:
Подобна изолация използвах за кабела под мокета:
Ето го и кабела който използвах... ползва се и за тон колони
Ето и колонките вече изрязани за да паснат на машинките:
Ето и крайния резултат:
Копчетата които използвах:
Ами това е... надявам се да съм бил полезен. Може и да съм пропуснал нещо но общо взето е това.
- Missing
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 6.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318is '97 M44B19
- Мечтае да кара: Е30
Re: DIY задни ел. стъкла е36 купе
БРАВО!
Отдавна чакам таква тема!
Благодаря колега
Отдавна чакам таква тема!
Благодаря колега
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: DIY задни ел. стъкла е36 купе
Доживях някой да го осъществи този проект на разумна предполагам цена, а не джамбазите да искат по 400лв за комплект оригинлани от е36 машинки
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: DIY задни ел. стъкла е36 купе
Ами да ти кажа всичко ми излезе към 80лв. Мисля че е доста добра цена за такава екста.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: DIY задни ел. стъкла е36 купе
готин мод
а има ли лесен начин да се вържат към комфорт модула?
а има ли лесен начин да се вържат към комфорт модула?
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: DIY задни ел. стъкла е36 купе
steeN написа:готин мод
а има ли лесен начин да се вържат към комфорт модула?
По принцип е възможно но не и с комфорт модул от обикновенно купе с 2 ел стъкла. Трябва да е или от купе с 4 оригинални ел. стъкла или комфорт модул от кабрио с релета и инсталация от задните му ел стъкла... По-нататък ще се впускам и аз в този филм тъй като искам и задниге ми стъкла да се затварят с ключа.
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: DIY задни ел. стъкла е36 купе
Здравейте колеги. Предполагам че като предния път никой няма да помогне ама аз да попитам пак. Какъв е начина да се свържат тези задни ел. Стъкла да работят като предните. Да се отварят и затварят сами след натискане на второто положение на копчето. Сложил съм конзола от кабрио и ми се искаше средното копче да служи за отваряне и затваряне на всички стъкла заедно.
Re: DIY задни ел. стъкла е36 купе
Ами фабрично няма как да стане понеже самите копчета нямат 2-ро натискане , вече с други копчета може да се мисли нещо.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: DIY задни ел. стъкла е36 купе
v_p_m написа:Ами фабрично няма как да стане понеже самите копчета нямат 2-ро натискане , вече с други копчета може да се мисли нещо.
Проблемът не е в копчетата, а в управлението. Тази тема е обсъждане още преди 7-8 години и във форума има доста информация за автоматични задни ел. стъкла.
Аз лично си бях направил седана с такава функция, а и за купе също може да стане. Въпросът е, че не е Plug&Play и може да се наложи добавянето на един малък контролер.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
Re: DIY задни ел. стъкла е36 купе
stony1 написа:v_p_m написа:Ами фабрично няма как да стане понеже самите копчета нямат 2-ро натискане , вече с други копчета може да се мисли нещо.
Проблемът не е в копчетата, а в управлението. Тази тема е обсъждане още преди 7-8 години и във форума има доста информация за автоматични задни ел. стъкла.
Аз лично си бях направил седана с такава функция, а и за купе също може да стане. Въпросът е, че не е Plug&Play и може да се наложи добавянето на един малък контролер.
В старата тема за задни ел стъкла няма почти никаква информация... Аз друга подобна не успях да открия с търсачката... Затова и пуснах нова тема но всеки казва може ама... Ама никой не обяснява подробно как...
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: DIY задни ел. стъкла е36 купе
Hellrot написа:stony1 написа:v_p_m написа:Ами фабрично няма как да стане понеже самите копчета нямат 2-ро натискане , вече с други копчета може да се мисли нещо.
Проблемът не е в копчетата, а в управлението. Тази тема е обсъждане още преди 7-8 години и във форума има доста информация за автоматични задни ел. стъкла.
Аз лично си бях направил седана с такава функция, а и за купе също може да стане. Въпросът е, че не е Plug&Play и може да се наложи добавянето на един малък контролер.
В старата тема за задни ел стъкла няма почти никаква информация... Аз друга подобна не успях да открия с търсачката... Затова и пуснах нова тема но всеки казва може ама... Ама никой не обяснява подробно как...
Евала за темата и не ме разбирай погрешно.
Аз просто отговорих на колегата по въпроса за функционирането на задните стъкла.
В момента нямам Е36 купе под ръка и поне една задна машинка, за да проверя идеята ми дали работи, но си спомням, че я бях споделил и описал някъде. Трябва да потърся къде какво съм писал.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ЦецоДоктора
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.08.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 328ца
- Мечтае да кара: 320ка
Re: DIY задни ел. стъкла е36 купе
Евала за темата
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
- DarkPsy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 137
- Регистриран на: 24.02.2008
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 318 Yes-ka 97''
- Hellrot
- младши ентусиаст
- Мнения: 373
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: Белозем
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e36 coupe
- Мечтае да кара: m3 e36
- Детайли за колата: бмв е36 купе 320и. 150к.с. 1996г. кармазЪ червено...
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани