отново с е36 :)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: отново с е36 :)
Да споделя напредъка от днес, пристигнаха ми новите халогени и тампоните за диференцяла. 3-те тампона на дифа оригинални на бмв, не знам как може да си сложиш шпер диференцял и дебелите полуоски а да си оставиш нацепените тампони . АБС помпата направих голяма грешка да я оставя тука на един майстор в нашия двор на сервиза, занимава се с абс помпи и електроника, втора седмица нищо не е свършил. Мисля да си я взема и да помоля metodi80 да ми я направи като нова, засега взех една 2-ра ръка.
Алтернатора са му срязали едното ухо навремто като са слагали уредчетата от ауди, където е запоен датчика за маслонето тяло пречи, можело е да се сложи малко по-наляво, но явно първо са го сложили заварили и после се е оказало че пречи на алтернатора и са му срязали ушето. За мен лично е селско изпълнение това, много по-лесно да се взема една капачка с място за датчиците и не и скъпа.
Така и така ще обезвъздушавам, реших и да сложа металните спирачни маркучи:
Беше свалена кутията с филтъра и реших да изчистя и МАФ-а, че нали преди го гледах на ИНПА-та ми даваше "needed air i.s. controler" стоиноста е до 10 на скалата при мен беше 13.5:
още като ги видях колко е мръсен като го извадих, ми стана ясно че определено ще има някаква промяна след чистенето:
сега стойноста от 13.5 падна на 10.5 почти е в нормата от 10, но си мисля че може би имам някоя дюза която леко пикае и затова ми се бърка и от там горивната смес. Вижда се и преди с прецакания алтернатор, как ми е давало 14.5 сега зарежда на 13.7.
И една снимка след края на работния ден:
Общо взето довечера ще проверя има ли дискотека със светлините в купето, и ако пак примигва всичко съм много близко да и драсна клечката на тази кочина . За утре останаха задните метални маркучи за смяна, че днес започнах да работя късно и работих сам почти по колата и не остана време. Довечера ще поръчам задната разпънка и един ремонтен комплект за дюзите.
Алтернатора са му срязали едното ухо навремто като са слагали уредчетата от ауди, където е запоен датчика за маслонето тяло пречи, можело е да се сложи малко по-наляво, но явно първо са го сложили заварили и после се е оказало че пречи на алтернатора и са му срязали ушето. За мен лично е селско изпълнение това, много по-лесно да се взема една капачка с място за датчиците и не и скъпа.
Така и така ще обезвъздушавам, реших и да сложа металните спирачни маркучи:
Беше свалена кутията с филтъра и реших да изчистя и МАФ-а, че нали преди го гледах на ИНПА-та ми даваше "needed air i.s. controler" стоиноста е до 10 на скалата при мен беше 13.5:
още като ги видях колко е мръсен като го извадих, ми стана ясно че определено ще има някаква промяна след чистенето:
сега стойноста от 13.5 падна на 10.5 почти е в нормата от 10, но си мисля че може би имам някоя дюза която леко пикае и затова ми се бърка и от там горивната смес. Вижда се и преди с прецакания алтернатор, как ми е давало 14.5 сега зарежда на 13.7.
И една снимка след края на работния ден:
Общо взето довечера ще проверя има ли дискотека със светлините в купето, и ако пак примигва всичко съм много близко да и драсна клечката на тази кочина . За утре останаха задните метални маркучи за смяна, че днес започнах да работя късно и работих сам почти по колата и не остана време. Довечера ще поръчам задната разпънка и един ремонтен комплект за дюзите.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: отново с е36 :)
След 2 дни тестване, нямаме дискотека вече, светлините в колата са бетон. Най-после приключих със задните спирачки, голям зор видях, но се справих. Интересното беше че маркучите бяха сваляни или поне някой от тях, защото им бяха замазани главите, просто няма отвиване много мразя замазни болтове. Интересното беше че тази междинната тръбичка едната между двата маркуча, тази която е хваната за носача дясната беше смазана, все едно е била стискана с клещи. Наложи се да праве нови тръбички, хвана ме яд че не го предвидих и не поръчах оригинални, но както и да е:
Планките на тръбичките бяха започнали да ръждясват и в много лошо състояние, изтърках ги и ги минах с преобразовател и после ги боядисах:
3 пъти ми прекъсва работата дъжда, голям порой се изля:
И краиният резултат:
След обезвъздушаването последва тест драйв и останах смаян от разликата .
И причината не е във маркучите, на старото е36 бях слагал метални и нямаше почти никъква разлика. Не вярвам и причината да е била във смачканата тръбичка. Просто колата не е била обезвъздушена както трябва, спираше си като стокова е36-ца а уж спирачки от 330. Сега спирачките са много много добри, бях се засилил да купувам помпа спирачна с 25мм диаметър на буталото, но май ще се отазвам така си спира брутално.
От ядове със спирачките изпуснах с няколко минути търга за един вейдър в ebay и много ме хвана яд за 580 паунда го отнесоха.
Планките на тръбичките бяха започнали да ръждясват и в много лошо състояние, изтърках ги и ги минах с преобразовател и после ги боядисах:
3 пъти ми прекъсва работата дъжда, голям порой се изля:
И краиният резултат:
След обезвъздушаването последва тест драйв и останах смаян от разликата .
И причината не е във маркучите, на старото е36 бях слагал метални и нямаше почти никъква разлика. Не вярвам и причината да е била във смачканата тръбичка. Просто колата не е била обезвъздушена както трябва, спираше си като стокова е36-ца а уж спирачки от 330. Сега спирачките са много много добри, бях се засилил да купувам помпа спирачна с 25мм диаметър на буталото, но май ще се отазвам така си спира брутално.
От ядове със спирачките изпуснах с няколко минути търга за един вейдър в ebay и много ме хвана яд за 580 паунда го отнесоха.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- Superexstatic
- младши ентусиаст
- Мнения: 374
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
Re: отново с е36 :)
Евала колега, супер е колицата Mоже ли да ми кажеш откъде поръча Clarlon-а?
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: отново с е36 :)
Поръчах си о-рингове и филтърчета за дюзите и гарнитурата на стъпковия мотор и на колектора входящия и докато ги чакам се заех да сложа новите халогени и още няколко неща. Маркуча към клапана за налягането на рейката беше напукан и смених:
Имах един таралеж новичък, реших да го сменя, но се оказа че съм с чисто нов на бмв същия с късите бодли, 90лв навятъра ще събира прах в гаража:
Доиде времето и за новите халогени:
Обаче много трудности срещнах със смяната, нали стойките се закрепват за едни планки и едната беше счупена обиколих няколко морги докато намеря, отделно тази 3-ната кора под халогена където се хваща за бронята бяха толкова корозирали болтовете, че се наложи да ги режа със флекса. Та сложих всичко нови стойки нови халогени и вечерта се сетих, че забравих да им сложа крушки
Имах един таралеж новичък, реших да го сменя, но се оказа че съм с чисто нов на бмв същия с късите бодли, 90лв навятъра ще събира прах в гаража:
Доиде времето и за новите халогени:
Обаче много трудности срещнах със смяната, нали стойките се закрепват за едни планки и едната беше счупена обиколих няколко морги докато намеря, отделно тази 3-ната кора под халогена където се хваща за бронята бяха толкова корозирали болтовете, че се наложи да ги режа със флекса. Та сложих всичко нови стойки нови халогени и вечерта се сетих, че забравих да им сложа крушки
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: отново с е36 :)
Днес ми пристигнаха О-ринговете за дюзите и гарнитурата на стъпковото моторче, реших да ги сваля да ги видя как са и да ги дам на ултразвук. Всичко с идеата да започне да работи по-добре на празен ход. Ето как бяха дюзите като ги свалих:
И след:
За съжаление след монтажа, пак работи не както старата ми м44-ка, да кажем 50% подобрение. Всички маркучи са сменени, останаха само гарнитурите на входящия колектор, двете метални. Ще ги купя и тях и ще малко ще помисля какво пропускам.
И след:
За съжаление след монтажа, пак работи не както старата ми м44-ка, да кажем 50% подобрение. Всички маркучи са сменени, останаха само гарнитурите на входящия колектор, двете метални. Ще ги купя и тях и ще малко ще помисля какво пропускам.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: отново с е36 :)
Колега мерил ли си му компресията на мотора? Миналата година така борихме едно м42 какво ли не сменихме и накрая на 3и 4ти цилиндър 8.2 бара.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: отново с е36 :)
не съм, ама май май може и да си прав и това да се откаже. Догодина като се върна в Бг. го разпарчатосвам и ще се видим.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- ///M Rider
- младши ентусиаст
- Мнения: 335
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Някъде из Европа ,но не и във БГ!
- Пол: Мъж
- Кара: вече мечтата си !
- Мечтае да кара: Dodge Charger R/T 1969
- Детайли за колата: R/T HEMI + ///M3+ ///Alpina
Re: отново с е36 :)
Като прочетох темата и разгледах снимките се видях себе си там .... Но така се прави по принцип , една реставрация на кола само с хубави части ,и което си НЕ става си НЕ става и се купува ново!!! А гледам си споменал Методи малко по- нагоре , не знам дали ще може да ни обърне внимание някакво ,че е мнОООООго зает . И на мен ми трябва за доста неща ,защото съм събрал ,както тебе една стая части за които е нужно , още една ръка и малко по квалифицирана .. но уви ... Следя ти темата с интерес ,малко сме останали такива в България да правят нещата ,като по дебелите книги ...може би 10-на 15 човека .
Ако съзреш на огледалото за задно виждане четири фара и два бъбрека одбий в дясно и се наслади на хулигана!
"Drat! And Double Drat!"
"Drat! And Double Drat!"
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: отново с е36 :)
мерси за добрите думи колега!
Иначе, старая се но не се получават нещата, мотора тресе и волана вибрира едва отидох и се върнах до морето. Мислех си че тресенето се е оправило, но не. Като я взех тресеше от 60 нагоре, след баланс и новата рейка се оправи до 90км/ч. Сега ще гледам другата седмица да почна да слагам окачването да мина стенд и да тествам. Ако пак тресе ще купувам гуми, задните 2 липсват парчета от бордовете и явно за това са обърнати наобратно а на 1-та предна има така наречената "спирачка" на жаргон, ина голямо липсващо парче и като се завърти на баланс машината се вижда. Засега съм се спреял на :
http://www.bggumi.com/eshop/productinfo ... 220344402/
Ако някой може да препоръча нещо по-добро като марка, за около тези пари.
Иначе закачих я на диагностиката да видя как са дюзите и защо тресе:
дюзата на 1-ви цилиндър явно е тотал щета, ядосах се и се заех сериозно:
Появи се и пак стария проблем с премигването на дигиталния климатроник и cd-то, но интересното е че го прави само когато е валяло и то за 5 мин. След това спира да мига и си работи бетон. Вече с това не знам какво да правя.
Иначе, старая се но не се получават нещата, мотора тресе и волана вибрира едва отидох и се върнах до морето. Мислех си че тресенето се е оправило, но не. Като я взех тресеше от 60 нагоре, след баланс и новата рейка се оправи до 90км/ч. Сега ще гледам другата седмица да почна да слагам окачването да мина стенд и да тествам. Ако пак тресе ще купувам гуми, задните 2 липсват парчета от бордовете и явно за това са обърнати наобратно а на 1-та предна има така наречената "спирачка" на жаргон, ина голямо липсващо парче и като се завърти на баланс машината се вижда. Засега съм се спреял на :
http://www.bggumi.com/eshop/productinfo ... 220344402/
Ако някой може да препоръча нещо по-добро като марка, за около тези пари.
Иначе закачих я на диагностиката да видя как са дюзите и защо тресе:
дюзата на 1-ви цилиндър явно е тотал щета, ядосах се и се заех сериозно:
Появи се и пак стария проблем с премигването на дигиталния климатроник и cd-то, но интересното е че го прави само когато е валяло и то за 5 мин. След това спира да мига и си работи бетон. Вече с това не знам какво да правя.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: отново с е36 :)
За гуми аз си взех за отпред 2 такива
https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 89957.html преди 2—3 месеца за сега съм доволен а и четох доста добри коментари за тях.
С нетърпение чакам момента с окачването да кажеш впечатленията от bilstein-a
https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 89957.html преди 2—3 месеца за сега съм доволен а и четох доста добри коментари за тях.
С нетърпение чакам момента с окачването да кажеш впечатленията от bilstein-a
- stormrider
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: отново с е36 :)
mafiata_ написа:За гуми аз си взех за отпред 2 такива
https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 89957.html преди 2—3 месеца за сега съм доволен а и четох доста добри коментари за тях.
С нетърпение чакам момента с окачването да кажеш впечатленията от bilstein-a
Твърдо за!
С много любов към децата!
- ///M Rider
- младши ентусиаст
- Мнения: 335
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Някъде из Европа ,но не и във БГ!
- Пол: Мъж
- Кара: вече мечтата си !
- Мечтае да кара: Dodge Charger R/T 1969
- Детайли за колата: R/T HEMI + ///M3+ ///Alpina
Re: отново с е36 :)
Ако някой може да препоръча нещо по-добро като марка, за около тези пари.
Може би Vredestein ... Аз си купих такива Ultrac Cento чисто нови издържат до 300 км/h и каучука им е по добър бил при дъжд .. така казват де ,не съм ги тествал на дъжд още ... Но общо взето съм доволен спрямо и цената ... А и нямам спомен точно колко беше : Може би около 1000 лв. за 4-те . А да ползвам въпроса ти някой да сподели впечатление от FALKEN ,спрял съм се на тях ,понеже имали добър стреч ,а ми трябват за едни по- така хубави джанти ББС .
Може би Vredestein ... Аз си купих такива Ultrac Cento чисто нови издържат до 300 км/h и каучука им е по добър бил при дъжд .. така казват де ,не съм ги тествал на дъжд още ... Но общо взето съм доволен спрямо и цената ... А и нямам спомен точно колко беше : Може би около 1000 лв. за 4-те . А да ползвам въпроса ти някой да сподели впечатление от FALKEN ,спрял съм се на тях ,понеже имали добър стреч ,а ми трябват за едни по- така хубави джанти ББС .
Ако съзреш на огледалото за задно виждане четири фара и два бъбрека одбий в дясно и се наслади на хулигана!
"Drat! And Double Drat!"
"Drat! And Double Drat!"
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: отново с е36 :)
///M Rider написа:Ако някой може да препоръча нещо по-добро като марка, за около тези пари.
Може би Vredestein ... Аз си купих такива Ultrac Cento чисто нови издържат до 300 км/h и каучука им е по добър бил при дъжд .. така казват де ,не съм ги тествал на дъжд още ... Но общо взето съм доволен спрямо и цената ... А и нямам спомен точно колко беше : Може би около 1000 лв. за 4-те . А да ползвам въпроса ти някой да сподели впечатление от FALKEN ,спрял съм се на тях ,понеже имали добър стреч ,а ми трябват за едни по- така хубави джанти ББС .
Да не си с S50 колега, та да държиш индекса на гумата да ти е до 300 км/ч?
- Missing
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 6.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318is '97 M44B19
- Мечтае да кара: Е30
Re: отново с е36 :)
Аз така държах на М44 да съм с индекс до 300км/ч на Falken гуми и се наядох на х*й. Като тръгна от София към Пловдив гумите са загряли чак на Пазарджик и тогава имам сцепление... Иначе градско грам не държът на бой особено ако е по-хладно...
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: отново с е36 :)
Missing написа:Аз така държах на М44 да съм с индекс до 300км/ч на Falken гуми и се наядох на х*й. Като тръгна от София към Пловдив гумите са загряли чак на Пазарджик и тогава имам сцепление... Иначе градско грам не държът на бой особено ако е по-хладно...
Моха да кажа съшото за дънлопи с индекс 300км/ч - докато не загрее ,просто не става..
Nuke - разбирам,че искаш по-здрав каучук/гума но 240 индекс също,не е лоша ,а целта май е удоволствие в завоите,а не на права..
Пс: чувам доста добри отзиви от advan 008 - въпреки,че е семи слик шо годе се държи страхотно и на мокро(от хора с по над 400на колела + задно говоря)
Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани