отново с е36 :)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 7.03.2017
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E36 M42B19 Kompressor

Re: отново с е36 :)

Мнение от SHERP » 14 Яну 2019, 9:18

Nukem написа:Базикахме се във фитнеса с момчетата, аз им обяснявам че имам оферта за 20к те ми се смеят и се хванахме на бас дали за 29к ще звънне някой.
Иначе на 20-ти влиза в нашия сврвиз, освободили сме място. Колектора и сервото с помпата са главните неща, оранжевите мгачи, карето на кормилния прът, новите макучи към радятора и още дреболии. Трябва и да и се сложат всички кори отдолу, че сега са свалени и са в сервиза.
Вече съм и изготвил плана за 2019-та.
Измислихме как да има централно без да слагам аларма, даже частите са в Еконта.
И как да има бас без да жертвам багажника.
Преговарям за Downin Atlanta supercharger с един канадец, но още нямаме разбирателство.
Напролет е уговорено да се боядиса където има забележки и да е перфекта и от към боя.
Така че края на януари ще обновим темата.

Прочети хубаво за проблемите свързани с електрониката при монтиране на суперчарджерите(говоря за оригиналните електроники) това че суперчарджърите са plug n play си е истински мит :wave:
Аматьор/Любител в чипС тунинга :mhihi: :wave: :lalala:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: отново с е36 :)

Мнение от don_gori » 14 Яну 2019, 15:04

Nukem написа:Общо взето за проекта за централното ме спира, другия ми проект за 2019 свързан с музиката там ще трябват още прекарване на кабели и ще кобинирам да прекарам всичко на един път, дане не счупя този път декоративния праг който държи мокета, че нали е нов.

На какъв вариант се спря при музиката ? Има един единствен вариант всичко да се запази оригинално и музиката да е уникална и това е - Harman Kardon , просто с тоя комплект не ти се излиза от колата :mhihi: Ако колата сега е с hi-fi озвучение(а аз виждам че е с такава), ще спестиш да разглобяваш и да пускаш нова инсталация, единствено за ключа трябва да пуснеш кабел от усилвателя и още един от усилвателя до таблото за подтискането на шума при по-висока скорост.
P.S> колко части останаха да смениш, че да го занулим тоя киломтраж най-накрая :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: отново с е36 :)

Мнение от Nukem » 30 Яну 2019, 17:09

SHERP написа:
Nukem написа:.

Прочети хубаво за проблемите свързани с електрониката при монтиране на суперчарджерите(говоря за оригиналните електроники) това че суперчарджърите са plug n play си е истински мит :wave:

Доста изчетох по америнаските и английските форуми, общо взето ако не се минава границата от 210к.с няма проблеми със сток компа, принципно и не ме плаши да сложа една мега и ще ми е без пари, имаме човек. Ще го помислим, ако все пак изпадне компресор.

don_gori написа:
Nukem написа:Общо взето за проекта за централното ме спира, другия ми проект за 2019 свързан с музиката там ще трябват още прекарване на кабели и ще кобинирам да прекарам всичко на един път, дане не счупя този път декоративния праг който държи мокета, че нали е нов.

На какъв вариант се спря при музиката ? Има един единствен вариант всичко да се запази оригинално и музиката да е уникална и това е - Harman Kardon , просто с тоя комплект не ти се излиза от колата :mhihi: Ако колата сега е с hi-fi озвучение(а аз виждам че е с такава), ще спестиш да разглобяваш и да пускаш нова инсталация, единствено за ключа трябва да пуснеш кабел от усилвателя и още един от усилвателя до таблото за подтискането на шума при по-висока скорост.
P.S> колко части останаха да смениш, че да го занулим тоя киломтраж най-накрая :mhihi:


Плана е да си взема една нова бас каса от тези които са за вграждане в резервната гума и да я включвам и изключвам през хи-фи бутона, хармана бях взел колони но бяха със скъсани мембрани и ги изхвърлих. Километража ще го занулим даже не съм му завил 2-та болта, но все не остава време.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: отново с е36 :)

Мнение от Nukem » 30 Яну 2019, 17:52

И клеги дойде време за финалните постове по темата, преди да сложим край. Видях стартирането на нова тема за хубав проект във форума коята ще следя с истински интерес и дойде време да завършим одисеята с тази кола.
Плана за последното влизане в нашия сервиз беше следния:

1. Подмяна на изходящ колектор.
2. Подмяна на спирачна помпа и серво.
3. Каре кормилен прът.
4. O – рингове на охладителни тръби хидравлика.
5. Напасване на предна броня и фарове.
6. Смяна на масло и филтри.
7. Ремонт клаксон.
8. Поставяне на кори под мотора.
9. Ремонт алтернаторо.
10. Тапа.
11. Планка бубини.
12. Ремонт на стоп светлина / шофьорска страна/.
13. Крушка халоген – смяна.
14. Проверка ремъци и ролки.
15. Поставяне на малка триъгълна кора под предна Мброня.

След проверката на ремъците е ролките, който не съм пипал като купих колата се оказа както може би се досещата пълен леш. Пистовият ремък е сложен наобратно, което не е много изненадващо след като знате по назад в темата че и феродовия диск и висящия лагер бяха сложени напбратно. Водната помпа е леш, заедно с обтегача, една ролка и сами ремък е напукан. Алтернатора шибаното валео нали не зареждаше рециклирахме го, сменихме лагерите, но пак вие нещо и той ще се сваля пак.
Маркучите на радятора са изпилени, не знам как е станало не искам и да се замисля взех нови от Дару със скобите. Колата като я взех нямаше клаксон, мислех че е лентовия кабел, защото волана беше тапициран, не се оказа че не е от него съответно Лъчо проследи кабелите и каза че не е и от тях, сега съм взел 2-те пищялки за ниски и високи и ще ги сменя да видя дали не е от тях. При боядисването са ми откраднали едната крушка на халогена и са натиснали тръбите на хидравликата като са сваляли маската а те са позгнили / защо ли не се изненадвам/ и сега текат хидравлична течност, тече и от смачкани гумички и съм ги взел и тях.
Често казано уморихме се с мойте приятели от сервиза от тази кола и решихме това да е последното влизане в сервиза. След като е готова ще пробваме да я продадем навън или ще иде за части, някак си не можахме да я обикнем тази кола, май групово я мразим :mhihi: .

Нека започнем отначало, тази кола се вади от гаража когато е слънчево, обикновенно на 2 седмици в неделя. Няма късмет горката, 1 месец е с боядисана задна броня и 5 мин след като я извадих от гатража едно момиче взело книжка преди няколко месеца спря в нея, бронята е само надраскана, но я свалих и замина отново на боя. Натоварих колата с частите който имах в мен я закарах в сервиза:

Изображение
Изображение
Изображение

Първо оправихме едната стоп светлина не работеше на новите стопове, оказа се че трябва дасе направи един мост, че липсваше един пин. През годините явно са слагали различни стопове за е36.

Изображение

Следващото нещо което си мисля за тази кола е дали ако сваля акумолатора ще намеря ръжда, хах както сигурно очаквате се оказах прав. Последва хубаво шкурене, ръждопреобразовател, грундиране / попаднах на страхотен акрилен грунд между другото / и боядисване. Мисля че стана добре.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Куията и тя беше леш, накиснах я, измих я и изчистих и кабелната обувка на масата че беше окислена.

Изображение
Изображение

И сега е време за нещо по интересно. Борбата със загряването на коша, винаги ме е дразнело при е36 в летен ден като отвориш капака колко е жешко хах.
Ето го и новия колектор покрит с керемика, интересното беше че той е от 98-ма година м44 и има разлика в тръбите и отворите долу при фланеца са по-малки.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

И монтиран:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Имах проблеми и с планката на бубините, тя е алуминиева, но от сваляне и качване и напъване бяха превъртяни резбите на болтовете на 1-та бубина и решихме да сложим други болтове и да ги хванем с гаики и да се монира със всички бубини поставени, радостно е че като свалих бубините няма и капка масло при свещите, добре явно съм сменил гарнитурата на капака не е протекла. Така и така сваляхме планката реших да я облепя малко със златно фолио, тя доста загрява в тази позиция върху капака на клапаните.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Малко се заехме и с хигиенна дейност, никога явно не е била чистена тази кола отдолу, имаше доста напластявания и мръсотия.

Изображение

Х-бреиса беше в ужасно състояние, ръждясал и издран. Свалих го, закарах го на пясакоструи и го оставих на боя да го боядисат заедно с броянта.

Изображение
Изображение

До тук сме засега, следващият пост ще е и последен за темата.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: отново с е36 :)

Мнение от In_Memoriam » 30 Яну 2019, 20:39

Може ли да споделиш контакти къде ти направиха керамично покритие на колектора?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: отново с е36 :)

Мнение от Nukem » 30 Яну 2019, 20:46

In_Memoriam написа:Може ли да споделиш контакти къде ти направиха керамично покритие на колектора?

Тук:
https://www.performance1coatings.com/ceramic-coatings
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: отново с е36 :)

Мнение от bioz » 30 Яну 2019, 21:17

Не мога да разбера защо набиваш още пари и време в тая кола като си решил да я разкарваш. То нещо здраво имаше ли по нея като я взе...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: отново с е36 :)

Мнение от Nukem » 01 Фев 2019, 20:16

bioz написа:Не мога да разбера защо набиваш още пари и време в тая кола като си решил да я разкарваш. То нещо здраво имаше ли по нея като я взе...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Парите не са проблем, но времето да. Сменям града и работата и няма как да я взема с мен, засега съм и измислил друг гараж. Само трябва да намеря кой да я покарва от време на време, бащата твърдо отказва не я харесва много нашата марка.
Другия въпрос, нищо здраво за съжаление нямаше по тази кола. Старото ми е36 още поддържаме връзка с момчето което го взе, за 8 години само стартера е рециклирал. Снабдих се с тръби за хидравликата, минаха си по реда чистене, преобразовател, грунд и боя. Пристигнаха и ролките, ремъците и помпата. Ще трябва и отново хидравлична течност да сменям и нея ще поръчам, но искам да сваля и демферната шаиба и още няколко неща да огледам всички семеринги. Иначе вече отдолу е като нова, днес полвината ден съм търкал мотора и кутията хах.

Изображение
Изображение
Изображение
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: отново с е36 :)

Мнение от adovet » 01 Фев 2019, 20:19

Не че нещо, ама някои хора май си имат доста свободно време. Нищо лично, чета я темата от самото начало, но така и не разбрах какъв е смисъла на целия проект

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: отново с е36 :)

Мнение от Nukem » 01 Фев 2019, 20:27

Смисълът беше един, после стана друг, накрая изгуби всякакви очертания. Общо взето да я довършим с каквото сме почнали и да е технчески изправна е целата в момента. Ако не я махна, ще сложим един ДАСК кит като успея да се докопам и още 3 уреда на колонката за широколентовата ламбда, бооста и налягане на горивото, търся също оригиналния телефон за е36 с цялата инсталация. За свободното време е малко относително, миналата седмица я изкарах 5 дена с по 2 часа сън на вечер, бачкане цяла нощ. :shock: Общо дните ми минават в бачкане, после в сервиза, фитнес, кафе и бачкане. :confused:
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: отново с е36 :)

Мнение от adovet » 01 Фев 2019, 20:29

Съвет: намали кафето

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: отново с е36 :)

Мнение от steeN » 02 Фев 2019, 17:38

Колата става много добре. Смисъла е да му е готино на човека, какъв да е :)
На всичкото отгоре темата е и полезна, защото е доста информативна.
Само за едно бих спекулирал, този двигател ще омръзне бързичко, но това е лесна работа за разлика от труда по останалата част.

Тази окачената железария, охлаждането на хидравликата ли е?
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: отново с е36 :)

Мнение от zzvvmm » 03 Фев 2019, 10:21

Да не съм чул за продаване ! Такъв екземпляр не се продава, пази се за поколенията :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: отново с е36 :)

Мнение от Nukem » 25 Фев 2019, 18:36

Колеги колата е готова, ето и финалният пост, след 1 месец в сервиза на топло и работа по нея когато сме свободни одисеята завърши.

Да започна от началото, отстранихме и последния теч на масло, разбира се от семеринга на коляновия вал. Може да видите колко е мръсна зад шаибата, на снимката блока преди и след чистенето, за съжаление нямам снимка след като сложих и новата водна помпа бях доизтъркал съвсем като нов:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Старата водна помпа излезна на части, лепена ли беше не знам, за първи път ни се случва такова нещо. Това животно беше почнало да вие на умряло, не знам дали е сменяна някога.

Изображение

Следващото нещо което инсталирахме беше твърдото каре от е34:

Изображение

Новите маркучи на радятора и комплект оригинални скоби разбира се и нов антифриз, вече не знам за кой път го сменям, май за 3-ти:

Изображение
Изображение
Изображение

Отдавна ме е яд че дюнапрена на капаците на колоните е паднал и най-после намерих подходящ дюнапрен и малко домашни занимания, вече няма да се вижда жълтата изолация под задната кора, като се погледне през капаците:

Изображение
Изображение

Смених и изолацията която беше фабрично за нормалните колонки с такава от хифи:

Изображение
Изображение

И започна слаането на фабричното центално. Началото беше като си направих още 2 ключа, обучихме си ги при нас в нашия сервиз, беше нужно разбира се да сваля ЕВС-а и за пореден път жапката е разколачих:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

След което се сдобих с ключ от е39 и оригинален от е36 с трите бутона и нова заготовка за 3 бутонен ключ която я нарязах при нашия ключар:

Изображение
Изображение
Изображение

Вече след като пробвах че пали и с 3-те ключа и всичко е наред пристъпих към прекарване на инсталацията и се сблъсках с поредните шитове:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

След това се наложи за да свържа единия кабел към кутиикта за постоянния +, трябва да сваля шофьорската седалка и да махна мокета:

Изображение
Изображение
Изображение

Прага го изкъртих замина към великите ловни полета и се наложи да купя още един нов /този който изкъртих по назад в темата знаете че и той беше нов/ и нови щипки и като вдигнах мукета какво гледам, моето любимо ръждичка, явно там където са лагерували пластмасите за защита на кабелите се е изтъркало и е влизало влага през мукета, процедурата е позната, търкане, ръждопреобразовател, грунд и боя:

Изображение
Изображение

След като свързах всичко се оказа че не работи, хах. Така смея да твърдя че съм доста добре запознат със схемите и означенията и поновете на е36 и за мен беше пълна загадка какво се случва:

Изображение
Изображение

Накрая се оказа бушон изгорял в бошунерата :( :shock: :D

https://youtu.be/RLhGGjFruF8

Следващото нещо беше бибитката, така я взех без клаксон и аз я карах 2 години така и смених лентовия кабел на волана, проверихме всички кабели и купих и боядисах 2-те тела на клаксона и накрая се оказа отново изгорял бушон:

Изображение
Изображение

Забравих да споделя и драмата с огледалата, нали знаете на централното приемника е в огледалото за обратно виждане на е36 е предния собственик го е сменил с друго огледало и отделно е махнато оригиналното захващане за стъклото и самото огледало докато се чудех как да го сваля ми падна в ръцете. Купих няколко огледала с едното ме излъгаха пратиха ми с прецакна бленда и така се оказах с няколко огледала, ново захващане подарък от един прятел и лепило за огледало за което платих 19лв :shock:

Изображение
Изображение
Изображение

Новия праг от Дару и разбира се всички пинове за централното
Изображение
Изображение
Изображение

При сглобяването на жапката изолирах със златното фолио кабелите директно над плафона за осветлението в крката, найстина загрява много:

Изображение

Дойде и времето на спирачната помпа от м3 ево с 25мм буталце и нова спирачна течност за пореден път:

Изображение
Изображение

Интересно е че казанчето е доста по малко:

Изображение

И монтирана:

Изображение
Изображение
Изображение

Оказа се че кабелите за диагностичната букса и още един сноп са оголени и оръфани, наново ги изолирах, хубаво е да се проверяват, жалко че се усетих чак сега:

Изображение

И за финал, боядисания Хбреис и оранжевите мигачи. Ще си спестя коментара за майстора който е слагал Хбреиса на времето, направо си е оставил ръцете като повечето неща по тази кола, но съм решил да не споделям вече птрицателни неща, така и така завършваме:

Изображение
Изображение
Изображение

Реших да махна циганския хидопеинт и да си върна оригиналните пластмаси и кутий, имам 3 броя съм се запасил хех:

Изображение
Изображение
Изображение

Общо взето това е колеги, колата е готова, смея да твърдя че технически е издържана колата без забележки. Има още някои дребни неща който трябва да се пипнат, но проекта в съществената си част приключи. Надявам се темата да ви е била интересна и благодаря на всички включили се с мнение и съвети, темата я правих за вас.
КРАЙ.
Последна промяна Nukem на 25 Фев 2019, 19:59, променена общо 2 пъти
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 25.09.2015
Пол: Мъж

Re: отново с е36 :)

Мнение от maxoyn » 25 Фев 2019, 18:44

:bowdown:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook