отново с е36 :)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: отново с е36 :)

Мнение от Nukem » 07 Юни 2017, 17:43

Да споделя напредъка от днес, пристигнаха ми новите халогени и тампоните за диференцяла. 3-те тампона на дифа оригинални на бмв, не знам как може да си сложиш шпер диференцял и дебелите полуоски а да си оставиш нацепените тампони :shock: . АБС помпата направих голяма грешка да я оставя тука на един майстор в нашия двор на сервиза, занимава се с абс помпи и електроника, втора седмица нищо не е свършил. Мисля да си я взема и да помоля metodi80 да ми я направи като нова, засега взех една 2-ра ръка.

Изображение
Изображение

Алтернатора са му срязали едното ухо навремто като са слагали уредчетата от ауди, където е запоен датчика за маслонето тяло пречи, можело е да се сложи малко по-наляво, но явно първо са го сложили заварили и после се е оказало че пречи на алтернатора и са му срязали ушето. За мен лично е селско изпълнение това, много по-лесно да се взема една капачка с място за датчиците и не и скъпа.

Изображение

Така и така ще обезвъздушавам, реших и да сложа металните спирачни маркучи:

Изображение
Изображение
Изображение

Беше свалена кутията с филтъра и реших да изчистя и МАФ-а, че нали преди го гледах на ИНПА-та ми даваше "needed air i.s. controler" стоиноста е до 10 на скалата при мен беше 13.5:

Изображение

още като ги видях колко е мръсен като го извадих, ми стана ясно че определено ще има някаква промяна след чистенето:

Изображение

сега стойноста от 13.5 падна на 10.5 почти е в нормата от 10, но си мисля че може би имам някоя дюза която леко пикае и затова ми се бърка и от там горивната смес. Вижда се и преди с прецакания алтернатор, как ми е давало 14.5 сега зарежда на 13.7.

Изображение

И една снимка след края на работния ден:

Изображение

Общо взето довечера ще проверя има ли дискотека със светлините в купето, и ако пак примигва всичко съм много близко да и драсна клечката на тази кочина :mhihi: . За утре останаха задните метални маркучи за смяна, че днес започнах да работя късно и работих сам почти по колата и не остана време. Довечера ще поръчам задната разпънка и един ремонтен комплект за дюзите.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: отново с е36 :)

Мнение от Nukem » 09 Юни 2017, 18:14

След 2 дни тестване, нямаме дискотека вече, светлините в колата са бетон. Най-после приключих със задните спирачки, голям зор видях, но се справих. Интересното беше че маркучите бяха сваляни или поне някой от тях, защото им бяха замазани главите, просто няма отвиване много мразя замазни болтове. Интересното беше че тази междинната тръбичка едната между двата маркуча, тази която е хваната за носача дясната беше смазана, все едно е била стискана с клещи. Наложи се да праве нови тръбички, хвана ме яд че не го предвидих и не поръчах оригинални, но както и да е:

Изображение

Планките на тръбичките бяха започнали да ръждясват и в много лошо състояние, изтърках ги и ги минах с преобразовател и после ги боядисах:

Изображение

3 пъти ми прекъсва работата дъжда, голям порой се изля:

Изображение

И краиният резултат:

Изображение

След обезвъздушаването последва тест драйв и останах смаян от разликата :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: .
И причината не е във маркучите, на старото е36 бях слагал метални и нямаше почти никъква разлика. Не вярвам и причината да е била във смачканата тръбичка. Просто колата не е била обезвъздушена както трябва, спираше си като стокова е36-ца а уж спирачки от 330. Сега спирачките са много много добри, бях се засилил да купувам помпа спирачна с 25мм диаметър на буталото, но май ще се отазвам така си спира брутално.
От ядове със спирачките изпуснах с няколко минути търга за един вейдър в ebay и много ме хвана яд за 580 паунда го отнесоха.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: СA
Пол: Мъж

Re: отново с е36 :)

Мнение от Superexstatic » 09 Юни 2017, 21:06

Евала колега, супер е колицата :yes: Mоже ли да ми кажеш откъде поръча Clarlon-а?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: отново с е36 :)

Мнение от Nukem » 15 Юни 2017, 12:52

Поръчах си о-рингове и филтърчета за дюзите и гарнитурата на стъпковия мотор и на колектора входящия и докато ги чакам се заех да сложа новите халогени и още няколко неща. Маркуча към клапана за налягането на рейката беше напукан и смених:

Изображение
Изображение

Имах един таралеж новичък, реших да го сменя, но се оказа че съм с чисто нов на бмв същия с късите бодли, 90лв навятъра :banghead: ще събира прах в гаража:

Изображение

Доиде времето и за новите халогени:

Изображение

Обаче много трудности срещнах със смяната, нали стойките се закрепват за едни планки и едната беше счупена обиколих няколко морги докато намеря, отделно тази 3-ната кора под халогена където се хваща за бронята бяха толкова корозирали болтовете, че се наложи да ги режа със флекса. Та сложих всичко нови стойки нови халогени и вечерта се сетих, че забравих да им сложа крушки :mhihi:

Изображение
Изображение
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: отново с е36 :)

Мнение от Nukem » 16 Юни 2017, 17:29

Днес ми пристигнаха О-ринговете за дюзите и гарнитурата на стъпковото моторче, реших да ги сваля да ги видя как са и да ги дам на ултразвук. Всичко с идеата да започне да работи по-добре на празен ход. Ето как бяха дюзите като ги свалих:

Изображение
Изображение
Изображение

И след:

Изображение
Изображение

За съжаление след монтажа, пак работи не както старата ми м44-ка, да кажем 50% подобрение. Всички маркучи са сменени, останаха само гарнитурите на входящия колектор, двете метални. Ще ги купя и тях и ще малко ще помисля какво пропускам.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: отново с е36 :)

Мнение от shlosera » 16 Юни 2017, 17:34

Колега мерил ли си му компресията на мотора? Миналата година така борихме едно м42 какво ли не сменихме и накрая на 3и 4ти цилиндър 8.2 бара.

Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: отново с е36 :)

Мнение от Nukem » 16 Юни 2017, 18:02

не съм, ама май май може и да си прав и това да се откаже. Догодина като се върна в Бг. го разпарчатосвам и ще се видим.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Някъде из Европа ,но не и във БГ!
Пол: Мъж
Кара: вече мечтата си !
Мечтае да кара: Dodge Charger R/T 1969
Детайли за колата: R/T HEMI + ///M3+ ///Alpina

Re: отново с е36 :)

Мнение от ///M Rider » 20 Юни 2017, 19:12

Като прочетох темата и разгледах снимките се видях себе си там .... Но така се прави по принцип , една реставрация на кола само с хубави части ,и което си НЕ става си НЕ става и се купува ново!!! :yes: А гледам си споменал Методи малко по- нагоре , не знам дали ще може да ни обърне внимание някакво ,че е мнОООООго зает . И на мен ми трябва за доста неща ,защото съм събрал ,както тебе една стая части за които е нужно , още една ръка и малко по квалифицирана .. но уви ... :| Следя ти темата с интерес ,малко сме останали такива в България да правят нещата ,като по дебелите книги ...може би 10-на 15 човека .
Ако съзреш на огледалото за задно виждане четири фара и два бъбрека одбий в дясно и се наслади на хулигана!
Изображение Изображение "Drat! And Double Drat!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: отново с е36 :)

Мнение от Nukem » 22 Юни 2017, 13:35

мерси за добрите думи колега! :bowdown:
Иначе, старая се но не се получават нещата, мотора тресе и волана вибрира едва отидох и се върнах до морето. Мислех си че тресенето се е оправило, но не. Като я взех тресеше от 60 нагоре, след баланс и новата рейка се оправи до 90км/ч. Сега ще гледам другата седмица да почна да слагам окачването да мина стенд и да тествам. Ако пак тресе ще купувам гуми, задните 2 липсват парчета от бордовете и явно за това са обърнати наобратно а на 1-та предна има така наречената "спирачка" на жаргон, ина голямо липсващо парче и като се завърти на баланс машината се вижда. Засега съм се спреял на :
http://www.bggumi.com/eshop/productinfo ... 220344402/
Ако някой може да препоръча нещо по-добро като марка, за около тези пари.
Иначе закачих я на диагностиката да видя как са дюзите и защо тресе:

Изображение

дюзата на 1-ви цилиндър явно е тотал щета, ядосах се и се заех сериозно:

Изображение

Появи се и пак стария проблем с премигването на дигиталния климатроник и cd-то, но интересното е че го прави само когато е валяло и то за 5 мин. След това спира да мига и си работи бетон. Вече с това не знам какво да правя.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: отново с е36 :)

Мнение от mafiata_ » 22 Юни 2017, 14:45

За гуми аз си взех за отпред 2 такива

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 89957.html преди 2—3 месеца за сега съм доволен а и четох доста добри коментари за тях.
С нетърпение чакам момента с окачването да кажеш впечатленията от bilstein-a :yes: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: отново с е36 :)

Мнение от stormrider » 22 Юни 2017, 15:32

mafiata_ написа:За гуми аз си взех за отпред 2 такива

https://bg.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 89957.html преди 2—3 месеца за сега съм доволен а и четох доста добри коментари за тях.
С нетърпение чакам момента с окачването да кажеш впечатленията от bilstein-a :yes: :bchug:

Твърдо за!
С много любов към децата!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Някъде из Европа ,но не и във БГ!
Пол: Мъж
Кара: вече мечтата си !
Мечтае да кара: Dodge Charger R/T 1969
Детайли за колата: R/T HEMI + ///M3+ ///Alpina

Re: отново с е36 :)

Мнение от ///M Rider » 22 Юни 2017, 15:47

Ако някой може да препоръча нещо по-добро като марка, за около тези пари.


Може би Vredestein ... Аз си купих такива Ultrac Cento чисто нови издържат до 300 км/h и каучука им е по добър бил при дъжд .. така казват де ,не съм ги тествал на дъжд още ... Но общо взето съм доволен спрямо и цената ... А и нямам спомен точно колко беше : Може би около 1000 лв. за 4-те . А да ползвам въпроса ти някой да сподели впечатление от FALKEN ,спрял съм се на тях ,понеже имали добър стреч ,а ми трябват за едни по- така хубави джанти ББС .
Ако съзреш на огледалото за задно виждане четири фара и два бъбрека одбий в дясно и се наслади на хулигана!
Изображение Изображение "Drat! And Double Drat!"

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: отново с е36 :)

Мнение от b00st » 22 Юни 2017, 15:56

///M Rider написа:Ако някой може да препоръча нещо по-добро като марка, за около тези пари.


Може би Vredestein ... Аз си купих такива Ultrac Cento чисто нови издържат до 300 км/h и каучука им е по добър бил при дъжд .. така казват де ,не съм ги тествал на дъжд още ... Но общо взето съм доволен спрямо и цената ... А и нямам спомен точно колко беше : Може би около 1000 лв. за 4-те . А да ползвам въпроса ти някой да сподели впечатление от FALKEN ,спрял съм се на тях ,понеже имали добър стреч ,а ми трябват за едни по- така хубави джанти ББС .

Да не си с S50 колега, та да държиш индекса на гумата да ти е до 300 км/ч?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 6.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 318is '97 M44B19
Мечтае да кара: Е30

Re: отново с е36 :)

Мнение от Missing » 22 Юни 2017, 16:29

Аз така държах на М44 да съм с индекс до 300км/ч на Falken гуми и се наядох на х*й. :mhihi: Като тръгна от София към Пловдив гумите са загряли чак на Пазарджик и тогава имам сцепление... Иначе градско грам не държът на бой особено ако е по-хладно... :conf:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: отново с е36 :)

Мнение от Gqbriel » 22 Юни 2017, 16:36

Missing написа:Аз така държах на М44 да съм с индекс до 300км/ч на Falken гуми и се наядох на х*й. :mhihi: Като тръгна от София към Пловдив гумите са загряли чак на Пазарджик и тогава имам сцепление... Иначе градско грам не държът на бой особено ако е по-хладно... :conf:

Моха да кажа съшото за дънлопи с индекс 300км/ч - докато не загрее ,просто не става..
Nuke - разбирам,че искаш по-здрав каучук/гума но 240 индекс също,не е лоша ,а целта май е удоволствие в завоите,а не на права..
Пс: чувам доста добри отзиви от advan 008 - въпреки,че е семи слик шо годе се държи страхотно и на мокро(от хора с по над 400на колела + задно говоря)


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook