Проблем след ревизия на главата.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Проблем след ревизия на главата.

Мнение от petrashkov » 04 Май 2017, 12:02

Здравейте колеги. Колата е Е36 318i от 1996-та година (115 коня)
Наложи се смяна на гарнитурата на главата и съответно я ревизирах напълно (клапани, повдигачи и т.н.). Смених и веригата с успокоителите, обтегача и зъбните колела. Има обаче един лек проблем. Колата я няма никаква в ниски обороти. Върви но не така както трябва. Освен това от време на време придърпва при ускорение.
Интересува ме дали е възможно да съм я зацепил неправилно. Коляновия вал го бях застопорил с щифт, но ме съмнява зъбното колело на разпределителния вал. Възможно ли е ако е мръднало малко да създава проблеми? :kuku:
Критика се приема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Проблем след ревизия на главата.

Мнение от ~Мишо~ » 04 Май 2017, 13:31

Щом е зацепвана "на око", няма какво да питаш...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Re: Проблем след ревизия на главата.

Мнение от petrashkov » 04 Май 2017, 15:08

~Мишо~ написа:Щом е зацепвана "на око", няма какво да питаш...



Сложих коляновия и разпределителния вал на белези. Въпроса ми по-скоро е има ли някакво значение зъбното колело спрямо вала, защото болтовете позволяват леко да мърда. Тоест ако е измърдало спрямо вала малко това ще промени ли работата на двигателя?
Знам, че влизам в графата тъпи въпроси, ама все пак ми го обяснете като на идиот.
Критика се приема

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Re: Проблем след ревизия на главата.

Мнение от petrashkov » 04 Май 2017, 15:39

Доколкото мога да разбера от прочетеното стрелката трябва да е на 90 градуса спрямо челото на буталото. Тоест нещо такова трябва да се получи.
Изображение
Критика се приема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Проблем след ревизия на главата.

Мнение от ~Мишо~ » 04 Май 2017, 16:25

Да, стрелката е по оста на мотора, с инструмента блокираш вала, с пина коляновия вал и се завърта зъбчатката колкото може да опъне веригата. Стягаш в това положение и си готов. Ако веригата не е опъната когато са блокирани валовете, естествено че центровката не е точна, и естествено това се отразява на работата на мотора. Не разбрах имаш ли инструмента с който се блокира р. вал, или импровизира?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Re: Проблем след ревизия на главата.

Мнение от petrashkov » 04 Май 2017, 21:24

~Мишо~ написа:Да, стрелката е по оста на мотора, с инструмента блокираш вала, с пина коляновия вал и се завърта зъбчатката колкото може да опъне веригата. Стягаш в това положение и си готов. Ако веригата не е опъната когато са блокирани валовете, естествено че центровката не е точна, и естествено това се отразява на работата на мотора. Не разбрах имаш ли инструмента с който се блокира р. вал, или импровизира?


За съжаление го нямам... както е видно от пишман опита ми да я зацепя. Единсвеното успокоително е, че и майсторите дето са я правили преди мен са били на същото дередже. А те се водят разбиращи. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Сега въпроса е... как да оправя кашата? Доколкото разбирам без този инструмент няма да стане?
Критика се приема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Проблем след ревизия на главата.

Мнение от ~Мишо~ » 04 Май 2017, 21:44

Ако нямаш чертежа, мога да ти го пусна. Все ще намериш къде да ти го изрежат на фреза, става и от дебел текстолит.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Re: Проблем след ревизия на главата.

Мнение от petrashkov » 04 Май 2017, 21:48

~Мишо~ написа:Ако нямаш чертежа, мога да ти го пусна. Все ще намериш къде да ти го изрежат на фреза, става и от дебел текстолит.

Ще съм ти много благодарен ако го направиш :)
Критика се приема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Проблем след ревизия на главата.

Мнение от ~Мишо~ » 04 Май 2017, 22:38

Изображение

Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook